abonnement Unibet Coolblue
pi_212532607
https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-naar-universiteit

quote:
Het antwoord op de vraag wat voormalig minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport Ernst Kuipers na zijn ministerschap gaat doen is nu duidelijk: hij wordt vicevoorzitter van de onderzoeksafdeling van de Nanyang Technische Universiteit in Singapore.

Hij gaat daar per 1 mei aan de slag, heeft de universiteit bekendgemaakt. Een woordvoerder van D66 bevestigt dat dit zijn nieuwe baan is.

Lange procedure
Kuipers stapte begin dit jaar plotseling op uit het demissionaire kabinet. Hij zei toen al in de race te zijn voor een topbaan in het buitenland, maar daarna bleef het lang stil. Dat laatste komt omdat de procedures om uiteindelijk tot de benoeming te komen, langer duurden dan gedacht, meldt D66.

De universiteit in Singapore noemt Kuipers een erkend en bekend gastro-enteroloog. Hij was vanaf 2000 hoogleraar in dat vakgebied aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. In 2013 werd hij bestuursvoorzitter van het Erasmus MC, een functie die hij bekleedde tot hij in 2022 gevraagd werd namens D66 minister te worden in het vierde kabinet-Rutte.
D66 :') Hij had toch een enorme haast begin januari om per direct zijn baan op te zeggen? _O-
pi_212532610
eerste letter in de TT kan een mod de E toevoegen?
pi_212532613
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 08:39 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
eerste letter in de TT kan een mod de E toevoegen?
^O^
pi_212532616
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 08:39 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
^O^
lof _O_

binnen de 30 seconde na het stellen van de vraag _O_

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2024 08:40:19 ]
  Spellchecker donderdag 22 februari 2024 @ 08:40:23 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_212532622
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2024 08:40 schreef maily het volgende:

[..]
Scheelt mij weer n tr _O_
voor de zeikers, binnen de minuut na het openen van het topic _O-
pi_212532623
Wat een enorme…
  Moderator donderdag 22 februari 2024 @ 08:43:25 #8
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_212532650
Begrijpelijk wel. Vicevoorzitter worden van een school in Singapore was ook mijn jongensdroom vroeger.
Zo'n kans komt maar één keer langs en moet je pakken als die voorbij komt
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_212532719
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2024 08:40 schreef Vliegbaard het volgende:
Wat een enorme…
4 maanden vakantie met behoud van bezoldering 13.557,59 per maand. _O_

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2024 08:53:07 ]
pi_212532728
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 08:50 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
4 maanden vakantie _O_
Groot gelijk. Zou zelf ook maximaal profiteren van die wachtgeld periode. Helemaal als je maandenlang met al die wappies hebt moeten dealen.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
pi_212532733
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 08:51 schreef franske19 het volgende:

[..]
Groot gelijk. Zou zelf ook maximaal profiteren van die wachtgeld periode. Helemaal als je maandenlang met D66 hebt moeten dealen.
pi_212532776
Hij past wat meer thuis in zo'n autoritair land.
pi_212533314
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 08:38 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-naar-universiteit
[..]
D66 :') Hij had toch een enorme haast begin januari om per direct zijn baan op te zeggen? _O-
Goed om te lezen dat jij je eigen berichten niet leest; die vraag van jou staat letterlijk in de tekst. :{

Verder is het natuurlijk weer lekker makkelijk om hem af te zeiken, maar wie oh wie weet of deze baan wel of geen topbaan is? Ik in ieder geval niet; ik heb nog nooit van die universiteit gehoord, laat staan of dat dus beschouwd kan worden als een topbaan.

Wellicht dat de velen hier die hem afzeiken mij dat wel kunnen uitleggen.
pi_212533613
Ik geef Ernst Kuipers groot gelijk. ^O^

Als je baas (MP) on een onzinnige reden het kabinet opblaast, dan hoef jij je niet meer aan het protocol te houden.
pi_212533882
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 10:18 schreef Idisrom het volgende:
Ik geef Ernst Kuipers groot gelijk. ^O^

Als je baas (MP) on een onzinnige reden het kabinet opblaast, dan hoef jij je niet meer aan het protocol te houden.
Het wordt met in ieder geval heel lastig om kundige ministers te vinden voor het komende kabinet. Ten eerste moet je je huidige baan opgeven, ten tweede heb je maar een heel beperkte invloed, ten derde moet je je constant verweren tegen een Kamer die vaak vooral bezig is met politieke profilering, YouTube-filmpjes en journaalmomentjes, ten vierde kan dat ministerschap zomaar ineens voorbij zijn als een van de coalitiepartijen denkt als het voor populariteit van die partij goed lijkt om de stekker eruit te trekken en last but not least: je naam is hierna verbonden aan de PVV en BBB.

Ik kan me voorstellen dat er nogal wat potentiële kandidaten vriendelijk gaan bedanken.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_212533941
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 09:58 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Goed om te lezen dat jij je eigen berichten niet leest; die vraag van jou staat letterlijk in de tekst.
nee dat staat er niet

Als jij nu bij A werkt en je denkt er over na om bij B te solliciteren, dat doe je, ze geven aan met je verder te willen maar er zijn nog meer obstakels (1.5 maand doorlooptijd) om door te komen voordat je je contract kan tekenen en het allemaal echt officieel is en dan is de ingangsdatum ook nog eens 2 maanden later

Dan zeg jij vandaag toch ook niet, joe ik zeg mijn baan op, ik ben vanaf vandaag niet meer beschikbaar en doet helemaal niets meer, ik wacht eerst nog 1.5 maand om mijn contract te tekenen en ga over 4 maanden een keertje beginnen aan mijn nieuwe job?
  donderdag 22 februari 2024 @ 10:37:26 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212533976
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 08:38 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-naar-universiteit
[..]
D66 :') Hij had toch een enorme haast begin januari om per direct zijn baan op te zeggen? _O-
Oohja, want het zoeken van een nieuw huis, de verhuizing en weet ik veel wat nog meer komt kijken bij verhuizen naar het buitenland is allemaal in 1 weekje te regelen :') Wat dat betreft vind ik 4 maanden al heel snel.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Forum Admin donderdag 22 februari 2024 @ 10:38:18 #18
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212533992
Hij heeft zich Ernstig vergist in het ministerschap en wist niet hoe snel hij een mogelijke exit moest benutten.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_212534039
quote:
84s.gif Op donderdag 22 februari 2024 10:37 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Oohja, want het zoeken van een nieuw huis, de verhuizing en weet ik veel wat nog meer komt kijken bij verhuizen naar het buitenland is allemaal in 1 weekje te regelen :') Wat dat betreft vind ik 4 maanden al heel snel.
Dat hoef je bij zo'n functie helemaal niet zelf te doen, dat regelt het bedrijf (universiteit) voor je, zodat je de eerste periode daar helemaal niet over na hoeft te denken. als expat krijg je een gemeubileerde huurwoning, dat is de standaard. Je eigen zooi komt later per container die kant op.

geen enkele reden om op dinsdag te zeggen, joe de groeten ik kom woensdag niet meer

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2024 10:42:10 ]
pi_212534064
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 08:51 schreef franske19 het volgende:

[..]
Groot gelijk. Zou zelf ook maximaal profiteren van die wachtgeld periode. Helemaal als je maandenlang met al die wappies hebt moeten dealen.
Ja, dan had hij geen D66 lid moeten worden als hij daar een probleem mee heeft.
  donderdag 22 februari 2024 @ 11:07:29 #21
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_212534506
En dan lekker vaak op en neer vliegen natuurlijk.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  donderdag 22 februari 2024 @ 11:12:53 #22
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212534626
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 10:40 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
Dat hoef je bij zo'n functie helemaal niet zelf te doen, dat regelt het bedrijf (universiteit) voor je, zodat je de eerste periode daar helemaal niet over na hoeft te denken. als expat krijg je een gemeubileerde huurwoning, dat is de standaard. Je eigen zooi komt later per container die kant op.

geen enkele reden om op dinsdag te zeggen, joe de groeten ik kom woensdag niet meer
Misschien wil hij dat zelf doen? Of misschien heeft hij een andere reden? Dat er geen enkele reden is, dat bepaal jij niet. Hij heeft besloten dat hij de tijd nodig heeft en dat is zijn goed recht.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_212535770
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 11:07 schreef PzKpfw het volgende:
En dan lekker vaak op en neer vliegen natuurlijk.
Geheel in lijn met het groene gedachtegoed van d66 _O-
pi_212536143
NTU is echt wel een heel goede universiteit en het kan best zijn dat binnen zijn vakgebied het absolute wereldtop is. Dit soort academische banen liggen echt niet voor het oprapen, ook niet voor mensen van zijn kaliber.

Nog steeds de vraag of je ministerschap moet opgeven voor zo'n baan, maar ik kan me voorstellen dat hij een voor hem een stuk minder aantrekkelijke baan krijgt als hij wacht tot een nieuw kabinet is gevormd.
pi_212536437
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 13:09 schreef DrParsifal het volgende:
NTU is echt wel een heel goede universiteit en het kan best zijn dat binnen zijn vakgebied het absolute wereldtop is. Dit soort academische banen liggen echt niet voor het oprapen, ook niet voor mensen van zijn kaliber.

Nog steeds de vraag of je ministerschap moet opgeven voor zo'n baan, maar ik kan me voorstellen dat hij een voor hem een stuk minder aantrekkelijke baan krijgt als hij wacht tot een nieuw kabinet is gevormd.
Ik ben totaal niet onder de indruk van de capaciteiten van Kuipers, als minister heeft hij niets noemenswaardig gepresteerd in ieder geval. Dat hij vertrekt voor een andere baan vind ik prima maar dit ziet er gewoon uit als vluchtgedrag. Ik vind het bizar dat je als minister zonder opzegtermijn per direct de volgende dag mag vertrekken, helemaal nu duidelijk is dat er bijna een half jaar tussen zit, waarom heeft hij niet gewoon gewacht tot het einde van de selectieprocedure?
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_212536481
Is logisch, geen uitleveringsverdrag.
  donderdag 22 februari 2024 @ 13:53:30 #27
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_212536698
Uiteindelijk is minister ook maar gewoon een baan, die gasten zitten daar echt niet meer omdat ze het als hun roeping zien om Nederland te dienen.
pi_212536726
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 13:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
Uiteindelijk is minister ook maar gewoon een baan, die gasten zitten daar echt niet meer omdat ze het als hun roeping zien om Nederland te dienen.
Op deze manier niet nee. Als we nou een koning, parlement of media met enige ruggengraat hadden zou dat nog steeds anders liggen. Maar veel van de 'volksvertegenwoordigers' zijn partijvertegenwoordigers en daarin staan ministers boven hen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_212536735
Weer zo'n D66 prutser die er niets van heeft gebakken. Missen we niets aan.
  vrijdag 23 februari 2024 @ 22:17:02 #30
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_212558590
Ik vind dit toch wel een slecht verhaal hoor.

Je zit in de politiek om het land te dienen, de zorg beter te maken blabla.

Hij gaat daar weg omdat ie voor zijn persoon een goeie baan kan scoren.

Eigen belang boven landsbelang. Da's toch niet helemaal wat je verwacht bij al die mooie praatjes, vooral voor de verkiezingen toen ie nog niet in de politiek zat
Laffe huichelaar
pi_212559005
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 22:17 schreef timmmmm het volgende:
Ik vind dit toch wel een slecht verhaal hoor.

Je zit in de politiek om het land te dienen, de zorg beter te maken blabla.

Hij gaat daar weg omdat ie voor zijn persoon een goeie baan kan scoren.

Eigen belang boven landsbelang. Da's toch niet helemaal wat je verwacht bij al die mooie praatjes, vooral voor de verkiezingen toen ie nog niet in de politiek zat
Ja, wat dacht je nou echt? Dat die figuren in DH er voor jou zaten?

:')
  vrijdag 23 februari 2024 @ 22:45:34 #32
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_212559026
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 22:44 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ja, wat dacht je nou echt? Dat die figuren in DH er voor jou zaten?

:')
het is zelden zo duidelijk, dus ik snap niet zo goed dat dit niet wat kritischer belicht wordt
Laffe huichelaar
pi_212559039
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 22:17 schreef timmmmm het volgende:
Ik vind dit toch wel een slecht verhaal hoor.

Je zit in de politiek om het land te dienen, de zorg beter te maken blabla.

Hij gaat daar weg omdat ie voor zijn persoon een goeie baan kan scoren.

Eigen belang boven landsbelang. Da's toch niet helemaal wat je verwacht bij al die mooie praatjes, vooral voor de verkiezingen toen ie nog niet in de politiek zat
Serieus?
De VVD blaast een heel kabinet op over nareis- op nareis- leugens.

Dit is het gevolg daarvan.
Definitely not CIA
pi_212559101
Moet hij weten
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_212559118
Maar hey! We krijgen straks Agema op zorg.
(En Mona Keijzer op EZ).
Lijkt me helemaal top, toch?

Eindelijk eens goed beleid.
Definitely not CIA
  vrijdag 23 februari 2024 @ 22:52:22 #36
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_212559136
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 22:46 schreef capricia het volgende:

[..]
Serieus?
De VVD blaast een heel kabinet op over nareis- op nareis- leugens.

Dit is het gevolg daarvan.
Hoe is dit het gevolg daarvan? Hij is nu nog steeds minister, hij moest bijvoorbeeld een week na ie opstapte nog over het budget praten etc etc.

Hij is degene die daar een streep door zet om voor eigenbelang op avontuur te gaan in het buitenland.

De VVD en Rutte doen extreem veel dingen fout en je kan ze van veel dingen de schuld geven, maar van keuzes die je zelf maakt over verantwoordelijkheden die je zelf aangegaan bent, kan je toch echt alleen zelf op aangekeken worden.

Dat hij de 4 jaar niet afmaakt om een leugenachtige kutreden, da's de schuld van de VVD. Dat hij zijn termijn niet afmaakt en gewoon voor ons aan het werk blijft ipv geld verzamelen in Singapore is zijn schuld. De VVD heeft zijn eigen integriteit opgeblazen en Kuipers die van zichzelf. Het een heeft niks met het ander te maken
Laffe huichelaar
  vrijdag 23 februari 2024 @ 22:56:11 #37
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_212559191
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 22:51 schreef capricia het volgende:
Maar hey! We krijgen straks Agema op zorg.
(En Mona Keijzer op EZ).
Lijkt me helemaal top, toch?

Eindelijk eens goed beleid.
Als ze beginnen met gewoon blijven tot wanneer ze aan het begin van de rit zeggen en niet tussendoor met dollartekens in de ogen en de staart tussen de benen met de noorderzon vertrekken, maken ze al een goeie beurt. De lat is laag gelegd
Laffe huichelaar
pi_212559229
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 22:52 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Hoe is dit het gevolg daarvan? Hij is nu nog steeds minister, hij moest bijvoorbeeld een week na ie opstapte nog over het budget praten etc etc.

Hij is degene die daar een streep door zet om voor eigenbelang op avontuur te gaan in het buitenland.

De VVD en Rutte doen extreem veel dingen fout en je kan ze van veel dingen de schuld geven, maar van keuzes die je zelf maakt over verantwoordelijkheden die je zelf aangegaan bent, kan je toch echt alleen zelf op aangekeken worden.

Dat hij de 4 jaar niet afmaakt om een leugenachtige kutreden, da's de schuld van de VVD. Dat hij zijn termijn niet afmaakt en gewoon voor ons aan het werk blijft ipv geld verzamelen in Singapore is zijn schuld. De VVD heeft zijn eigen integriteit opgeblazen en Kuipers die van zichzelf. Het een heeft niks met het ander te maken
Je ziet het niet.
Er is geen kabinet meer. De VVD heeft het doormiddel van een leugen opgeblazen. Daarna is het ieder voor zich.
Als Rutte die NAVO baan krijgt is ie ook weg. Zegt ie 'bedankt, en tot ziens'.

Jammer niet over termijnen als andere partijen hele kabinetten op basis van leugens opblazen. Ik vind het echt heel triest wat je doet.
Definitely not CIA
pi_212559252
Ik hoop dat mensen begrijpen wat een (eventuele) zakenkabinet inhoudt?
Definitely not CIA
pi_212559442
Wat een rare situatie. Daar lijkt toch meer aan de hand te zijn. VP van een redelijke maar weinig bijzondere universiteit in Singapore - zoiets had in Nederland ongetwijfeld ook gekund, waarom dan zo plotseling opstappen. Mijn gok is dat er een buitenechtelijke relatie oid speelt.
Jesus saves but death prevails.
pi_212559466
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 23:16 schreef Shivo het volgende:
Wat een rare situatie. Daar lijkt toch meer aan de hand te zijn. VP van een redelijke maar weinig bijzondere universiteit in Singapore - zoiets had in Nederland ongetwijfeld ook gekund, waarom dan zo plotseling opstappen. Mijn gok is dat er een buitenechtelijke relatie oid speelt.
Kuipers stapt op vanwege een buitenechtelijke relatie?
Okay.
Definitely not CIA
pi_212559476
Jij denkt dat een baan is die zo bijzonder is dat het normaal is van de ene op de andere dag op te stappen?
Jesus saves but death prevails.
pi_212559508
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 23:18 schreef Shivo het volgende:
Jij denkt dat een baan is die zo bijzonder is dat het normaal is van de ene op de andere dag op te stappen?
Hij was toch eerder al in Azië iets?
Ik heb geen idee hoor.
Definitely not CIA
  vrijdag 23 februari 2024 @ 23:27:24 #44
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_212559556
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 23:21 schreef capricia het volgende:

[..]
Hij was toch eerder al in Azië iets?
Ik heb geen idee hoor.
Ja in 2019 heeft ie daar iets met vleermuizen lopen kutten
pi_212559571
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 23:27 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Ja in 2019 heeft ie daar iets met vleermuizen lopen kutten
_O-
Priceless! O+
Hij was nog net geen vleermuis.
Definitely not CIA
pi_212560299
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 23:21 schreef capricia het volgende:

[..]
Hij was toch eerder al in Azië iets?
Ik heb geen idee hoor.
Hij werkte decennia op het Erasmus MC, had niks met Azie te maken.
Jesus saves but death prevails.
pi_212560347
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 23:16 schreef Shivo het volgende:
Wat een rare situatie. Daar lijkt toch meer aan de hand te zijn. VP van een redelijke maar weinig bijzondere universiteit in Singapore - zoiets had in Nederland ongetwijfeld ook gekund, waarom dan zo plotseling opstappen. Mijn gok is dat er een buitenechtelijke relatie oid speelt.
Ervaring mee?
pi_212560568
Weer zo'n d66 prutser die er niets van heeft gebakken. Zo'n beetje de slechtste minister van volksgezondheid van de afgelopen decennia. Iedergeval goed dat ook hij naar het buitenland ophoepelt.
pi_212560614
quote:
12s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 01:14 schreef thabit het volgende:

[..]
Ervaring mee?
Met buitenechtelijke relaties niet, maar voor dit soort banen ben ik zelf ook wel eens benaderd.
Jesus saves but death prevails.
  zaterdag 24 februari 2024 @ 04:02:41 #50
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_212560635
Fijn voor hem, hopelijk kan hij een keer goed zijn zakken vullen met zijn capaciteiten ipv hier in de Nederlandse (semi-)publieke sector.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')