abonnement Unibet Coolblue
pi_212533061
Zonnevlammen en Magneetstormen
Een zonnevlam (flare) is een explosie op het oppervlak van de zon, die ontstaat door het plotseling vrijkomen van de energie die wordt vastgehouden in de magnetische velden. Er ontstaat straling over het hele gebied van het elektromagnetische spectrum.

Zonnevlammen worden ingedeeld in drie hoofd-klassen:
1. X-klasse zonnevlammen.
Dit zijn uitbarstingen die op de aarde voor het uitvallen van radioverbindingen en van elektriciteitscentrales kunnen zorgen.

2. M-klasse zonnevlammen.
Dit zijn matige uitbarstingen, die rond de polen korte perioden van uitval van de radioverbindingen kunnen veroorzaken.

3. C-klasse zonnevlammen.
Kleine uitbarstingen die nauwelijks invloed hebben op de aarde.

Meer objectief worden de zonnevlammen ingedeeld aan de hand van de uitgestraalde energie (Watt per m² in golflengten tussen 1 en 8 ångström).
X-klasse zonnevlammen geven een energie af van meer dan 10-4 Watt/m2,
M-klasse tussen de 10-4en 10-5 en
C-klasse tussen 10-5en 10-6 Watt/m2. Iedere klasse loopt van 1 tot 9, dus bijv. C1 tot C9.

Bekende X-klasse zonnevlammen waren die van:
- 1 september 1859, Carrington Event. Telegraafnetwerk uitgevallen. Poollicht zichtbaar tot de evenaar.
- Maart 1989, die grote schade aan elektriciteitscentrales in Canada veroorzaakte.
- 4 november 2003, die zo groot was dat hij niet te meten was.
Geschat wordt dat deze uitbarsting geclassificeerd moet worden als X28.

De richting van deze laatste uitbarsting was niet naar de aarde toe, zodat het effect op aarde niet zo groot was.

"Live" zonnevlekken (SDO HMI Intensitygram - colored):


The Halloween Solar Storms of 2003

Oppervlakte van de zon zoals je nog nooit eerder zag

Drie jaar zon en zonnevlammen in twee minuten

What are solarflares?

Kunnen zonnestormen beschavingen vernietigen?

Schalen en gradaties



Links (Nederlandstalig):
Poollicht.be
Poollicht.be updates en alerts (Twitter)
Spacepage.be (NLtalige artikelen over ruimteweer)
Noorderlichtjagers
FOK!reeks: Adembenemend Noorderlicht

Links (Engelstalig):
Space Weather Woman - Facebook (AANRADER!)
Space Weather Woman
Space Weather Prediction Center
Spaceweather.com
Aurorasaurus (citizen science project)

Interessante Twitter-accounts
https://twitter.com/TamithaSkov
https://twitter.com/SarahLee_Hooper
https://twitter.com/RyanJFrench
https://twitter.com/spaceweather
https://twitter.com/_SpaceWeather_

Links (data en meetgegevens)
https://sohowww.nascom.nasa.gov/data/realtime-images.html
Solar Dynamics Observatory
STEREO A en B
NOAA WSA-ENLIL Solar wind prediction
GOES X-Ray Flux
GOES Proton Flux


Real-Time Solar Wind
ACE satelliet
DSCOVR satelliet

Magnetometers
Kiruna magnetometer
TGO magnetometer stackplot
SAM Europe online Magnetometer

Hoe maak je zelf poollicht foto"s......
Statief of zet em op een beanbag.
ISO 100 tot 400... denk er wel aan... hoe hoger de ISO des te meer ruis op de foto.
belichtingstijd tussen 15 en 25 sec. Gebruik draadontspanner, remote of zet de timer
Diafragma helemaal open
Lens 24 tot 70mm voor de mooiste resultaten


twitter
pi_212533064
Laatste post uit vorige topic:

quote:
Two X-class solar flares erupted over the past 9 hours
; the first was X1.8 at 23:07 UTC on February 21 and the second X1.7 at 06:32 UTC on February 22, 2024. Both erupted from Active Region 3590.

There were no apparent coronal mass ejections (CMEs) produced during these events.

The possibility of Earth-directed CMEs will change in the days ahead as AR 3590 moves into a geoeffective position. Additionally, the region has a beta-gamma-delta magnetic configuration and is capable of producing more major eruptions on the Sun.

Radio frequencies were forecast to be most degraded over east Australia, New Zealand, and the Pacific Ocean at the time of the X1.8 flare and over east Africa, parts of the Middle East, India, China, Indonesia, and central and west Australia at the time of the X1.7 flare.

There is only one other active region on the Sun (AR 3586) but it has been stable and inactive for several days.

Additionally, an eruptive filament was observed starting around 15:00 UTC on February 21 in the NW quadrant, and an eruptive prominence at 16:00 UTC on the SE limb.

Material associated with the limb event is not expected to be directed toward Earth, SWPC said at 00:30 UTC today, adding that analysis of the filament eruption will be completed once coronagraph from SOHO imagery becomes available.

Former AR 3575, which has a history of producing X-class flares, is expected to return to the visible disk today, increasing chances for moderate solar activity and M-class flares as it comes into view over the next day or two.

AR 3590 also has the continued potential to produce M- and X-class flares as it rotates toward the center of the disk.

The solar wind environment is expected to be at nominal levels through February 24. During the same period, geomagnetic field conditions are expected to be at mostly quiet levels.



Als AR3590 komende dagen nog eens 'ploft' kan het wel eens richting aarde gaan.
  donderdag 22 februari 2024 @ 23:32:44 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212546696
Weer een X flare :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_212546824
twitter


X6.23 tot nu toe

Uiteindelijk X6.37

Krachtigste zonnevlam van deze cyclus.

[ Bericht 2% gewijzigd door Houtenbeen op 22-02-2024 23:46:56 ]
pi_212547172
twitter
  vrijdag 23 februari 2024 @ 00:15:48 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212547338
*O*
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_212547468
twitter
pi_212552015
quote:
3rd X-class solar flare in 24 hours is the most powerful for 6 years — and it may not be the last

A hyperactive sunspot recently unleashed its third X-class flare in under 24 hours. The X6 flare is the most powerful since 2017 and could be followed by equally massive explosions.

The gigantic solar flare erupted from a hyperactive sunspot in the sun's northern hemisphere on Feb. 22. (Image credit: NASA/SDO)
They say all good things come in threes, but what about supercharged solar flares?

A massive, hyperactive sunspot has just unleashed its third X-class solar flare — the most powerful type of solar explosion — in less than 24 hours. The latest flare, which is the largest of the current solar cycle, is the sun's most intense outburst since 2017. And an even more powerful explosion could be on the way.

This flurry of sun-shaking eruptions is a stark reminder that we are on the verge of entering the explosive peak of the solar cycle — the solar maximum — and are likely to see even more intense and potentially destructive solar storms over the next few years.

On Feb. 21, sunspot AR3590 — a massive dark patch several times wider than Earth — spat out two X-class flares in the space of seven hours, Live Science's sister site Space.com reported. These explosions had magnitudes of X1.8 and X1.7 respectively.

But on Feb. 22, the same sunspot unleashed an X6.3 flare around 23 hours after the first, according to the National Oceanic and Atmospheric Administration. This was around five times more powerful than the previous two flares, according to NASA.

Not only is this the most powerful explosion of the current solar cycle, which began in 2019, but it is also the most powerful since Sept. 10, 2017, when an X11.8 magnitude flare rocked the sun.

None of the flares launched coronal mass ejections (CMEs) — clouds of magnetized plasma that can slam into Earth's magnetic field, or magnetosphere, and trigger disturbances known as geomagnetic storms that can lead to vibrant aurora displays.

However, all three spat waves of radiation toward us, causing temporary radio blackouts as they slammed into our planet's protective shield. There were rumors that the first two flares were also responsible for causing cell coverage outages from providers AT&T, Verizon and T-Mobile. But this was likely not the case.

But we are not yet in the clear. AR3590 has a particularly unstable magnetic field that "harbors energy for more X-class explosions," Spaceweather.com reported. The sunspot only recently emerged on the sun's near-side to Earth and will be pointing at us for the next week, so if it does have any more violent outbursts it could hurl a substantial CME right at us.

If this were to happen, it could not only trigger auroras but also disrupt communications, interfere with infrastructure on the planet's surface and knock satellites out of the sky.
  zondag 25 februari 2024 @ 18:32:44 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212585887
Een langdurige M-flare op het moment, grote kans dat er een CME vrijkomt :D Precies nu 3590 in de earthstrike zone zit :D Spannond!

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator dinsdag 27 februari 2024 @ 14:07:48 #10
8781 crew  Frutsel
pi_212607698
quote:
Major network outages in US following two X-class solar flares
A widespread network outage was reported in the United States on Thursday morning, February 22, 2024, following two major eruptions on the Sun, an X1.8 flare at 23:07 UTC on February 21 and X1.7 at 06:32 UTC on February 22. Both erupted from Active Region 3590.

The main question everyone in the space weather community was confronted with today is whether these flares could have affected the telecommunication networks in the United States, causing major outages.

These outages primarily affected cellular service, particularly for users of AT&T, with tens of thousands of their users reporting issues according to Downdetector.com. Other carriers like Verizon, T-Mobile, UScellular, and Cricket Wireless were also affected to a lesser extent.

The outages also affected companies like Starlink, Consumer Cellular, Boost Mobile, Google, US Cellular, Spectrum, Xfinity, OpenAI, Facebook, Microsoft and many others.

The impact was felt in major cities across the US, including San Francisco, Houston, Chicago, Los Angeles, New York, and Boston, causing disruptions to communication, internet access, and even emergency services in some areas. Most carriers reported full or partial restoration of service later in the day.

While there were reports of isolated incidents in other parts of the world around the same time, these seem to be unrelated to the US outage and were likely caused by localized issues with specific providers or infrastructure.

According to NOAA SWPC, solar flares can affect communication systems, radar, and the Global Positioning System, based on the intensity of the eruption and associated phenomena, but it is highly unlikely that these flares contributed to the widely reported cellular network outages.

Many solar astrophysicists agree. “Some people are attributing cell network outages (AT&T, Verizon) in the U.S to last night’s X-class solar flare. However, flares only cause radio degradation on the dayside of the Earth. As you can see below, the U.S was not affected by the event. So it’s just a coincidence,” said solar astrophysicist Dr. Ryan French.

While it’s true that radio frequencies were forecast to be most degraded over the Indian Ocean at the time of the X1.7 flare, the largest effects of the X1.8 event on February 21 (some 7 hours before the X1.7) were much closer to the United States, but still mostly over the Pacific Ocean.

Ben Davidson of the Suspicious Observers YouTube channel added an interesting connection, saying: “These networks are not connected to one another in such a way that we can easily blame something else [other than solar flares], including hacking. This broader scope makes NOAA’s claim of unlikely more and more unlikely to be accurate.”

“If it was hacking, it was a hacking effort on a scale never before seen on Earth and they timed it right when the solar blasts occurred. There can be no certainty either way at this moment but I do have to say that best and most reasonable explanation at this time is that the ionospheric and global electric circuit impact from the back to back X-class triggered these disruptions of the communication and infrastructure networks.”
  Moderator dinsdag 27 februari 2024 @ 14:07:55 #11
8781 crew  Frutsel
  donderdag 29 februari 2024 @ 08:01:50 #12
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212628469
Het zal weer eens niet :') _O-

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 20 maart 2024 @ 09:46:07 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212890020
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_212923412
twitter

twitter

twitter
  zaterdag 23 maart 2024 @ 08:20:34 #15
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212923773
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_212927113
quote:
84s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 08:20 schreef Starhopper het volgende:
[ x ]
^O^ Full Halo ^O^
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
  zaterdag 23 maart 2024 @ 14:56:28 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212927252
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 14:36 schreef -CRASH- het volgende:

[..]
^O^ Full Halo ^O^
JAa :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 23 maart 2024 @ 14:56:39 #18
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212927255
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator zaterdag 23 maart 2024 @ 18:23:17 #19
8781 crew  Frutsel
  Moderator zaterdag 23 maart 2024 @ 18:24:31 #20
8781 crew  Frutsel
pi_212929595
Actief dagje op de zon
  zondag 24 maart 2024 @ 15:21:53 #22
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212942860
En we hebben de impact van een CME. Is dit de M4.3 van 22 maart? Of toch de X die te vroeg is?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_212943043
quote:
84s.gif Op zondag 24 maart 2024 15:21 schreef Starhopper het volgende:
En we hebben de impact van een CME. Is dit de M4.3 van 22 maart? Of toch de X die te vroeg is?

We hebben wel eens ergere gehad en we hebben er nooit iets van gemerkt. Vroeger volgde ik dat nieuws als amateur-astronoom, maar ik zag dat het totaal geen effect heeft op aarde, dus ik volg het niet meer. Opwinding om niks, storm in een glas water. Net zoals langsscherende asteroïden die ons volgens de Telegraaf om de oren vliegen. Niks aan het handje, alleen maar clickbaits.
  zondag 24 maart 2024 @ 15:45:03 #24
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212943313
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 15:31 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
We hebben wel eens ergere gehad en we hebben er nooit iets van gemerkt.
We hebben er nooit iets van gemerkt? Ik wel hoor. Vaak genoeg zelfs :)



quote:
Vroeger volgde ik dat nieuws als amateur-astronoom, maar ik zag dat het totaal geen effect heeft op aarde, dus ik volg het niet meer.
Het heeft wel degelijk invloed op de aarde. Oa verstoring van radiocommunicatie. Dat zou jij als amateur-astronoom toch moeten weten ;)
quote:
Opwinding om niks, storm in een glas water. Net zoals langsscherende asteroïden die ons volgens de Telegraaf om de oren vliegen. Niks aan het handje, alleen maar clickbaits.
Wat berichtgeving over astronomie betreft moet je niet bij de MSM zijn. Die blazen het op en maken allemaal clickbaitzooi. Maar laat je daardoor je hobby afnemen?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_212943637
Hopelijk onbewolkt vannacht en blijft de bz zuidelijk *O*
pi_212943653
twitter
pi_212945216
twitter


Die is niet met de NS op reis gegaan, hoop dat het niet te vroeg is.
  Moderator zondag 24 maart 2024 @ 18:21:05 #28
8781 crew  Frutsel
pi_212945735
Dang... (op dit moment) KP8. Dan moet je het PL zeker tot in Spanje kunnen zien 8)7
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
  zondag 24 maart 2024 @ 19:01:01 #30
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212945866
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 16:01 schreef Houtenbeen het volgende:
Hopelijk onbewolkt vannacht en blijft de bz zuidelijk *O*
Helaas. Zit lekker noord nu ;( En gezien de metingen van de solar orbiter gisteren blijft dit voorlopig ook zo.... ;( Toch maar ff in de gaten houden.

Edit: Zit nu weer zuidelijk. _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_212946655
quote:
84s.gif Op zondag 24 maart 2024 19:01 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Helaas. Zit lekker noord nu ;( En gezien de metingen van de solar orbiter gisteren blijft dit voorlopig ook zo.... ;( Toch maar ff in de gaten houden.

Edit: Zit nu weer zuidelijk. _O-
-O- nog niet echt zuidelijk
  zondag 24 maart 2024 @ 21:04:15 #32
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212947295
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 20:12 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]
-O- nog niet echt zuidelijk
Blijft lekker noordelijk ja ;( Helaasch
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_212947660
quote:
84s.gif Op zondag 24 maart 2024 21:04 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Blijft lekker noordelijk ja ;( Helaasch
Nu ook weer regen, op naar de volgende kans
  Moderator donderdag 28 maart 2024 @ 11:47:49 #34
8781 crew  Frutsel
pi_212989992
Could u see explosions on the sun during the eclipse?

https://weather.com/scien(...)n=dnt_social_twitter
  Moderator vrijdag 29 maart 2024 @ 13:51:20 #35
8781 crew  Frutsel
pi_213012637
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 11:47 schreef Frutsel het volgende:
Could u see explosions on the sun during the eclipse?

https://weather.com/scien(...)n=dnt_social_twitter
Protuberansen zullen er zeker wel zichtbaar worden.
Maar specialer zal "the Devils comet" (12P/Pons-Brooks) zijn.
Waarschijnlijk is die dan zichtbaar. Door de verduistering.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
pi_213260871
twitter
pi_213261659
twitter
pi_213264736
twitter
  zaterdag 20 april 2024 @ 07:42:07 #40
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213266584
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 22:01 schreef Houtenbeen het volgende:
[ x ]
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 22 april 2024 @ 15:24:03 #41
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213293328
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_213396122
twitter
  Moderator vrijdag 3 mei 2024 @ 15:40:29 #43
8781 crew  Frutsel
pi_213437325
twitter
pi_213437419
twitter

twitter


[ Bericht 17% gewijzigd door Houtenbeen op 06-05-2024 09:09:15 ]
  maandag 6 mei 2024 @ 08:59:21 #46
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213437434
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 08:41 schreef Houtenbeen het volgende:
[ x ]
HF ligt helemaal plat: http://websdr.ewi.utwente.nl:8901/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 8 mei 2024 @ 07:10:46 #47
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213461777
Op dit moment een langdurige uitbarsting (dus grote kans op CME!) op 13664 die langzaam naar de X-waardes kruipt :o Dit is de regio die de afgelopen dagen flink gegroeid is, heel complex is en nu in de earthstrike zone zit :o

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 8 mei 2024 @ 07:12:55 #48
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213461782
X1.0 nu *O*
Edit: En daar blijft het bij :T Een X1.04 :D

Poah! Wat een mooie langdurige uitbarsting zeg O+ Hier moet wel een mooie aardgerichte CME zijn vrijgekomen. Zo niet, dan is deze zonnecyclus afgeschreven :T

[ Bericht 27% gewijzigd door Starhopper op 08-05-2024 07:25:34 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 8 mei 2024 @ 08:12:21 #49
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213462167
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator woensdag 8 mei 2024 @ 11:20:13 #50
8781 crew  Frutsel
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')