https://nos.nl/artikel/25(...)-samenreiskorting-nsquote:Wie in de trein wil profiteren van samenreiskorting heeft daarvoor vanaf vandaag een online code nodig. De abonnementhouder moet die code aanmaken en delen met zijn of haar medereiziger. Tijdens de reis moeten ze bij elkaar zitten. De maatregel moet volgens de NS onduidelijke situaties en vervelende discussies voorkomen.
Tot eind april geldt een overgangsperiode. In die weken kan er nog een gezamenlijk kaartje worden gekocht bij de automaat. Na 22 april kan dat niet meer. Reizigersvereniging Rover is kritisch.
Volgens de NS is de code nodig omdat de huidige situatie tot vervelende situaties leidt. Het staat in de top 3 van discussiepunten tussen conducteurs en reizigers. Vorige week meldde de treinvervoerder nog dat het aantal geweldsincidenten tegen medewerkers opnieuw is toegenomen.
Dit is geen serieuze vraag, lijkt me? Niemand zal toch zo wereldvreemd zijn dat je oprecht denkt dat er mensen zonder smartphone bestaan?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:35 schreef GerryDV het volgende:
Anders ga je gewoon met je tijd mee. Bestaan er anno 2024 uberhaupt nog bejaarden zonder smartphone? Volgens mij is die generatie al overleden toch?
Mooi. Paupers die je lastigvallen omdat ze samen willen reizen voor korting.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:38 schreef MisterFox het volgende:
Want samen reizen met vreemden is nu lastiger.
Dat percentage zal inderdaad laag zijn, maar ik ken genoeg 60 plussers die echt niet om kunnen gaan met dit soort ingewikkelde manieren van codes, apps en het aanschaffen van een e-ticket via een app.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:35 schreef GerryDV het volgende:
Anders ga je gewoon met je tijd mee. Bestaan er anno 2024 uberhaupt nog bejaarden zonder smartphone? Volgens mij is die generatie al overleden toch?
Heb ik echt nog nooit gehad.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:39 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Mooi. Paupers die je lastigvallen omdat ze samen willen reizen voor korting.
Als je echt een vlotte babbel hebt mag je gewoon blijven zitten.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:46 schreef Farenji het volgende:
[..]
Heb ik echt nog nooit gehad.
Wat ik erger vind: paupers die denken dat ze met een tweede klas kaartje in de eerste klas kunnen zitten en dan alleen een vriendelijke vermaning krijgen van de conducteur.
Een smartphone hebben betekent niet dat je ook internetvaardig bent. Ze maken het een stuk gebruikersonvriendelijker op deze manier. Voor iedereen, maar de impact op hele oude mensen en/of mensen die niet echt handig zijn met dit soort zaken is het grootst.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:35 schreef GerryDV het volgende:
Die bestaan. Ik ken er een paar.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit is geen serieuze vraag, lijkt me? Niemand zal toch zo wereldvreemd zijn dat je oprecht denkt dat er mensen zonder smartphone bestaan?
Het ziet er idd nogal omslachtig uit.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)-samenreiskorting-ns
[ afbeelding ]
[x]https://twitter.com/ReinBijlsma/status/1759557493691142533[/x]
[x]https://twitter.com/Myriam_Heyens/status/1759539416844918893[/x]
De NS zegt dat digibeten terecht kunnen bij servicebalies op de stations om zo alsnog op de ouderwetse manier een samenreis ticket te kunnen kopen, alleen is de (terechte) kritiek dat die servicebalies lang niet overal zitten. Het wordt volgens velen onnodig ingewikkeld gemaakt.
Ja, precies. Als je serieus denkt dat er níemand meer is zonder smartphone, dan ben je toch gewoon wereldvreemd?quote:
Is het wenselijk?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 09:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, precies. Als je serieus denkt dat er níemand meer is zonder smartphone, dan ben je toch gewoon wereldvreemd?
Is wat wenselijk?quote:
Serieus?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 09:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
En die servicebalie is zelfs gesloten op Den Bosch, toch 1 van de drukkere knooppunten.
Daar gaat dit toch ook over? Iemand met een abonnement die anderen met korting kan laten reizen.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:48 schreef De_Hertog het volgende:
Ik heb die regeling eigenlijk altijd verrassend ruim gevonden.. voor (momenteel) 30 euro per jaar kun je met vier mensen tegelijk met 40% korting reizen buiten de spits. Ik vind het bijzonderder dat dit überhaupt bestaat dan dat er nu extra voorwaarden aan komen
uiteraard sarcasme, en uiteraard bestaan die en die gaan vast ook met het OVquote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit is geen serieuze vraag, lijkt me? Niemand zal toch zo wereldvreemd zijn dat je oprecht denkt dat er mensen zonder smartphone bestaan?
Het OV is al lang niet meer laagdrempelig. Voor velen onbetaalbaar.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 08:38 schreef MisterFox het volgende:
OV moet trouwens laagdrempelig en openbaar zijn: dat betekent makkelijk een kaartje kopen aan de balie of automaat met cash.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |