abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 februari 2024 @ 08:33:55 #1
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_212447243
Wij gaan low-budget binnen Europa met het vliegtuig weg. Via BudgetAir geboekt en via BudgetAir ook e-tickets gekregen. Alle info hier staat goed. We vliegen met Iberia. Puur toevallig keken we via ons boekingsnummer eens op de portal bij Iberia en daar staat een typefout in mijn achternaam. Gewoon 1 letter verkeerd. Kennelijk is dat dus een halfgaar handmatig systeem waar iemand die namen echt over moet typen.

We hebben dus e-tickets van BudgetAir waar onze namen goed opstaan zoals ze in ons paspoort staan. Maar zo te zien staat bij Iberia dit niet helemaal goed. Heeft iemand ervaring of dit bij de gate voor problemen gaat zorgen?

Ik snap: neem contact op met de maatschappij, maar Iberia is echt k*t om te bereiken (en áls het lukt mag je in het Spaans gaan Google translaten). Iemand advies?
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
  vrijdag 16 februari 2024 @ 08:39:50 #2
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_212447290
Je moet contact opnen met Budget Air,
Want jij hebt bewijs dat zij de fout hebben gemaakt. Dus zij moeten het oplossen.

Dit is vaak duurder dan het ticket zelf.
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 08:51:08 #3
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_212447387
quote:
3s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 08:39 schreef Mickytjuh het volgende:
Want jij hebt bewijs dat zij de fout hebben gemaakt. Dus zij moeten het oplossen.

Ja, klopt. Maar ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar "wat wordt gezien als de waarheid"? We hebben gewoon e-tickets van BudgetAir waar onze namen goed opstaan. Daar staat ook "als de namen op de e-tickets kloppen is het een geldig bewijs om te reizen". Maar bij Iberia zelf staat dus ergens iets anders.
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
  vrijdag 16 februari 2024 @ 08:51:49 #4
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_212447396
Dat is dus je bewijs. Je ticket van budgettair, waar jij een contract mee hebt, klopt.
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 08:52:19 #5
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_212447402
Waarom via een online travel agent boeken?
  vrijdag 16 februari 2024 @ 08:53:05 #6
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_212447417
Contact met maatschappij heeft verder geen zin. Budgetair mag het fixen. Succes!

Verder als het binnen schengen is maakt het geen reet uit welke naam er op staat
  vrijdag 16 februari 2024 @ 08:55:06 #7
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_212447442
Thanks. Ik ben weer gerustgesteld. ;-)
pi_212447755
Als het echt met de hand wordt ingevoerd zal er wel vaker iets mis gaan. Ik zou het wel even melden bij Budgettair maar verder niet druk om maken. Hun risico verder.
pi_212447788
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 08:52 schreef Bezsen het volgende:
Tja je kan je ook af vragen waarom mensen bij een reisbureau boeken. Gewoon omdat het makkelijk is denk ik?
pi_212447882
quote:
5s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 08:33 schreef JeOma het volgende:
Puur toevallig keken we via ons boekingsnummer eens op de portal bij Iberia en daar staat een typefout in mijn achternaam.
Ik vraag me af hoe zoiets puur toevallig kan gebeuren. Het lijkt me eerder een bewuste actie. Of had je ineens een pop-up met deze informatie ?
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 09:54:45 #11
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_212448141
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 09:34 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Ik vraag me af hoe zoiets puur toevallig kan gebeuren. Het lijkt me eerder een bewuste actie. Of had je ineens een pop-up met deze informatie ?
Nee dat laatste is onwaarschijnlijk, want om die informatie te krijgen moet je je boekingsnummer invullen, waarschijnlijk in combinatie met iets anders als achternaam of emailadres of zoiets. Je komt niet zomaar ineens terecht op die portal, dat doe je bewust.

Dan nog blijft het de verantwoordelijkheid van BudgetAir lijkt mij.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_212448482
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 09:54 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee dat laatste is onwaarschijnlijk, want om die informatie te krijgen moet je je boekingsnummer invullen, waarschijnlijk in combinatie met iets anders als achternaam of emailadres of zoiets. Je komt niet zomaar ineens terecht op die portal, dat doe je bewust.

Dan nog blijft het de verantwoordelijkheid van BudgetAir lijkt mij.
Ja dat leek mij ook. Dus het was geen toeval dat ts hier achter kwam....
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 10:13:33 #13
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_212448503
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 10:11 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Ja dat leek mij ook. Dus het was geen toeval dat ts hier achter kwam....
Nee, maar wat wil je daarmee zeggen?

Ik controleer altijd direct na een boeking of alles correct staat, gewoon uit zekerheid, om gedoe te voorkomen, maar er kan natuurlijk altijd een foutje gebeuren. Als je een aparte achternaam hebt bijvoorbeeld, dan wil dat nog wel eens fout geschreven worden.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_212448538
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 10:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee, maar wat wil je daarmee zeggen?

Ik controleer altijd direct na een boeking of alles correct staat, gewoon uit zekerheid, om gedoe te voorkomen, maar er kan natuurlijk altijd een foutje gebeuren. Als je een aparte achternaam hebt bijvoorbeeld, dan wil dat nog wel eens fout geschreven worden.
Wat ik wil zeggen is dat ik het raar vind dat ts hier schrijft dat het raadplegen van de Iberia-site puur toevallig geschiedde. Maar is wel uiterst offtopic...
pi_212448584
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 08:55 schreef JeOma het volgende:
Thanks. Ik ben weer gerustgesteld. ;-)
Terecht. De enige check is dat de naam op het ticket gelijk is aan dat in het paspoort.
pi_212448963
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 10:16 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Wat ik wil zeggen is dat ik het raar vind dat ts hier schrijft dat het raadplegen van de Iberia-site puur toevallig geschiedde. Maar is wel uiterst offtopic...
Mijn god, waarom er iets achter zoeken. TS heeft gewoon op een verveeld moment maar wel vol in verwachting van zijn reis even van alles zitten zoeken en invullen. Totaal irrelevant die hele discussie.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 10:20 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Terecht. De enige check is dat de naam op het ticket gelijk is aan dat in het paspoort.
Dit dus, Zowel Iberia als Budgetair schieten er zwaar bij in als ze TS weigeren dus zullen ze dat niet doen zolang de naam maar enigszins er op lijkt. Douane heb je niets mee te maken.

Maar dan nog steeds voor de zekerheid even een mailtje naar Budgetair.
pi_212449469
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 08:51 schreef JeOma het volgende:

[..]
Ja, klopt. Maar ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar "wat wordt gezien als de waarheid"? We hebben gewoon e-tickets van BudgetAir waar onze namen goed opstaan. Daar staat ook "als de namen op de e-tickets kloppen is het een geldig bewijs om te reizen". Maar bij Iberia zelf staat dus ergens iets anders.
Maar heb je het nou gemeld bij BudgetAir of niet? Zo ja, wat was de reactie? Zo nee, waarom niet?
  vrijdag 16 februari 2024 @ 17:57:59 #18
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_212453827
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 10:16 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Jemig. Echt? Haha. Als je het echt wilt weten, we wilden later alsnog stoelen reserveren. En rechtstreeks bij Iberia is dat goedkoper.

En update: magisch genoeg is het probleem nu opgelost. Geen idee waarom. Maar de naam is nu ook bij Iberia goed.
pi_212456874
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 17:57 schreef JeOma het volgende:

[..]
Jemig. Echt? Haha. Als je het echt wilt weten, we wilden later alsnog stoelen reserveren. En rechtstreeks bij Iberia is dat goedkoper.

En update: magisch genoeg is het probleem nu opgelost. Geen idee waarom. Maar de naam is nu ook bij Iberia goed.
Ze lezen hier mee denk ik
pi_212458556
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 08:52 schreef Bezsen het volgende:
Ik krijg echt zo'n warm jaren '90 gevoel bij deze post, toen men nog onder het genot van een kopje koffie in de gids bladerde bij het lokale Oad filiaal O+
  vrijdag 16 februari 2024 @ 22:34:20 #21
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_212459100
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 09:25 schreef 111210 het volgende:

[..]
Tja je kan je ook af vragen waarom mensen bij een reisbureau boeken. Gewoon omdat het makkelijk is denk ik?
Wat is er makkelijker aan boeken via een online travel agency?
Tenzij je hele complexe vluchten boekt zou niemand dat hoeven doen.
  zaterdag 17 februari 2024 @ 01:07:02 #22
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212461785
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 22:34 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Wat is er makkelijker aan boeken via een online travel agency?
Tenzij je hele complexe vluchten boekt zou niemand dat hoeven doen.
Pakketreis kan voor de complete dekking bij deelissues fijn zijn. Of het is goedkoper voor de losse tickets via zo'n toko, dat is ook soms zo
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_212462357
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 22:10 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]
Ik krijg echt zo'n warm jaren '90 gevoel bij deze post, toen men nog onder het genot van een kopje koffie in de gids bladerde bij het lokale Oad filiaal O+
En dan kwam de Toeristiek-map op tafel, waar dan tips en bezienswaardigheden in de buurt in stonden _O_
pi_212473300
quote:
5s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 08:33 schreef JeOma het volgende:
Wij gaan low-budget binnen Europa met het vliegtuig weg. Via BudgetAir geboekt en via BudgetAir ook e-tickets gekregen. Alle info hier staat goed. We vliegen met Iberia. Puur toevallig keken we via ons boekingsnummer eens op de portal bij Iberia en daar staat een typefout in mijn achternaam. Gewoon 1 letter verkeerd. Kennelijk is dat dus een halfgaar handmatig systeem waar iemand die namen echt over moet typen.

We hebben dus e-tickets van BudgetAir waar onze namen goed opstaan zoals ze in ons paspoort staan. Maar zo te zien staat bij Iberia dit niet helemaal goed. Heeft iemand ervaring of dit bij de gate voor problemen gaat zorgen?

Ik snap: neem contact op met de maatschappij, maar Iberia is echt k*t om te bereiken (en áls het lukt mag je in het Spaans gaan Google translaten). Iemand advies?
ik vlieg er met een boog om heen(BA)ooit een keer meegemaakt,wel m'n centen incasseren,maar uiteindelijk mocht ik thuisblijven,toen duurde het het nog een hele poos voor ik de centen weer terug zag(dit is al >15jr geleden)was dus eenmalig,boek nog alleen maar bij een maatschappij zelf,prijzen maken me niks meer uit,het moet gewoon goed geregeld zijn.
pi_212579845
quote:
3s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 08:39 schreef Mickytjuh het volgende:

Veel succes, waarschijnlijk hebben ze niet eens een telefoonnummer
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')