Waar de jeuk vandaan komt is in deze situatie duidelijk en nagenoeg standaard bij steunkousen, zeker in het begin.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 21:53 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk dat je de oorzaak helemaal niet wil weten maar alleen de symptomen wil bestrijden. Jeuk is toch om gek van te worden en misschien is het iets heel simpels. Ik heb enorme jeuk gehad toen ik zwanger was en wilde wel weten waar het van kwam, was iets hormonaals en kwam vanuit de gal. Galstuwing kan blijkbaar hevige jeuk geven. Vaak kun je medische klachten ook krijgen van verkeerde voeding en is het makkelijk op te lossen.
Ah, ok, dus je hebt dikke benen omdat je daar vocht vasthoud en dan krijg je standaard dus steunkousen? En van de dikke benen krijg je dan weer jeuk? Als ik google op de reden waarom je vocht vasthoud wordt je daar ook niet vrolijk van. Slechte aderen. Door te weinig bewegen of zwangerschap meestal zo te lezen. Mijn oma had het ook toen die zo oud was dat ze minder bewoog. Van die dikke enkels die over de schoenen heenpuilen, heb er verder geen ervaring mee in mijn omgeving maar vond het zeer verontrustend om te zien. Als het maar enigzins kan dus meer bewegen is dan meestal de 'oplossing'?quote:Op woensdag 28 februari 2024 09:48 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Waar de jeuk vandaan komt is in deze situatie duidelijk en nagenoeg standaard bij steunkousen, zeker in het begin.
De oorzaak waar je dan naar moet gaan zoeken is waarom je dikke benen hebt (waar dus vocht in zit).
En dat is lastig.
Ik heb die kousen in Coronatijd gekregen.quote:Op woensdag 28 februari 2024 11:24 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ah, ok, dus je hebt dikke benen omdat je daar vocht vasthoud en dan krijg je standaard dus steunkousen? En van de dikke benen krijg je dan weer jeuk? Als ik google op de reden waarom je vocht vasthoud wordt je daar ook niet vrolijk van. Slechte aderen. Door te weinig bewegen of zwangerschap meestal zo te lezen. Mijn oma had het ook toen die zo oud was dat ze minder bewoog. Van die dikke enkels die over de schoenen heenpuilen, heb er verder geen ervaring mee in mijn omgeving maar vond het zeer verontrustend om te zien. Als het maar enigzins kan dus meer bewegen is dan meestal de 'oplossing'?
Denk dat je de op iets beter moet lezen. In nacht vindt hij het geen probleem. Gaat hem om overdag.quote:Op donderdag 29 februari 2024 00:00 schreef Hitomi het volgende:
Ik WiL HeT zAlFjE nIet In MiJn KleDinG
Wat een gezeur man. Koop voor 2 stuivers 3 stuks katoenen pyjamabroeken bij de Zeeman en draag dat 's nachts. De huisarts (let op: de beste man heeft hier een opleiding voor gevolgd) heeft je een oplossing gegeven.
Dat jij daar geen oren naar hebt, is jouw probleem. Je bent op zoek naar een wondermiddeltje wat niet bestaat.
Ikzelf heb lymfoedeem in mijn benen, mijn lymfesysteem werkt niet naar behoren. Betekent voor mij ook dat ik steunkousen moet dragen, voor de rest van mijn leven. En ja, met de jeuk ben ik bekend. Hoe langer je de steunkousen draagt, hoe minder je er last van zal krijgen. En ja, ook ik heb zalf voorgeschreven gekregen (AproDerm Colloidal Oat Cream).
Nee, ik vind het niet prettig dat mijn pyjama aan m'n benen kleeft als ik slaap, maar ik draag dat ding toch alleen 's nachts. De wasmachine weet er wel raad mee.
Zeurpiet.
Uit de OP:quote:Op donderdag 29 februari 2024 09:56 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Denk dat je de op iets beter moet lezen. In nacht vindt hij het geen probleem. Gaat hem om overdag.
Selectief quoten noemen ze dat...quote:Op zondag 3 maart 2024 15:48 schreef Hitomi het volgende:
[..]
Uit de OP:
"Nu heb ik van de dokter een zalf gekregen om de jeuk 's nachts te bestrijden."
Hij wil de zalf die hij heeft om de jeuk 's nachts tegen te gaan overdag niet gebruiken. Is dat nu echt zo moeilijk te begrijpen?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 22:21 schreef Metalfrost het volgende:
Nu heb ik van de dokter een zalf gekregen om de jeuk 's nachts te bestrijden.
Alleen ik wil die rommel - het is nogal vet - niet in mijn kleren. En dus geen zalf overdag.
Ja en die crème wil hij overdag niet gebruiken omdat hij de kleren die hij overdag draagt niet vet wil hebben.quote:Op zondag 3 maart 2024 15:48 schreef Hitomi het volgende:
[..]
Uit de OP:
"Nu heb ik van de dokter een zalf gekregen om de jeuk 's nachts te bestrijden."
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |