Even voor mijn beeld, heb je alleen last zodra je je steunkousen een dag uitlaat uit laat of blijft de jeuk dan dagen lang aanwezig?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 22:21 schreef Metalfrost het volgende:
Dag.
Ik heb sinds kort steunkousen om het oedeem in de benen te bestrijden.
Echter als ik de benen voor een dagje laat rusten gaat dat gepaard met een een helse onophoudende jeuk en als ik ertegen krab, krab ik allerlei plekjes open alsmede er hitte bultjes ontstaan die nog meer jeuken.
Ik word er half gestoord van.
Nu heb ik van de dokter een zalf gekregen om de jeuk 's nachts te bestrijden.
Alleen ik wil die rommel - het is nogal vet - niet in mijn kleren. En dus geen zalf overdag.
Van een ander heb ik een tip gekregen om koud water op de benen te sprenkelen. Dit schrikt de jeuk af. Dit blijkt vanuit eigen ervaring enorm goed te helpen.
De vraag is nu, hoe houd ik mijn benen blijvend koud? Want elke keer de benen continu nat sprenkelen is ook geen porem.
Zijn er koudcompressen oid die je aan kunt brengen om dit schrikeffect te simuleren?
Ook hoor ik graag over evt. tips.
Bedankt voor het lezen.
Mijn vraag werd compleet genegeerd vanaf de eerste reactie. Ik noem dat niet knorrig.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 00:07 schreef Jippie het volgende:
Je vertelt eigenlijk weinig, dus dan is het niet gek dat mensen aannames gaan doen in hun poging jou te helpen. Dus een beetje minder knorrig reageren mag best.
Hoe kun je vragen om een inhoudelijke reactie als je zelf amper informatie geeft?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 00:26 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Mijn vraag werd compleet genegeerd vanaf de eerste reactie. Ik noem dat niet knorrig.
Wat mij betreft kan dit topic wel dicht. Ik heb er geen oren meer naar en niemand die inhoudelijk reageert.
Oké best, wil je dan met zo'n rode balk aangeven dat ik in dit topic niet meer gequote/gefingeerd/gementioned wil worden?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 00:35 schreef Jippie het volgende:
Topic blijft gewoon open want er staan serieuze tips in, dat jij er niets mee wil doen maakt niet dat een ander niets aan deze tips heeft.
Waarbij baat hebt?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 00:47 schreef loveli het volgende:
Ik hoop vooral dat je ergens baat bij hebt.
Dat is niet waar, veel gegeven tips zijn beter voor je huid en effectiever dan je huid te laten schrikken met koud water. Blijkbaar heb je zelf de conclusie getrokken dat alleen je benen koud houden helpt tegen jeuk, maar er zijn meerdere en effectievere behandelingen tegen jeuk.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 01:04 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Waarbij baat hebt?
Iedereen die post heeft mijn vraag genegeerd.
Hetzelfde als je advies vraagt naar badkamertegels. Je oog is gevallen op grote rechthoekige vloertegels. Hoe je die moet monteren.
Vervolgens gaat elke reactiegever advies geven over hoe je mozaïek moet leggen. Heb je niks aan.
Dat zal wel.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 01:15 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dat is niet waar, veel gegeven tips zijn beter voor je huid en effectiever dan je huid te laten schrikken met koud water. Blijkbaar heb je zelf de conclusie getrokken dat alleen je benen koud houden helpt tegen jeuk, maar er zijn meerdere en effectievere behandelingen tegen jeuk.
Ik heb je vraag serieus beantwoord hoor ouwe dramaqueen…quote:Op zaterdag 24 februari 2024 01:04 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Waarbij baat hebt?
Hetzelfde als je advies vraagt naar badkamertegels. Je oog is gevallen op grote rechthoekige vloertegels. Hoe je die moet monteren.
Vervolgens gaat elke reactiegever advies geven over hoe je mozaïek moet leggen. Heb je niks aan.
Ja jij wel.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 02:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb je vraag serieus beantwoord hoor
Ik heb dit met bepaalde sokken. En met bepaalde (skinny) jeans.quote:Op woensdag 21 februari 2024 10:27 schreef loveli het volgende:
Maar wat veroorzaakt de jeuk? Het vocht door niet dragen, of kleine beschadigingen aan je huid door aan/uittrekken van steunkousen?
Jeuk is een (behoorlijk akelig) symptoom, je wilt de oorzaak aanpakken.
Meer alsof je advies vraagt over een lekkende kraan en dat wil oplossen met een bepaald rubbertje. Waarna allemaal experts je uitleggen dat dat rubbertje niet gaat helpen, maar je die lekkende kraan wel kan verhelpen met A, B, of C.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 01:04 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Waarbij baat hebt?
Geinig hoe je ervan uitgaat dat alles wat een ander zegt wél helpt en wat ik in dit topic zeg, niet.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 03:15 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Meer alsof je advies vraagt over een lekkende kraan en dat wil oplossen met een bepaald rubbertje. Waarna allemaal experts je uitleggen dat dat rubbertje niet gaat helpen, maar je die lekkende kraan wel kan verhelpen met A, B, of C.
Waarop jij dan alleen maar chagrijnig reageert, want je wil helemaal geen advies over je lekkende kraan. Je wil advies over dat rubbertje dat niet gaat helpen.
Je neemt ook geen advies aan van de loodgieter.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 03:42 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Geinig hoe je ervan uitgaat dat alles wat een ander zegt wél helpt en wat ik in dit topic zeg, niet.
Terwijl ik uit ervaring weet dat dit specifieke spreekwoordelijke rubbertje doet wat 't moet doen.
Of van de tegelzetterquote:Op zaterdag 24 februari 2024 07:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je neemt ook geen advies aan van de loodgieter.
Je hebt heel veel suggesties gekregen van Users die de moeite hebben genomen om te reageren. Doe nou niet alsof daar geen goede adviezen tussen zitten.quote:
Vast wel dat daar goede adviezen tussen zitten. Je hebt besloten het topic open te houden omdát er volgens jou goede adviezen tussen zitten. Maar verwacht geen samenwerking van mij; mijn vraag is onbeantwoord gebleven en ik heb verzocht het topic te sluiten. Aan beide hebben mensen lak, nou prima, verwacht dan ook niet dat ik nog mijn steentje in positieve zin aan het topic ga bijdragen.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 15:56 schreef Jippie het volgende:
[..]
Je hebt heel veel suggesties gekregen van Users die de moeite hebben genomen om te reageren. Doe nou niet alsof daar geen goede adviezen tussen zitten.
Als je kon lezen dan staat er dat ik steunkousen gewoon draag, op de momenten dat ik geen auto hoef te rijden.quote:Blijf maar rommelen met koud water, in plaats van elke dag de steunkousen te dragen.
In de eerste instantie ging ik naar de huisarts met het probleem dat ik dikke benen had.quote:Vermoed zo langzamerhand dat je zelf de veroorzaker bent van je probleem.
Nee klopt, daar doe ik inderdaad niks mee.quote:Waarom ik dat denk ga ik niet uitleggen, want je doet daar toch niets mee.
Badslippers een optie?quote:Op woensdag 21 februari 2024 09:08 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ik heb het rijexamen op sokken gehaald en ik heb mezelf beloofd nooit weer met alleen sokken te hoeven autorijden.
Mijn auto heeft geen cruise control.
Onbegrijpelijk dat je de oorzaak helemaal niet wil weten maar alleen de symptomen wil bestrijden. Jeuk is toch om gek van te worden en misschien is het iets heel simpels. Ik heb enorme jeuk gehad toen ik zwanger was en wilde wel weten waar het van kwam, was iets hormonaals en kwam vanuit de gal. Galstuwing kan blijkbaar hevige jeuk geven. Vaak kun je medische klachten ook krijgen van verkeerde voeding en is het makkelijk op te lossen. Maar als je alleen manieren om te koelen wilt weten dan misschien van die yellpads kopen die koelen goed. Of aloë vera yell, ook verkoelend.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 16:06 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Vast wel dat daar goede adviezen tussen zitten. Je hebt besloten het topic open te houden omdát er volgens jou goede adviezen tussen zitten. Maar verwacht geen samenwerking van mij; mijn vraag is onbeantwoord gebleven en ik heb verzocht het topic te sluiten. Aan beide hebben mensen lak, nou prima, verwacht dan ook niet dat ik nog mijn steentje in positieve zin aan het topic ga bijdragen.
[..]
Als je kon lezen dan staat er dat ik steunkousen gewoon draag, op de momenten dat ik geen auto hoef te rijden.
[..]
In de eerste instantie ging ik naar de huisarts met het probleem dat ik dikke benen had.
Hoe de dikke benen tot stand zijn gekomen, mag Joost weten. Ik ga daar geen onderzoek naar doen, want ik heb te dealen met het probleem, niet met de oorzaak. Een perfectionist zou dat wel doen, maar hey, ik niet.
[..]
Nee klopt, daar doe ik inderdaad niks mee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |