Hele tijd de focus op hem, incl 'goud in Parijs' en dat het zijn WR isquote:Op zaterdag 14 december 2024 19:08 schreef wimderon het volgende:
Daniel Wiffen of Nathan Wiffen, wat scheelt het.
De enige duiding die ik kan geven zijn die bizarre onderwaterfases. Zowel Crooks, Walsh als Ponti lijken buitengewoon soepel in de heupen en maken maximaal gebruik daarvan. Zeker als je ze vergelijkt met de rest.quote:
Kan er niet naar luisteren. Alles wat hier gezegd wordt over die Krijn vind ik net zo gelden voor die Grueter, zij het in iets mindere mate. Beiden zijn niet geïnteresseerd in het zwemmen zelf, je hoort ze nooit iets zeggen over verschillen in techniek, over trainingsvormen etc. Bij andere sporten gebeurt dat echt wel.quote:Op zaterdag 14 december 2024 19:03 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Grueter is bij het zwemmen altijd wel prima eigenlijk
Krijg je als de toppers het af laten weten.quote:Op zondag 15 december 2024 12:43 schreef Szura het volgende:
Totale rommel die Nederlandse estafettes
Die moest gisteren en vandaag balletjetrap verslaan.quote:Op zondag 15 december 2024 17:33 schreef heywoodu het volgende:
Jeetje, de NOS heeft dit live. Maar waar is Jeroen
Benieuwd of hij hier ook van de helft gaat zeggen 'beroepsmilitair!', zoals hij bij de wintersporten op Eurosport doet als hij daar iemand vervangt.
Vooral van het onderwaterfasekampioenschapquote:Op zondag 15 december 2024 17:38 schreef heywoodu het volgende:
WR van Walsh, wat een fenomeen! Koningin van het 23-meterbad
quote:
quote:Op donderdag 1 augustus 2024 21:46 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Zwemt allang voor Nederland, bij PSV. Zwom afgelopen NJK een Nederlands record junioren van PvdH uit de boeken. Hij is van 2007.
Volgens zwemkroniek.com wacht hij nog (steeds) op een Nederlands paspoort. Kennelijk gaat dat in zijn geval niet zo makkelijk. Maar gezien zijn tijden is het wel een groot talent.quote:
Ben benieuwd of de zwemmers dan eerst wel aan bepaalde NL limieten moeten voldoen ook (buiten de internationale limieten).quote:Noviteit: selectiewedstrijden
In zijn hoedanigheid van performance strateeg van de zwembond tekent Jacco Verhaeren met ingang van dit jaar voor een noviteit. Met ingang van deze zomer wordt voor grote titeltoernooien geselecteerd via op Amerikaanse leest geschoeide 'trials'. Vijf of zes weken voor een EK, WK of Olympische Spelen worden op één wedstrijd startbewijzen vergeven, waarbij geen ruimte is voor zogeheten bespreekgevallen.
In het verleden konden zwemmers zich al maanden voor aanvang van grote wedstrijden kwalificeren. "Spannend, maar uitdagend", noemde Verhaeren de methode dinsdag.
"In Nederland heeft het er lang aan ontbroken dat zwemmers in de aanloop naar een toernooi hard moeten zwemmen als dat moet. Dat onder de knie krijgen is extreem belangrijk. De echte toppers onderscheiden zich van de rest door te pieken als dat gevraagd wordt."
Maar de echte medaillekandidaten waren in april dan toch al lang gekwalificeerd?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 21:58 schreef DeLuna het volgende:
Ik heb wel altijd het gevoel dat in Nederland de spanningsboog te lang gespannen moet blijven tussen het laatste kwalificatiemoment (vaak april) en de Spelen (vaak in augustus) waardoor de prestaties op de Spelen vaak tegenvallen. Misschien helpt dit.
Jawel, maar ze lijken die vorm ergens kwijt te raken en dat zie je bij USA en Australië niet en die hebben de trials wel vlak voor de Spelen.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 22:07 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar de echte medaillekandidaten waren in april dan toch al lang gekwalificeerd?
De vraag lijkt me vooral hoeveel moeite Schouten, Corneau, Kamminga of Korstanje moeten doen om zich bij de trials te plaatsen met de huidige concurrentie in Nederland
quote:Statement on My Participation in the 2025 World Championships:
After much consideration, I have decided not to participate in the 2025 World Championships in Singapore. Instead, I am currently focusing on something that brings me great fulfillment: giving back to the sport. Through swimming clinics around the world, I am sharing my experience and inspiring the next generation of swimmers. This feels like a valuable and natural step in my career.
What the future holds, I don’t know yet. Swimming has been a huge part of my life for so long, and while I am stepping away from the World Championships for now, I remain open to new opportunities. In September, I will take the time to reflect on where my heart lies and whether I am ready for a new challenge.
For now, I am enjoying this new chapter and am grateful for all the support I receive. Thank you to everyone who continues to follow me on this journey. I look forward to seeing what the future brings!
Sharon
Dat lijkt mij ook zo'n figuur dat ineens in LA toch weer goud paktquote:Op dinsdag 11 februari 2025 14:11 schreef franklop het volgende:
Zou denken dat die nooit meer terug komt. Al weet je het met Sharon nooit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |