Jamaar wanneer komt de storm hier dan? Het waait nog nietquote:Op donderdag 22 februari 2024 20:09 schreef Straatcommando. het volgende:
Een weercode is een waarschuwing, geen aankondiging..
Hou eens op selectief quoten door mijn stukje over de drukhoogte weg te halen. Ik zeg toch dat je linkte naar de verkeerde drukhoogte? Je zit op een gelijke drukhoogte ergens op 500-700 meter hoogte boven de grond (950 hPa). En dan je eerst die gemiddelde windsnelheid vergelijkt met het verhaal van het KNMI over windstoten. En dan dacht je daar het allernieuwste model had. Geef gewoon eens toe dat je fout zat met die post.quote:Op donderdag 22 februari 2024 20:09 schreef Rnie het volgende:
[..]
Kan je deze uitleggen? Ik snap er nu niks meer van. Waar kijk ik in godsnaam verkeerd? Ik kijk naar de wind gusts die Ventusky aangeeft, alsmede de constante windsnelheid ventusky aangeeft.
[..]
Soms wel, vooral als ze er ook een benaming aan hangen.
Depressie diept wat minder ver uit dan gedacht, dit dempt dus de windsnelheden. Windveld zou nu richting zeeland moeten gaan maar gezien het tijdsbestek is dit kwestie van een uurtje en is dat ook weer gedaan.quote:Op donderdag 22 februari 2024 20:08 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik was ook verbaasd eerlijk gezegd. Kijkend naar de kaarten kan ik het niet ontdekken, code oranje.
Ja, soms denk je inderdaad bij de zoveelste bui... Is het niet een keer genoeg?quote:Op donderdag 22 februari 2024 20:16 schreef Rabieluh het volgende:
Het volgende regengebied draait nu ook het land op, de hoeveelheid nat de afgelopen maanden is bizar.
Dan zitten ze waarschijnlijk net een beetje op de grens van code geel en code oranje.quote:Op donderdag 22 februari 2024 20:16 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Depressie diept wat minder ver uit dan gedacht, dit dempt dus de windsnelheden. Windveld zou nu richting zeeland moeten gaan maar gezien het tijdsbestek is dit kwestie van een uurtje en is dat ook weer gedaan.
Dus nu effe serieus: Meeste wind komt nog, westkust mogelijk 9bft met stoten tot 100km/h lokaal wat hoger. Wadden zou misschien 110km/h kunnen aantikken maar dat hangt helemaal vanaf hoe snel die laag uitdiept.
Ah, nu snap ik je. Ik zat niet fout met mijn post, ik zat wel fout met mijn linkje. Excuus voor de verwarring, ik zat namelijk door die hele legenda te klikken, maar wist niet dat dat meegenomen werd in de link. Ik bedoelde er eigenlijk alleen maar het gedeelte "Nederland" mee.quote:Op donderdag 22 februari 2024 20:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Hou eens op selectief quoten door mijn stukje over de drukhoogte weg te halen. Ik zeg toch dat je linkte naar de verkeerde drukhoogte? Je zit op een gelijke drukhoogte ergens op 500-700 meter hoogte boven de grond (950 hPa). En dan je eerst die gemiddelde windsnelheid vergelijkt met het verhaal van het KNMI over windstoten. En dan dacht je daar het allernieuwste model had. Geef gewoon eens toe dat je fout zat met die post.
komende week nog wel meer, hoorquote:Op donderdag 22 februari 2024 20:21 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ja, soms denk je inderdaad bij de zoveelste bui... Is het niet een keer genoeg?
Blijkbaar niet.
In Engeland zullen ze zich dat nog meer afvragen denk ik. Daar kan het nog meer flink pisweer zijn.
Raining cats and dogs.
Zulke depressies zijn moeilijk in te schatten, vandaar die code oranje maar gezien het mee kan vallen zou dus het westen en binnenland weer naar geel moeten gaan. Noorden daartegen zou wel wat van mee kunnen pakken.quote:Op donderdag 22 februari 2024 20:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Dan zitten ze waarschijnlijk net een beetje op de grens van code geel en code oranje.
[ afbeelding ]
Vorige storm was ook wel grootschaliger dan deze net ontstaande storm hequote:Op donderdag 22 februari 2024 20:25 schreef Rnie het volgende:
Wind trekt wel wat aan, maar het is nog niet echt shocking. Vorige storm was erger.
Hangt vanaf waar je woont, zoals ik al eerder zei maakt het noorden de meeste kans op storm. Mogelijk dat noord holland eventueel ook even 9bft aantikt.quote:Op donderdag 22 februari 2024 20:57 schreef Sunri5e het volgende:
Gaat het nog stormen of is dit het?
Zijn vooral de nasty wind stoten...quote:Op donderdag 22 februari 2024 20:57 schreef Sunri5e het volgende:
We proberen het over een maand wel weer.quote:Op donderdag 22 februari 2024 20:57 schreef Sunri5e het volgende:
Oei, hopen dat de Toekan het gered heeftquote:Op donderdag 22 februari 2024 21:28 schreef Dutch_view het volgende:
[x]https://twitter.com/112_Drachten/status/1760758791333683594[/x]
Zo te zien een verbeteringquote:Op donderdag 22 februari 2024 21:28 schreef Dutch_view het volgende:
[x]https://twitter.com/112_Drachten/status/1760758791333683594[/x]
Windscheetjes bedoel jequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |