Het is echt op. Nog niet alle bakken zijn in slechte staat maar dat kan echt niet lang meer duren.quote:Op woensdag 21 februari 2024 13:15 schreef Phaidra het volgende:
Ik weet dat beitsen wordt afgeraden bij je moestuin idd. Is het hout echt op? Of zou je ze nog kunnen verstevigen met metalen hoekstrips oid?
Volgens mij bijna alles van Vida XL toch?quote:Op woensdag 21 februari 2024 17:39 schreef Doedezemaar het volgende:
Die metalen gevallen van Vida XL zijn volgens de mensen van ‘mijn’ moestuingroep op facebook echt dramatisch van kwaliteit.
Dat is zeker heel interessant! Die metalen bakken hebben ook wel wat. Maar die leiden er allemaal toe dat er 12 kuub aarde verplaatst moet worden en dat kan ik mijn vriend absoluut niet aandoen. Die is al buitengewoon ongelukkig met het werk dat het huidige plan oplevert. Ik ben er ook niet blij mee trouwens.quote:Op woensdag 21 februari 2024 14:27 schreef Claudia_x het volgende:
Ik wist dat ik ergens in m'n Pinterest ooit een idee had opgeslagen dat misschien ook interessant is voor je. Gevonden! How to make a hypertufa through.
[ afbeelding ]
Dat leek even een heel toffe oplossing. Maar dat kost 80 euro per bak en ik heb er 20quote:Op woensdag 21 februari 2024 14:49 schreef fietsie het volgende:
Misschien zijn er min of meer passende steenschotten te vinden; net achter Breda zit een "grote" die er in handelt: https://www.tuinhoutvoordeel.nl/steenschotten/
Mocht je nog iemand zoeken die het spijkerpistool kan hanteren, of weer gangbaar maken, dan weet ik wel iemand![]()
Ditt zie ik zeker zitten. Maar om de huidige bakken dit bouwen, gaat niet passen. Dan wordt de doorgang tussen de bakken te klein. En de ondergrond loopt schuin dus dan wordt fundering weer een probleem. Dus dit wordt hem helaas ook niet.quote:Op woensdag 21 februari 2024 15:01 schreef Claudia_x het volgende:
Zoiets kan ook nog:
[ afbeelding ]
@:seven., hadden jullie niet als idee om cellenbeton te gebruiken en af te werken?
[ afbeelding ]
Ik vind dit, i.c.m. ditquote:
het beste planquote:Op woensdag 21 februari 2024 17:12 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
Als je douglas gaat gebruiken, eerst bv betonbandjes er onder
douglas gaat snel rotten op de grens waar het hout de grond raakt, binnenkant idd afdichten met folie anders rot het ook aan de binnenkant weg
Ik zal ff kijken bij de handelaar hier in Wolvega wat die rekent voor die dingen. Daar liggen ze met diepladers tegelijkquote:Op woensdag 21 februari 2024 18:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat leek even een heel toffe oplossing. Maar dat kost 80 euro per bak en ik heb er 20![]()
Zou je met een laag plastic tussen de bak en de grond niet juist vocht opsluiten? Dus dat het nog sneller rot. Geen idee of het een optie is om dan nog wat gaas tussen het plastic en het hout te doen zodat het nog iets kan ademen?quote:Op woensdag 21 februari 2024 13:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het zal waarschijnlijk douglas hout worden, met een laag plastic tussen de oude en nieuwe bak.
Geen idee. Ik hoop op een reactie van iemand die er uitsluitsel over kan geven.quote:Op woensdag 21 februari 2024 20:19 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Zou je met een laag plastic tussen de bak en de grond niet juist vocht opsluiten? Dus dat het nog sneller rot. Geen idee of het een optie is om dan nog wat gaas tussen het plastic en het hout te doen zodat het nog iets kan ademen?
Maar ik heb er geen verstand van dus schiet maar als ik onzin praat.
Leuk spul is dat inderdaad. Niet voor dit project maar misschien verzin ik ooit eens iets waarbij ik dit kan gebruiken.quote:Op woensdag 21 februari 2024 20:26 schreef Managarm het volgende:
Kijk eens naar ferrocement, dat is een dunne laag cement op kippengaas. Maar of dat vierkant werkt vraag ik me af, wel leuk om iets over te lezen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ferrocement
Palletrandkraagscharnieren, dus zo heten die dingen. Wat een woord!quote:Op woensdag 21 februari 2024 21:17 schreef sigme het volgende:
Ken je pallet-randen? Die kan je ook zelf op maat maken. Planken en palletkraagscharnieren.
Direct op de grond misschien beter eerst opsluitband.
Als je hout wil beschermen tegen weersinvloeden maar geen gif, dan kan je eens kijken of dit wat is https://www.hout-olie.nl/productinformatie/werkblad-olie/
ik ben niet bekend met folie, wat ik wel kan zeggen is dat ik zelf een hangende plantenbak gemaakt heb van douglas, daar komo vuilniszakken tegen aan heb geniet en dat is 8 jaar later nog steeds niet rot, mijn onbeschermde schuttingpalen waren na 5 jaar wel klaar voor de stortquote:Op woensdag 21 februari 2024 18:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vind dit, i.c.m. dit
[..]
het beste planOf in elk geval het meest haalbare.
Dampdichte folie? Dat hebben we nog over van de isolatie in huis. En we hebben ook nog schone folie over van een asbestsanering.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |