Dat uitpuilen valt ook wel mee, een snelle googlesearch leert me dat in Sept. 2020 73.1% (10.500 gedetineerden) van de totale capaciteit gebruikt werd, er is dus nog wel wat ruimte en daarnaast zou je er altijd nog wat faciliteiten bij kunnen bouwen speciaal voor dit soort gevallen. Waar een wil is, is een weg.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 13:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Sneller opsluiten en langer? Hoe zie je dat voor je, de gevangenissen puilen al uit en er is te weinig personeel.
Minder straf voor criminele autochtonen dan voor dezelfde misdrijven?
Nederland heeft zelfs in 2016 en 2018 meerdere gevangenissen gesloten omdat er teveel leegstand was.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 13:41 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat uitpuilen valt ook wel mee, een snelle googlesearch leert me dat in Sept. 2020 73.1% (10.500 gedetineerden) van de totale capaciteit gebruikt werd, er is dus nog wel wat ruimte en daarnaast zou je er altijd nog wat faciliteiten bij kunnen bouwen speciaal voor dit soort gevallen. Waar een wil is, is een weg.
Voor wie is die grondwet dus bedoeld?quote:
Dan postte ik dat plaatje ook niet.quote:En er wordt geen doelpaal verschoven hier.
Precies, als 73.1% 10500 gedetineerden betreft wil dat zeggen dat er nog steeds enkele duizenden cellen beschikbaar zijn. Daar zou je om te beginnen die paar honderd relschoppers van afgelopen weekend eens in kunnen gooien voor een paar maanden om af te koelen. En ze hoeven niet allemaal een eigen cel te hebben, flikker ze maar rustig met 3 of 4 man in een hok, er is geen reden om ze van luxe te voorzien.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 13:44 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Nederland heeft zelfs in 2016 en 2018 meerdere gevangenissen gesloten omdat er teveel leegstand was.
En het personeel?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 13:41 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat uitpuilen valt ook wel mee, een snelle googlesearch leert me dat in Sept. 2020 73.1% (10.500 gedetineerden) van de totale capaciteit gebruikt werd, er is dus nog wel wat ruimte en daarnaast zou je er altijd nog wat faciliteiten bij kunnen bouwen speciaal voor dit soort gevallen. Waar een wil is, is een weg.
Een gevangenis moet ook bepaalde kwaliteits en veiligheidseisen voldoen en ik vermoed dat die in gevaar komen als veel mensen in een cel worden gepropt. Voor 2 personen is het al niet groot hoor.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 13:48 schreef Hathor het volgende:
[..]
Precies, als 73.1% 10500 gedetineerden betreft wil dat zeggen dat er nog steeds enkele duizenden cellen beschikbaar zijn. Daar zou je om te beginnen die paar honderd relschoppers van afgelopen weekend eens in kunnen gooien voor een paar maanden om af te koelen. En ze hoeven niet allemaal een eigen cel te hebben, flikker ze maar rustig met 3 of 4 man in een hok, er is geen reden om ze van luxe te voorzien.
Waar heb ik het woord Schrijven genoemd.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 13:39 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]![]()
Neem in ieder geval de moeite je zinsopbouw en spelling fatsoenlijk te doen voor je gaat eisen dat anderen binnen 1 jaar ‘goed’ Nederlands moeten kunnen spreken en schrijven.
Niet alleen hier.quote:Op maandag 19 februari 2024 21:14 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Je bent gewoon een asociaal varken.
Dan gaat hun uitkering terug naar de staat zolang ze vast zittenquote:Op dinsdag 20 februari 2024 13:52 schreef MissButterflyy het volgende:
En hoe gaan we het betalen? Meer mensen vast zetten kost ook meer geld.
'n gevangene kost al gauw ¤250 per dagquote:Op dinsdag 20 februari 2024 17:51 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dan gaat hun uitkering terug naar de staat zolang ze vast zitten![]()
Geld kan nooit een probleem zijn.
Enige probleem is dan natuurlijk dat je altijd wel een rechter vindt die zegt dat het onevenredig is. Rechters in dit land vinden het beschermen van 'zielige gevallen' zelfs onaantastbaar als die zielige gevallen eigenlijk gewoon schadelijk is voor de samenleving. Ik heb er alle vertrouwen in dat ze ook nu niet boven een taakstraf uit komen.quote:Op zondag 18 februari 2024 23:35 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat kan.
Geen probleem hen de nationaliteit te ontzeggen zelfs als ze vervolgens statenloos worden blijkbaar
[..]
ik vind dat ze op z'n minst de schade moeten vergoedenquote:Op dinsdag 20 februari 2024 18:06 schreef HiZ het volgende:
Ik heb er alle vertrouwen in dat ze ook nu niet boven een taakstraf uit komen.
Het blijft gewoon pappen nathouden in dit land. En volgende keer roept de Haagse kliek weer 'onacceptabel' en gaan we daarna ook gewoon weer over tot de orde van de dag.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 18:06 schreef HiZ het volgende:
[..]
Enige probleem is dan natuurlijk dat je altijd wel een rechter vindt die zegt dat het onevenredig is. Rechters in dit land vinden het beschermen van 'zielige gevallen' zelfs onaantastbaar als die zielige gevallen eigenlijk gewoon schadelijk is voor de samenleving. Ik heb er alle vertrouwen in dat ze ook nu niet boven een taakstraf uit komen.
quote:Op maandag 19 februari 2024 22:16 schreef jakosi het volgende:
Iemand Nieuwsuur gezien met de Eritrese Ambassadeur ?
Eritreeërs die hier naartoe zijn gekomen tijdens de onafhankelijkheidsoorlog zijn vaak pro-Afewerki, Eritreeërs die hier de afgelopen jaren zijn gekomen zijn meestal anti-Afewerki.quote:Op maandag 19 februari 2024 23:32 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Gezien, hij noemt het hooligans en moeten worden bestraft volgens onze wetgeving. Een heel klein beetje begrijp ik dat vroegere vluchtelingen die gevlucht zijn voor een vorig regime zich hier hebben gevestigd en het huidige regime prima vinden en daar feestjes voor geven. Ingewikkeld allemaal, wel. Geen speld tussen te krijgen. Je kunt hier in Nederland niemand oppakken die sympathie heeft voor een dictator.
quote:Op dinsdag 20 februari 2024 18:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het blijft gewoon pappen nathouden in dit land. En volgende keer roept de Haagse kliek weer 'onacceptabel' en gaan we daarna ook gewoon weer over tot de orde wanorde van de dag.
En inmiddels ook begrepen dat er een zware dienstplicht van 10 jaar voor jonge mannen is in Eritrea en dus een reden om te vluchten naar Europa. Sneu wel, maar geen enkel begrip voor hen die HIER gaan rellen. Enkeltje terug.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 18:50 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
[x]https://twitter.com/ThomasVLinge/status/1759693305523118187[/x]
Hij is nogal kwaad op Van Reijsen
[..]
Eritreeërs die hier naartoe zijn gekomen tijdens de onafhankelijkheidsoorlog zijn vaak pro-Afewerki, Eritreeërs die hier de afgelopen jaren zijn gekomen zijn meestal anti-Afewerki.
Dat kan zelfs veel langer duren begreep ik, waarna je na je dienstplicht nog steeds niet je eigen beroep mag kiezen. Doet me allemaal erg veel denken aan Noord-Korea, inclusief de Chongryon.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 18:58 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
En inmiddels ook begrepen dat er een zware dienstplicht van 10 jaar voor jonge mannen is in Eritrea en dus een reden om te vluchten naar Europa. Sneu wel, maar geen enkel begrip voor hen die HIER gaan rellen. Enkeltje terug.
quote:Oproep tot geweld bij Eritrese bijeenkomst Den Haag ging al dagen rond
De politie hield op vrijdag al een man aan die in een onlinevideo opriep tot geweld rond de bijeenkomst van Eritreeërs in Den Haag op zaterdag. Dat meldt het Openbaar Ministerie (OM) vandaag. Naar aanleiding van het filmpje werd vorige week donderdag een strafrechtelijk onderzoek ingesteld wat een dag later tot zijn aanhouding leidde.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)or-rellen-al-een-man
De titel. Wel erg simpel.quote:Op zondag 18 februari 2024 22:00 schreef Firuze60 het volgende:
BREAKING NEWS.
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
https://www.telegraaf.nl/(...)eenkomst-in-den-haag
Je zou er bijna een sarcastische sketch van kunnen maken:quote:
Die lui spreken niet eens Nederlands waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:21 schreef Triggershott het volgende:
OPSPORING VERZOCHT
Heb jij meegedaan aan de rellen, meld je dan zo snel mogelijk bij de politie, anders brengen ze je een bezoek op school, werk of thuis!
Niet weten dat ze geen school, werk of huis hebben
quote:Tien verdachten langer vast voor rellen bij bijeenkomst van Eritreeërs
Tien verdachten van de rellen bij een bijeenkomst van Eritreeërs in Den Haag blijven negentig dagen langer vastzitten. Van vier verdachten is de voorlopige hechtenis geschorst, meldt het Openbaar Ministerie.
https://nos.nl/artikel/25(...)komst-van-eritreeers
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |