abonnement Unibet Coolblue
pi_212491363
Ik ga zo slapen, heb denk ik iets van 12 bier gehad, 33 cl 5%, ik heb een vitamine b tablet genomen die 400% geeft van wat je dagelijks nodig heeft. Heeft dit nut of wordt het gewoon afgebroken en dat is dat?
  Vis een optie? zondag 18 februari 2024 @ 23:55:53 #2
70532 loveli
N
pi_212491605
In bier zit al veel vitamine B, dus dat zit wel goed.
https://www.gastropedia.nl/artikel/vitaminen-in-bier/

Helaas is alcohol niet zo goed voor je hersencellen en die zijn niet als supplement te koop.
crap in = crap out
pi_212491643
Je lever is bezig met het afbreken van alcohol.
Fruit, supplementen, vitamines plas je allemaal uit zonder dat je lichaam het opneemt.
Je kan het net zo goed direct in de maas gooien, zelfde effect.
Hell To The Liars
pi_212491730
12 bier?

Dat is wat ik normaal in een kwartaal drink ongeveer.
  maandag 19 februari 2024 @ 00:56:31 #5
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212491927
het beste is om voedingssupplementen tijdens of na de maaltijd te nemen, dit ivm opname
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_212503863
Vit B is zelfs noodzakelijk voor mensen die veel drinken. Alcohol remt de opname van vit B.
Dus ze zijn absoluut nodig en ze helpen ook.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  maandag 19 februari 2024 @ 21:49:12 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212503947
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 21:44 schreef Lenny77 het volgende:
Vit B is zelfs noodzakelijk voor mensen die veel drinken. Alcohol remt de opname van vit B.
Dus ze zijn absoluut nodig en ze helpen ook.
Helpen ze tegen de schadelijke gevolgen van alcohol?
The love you take is equal to the love you make.
pi_212504007
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 21:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Helpen ze tegen de schadelijke gevolgen van alcohol?
Helpen is een idd groot woord... laten we zeggen dat ze de schade proberen te beperken...
Ik bedoelde meer als antwoord op: helpen ze? Ja ze doen het werk waarvoor je ze inneemt.

Niet zoals andere wat vagere supplementen zeg maar.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_212504024
12 bier op een avondje is wel heel wat :7 maar goed, aangezien @Lenny77 voor zover mijn kennis het juiste antwoord heeft gegeven laat ik het hierbij! :+
Just say hi!
  maandag 19 februari 2024 @ 21:53:00 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212504033
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 21:51 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Helpen is een idd groot woord... laten we zeggen dat ze de schade proberen te beperken...
Ik bedoelde meer als antwoord op: helpen ze? Ja ze doen het werk waarvoor je ze inneemt.

Niet zoals andere wat vagere supplementen zeg maar.
@Masberum Met welk idee slik je die vitamine B?
The love you take is equal to the love you make.
pi_212504123
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 21:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]
@:Masberum Met welk idee slik je die vitamine B?
Met het idee dat mijn hersenen minder snel aftakelen
  maandag 19 februari 2024 @ 22:05:18 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212504207
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 21:58 schreef Masberum het volgende:

[..]
Met het idee dat mijn hersenen minder snel aftakelen
@Lenny77

Denk je dat de vitamine B de aftakeling van zijn hersenen vertraagt?

Of de aftakeling van zijn lever?
The love you take is equal to the love you make.
pi_212504209
Ik heb even een snelle berekening gedaan, afgaande dat je een gemiddelde man bent is je BAC .29 ongeveer.
Boven .20 is erg gevaarlijk dus ik zou dit niet vaak doen en jezelf af vragen of dit goed voor je is als dit regelmatig is :P

Edit: een interessant linkje voor je
https://www.tactus.nl/behandeltraject/aanmeldprocedure/
Twiddel
pi_212504211
Thiamine wordt zeker aangeraden bij veel alcohol. Voorkomt ziekte van wernecke en kan kans op korsakov verkleinen
  Moderator maandag 19 februari 2024 @ 22:09:19 #15
441859 crew  Lenny77
pi_212504281
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 22:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]
@:Lenny77

Denk je dat de vitamine B de aftakeling van zijn hersenen vertraagt?

Of de aftakeling van zijn lever?
De opname is minder door de alcohol en de uitscheiding hiervan hoger.
Vitamine B is belangrijk voor hersenfuncties en het zenuwstelsel.
Zoals Koettie ook al zegt: proberen te vermijden van Korsakov..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  maandag 19 februari 2024 @ 22:11:24 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212504309
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 22:09 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
De opname is minder door de alcohol en de uitscheiding hiervan hoger.
Vitamine B is belangrijk voor hersenfuncties en het zenuwstelsel.
Zoals Koettie ook al zegt: proberen te vermijden van Korsakov..
Is het heel raar als ik zeg dat hij beter hulp kan zoeken om zijn alcoholinname drastisch omlaag te brengen?

Die vitamine B klinkt zo wel heel erg als dweilen met de kraan open.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator maandag 19 februari 2024 @ 22:12:01 #17
441859 crew  Lenny77
pi_212504322
Oh en als die lever enkel nog maar vervet is door de alcohol dan kan stoppen met drinken nog helpen.
Eenmaal littekens (cirrose) dan is het onomkeerbaar...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator maandag 19 februari 2024 @ 22:13:45 #18
441859 crew  Lenny77
pi_212504347
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 22:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Is het heel raar als ik zeg dat hij beter hulp kan zoeken om zijn alcoholinname drastisch omlaag te brengen?

Die vitamine B klinkt zo wel heel erg als dweilen met de kraan open.
Het is absoluut niet raar en het enige juiste advies.
Maar als mensen hardnekkig doorgaan dan kan je helaas alleen nog maar 'helpen' door dingen aan te raden die de schade hopelijk enigszins nog een beetje proberen te beperken..
Maar er is een point of no return natuurlijk..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_212505063
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 22:05 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb even een snelle berekening gedaan, afgaande dat je een gemiddelde man bent is je BAC .29 ongeveer.
Boven .20 is erg gevaarlijk dus ik zou dit niet vaak doen en jezelf af vragen of dit goed voor je is als dit regelmatig is :P

Edit: een interessant linkje voor je
https://www.tactus.nl/behandeltraject/aanmeldprocedure/
Dit is nu iets van 12 jaar gaande. Een 'probleem' is dat ik weinig tot niks om mijn eigen leven geef. Het is toch allemaal maar saai in mijn ogen. Slapen, werken (of ondernemerschap of wat dan ook) en 's avonds nog even wat vrije tijd en dat is het dan weer.

Mensen kijken niet voor niets uit naar het weekend in het algemeen, terwijl dat slechts 5/7e is van hun leven. Afgezien van pensioen, vakantiedagen etc. Zelf denk ik dat bij mij de schade ook al wel onomkeerbaar is geworden wat niet echt helpt met het stoppen. Maar ook al zou het omkeerbaar zijn (iets van een jaar geleden was dat nog wel zo, bij de huisarts), ik weet het niet, ik verveel me gewoon zo de tering met wat ik ook doe
pi_212505197
Hou er vooral rekening mee dat je met zoveel drank op het de vraag is hoe nuchter je de volgende morgen bent, let dus op met autorijden.
pi_212505270
Zoek gewoon hulp. Afkickkliniek en psychologische hulp.
  maandag 19 februari 2024 @ 23:50:51 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212505271
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 23:25 schreef Masberum het volgende:

[..]
Dit is nu iets van 12 jaar gaande. Een 'probleem' is dat ik weinig tot niks om mijn eigen leven geef. Het is toch allemaal maar saai in mijn ogen. Slapen, werken (of ondernemerschap of wat dan ook) en 's avonds nog even wat vrije tijd en dat is het dan weer.

Mensen kijken niet voor niets uit naar het weekend in het algemeen, terwijl dat slechts 5/7e is van hun leven. Afgezien van pensioen, vakantiedagen etc. Zelf denk ik dat bij mij de schade ook al wel onomkeerbaar is geworden wat niet echt helpt met het stoppen. Maar ook al zou het omkeerbaar zijn (iets van een jaar geleden was dat nog wel zo, bij de huisarts), ik weet het niet, ik verveel me gewoon zo de tering met wat ik ook doe
Dit is eerlijk. En ik vind het heel rot voor je.

Ik weet niet wat je destijds met de huisarts hebt besproken. Maar een intensief traject onder begeleiding van verslavingszorg is misschien genoemd. En lijkt me ook wel aan de orde.

Je bent zelf de enige die dat besluit kan nemen. Je kunt jezelf nog een serieuze kans geven op een betere kwaliteit van leven.
The love you take is equal to the love you make.
pi_212505331
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 23:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dit is eerlijk. En ik vind het heel rot voor je.
Ik was eerder ook gewoon eerlijk voor zover ik weet. Kreeg alleen overal alleen maar flauwekul reacties of reacties van mensen die zich beter willen voelen omdat ze iemand kunnen neerhalen die ze niet mogen..
  dinsdag 20 februari 2024 @ 00:03:18 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212505382
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 23:57 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ik was eerder ook gewoon eerlijk voor zover ik weet. Kreeg alleen overal alleen maar flauwekul reacties of reacties van mensen die zich beter willen voelen omdat ze iemand kunnen neerhalen die ze niet mogen..
Volgens mij begrijp je best waar die reacties vandaan komen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_212506950
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 23:25 schreef Masberum het volgende:

[..]
Dit is nu iets van 12 jaar gaande. Een 'probleem' is dat ik weinig tot niks om mijn eigen leven geef. Het is toch allemaal maar saai in mijn ogen. Slapen, werken (of ondernemerschap of wat dan ook) en 's avonds nog even wat vrije tijd en dat is het dan weer.

Mensen kijken niet voor niets uit naar het weekend in het algemeen, terwijl dat slechts 5/7e is van hun leven. Afgezien van pensioen, vakantiedagen etc. Zelf denk ik dat bij mij de schade ook al wel onomkeerbaar is geworden wat niet echt helpt met het stoppen. Maar ook al zou het omkeerbaar zijn (iets van een jaar geleden was dat nog wel zo, bij de huisarts), ik weet het niet, ik verveel me gewoon zo de tering met wat ik ook doe
Ik heb bij jou heel sterk het gevoel dat je zelf ook wel hulp wilt bij je problemen maar het nog niet aandurft. Ik denk dat je daarom zoveel topics opened die vragen om advies of ervaringen.

Ik vind het wel erg goed van je dat je eerlijk naar jezelf kan kijken en ook het gesprek blijft aangaan ook al is het soms moeilijk.

Wat houd je tegen om echt aan de bak te gaan met je leven?
Twiddel
pi_212507557
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 23:25 schreef Masberum het volgende:

[..]
Dit is nu iets van 12 jaar gaande. Een 'probleem' is dat ik weinig tot niks om mijn eigen leven geef. Het is toch allemaal maar saai in mijn ogen. Slapen, werken (of ondernemerschap of wat dan ook) en 's avonds nog even wat vrije tijd en dat is het dan weer.

Mensen kijken niet voor niets uit naar het weekend in het algemeen, terwijl dat slechts 5/7e is van hun leven. Afgezien van pensioen, vakantiedagen etc. Zelf denk ik dat bij mij de schade ook al wel onomkeerbaar is geworden wat niet echt helpt met het stoppen. Maar ook al zou het omkeerbaar zijn (iets van een jaar geleden was dat nog wel zo, bij de huisarts), ik weet het niet, ik verveel me gewoon zo de tering met wat ik ook doe
Ik herken wat je zegt en voel dit zelf soms ook wel. Maar ik weet ook dat alcohol een heleboel energie kan kosten, zoveel dat er nauwelijks nog energie overblijft om je shit onder ogen te zien of een beetje te kunnen genieten. Vraag je je wel eens af of je drinkt omdat je een kutleven hebt, of dat je eigenlijk juist een kutleven hebt omdat je drinkt?
  Moderator dinsdag 20 februari 2024 @ 10:11:33 #27
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_212507581
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 23:25 schreef Masberum het volgende:

[..]
Dit is nu iets van 12 jaar gaande. Een 'probleem' is dat ik weinig tot niks om mijn eigen leven geef. Het is toch allemaal maar saai in mijn ogen. Slapen, werken (of ondernemerschap of wat dan ook) en 's avonds nog even wat vrije tijd en dat is het dan weer.

Mensen kijken niet voor niets uit naar het weekend in het algemeen, terwijl dat slechts 5/7e is van hun leven. Afgezien van pensioen, vakantiedagen etc. Zelf denk ik dat bij mij de schade ook al wel onomkeerbaar is geworden wat niet echt helpt met het stoppen. Maar ook al zou het omkeerbaar zijn (iets van een jaar geleden was dat nog wel zo, bij de huisarts), ik weet het niet, ik verveel me gewoon zo de tering met wat ik ook doe
2/7e bedoel je :?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  dinsdag 20 februari 2024 @ 18:06:29 #28
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212513797
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 23:25 schreef Masberum het volgende:
ik weet het niet, ik verveel me gewoon zo de tering met wat ik ook doe
en dan grijp je naar de fles.

je kan ook buiten 'n rondje wandelen.

ik wil je wel 'n tip geven als je wil minderen/afkicken met alcohol: natuurazijn.

natuurazijn is 'n goed middel om als substituut voor alcohol te gebruiken, dus als je zin hebt in 'n biertje, dan neem je 'n shotje natuurazijn.

alcohol wordt in je lichaam afgebroken tot o.a. azijnzuur.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  Moderator dinsdag 20 februari 2024 @ 20:59:03 #29
441859 crew  Lenny77
pi_212516700
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 18:06 schreef sturmpie het volgende:

[..]
en dan grijp je naar de fles.

je kan ook buiten 'n rondje wandelen.

ik wil je wel 'n tip geven als je wil minderen/afkicken met alcohol: natuurazijn.

natuurazijn is 'n goed middel om als substituut voor alcohol te gebruiken, dus als je zin hebt in 'n biertje, dan neem je 'n shotje natuurazijn.

alcohol wordt in je lichaam afgebroken tot o.a. azijnzuur.
En dit is dus geen goed advies want een lichaam doet het niet zo lekker op azijn.. zeker niet op meerdere shotjes per dag..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 20 februari 2024 @ 21:03:03 #30
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212516757
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 20:59 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
En dit is dus geen goed advies want een lichaam doet het niet zo lekker op azijn.. zeker niet op meerdere shotjes per dag..
onzin
je kan makkelijk azijn drinken als je rekening houdt met je ph
omdat even te verduidelijken, wil je 1 deel azijn neutraliseren dan heb je 6 delen water nodig.

alcohol is schadelijker dan azijn, azijnzuur is 'n afbraakproduct van alcohol dus als je regelmatig alcohol drinkt weet je lichaam heel goed om te gaan met azijn.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  Moderator dinsdag 20 februari 2024 @ 21:09:01 #31
441859 crew  Lenny77
pi_212516834
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 21:03 schreef sturmpie het volgende:

[..]
onzin
je kan makkelijk azijn drinken als je rekening houdt met je ph
omdat even te verduidelijken, wil je 1 deel azijn neutraliseren dan heb je 6 delen water nodig.

alcohol is schadelijker dan azijn, azijnzuur is 'n afbraakproduct van alcohol dus als je regelmatig alcohol drinkt weet je lichaam heel goed om te gaan met azijn.
Er is veel schadelijker dan azijn... dat wil niet zeggen dat je dan maar azijn achterover moet gaan kappen...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_212517198
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 10:11 schreef onlogisch het volgende:

[..]
2/7e bedoel je :?
Dat is correct!

En ik wil eigenlijk geen azijn in mijn lichaam gieten ongeacht of het werkt of niet.
  dinsdag 20 februari 2024 @ 22:11:27 #33
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212517735
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 21:33 schreef Masberum het volgende:

[..]
Dat is correct!

En ik wil eigenlijk geen azijn in mijn lichaam gieten ongeacht of het werkt of niet.
je weet niet wat je mist kerel
shotje azijn doet wonderen

google maar eens op azijn en gezondheid
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  dinsdag 20 februari 2024 @ 22:12:12 #34
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212517746
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 21:09 schreef Lenny77 het volgende:
Er is veel schadelijker dan azijn
wat bedoel je met dit ? Er ? wie/wat is Er?
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  Moderator dinsdag 20 februari 2024 @ 22:15:28 #35
441859 crew  Lenny77
pi_212517849
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 22:12 schreef sturmpie het volgende:

[..]
wat bedoel je met dit ? Er ? wie/wat is Er?
Jij zegt: alcohol is schadelijker dan azijn. Ja dat is zoutzuur, batterijvloeistof, benzine enz ook.
Dat wil niet zeggen dat azijn gezond is.
En in zeer kleine hoeveelheden kan het inderdaad niet zo veel kwaad maar jij spreekt over shotjes telkens als hij zin heeft in een glas.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 20 februari 2024 @ 22:16:00 #36
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212517868
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 22:15 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Jij zegt: alcohol is schadelijker dan azijn. Ja dat is zoutzuur, batterijvloeistof, benzine enz ook.
Dat wil niet zeggen dat azijn gezond is.
En in zeer kleine hoeveelheden kan het inderdaad niet zo veel kwaad maar jij spreekt over shotjes telkens als hij zin heeft in een glas.
google jij maar eens hoe gezond azijn is, je zult versteld staan
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  dinsdag 20 februari 2024 @ 22:22:19 #37
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212517970
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 22:16 schreef sturmpie het volgende:

[..]
google jij maar eens hoe gezond azijn is, je zult versteld staan
Je moet niet alles geloven wat je op internet leest.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator dinsdag 20 februari 2024 @ 22:24:26 #38
441859 crew  Lenny77
pi_212518014
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 22:16 schreef sturmpie het volgende:

[..]
google jij maar eens hoe gezond azijn is, je zult versteld staan
Azijnzuur – het hoofdbestanddeel van azijn – is irriterend voor de maag en veroorzaakt een verlies van het beschermende slijm in het darmkanaal, wat het toneel vormt voor zweren, gastritis, vitaminetekorten (vooral vitamine B12) en/of infectie met Heliobacter pylori. In feite is azijn tegenwoordig een van de drie meest voorkomende voedingsoorzaken van maagslijmvliesontsteking (gastritis), samen met aspirine en alcohol!
Azijn verstoort de spijsvertering, waardoor het lichaam minder voeding krijgt en onzuiverheden in de bloedbaan terechtkomen.
Azijn geeft maag- en darm ongemak: De hoge zuurgraad van azijn kan problemen veroorzaken zoals zure reflux, brandend maagzuur of maagpijn bij gevoelige personen. Om deze problemen te voorkomen, moet je azijn altijd verdunnen en met mate consumeren.
Azijn kan bloedsuiker schommelingen veroorzaken. Azijn wordt aangeprezen omdat het de bloedsuikerspiegel kan helpen reguleren, maar het kan juist ook leiden tot schommelingen. Mensen met diabetes moeten daarom voorzichtig zijn, omdat azijn onverwachte dalingen in de bloedsuikerspiegel kan veroorzaken. Als je diabetes hebt, raadpleeg dan een arts voordat je azijn in je dieet opneemt.
Azijn veroorzaakt zure erosie van tandglazuur. Frequente blootstelling aan azijn, vooral als het onverdund is, kan leiden tot erosie van het tandglazuur. Dit kan leiden tot gevoelige tanden en een verhoogde vatbaarheid voor gaatjes. Om dit risico te beperken, is het aan te raden om azijn te verdunnen als je het gebruikt in culinaire bereidingen of als een gezondheidsmiddel.
Azijn bevordert ook veranderingen in de maagwandcellen, wat het risico op maagkanker kan verhogen. De consumptie van azijn wordt nu ook erkend als een factor in de ontwikkeling van kanker van het bovenste maagdarmkanaal.
Interactie met medicijnen: Het is essentieel om rekening te houden met mogelijke interacties tussen azijn en medicijnen. Als je medicijnen gebruikt voor aandoeningen zoals diabetes, hartaandoeningen of hoge bloeddruk, kan azijn de werking verstoren. Raadpleeg je zorgverlener om er zeker van te zijn dat het gebruik van azijn in overeenstemming is met je behandelplan.
Azijnzuur stimuleert de schildklier om fosfor uit de bijnieren te trekken om de effecten van azijnzuur in het systeem teniet te doen. Verarmd fosfor resulteert in een verminderde functie van de bijnieren.
Het is aangetoond dat het gebruik van azijn schadelijk is voor de lever en de nieren.
Azijn is ook irriterend voor het centrale zenuwstelsel.
Regelmatige consumptie van azijn kan een laag kaliumgehalte en een lagere botdichtheid (botontkalking / osteoporose) veroorzaken.

Zo maar even een snelle greep uit google..

Het is al een tijdje ontkracht: het wondere azijn voor je gezondheid.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator dinsdag 20 februari 2024 @ 23:10:00 #39
441859 crew  Lenny77
pi_212518628
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 22:59 schreef Masberum het volgende:
-Graag zelf ook on-topic blijven-


Nee de is niet waar. Hopen mensen die geloven dat een slokje appelazijn wonderen verricht, je vindt inderdaad stukjes genoeg op Google met gejubel. Dus ik geloof dat het bij hem van een goede plaats komt.
Iets niet weten staat niet gelijk aan anderen kwaad willen doen.

[ Bericht 27% gewijzigd door Jippie op 23-02-2024 10:46:30 ]
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_212521057
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 00:03 schreef sturmpie het volgende:

[..]
nee nee nee
ik heb er lang over nagedacht over natuurazijn als substituut voor alcohol en dat idee ligt ten grondslag aan 't feit dat alcohol in je lichaam wordt omgezet tot azijnzuur dus je lichaam weet heel goed hoe om te gaan met azijnzuur als je regelmatig alcohol drinkt.

't drinken van natuurazijn ipv alcohol is volgens mij nog altijd gezonder dan alcohol zelf.

ik zag op google ook allerlei goede verhalen over natuurazijn dus zodoende.

maar je bent volgens mij wel alcoholist, of hoe kijk je er zelf tegen aan ?


bij deze 'n aantal gezonde verhalen over azijn:

* Gunstig voor cholesterol Hierdoor helpt azijn bij het controleren en verlagen van het cholesterolgehalte, de bloeddruk en het triglyceridengehalte. Regelmatig gebruik van azijn in de voeding kan de kans op hartaandoeningen helpen verminderen en zorgt voor een vlotte doorstroming van het bloed.

* https://mens-en-gezondhei(...)atuurazijn-heet.html
Het wondermiddel dat natuurazijn heet
Wanneer gistende producten door toepassing van acetobacter verzuurt ontstaat natuurazijn. Van oudsher wordt dit gemaakt door alcohol over houtspaanders te mengen, waardoor een chemische vergistingsreactie ontstaat. Normaal azijn bezit circa vier tot vijftien procent azijnzuur en heeft een pH waarde van rond de twee. Dit valt dus ver buiten de range, waarbinnen gewoonlijk bacteriën en schimmels tot ontwikkeling kunnen komen. Azijn kan met die eigenschap dan ook effectief gebruikt worden om meerdere gezondheidskwalen aan te pakken. Waar kan natuurazijn zoal effectief voor worden gebruikt?
Maar je weet toch dat alcohol helemaal niet gezond is voor een lichaam? Ook al zou het omgezet worden naar azijnzuur? Al helemaal niet in de grote hoeveelheden zoals hij of een alcoholist drinkt? Dus deze hoeveelheden vervangen door azijn is toch veel te veel? Zelfs al zijn het shotjes.
Je eigen post spreekt ook over toevoegingen in de voeding, dus bv in sla enz. Dan gaat het over enkele milliliters.
Maar je lever moet dat azijnzuur ook weer afbreken (afkomstig vanuit alcohol of de azijn in jouw geval) en ik ga er vanuit dat zijn lever al onder druk genoeg staat?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  woensdag 21 februari 2024 @ 15:46:51 #41
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212525363
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 10:36 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Maar je weet toch dat alcohol helemaal niet gezond is voor een lichaam? Ook al zou het omgezet worden naar azijnzuur? Al helemaal niet in de grote hoeveelheden zoals hij of een alcoholist drinkt? Dus deze hoeveelheden vervangen door azijn is toch veel te veel? Zelfs al zijn het shotjes.
Je eigen post spreekt ook over toevoegingen in de voeding, dus bv in sla enz. Dan gaat het over enkele milliliters.
Maar je lever moet dat azijnzuur ook weer afbreken (afkomstig vanuit alcohol of de azijn in jouw geval) en ik ga er vanuit dat zijn lever al onder druk genoeg staat?
ik dacht als je nou azijn drinkt ipv alcohol dan tast je je lichaam minder aan
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  woensdag 21 februari 2024 @ 15:48:12 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212525374
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 15:46 schreef sturmpie het volgende:

[..]
ik dacht als je nou azijn drinkt ipv alcohol dan tast je je lichaam minder aan
Maar waarom azijn?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 21 februari 2024 @ 15:49:52 #43
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212525397
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2024 15:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Maar waarom azijn?
omdat alcohol wordt 't afgebroken tot o.a. azijnzuur, dus ik dacht dan kan je beter azijn drinken ipv alcohol
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  woensdag 21 februari 2024 @ 15:50:35 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212525405
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 15:49 schreef sturmpie het volgende:

[..]
omdat alcohol wordt 't afgebroken tot o.a. azijnzuur, dus ik dacht dan kan je beter azijn drinken ipv alcohol
Wat dacht je van gewoon water, koffie, thee, frisdrank?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 21 februari 2024 @ 15:52:51 #45
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212525428
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2024 15:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Wat dacht je van gewoon water, koffie, thee, frisdrank?
ja maar ik dacht aan 'n middel dat helpt om af te kicken van alcohol en omdat alcohol wordt afgebroken tot azijn dacht ik azijn kan wel 'n substituut zijn, maar 't is misschien veel te veel om bijv. iedere dag 'n halve liter azijn te drinken, dat is misschien weer ongezond
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  woensdag 21 februari 2024 @ 15:54:13 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212525446
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 15:52 schreef sturmpie het volgende:

[..]
ja maar ik dacht aan 'n middel dat helpt om af te kicken van alcohol en omdat alcohol wordt afgebroken tot azijn dacht ik azijn kan wel 'n substituut zijn, maar 't is misschien veel te veel om bijv. iedere dag 'n halve liter azijn te drinken, dat is misschien weer ongezond
Oh, zeg dat dan!

Nee, het is geen middel dat helpt om af te kicken van alcohol. Dus nu is die kwestie dan ook uit de wereld.
The love you take is equal to the love you make.
pi_212525662
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 22:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Is het heel raar als ik zeg dat hij beter hulp kan zoeken om zijn alcoholinname drastisch omlaag te brengen?

Die vitamine B klinkt zo wel heel erg als dweilen met de kraan open.
Nee. Maar in de verslavingszorg wordt thiamine aangeraden aan zware drinkers en mensen die recent gestopt zijn met drinken. Soms met injecties, bijv in de kliniek.
  woensdag 21 februari 2024 @ 16:30:08 #48
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212525836
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 16:14 schreef Koettie het volgende:

[..]
Nee. Maar in de verslavingszorg wordt thiamine aangeraden aan zware drinkers en mensen die recent gestopt zijn met drinken. Soms met injecties, bijv in de kliniek.
Hopelijk zet TS de stap naar de verslavingszorg.
The love you take is equal to the love you make.
pi_212526247
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2024 16:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Hopelijk zet TS de stap naar de verslavingszorg.
Hoop het ook. Zonder motivatie is er weinig te behandelen maar hopelijk komt dat nog.
pi_212528025
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 10:26 schreef Lenny77 het volgende:
Hoop en al was mijn tekst wat te Vlaams
Mag ik dit dan even misbruiken om -mogelijk namens velen- even te uiten dat ik/we ontzettend blij zijn met iemand op het forum met kennis van medische zaken en die ook nog de moeite neemt om duidelijk en zelfs persoonlijk te antwoorden. Geweldig dank.
En dan Vlaamse vleugje maakt het alleen maar leuker...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')