abonnement Unibet Coolblue
pi_212516884
Wat vinden we van een luchtontvochtiger om wasgoed in mijn derde kamertje bijvoorbeeld in een halve dag droog te krijgen in plaats van in twee a drie dagen? In de winter wanneer het buiten koud is kan het met radiator aan daar 14 a 15 graden Celsius zijn. Op dit moment, 20 februari met buiten 9 graden is het in dat kamertje 16,9 graden. Iemand adviseerde mij de volgende luchtontvochtiger: ProBreeze 12L energiezuinige luchtontvochtiger met ingebouwde hygrostaat
Verkoopprijs ¤159,99 inclusief BTW UITVERKOCHT. https://eu.probreeze.com/(...)-built-in-humidistat
Weet iemand een goed alternatief wat wel op voorraad is?
  dinsdag 20 februari 2024 @ 21:14:33 #2
505599 Speklap3000
#AllSpekIsBeautiful
pi_212516906
Dit een optie?
met je houding en je gedrag laat je zien dat je elkaar mag
pi_212516985
Is een droger niet goedkoper/energiezuiniger?
Somebody that I used to know
pi_212517064
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 21:19 schreef Postbus100 het volgende:
Is een droger niet goedkoper/energiezuiniger?
Een droger lijkt me niet goedkoper/energiezuiniger. Een droger is in ieder geval minder goed wat betreft slijtage wasgoed denk ik.
pi_212517092
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 21:14 schreef Speklap3000 het volgende:
Dit een optie?
Die hygrostaat van die eerst genoemde luchtontvochtiger vind ik aantrekkelijk en misschien ook energiezuinig
pi_212517195
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 21:25 schreef Bluezman het volgende:

[..]
Een droger lijkt me niet goedkoper/energiezuiniger. Een droger is in ieder geval minder goed wat betreft slijtage wasgoed denk ik.
Van die ¤160 kun je 250 x je droger aanzetten.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_212517347
Koop een oscillerende ventilator (een tafelventilator of nog beter zo'n grote op een standaard). `
Wasgoed ophangen op een wasrek > ventilator erop richten > paar uurtjes / halve dag zachtjes laten wapperen > Droog.
Zeer effectief.
pi_212517402
Wij hadden deze in ons vorige huis https://www.bol.com/nl/nl(...)A_0_1.2.ProductImage voor ¤40 te koop bij Aldi destijds. Gebruikten het om de hal een beetje droger te krijgen. Hebben ‘m een paar weken gebruikt om de ruimtes achter de knieschotten van ons nieuwbouwhuis droger te krijgen, nu weggegeven aan buren die ‘m inderdaad willen gebruiken voor het drogen van de was.

Luchtstroom creeren is effectief voor het drogen van de was, maar je zou ook kunnen kijken naar een verwarmd wasrek.
  dinsdag 20 februari 2024 @ 21:52:23 #9
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212517468
10kg rijst
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_212517638
Ik heb een soortgelijke situatie.

Raampje op een kier / ventilatierooster open werkt goed.
Halve dag weet ik niet, maar na 1 dag is alles droog (mits goed uitgehangen).
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_212517785
Nergens voor nodig. En anders gooi je het lekker in de droger.
blablablabla
pi_212517912
Als je maar geen dewett koopt, ding werkt niet en ondanks dat je binnen 30 dagen terug kan sturen geven ze geen adres, we hebben nu de visa erop gezet.
Ff googlen geeft een hele hoop slechte reviews (toen mijn man dat ding kocht waren er nog geen reviews van echte gebruikers die kwamen 2 weken later pas)
pi_212518282
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 21:12 schreef Bluezman het volgende:
Wat vinden we van een luchtontvochtiger om wasgoed in mijn derde kamertje bijvoorbeeld in een halve dag droog te krijgen in plaats van in twee a drie dagen? In de winter wanneer het buiten koud is kan het met radiator aan daar 14 a 15 graden Celsius zijn. Op dit moment, 20 februari met buiten 9 graden is het in dat kamertje 16,9 graden. Iemand adviseerde mij de volgende luchtontvochtiger: ProBreeze 12L energiezuinige luchtontvochtiger met ingebouwde hygrostaat
Verkoopprijs ¤159,99 inclusief BTW UITVERKOCHT. https://eu.probreeze.com/(...)-built-in-humidistat
Weet iemand een goed alternatief wat wel op voorraad is?
Ik heb een qlima, geweldig ding. Geen plaknachten meer maar ook ideaal voor kleding. Ff ophangen, qlima eronder en een uurtje later is het redelijk droog.
pi_212518863
Gewoon voldoende ventileren en bij vochtige buitenlucht een kleine ventilator op het wasrek richten en zachtjes laten blazen.
Daarmee is het wasgoed hier altijd binnen een paar uurtjes droog.

Als het buiten echt koud is, dan kan je huis trouwens wel een beetje extra vocht gebruiken en is het raadzaam om je wasrek gewoon in een hoek van de woonkamer ofzo te zetten.
pi_212518895
Heb je ooit al eens de luchtvochtigheid op die kamer gemeten met en zonder nat wasgoed?
pi_212522884
Raam open (kier) en deur dicht ventilator er op zetten... Goede circulatie en luchtverplaatsing zal beter en sneller drogen dan lucht ontvochtigen. Maak eventueel met een kleine buisventilator een afzuiging naar buiten, slang kun je uit het raam hangen. (100mm BV +/- ¤20 + 1m 100mm flex buis paar ¤ gamma) Dan maak je van de kamer een grote droger... :)

Dus luchtbeweging/wind in de kamer met zo'n standaard staande of tafel zwenkventilator en afzuiging naar buiten. Droogt als een tierelier.

Alhoewel zonder warmte zul je het niet droger kunnen krijgen dan de aanwezige luchtvochtigheid. Maakt niet uit hoe.
pi_212524519
Wij hebben een combi luchtreiniger/ontvochtiger van Clean Air. Het scheelt een hoop beslagen ramen en vooral schimmel in huis en hij haalt er best veel vocht uit. Gemiddeld 1 keer in de drie dagen moet ik watertank leeg gooien. (4 liter)
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_212528036
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 21:12 schreef Bluezman het volgende:
Wat vinden we van een luchtontvochtiger om wasgoed in mijn derde kamertje bijvoorbeeld in een halve dag droog te krijgen in plaats van in twee a drie dagen?
Nieuwsgierig: waarom is 2 a 3 dagen een probleem? Met een beetje vooruit plannen hoef je toch niet dagen in je blote reet rond te lopen, gewoon de was doen ruim voor je de laatste schone onderbroek aantrekt? :)
Op het lichaam drogen werkt trouwens ook goed weet ik uit ervaring maar is niet erg prettig.
pi_212528895
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 19:45 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Nieuwsgierig: waarom is 2 a 3 dagen een probleem? Met een beetje vooruit plannen hoef je toch niet dagen in je blote reet rond te lopen, gewoon de was doen ruim voor je de laatste schone onderbroek aantrekt? :)
Op het lichaam drogen werkt trouwens ook goed weet ik uit ervaring maar is niet erg prettig.
Dit is een redenering vanuit jouw eigen situatie.

Hier met 3 volwassenen moet de wasmachine bijna elke dag aan. Dan moet de vorige was wel weg zijn.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_212558856
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 19:45 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Nieuwsgierig: waarom is 2 a 3 dagen een probleem? Met een beetje vooruit plannen hoef je toch niet dagen in je blote reet rond te lopen, gewoon de was doen ruim voor je de laatste schone onderbroek aantrekt? :)
Op het lichaam drogen werkt trouwens ook goed weet ik uit ervaring maar is niet erg prettig.
Nou, mijn was doet er ook drie dagen over om te drogen (als het niet vier is). Koude zolder, raam open, etc. Ik heb de ruimte, maar ik heb niet echt de indruk dat de kwaliteit van mijn kleding erop vooruit gaat. Plus dat het na 3 dagen voor mijn idee ook minder fris ruikt dan wanneer het in één dag droog zou zijn. Alsof het weer erin trekt waar je bij staat.
Ik heb deze winter mijn wasrekje maar in mijn woonkamer geplaatst voor de dikkere dingen, anders heb ik het idee dat mijn kleding eronder lijdt.
Somebody that I used to know
pi_212558997
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 22:34 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Nou, mijn was doet er ook drie dagen over om te drogen (als het niet vier is). Koude zolder, raam open, etc. Ik heb de ruimte, maar ik heb niet echt de indruk dat de kwaliteit van mijn kleding erop vooruit gaat. Plus dat het na 3 dagen voor mijn idee ook minder fris ruikt dan wanneer het in één dag droog zou zijn. Alsof het weer erin trekt waar je bij staat.
Ik heb deze winter mijn wasrekje maar in mijn woonkamer geplaatst voor de dikkere dingen, anders heb ik het idee dat mijn kleding eronder lijdt.
Ff een qlimax erbij en in een uurtje of 2 zo goed als droog. :)
pi_212559063
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 22:43 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Ff een qlimax erbij en in een uurtje of 2 zo goed als droog. :)
Ja, dat is de andere optie, en die heb ik ook tot m'n beschikking, maar dat onderstreept gelijk het hele punt in dit topic en het onderbouwt mijn reactie op de reactie van @Zomaarevenkijken .
Somebody that I used to know
pi_212559350
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 22:43 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Ff een qlimax erbij en in een uurtje of 2 zo goed als droog. :)
Ik heb net eentje besteld :o
Ben benieuwd hoe goed hij werkt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_212563381
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 21:33 schreef halfway het volgende:

[..]
Van die ¤160 kun je 250 x je droger aanzetten.
Je moet natuurlijk aankoopkosten met aankoopkosten vergelijken en verbruik met verbruik.

Een droger is ook niet gratis.
pi_212563534
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 11:46 schreef archito het volgende:

[..]
Je moet natuurlijk aankoopkosten met aankoopkosten vergelijken en verbruik met verbruik.

Een droger is ook niet gratis.
Dit dus.

Een goede droger kost je meer dan 160 euro. Daarnaast verbruikt het ook stroom en niet alle kleding is geschikt voor een droger.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')