Navalny is vreselijk dom en een oetlul. En Poetin heeft de controle en zit stevig in het zadel.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:43 schreef Discombobulate het volgende:
Poetin zit nog wel echt stevig in het zadel hoor en heeft ook behoorlijk goed de controle. Toen met Prigozjin ook. Alsof hij ongrijpbaar is...
Maar het zat er natuurlijk al een keer aan te komen. Nog steeds vreselijk dom van hem om terug te gaan naar Rusland, oetlul.
In het buitenland was ie ook niet per se veilig.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Navalny is vreselijk dom en een oetlul. En Poetin heeft de controle en zit stevig in het zadel.
Navalny was heus niet achtelijk, die heeft de afweging gemaakt, naar Rusland gaan en waarschijnlijk sterven, of in het buitenland blijven en een vrije maar irrelevante oppositiepoliticus worden.
Veiliger dan in Rusland. Zou vast wel beschermd worden door een geheime dienst. Als ik 't was dan wist ik het wel. Geen sprake van dat ik ooit terug naar Rusland zou gaan.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:49 schreef ISVV het volgende:
[..]
In het buitenland was ie ook niet per se veilig.
Tja, zelf weten als hij zich daar beter bij voelde. Feit is gewoon dat ie het met z'n leven moest bekopen.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Navalny is vreselijk dom en een oetlul. En Poetin heeft de controle en zit stevig in het zadel.
Navalny was heus niet achtelijk, die heeft de afweging gemaakt, naar Rusland gaan en waarschijnlijk sterven, of in het buitenland blijven en een vrije maar irrelevante oppositiepoliticus worden.
Waag ik te betwijfelen. Het feit dat ie terugging had vermoedelijk te maken met zijn onvoorwaardelijke liefde voor Rusland; liever sterven in het moederland voor de goede zaak, dan veilig van een afstandje moord en brand schreeuwenquote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Veiliger dan in Rusland. Zou vast wel beschermd worden door een geheime dienst. Als ik 't was dan wist ik het wel. Geen sprake van dat ik ooit terug naar Rusland zou gaan.
Dan zijn wij als Westen natuurlijk ook geen knip voor de neus waard.quote:
Ook dat wellicht maar ook vanwege de noodzaak om tegen het kwaad te strijden. Hij was van mening dat niets doen juist de macht van Poetin zou versterken en dat het dus zijn plicht was om tegen Poetin te strijden, in Rusland.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 21:10 schreef ISVV het volgende:
[..]
Waag ik te betwijfelen. Het feit dat ie terugging had vermoedelijk te maken met zijn onvoorwaardelijke liefde voor Rusland; liever sterven in het moederland voor de goede zaak, dan veilig van een afstandje moord en brand schreeuwen
Ze hebben netjes gewacht met het vermoorden tot Tucker weer weg was. Net zoals ze eerst netjes even de Olympische Spelen deden en daarna vervelend gingen doen.quote:
Hoe diep is het al gezonken bedoel je?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:51 schreef MissButterflyy het volgende:
Er gaan al best veel filmpjes rond op X van onschuldige burgers die opgepakt worden omdat ze bloemen neerleggen ter nagedachtenis aan Navalny in Rusland.![]()
Hoe diep kan dat land zinken.
Uit het raam vallen is wat moeilijk.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 12:34 schreef Kodiak100 het volgende:
Was te verwachten zal wel door een "hartstilstand" om het leven zijn gekomen
Sommige mensen leven bij principes. ieder maakt daarin zijn of haar keuze.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 12:37 schreef Nattekat het volgende:
Heb overigens nooit begrepen waarom ie ooit terug naar Rusland is gegaan. Martelaarschap is ook wat natuurlijk, maar hij had veel meer kunnen bereiken vanuit het buitenland.
Mja, er is toch een moment dat dapper zijn omslaat naar stom. Het is niet zo dat ie een risico nam, het stond gewoon vast dat ie permanent opgesloten ging worden zodra ie het vliegtuig uit stapte.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 23:30 schreef Vallon het volgende:
[..]
Sommige mensen leven bij principes. ieder maakt daarin zijn of haar keuze.
Ik sterf ook liever rechtop dan te moeten leven op mijn knieën (vrij naar ©Zapata).
Ik denk ook dat dit vooral een niet mis te verstaan signaal is.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 13:09 schreef RM-rf het volgende:
Ik vermoed dat zeker de intellectuele elite (voor zover die nog in rusland leeft, maar evengoed degenen buiten rusland, navalny zelf heeft tijdelijk ook in duitsland ) nog banger is om openlijk kritiek te uitten, wetende dat de russische regerende machten hen uiteindelijk te pakken kunnen krijgen..
Nou ja, deze dood an sich is daar geen signaal toe, toch? De beste man zat in de gevangenis, het is nou niet zo dat iemand zal schrikken dat hij dat niet overleefdquote:Op vrijdag 16 februari 2024 23:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk ook dat dit vooral een niet mis te verstaan signaal is.
When and wherever you go, we'll gonna get kill you.
Ik zie mijzelf en anderen in dat stramien, ook wel dat soort "stommiteiten" uithalen die verre van dapper zijn.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 23:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mja, er is toch een moment dat dapper zijn omslaat naar stom. Het is niet zo dat ie een risico nam, het stond gewoon vast dat ie permanent opgesloten ging worden zodra ie het vliegtuig uit stapte.
Dat is al sinds het begin van de oorlog hoor. Zijn zelfs mensen opgepakt omdat ze met een protestbord rondliepen waar niks op stond. Alles wat er ook maar iets op wijst dat je het niet eens bent met het regime is kans dat je opgepakt wordt en dan heb je kans op 10 jaar cel of tegenwoordig ook een enkeltje front.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:51 schreef MissButterflyy het volgende:
Er gaan al best veel filmpjes rond op X van onschuldige burgers die opgepakt worden omdat ze bloemen neerleggen ter nagedachtenis aan Navalny in Rusland.![]()
Tja, welke consequenties zijn er nog (over) ?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 15:25 schreef Starhopper het volgende:
Gaan de Amerikanen nu Rusland aanvallen?![]()
Biden warns of ‘devastating’ consequences for Russia if Navalny dies in prison
Het equivalent van de 'thoughts and prayers' na de zoveelste Amerikaanse massaslachting op een school.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 00:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Tja, welke consequenties zijn er nog (over) ?
Ook met de wetenschap dat Putin sindsdien nog wel meer en andere grenzen heeft overschreden.
Ik zie niet dat men in de internationale gemeenschap, verder komt dan opnieuw termen als barbaars en verschrikkelijk.
Een echt opstand kan je zo ook niet verwachten. Meedoen aan een simpele demo kan al betekenen dat je jarenlang in Siberië wordt opgesloten.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:51 schreef MissButterflyy het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |