abonnement Unibet Coolblue
pi_212426126


Medische toepassingen van microdosing

Naast de vele voordelen voor het algemeen welzijn, zijn er ook positieve medische toepassingen van microdosing gerapporteerd. Depressie, ADHD en clusterhoofdpijn zijn misschien wel de meest significante daarvan. In het onderzoek van Dr. James Fadiman werden de meest positief bevredigende resultaten gemeld bij de volgende klachten/aandoeningen:

Depressie
ADHD en ADD
Cluster hoofdpijn
Migraine
Obsessief-compulsieve stoornis
Eetstoornis
Premenstrueel syndroom (PMS)
Haaruitval
Verslavingen
Herstel van beroerte
Allergieën
Sociale angst
Burn-out
Traumatisch Hersenletsel (TBI)
Hormonale verstoringen (menopauze, PMDD)

OPMERKING:
Dit is anekdotisch bewijs. Klinische studies naar de medicinale effecten van microdosering in patiëntengroepen (gerandomiseerd dubbelblind met een controlegroep) zijn essentieel om nauwkeurige data te verkrijgen.


Microdosing en depressie

Depressie is een stemmingsstoornis die kan worden omschreven als een gevoel van aanhoudend verdriet met een verlies van levensvreugde. Verschillende deelnemers aan het onderzoek van Dr. James Fadiman meldden dat microdosing hun depressie verlichtte. Bovendien toonde een studie van Toby Lea, Ph.D., duidelijk aan dat veel mensen baat hebben bij microdosing om hun depressie te bestrijden.

Een persoon met de ziekte van Parkinson beschreef dat na een maand LSD microdoseren, zijn Parkinson symptomen niet verbeterden, maar zijn onderliggende depressie wel. Fadiman benadrukt echter dat de gegevens van zijn proefpersonen gebaseerd zijn op slechts één maand microdoseren. Het is niet aangetoond of microdosing depressie op de lange termijn kan verlichten; dit moet dus verder worden onderzocht.

Microdosing en clusterhoofdpijn

Microdosering blijkt veelbelovend om medisch te worden toegepast bij clusterhoofdpijn, die vaak wordt omschreven als een ondraaglijke hoofdpijn die intenser aanvoelt dan bijvoorbeeld een bevalling of nierstenen. James Fadiman citeert in zijn onderzoek een patiënte die erin slaagde om door middel van microdoseren van LSD van haar “ijspriemhoofdpijn” af te komen. Ze was in staat om hetzelfde resultaat in de daaropvolgende maanden verschillende keren te bereiken. Sindsdien is haar clusterhoofdpijn weg gebleven.

Clusterbusters, een platform voor clusterhoofdpijnpatiënten, neemt echter het voortouw in het onderzoek naar psychedelica als mogelijke behandeling. Terwijl alle andere behandelingen onsuccesvol zijn geweest, hebben veel patiënten (~80%) aanzienlijke verlichting van hun clusterhoofdpijn gevonden door LSD, 1cP-LSD, magic truffels, of paddo’s. De doses waren over het algemeen iets te groot om als microdosis te worden beschouwd, maar er is voldoende bewijs dat microdoses ook effectief kunnen zijn.

Gelukkig start in de VS en Canada wetenschappelijk onderzoek naar de behandeling van clusterhoofdpijn met microdosing. De verwachting is dat hiermee de effectiviteit van (microdoseren van) psychedelica als middel tegen deze vreselijke aandoening definitief kan worden aangetoond.


Microdosing en ADHD/ADD

Omdat het microdoseren van psychedelica een positieve invloed kan hebben op iemands concentratie, zou het een geschikte vervanging kunnen zijn voor ADHD medicijnen en andere farmaceutische cognitieve verbeteraars. Een deelnemer aan het onderzoek van Fadiman meldde dat microdosing hem hielp om zijn gebruik van Adderall af te bouwen. Adderall is een berucht verslavend ADHD medicijn dat, net als Ritalin, ook gebruikt wordt door studenten om de hele nacht door te studeren. Albert Hofmann zei dat als LSD legaal was geweest, het een bijwerking-vrije vervanger zou zijn voor Ritalin of Adderall. Tegenwoordig gebruiken veel mensen met ADHD en ADD die microdoseren de legale varianten van LSD; 1P-LSD & 1cP-LSD.

Adderall is niets meer dan de amfetamine (speed) die op straat en in het uitgaansleven wordt verkocht. De drugs die slecht zijn voor je hersenen en waarvan het bezit illegaal is, zijn dus dezelfde drugs die we elke ochtend aan honderdduizenden kinderen geven.
Carl Hart Ph.D., professor of biochemistry at Columbia University

Zijn er risico's verbonden aan de combinatie van microdosing en medicatie?

Het onderzoeksteam van Fadiman heeft een lijst samengesteld van medicijnen en supplementen die tot nu toe geen nadelige bijwerkingen hebben veroorzaakt wanneer ze werden gecombineerd met microdosing. Deze gegevens zijn afkomstig van hun veldwerkonderzoek, waarbij mensen die op eigen initiatief microdoseerden vrijwillig hun bevindingen deelden. De psychoactieve stoffen die werden gebruikt voor microdosing waren LSD, 1P-LSD, of paddo’s.
Onderzoek naar de medische toepassingen van microdosing is hard nodig

Er zijn nog steeds veel mensen voor wie de bestaande behandelingen voor hun klachten niet toereikend zijn, en voor velen is microdosing een oplossing. Bovendien ondervinden patiënten heel vaak veel bijwerkingen van reguliere medicijnen en bij microdosing niet. Het staat buiten kijf dat de medische toepassingen van microdosing klinisch onderzocht moeten en kunnen worden door de (medische) wetenschappelijke gemeenschap. Dat is de eerste stap om deze middelen (legaal) beschikbaar te maken voor bevoegde artsen en gezondheidswerkers.

Er zijn verschillende mentale en fysieke gezondheidsgebieden waarop microdosing veelbelovend blijkt en het leven van mensen over de hele wereld mogelijk aanzienlijk zou kunnen verbeteren. Ondanks de illegale status van psychedelische stoffen, geloven wij dat patiënten die met microdosing een effectieve behandeling hebben gevonden voor hun gezondheidsproblemen zoals ADD/ADHD, clusterhoofdpijn en depressie, het op zijn minst op een veilige en legale manier zouden moeten kunnen gebruiken.

Bronnen

Avey, E. (May 4, 2017. Why I’m Microdosing LSD. Medium.com. Retrieved from: https://ericaavey.medium.com/why-im-microdosing-lsd-e5e6289bb8e5
Lea, T., Amada, N., Jungaberl, H., Schecke, H., & Klein, M. (2020). Microdosing psychechedelics: Motivations, subjective effects and harm reduction. International Journal of Drug Policy, 75(), 9-Doi : 10.1016/j.drugpo.2019.11.008
https://sites.google.com/view/microdosingpsychedelics/

Dat was een korte introductie over het mircodoseren, maar je kan er natuurlijk ook voor kiezen om een reguliere dosis te nuttigen. Om meteen bij het kern van het probleem te komen

Dit is je brain on psychedelia



Het stelt je in staat om in contact te komen met het stuk zeer, wat normaal gesproken achter een dikke muur staat. Maw wat je daar ook heb verstopt, of hoe groot de muren ook zijn die mensen gebouwd hebben. Door het gebruik van psychedelica kom je in contact met oud zeer. En indien het lukt om er succesvol doorheen te komen. Ben je bevrijd van je demonen en kan je eindelijk weer jezelf zijn. Tenminste dat is het idee een beetje :P

Voor de meeste mensen is een reguliere dosis voldoende om tot de kern van het probleem te komen. Maar je hebt mensen die zo'n grote muur hebben gebouwd dat zelfs een reguliere dosis niet voldoende is

Voor die mensen word er een '' heroïsche' dosis voorgeschreven. Wat neerkomt op 2x de reguliere. In het geval van paddo's , een reguliere dosis is 2 a 3 gram. Een heroïsche komt neer op 5 a 6 gram. Hiermee zal je in contact komen met oud zeer, ongeacht hoe sterk die muren zijn

Om met mijn favoriet af te sluiten, geen idee waarom het onder psychedelica valt, want je gaat er niet door hallucineren

MDMA



Bijna 70% van de participanten is vrij van PTSS, binnen 3 sessies of minder.

Wat inhoudt dat je daarmee ook bv verwachtingen, ongelukken, verlies van dierbaren. In staat bent om ook dat soort leed te verwerken

Iets wat voorheen vrijwel onmogelijk was

Hier nog een link die er verder op ingaat: https://npo.nl/npo3/spuit(...)geven-aan-het-middel

Ondanks dat de eerste resultaten zeer hoopvol zijn. En deze vorm van behandeling superieur is tov de huidige aanpak. Die nooit tot het kern van het probleem komt en alleen een pleister op een stinkende wond zet

Toch heb ik toch een stukje gezonde argwaan, waarom? Dat komt later wellicht aan bod. Eerst beginnen met de voordelen. Als dat eenmaal achter de rug is kunnen we de evt nadelen ook adresseren

De kritische noot die je kon verwachten:
Psychedelica-therapie
Onderzoekers proberen erachter te komen of psychedelica kunnen helpen als ondersteuning bij een therapie. In de toekomst is dit misschien mogelijk voor sommige patiënten met bepaalde psychische klachten. Er zijn ook veel redenen om voorzichtig te zijn.

Let op: het gebruiken van psychedelica als iemand niet goed in zijn of haar vel zit kan gevaarlijk zijn en psychische klachten erger maken!

Bij psychedelica denkt iemand vaak aan LSD, ayahuasca of paddo’s/truffels (psilocybine). Dit zijn ‘klassieke psychedelica’. MDMA (XTC) of ketamine worden ‘atypische psychedelica’ genoemd.

Ketamine is het enige psychedelicum dat mensen al van de dokter kunnen krijgen. Dit kan op het moment alleen bij:

• sommige soorten (chronische) pijn of operaties
• zware depressie waarbij andere therapieën en medicatie niet of te weinig werkte

Meer informatie over diverse onderzoeken en mogelijke ongewenste bij-effecten van psychodelica bij Drugsinfo.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jippie op 15-02-2024 16:21:24 ]
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_212426408
Heb je het al besteld? - Graag geen linkjes plaatsen-

[ Bericht 79% gewijzigd door Jippie op 15-02-2024 16:09:42 ]
pi_212426485
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 17:45 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Heb je het al besteld? - Knip-
Leuke site hoor, daar niet van

Maar ik zie daar ook vloeibare lsd staan?

Hoe kunnen ze dat legaal verkopen dan _O-

-Knip-

[ Bericht 21% gewijzigd door Jippie op 15-02-2024 16:10:37 ]
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_212426568
quote:
10s.gif Op woensdag 14 februari 2024 17:50 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Leuke site hoor, daar niet van

Maar ik zie daar ook vloeibare lsd staan?

Hoe kunnen ze dat legaal verkopen dan _O-

-Knip-

Dat is geen reguliere lsd maar een afgeleide daarvan, met schijnbaar dezelfde werking en legaal. Kant en klaar product voor microscopisch onderzoek

[ Bericht 2% gewijzigd door Jippie op 15-02-2024 16:11:03 ]
pi_212426756
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 17:57 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Dat is geen reguliere lsd maar een afgeleide daarvan, met schijnbaar dezelfde werking en legaal. Kant en klaar product voor microscopisch onderzoek
ah ok makes sence

Vond het al zo raar joh :@
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_212427150
Laat ik aftrappen met mijn ervaringen met psychedelica

15 a 16 jaar terug waren we langs een smartshop geweest. En ik vond het een goed idee om wat paddo's te scoren

Eenmaal bij mij vriend thuis hebben we allemaal een veel te hoge hoeveelheid genomen, en ik begin echt zwaar te trippen. Wist het toen niet maar het is over het algemeen geen goed idee om je te verzetten tijdens zo'n trip. Ik wist dat de slangen die ik zag, die over de muur beweegden niet echt waren. En probeerde met alle geweld mijzelf uit die trip te pushen. Wat het alleen maar erger maakte

Op een gegeven moment werd ik zo paranoia, dat ik mijzelf opsloot in een kamer en niemand meer binnen in liet
Toen het effect een beetje begon te minderen na middernacht. Heb ik mijn schoenen aangedaan en ben richting huis gegaan. Normaal gesproken duurt die wandeling 5 a 6 min. Deze keer zeker zo'n half uur tot drie kwartier

Na de trip werd mij duidelijk dat jezelf verzetten weinig zin heeft. En toen ik mijzelf volledig overgaf, de tweede en derde keer dat ik het nam. Was de trip superaangenaam en leuk. En in tegenstelling tot de vorige keer deze maal wel gelachen

Misschien een jaar later hoorde ik over Ayahuasca. En dat het de meest intense trip in de wereld is. Voor mij reden genoeg om twee sessies daar uit te proberen. De eerste was nog cool, de tweede heel wat minder.

Sindsdien heb ik het ook niet meer aangeraakt. In die tijd was ik niet bekend met al die voordelen die het kan bieden. Mijn doel toen was om een geweldige trip verder dan dat ging het ook niet O-)
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_212427428
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 17:37 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Ik zit hem nu op de achtergrond te beluisteren
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 17:46 schreef capricia het volgende:

[..]
^O^
Ik heb meer van dit soort sessies gezien.
En ook deze hoofdpersoon, Joop, dat is echt een heel verhaal.
Hij heeft zoveel trauma's dat ie alles op zijn kind heeft overgebracht. Die nu dus ook PTSS heeft.
Hier het verhaal in het kort:
https://npokennis.nl/long(...)-een-oorlog-meemaakt

Filmer Louis van Gasteren (waar je nu die YT van bekijkt) heeft ook dat verhaal in beeld gebracht. Ook weer zo heftig.
Rond de 21ste minuut ofzo gebeurt er iets opmerkelijks. Iemand die vrijwel nooit huilt voelt de behoefte om te janken. Iets wat die decennia lang heeft moeten onderdrukken, wil naar het oppervlak komen. Toen die eenmaal in contact kwam met de oud zeer, de schreeuw die te horen was, dat ging echt door merg en been

Meest indrukwekkende gedeelte van de video en het werd me meteen duidelijk waarom ze voor die titel hebben gekozen

Later in de behandeling, nadat die in contact is geweest met meerdere negatieve gevoelens. Komt die tot de realisatie dat het 5 over 7 is. Het is 5 over 7 en dat vindt die zooo mooi en prachtig, Vol ongeloof vraagt die om bevestiging en ja het is idd 5 over 7. En dat moet dan ook gevierd worden O+

Tegen het einde zegt die dat het leven nu dragelijk is. Nee, hij is niet van alle problemen verlost MAAR hij heeft genoeg bagage weten te dumpen, waardoor het leven nu ook echt anders is

Vind het goed dat ze het niet hebben geromantiseerd, want ondanks dat het een stopvoorwaarde is. Is er anders nog genoeg werk aan de winkel. En je kan niet verwachten dat je binnen een behandeling van al je kwalen weet of te komen
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_212427444
En ik ga nu voetbal kijken, ik check de topic morgen wel c_/
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_212429471
Lijkt me niet echt een BNW topic, überhaupt niet iets om zelf even mee te experimenteren.

Er zijn genoeg (lopende) klinische onderzoeken waarbij patiënten ondersteunt worden door professionals (psychiaters en psychologen).

Dit is echt niet iets wat je zelf moet doen of met de sjamaan op de hoek.

Topic lijkt me dus meer op zijn plaats in R&P. Mede gezien de sluimerende haat tegen psychiaters en de medische wetenschap in het algemeen op B&W.

On-topic:

Het is goed dat ze hiermee bezig zijn, zeker als psychische klachten uit bijvoorbeeld trauma's komen.

Voor zaken zoals bijvoorbeeld OCD heb ik meer hoop op deep brain stimulation aangezien daar flinke bewijzen zijn voor afwijkingen in de hersenen.

Ps,
Het ultieme bewijs dat de medische wetenschap echt wel naar alternatieven kijkt.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_212429650
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 21:36 schreef MatthijsDJ het volgende:
Lijkt me niet echt een BNW topic, überhaupt niet iets om zelf even mee te experimenteren.

Er zijn genoeg (lopende) klinische onderzoeken waarbij patiënten ondersteunt worden door professionals (psychiaters en psychologen).

Dit is echt niet iets wat je zelf moet doen of met de sjamaan op de hoek.

Topic lijkt me dus meer op zijn plaats in R&P. Mede gezien de sluimerende haat tegen psychiaters en de medische wetenschap in het algemeen op B&W.

On-topic:

Het is goed dat ze hiermee bezig zijn, zeker als psychische klachten uit bijvoorbeeld trauma's komen.

Voor zaken zoals bijvoorbeeld OCD heb ik meer hoop op deep brain stimulation aangezien daar flinke bewijzen zijn voor afwijkingen in de hersenen.

Ps,
Het ultieme bewijs dat de medische wetenschap echt wel naar alternatieven kijkt.
Het is op dit moment nog "alternatieve wetenschap". Denk dat het hier dus echt wel zijn plekje kan hebben.

En ja je hebt wel volkomen gelijk dat niemand dit zonder professionele begeleiding moet doen. Daarom doe dit alleen onder toezicht van een professional die weet wat hij doet aangaande deze behandelingen.
Lach met een schone bips
pi_212520927
Ik heb vroeger heel veel getript en daar heel veel inzichten aan over gehouden, alleen gaat dit over microdosing en dat heb ik zelf nooit gedaan. Ik ken wel iemand die daar echt heel goed opgaat. Jarenlang depressief en kan nu het leven aan. Erg fijn voor diegene en ik hoop dat dit in de toekomst meer mensen mag gaan helpen. Niet alles is met pillen op te lossen.
pi_212523323
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 21:36 schreef MatthijsDJ het volgende:
Lijkt me niet echt een BNW topic, überhaupt niet iets om zelf even mee te experimenteren.

Er zijn genoeg (lopende) klinische onderzoeken waarbij patiënten ondersteunt worden door professionals (psychiaters en psychologen).

Dit is echt niet iets wat je zelf moet doen of met de sjamaan op de hoek.

Topic lijkt me dus meer op zijn plaats in R&P. Mede gezien de sluimerende haat tegen psychiaters en de medische wetenschap in het algemeen op B&W.

On-topic:

Het is goed dat ze hiermee bezig zijn, zeker als psychische klachten uit bijvoorbeeld trauma's komen.

Voor zaken zoals bijvoorbeeld OCD heb ik meer hoop op deep brain stimulation aangezien daar flinke bewijzen zijn voor afwijkingen in de hersenen.

Ps,
Het ultieme bewijs dat de medische wetenschap echt wel naar alternatieven kijkt.
Waar ik het niet mee eens ben?

Dat het niet in bnw thuishoort. De voorstanders van psychedelica claimen dat dit soort behandelingen de kop ingedrukt worden

Waarom zouden ze dat doen?

Even los van de morele kwestie, dit zou een financiële ramp zijn voor big pharma en de psychiatrie. Psychedlica gaat direct naar het kern van het probleem, waardoor je na een paar sessies van je probleem bent verlost. Waar je bij de psychiatrie voornamelijk de symptomen behandelt. Pillen die bv depressie onderdrukken zonder verder de depressie zelf aan te pakken

Mk Ultra en de counter revolution

CIA gebruikte lsd om trauma based mind control toe te passen. Ook waren ze behoorlijk actief in de counter cultrue van de jaren 60, waar ze gratis tabs uitdeelden. Geloof me, meer dan genoeg bnw materie

Daarnaast is er een spirituele kant van psychedelica, en daar krijg je echt de vreemdste verhalen te horen.

Waar ben ik het dan wel mee eens?

Hoewel de resultaten tot dusver indrukwekkend zijn, is er nog veel wat we niet weten. Daarnaast vind ik het niet geschikt om zelf ermee te gaan experimenteren. In de trails had je ten alle tijde twee behandelaars naast je, was er nazorg, een team die je helpt om de ervaring te reintegreren. Dit solo doen zonder hulp kan potentieel gevaarlijk zijn

En laat ik niet beginnen over de zogenaamde sjamanen. De horror story's die ik heb gelezen zijn echt verschrikkelijk. Vrouwen aanranden, geen nazorg, alle schuld bij een client neerleggen wanneer er iets fout gaat( een suïcide bv na het nemen van het drankje)

Zou het bijna crimineel willen noemen :')
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_212523422
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 21:51 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Het is op dit moment nog "alternatieve wetenschap". Denk dat het hier dus echt wel zijn plekje kan hebben.

En ja je hebt wel volkomen gelijk dat niemand dit zonder professionele begeleiding moet doen. Daarom doe dit alleen onder toezicht van een professional die weet wat hij doet aangaande deze behandelingen.
Psychedelica vallen op dit moment onder Class A drug

The three categories of drugs are Class A, Class B and Class C:

heroin, cocaine, ecstasy and LSD are Class A drugs
speed, cannabis, ketamine, mephedrone and some amphetamines are Class B drugs
anabolic steroids, GHB and some tranquilisers are Class C drugs

“Temporary Class Drug Banning Orders” are for psychoactive substances (sometimes mislabelled as legal highs).

Om die reden is het heel lastig om geldschieters te vinden aangezien het nog steeds illegaal is om het te gebruiken. Vrijwel alle onderzoek wat tot nu gedaan is, is betaald door de onderzoekers zelf. Vandaar dat het allemaal zo traag verloopt

Alternatieve wetenschap zou ik het zeker niet willen noemen :D
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_212523472
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2024 10:20 schreef Document1 het volgende:
Ik heb vroeger heel veel getript en daar heel veel inzichten aan over gehouden, alleen gaat dit over microdosing en dat heb ik zelf nooit gedaan. Ik ken wel iemand die daar echt heel goed opgaat. Jarenlang depressief en kan nu het leven aan. Erg fijn voor diegene en ik hoop dat dit in de toekomst meer mensen mag gaan helpen. Niet alles is met pillen op te lossen.
Wat leuk om te horen!

Zou je daar iets meer over willen vertellen? ( zonder persoonlijke info vrij te geven uiteraard)

Zaken als hoe lang heeft die microdosering toegepast, welke middel( lsd, paddo's truffels of iets anders), dosis ect

Hoelang duurde het voordat die resultaat zag?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_212528422
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2024 10:20 schreef Document1 het volgende:
Ik heb vroeger heel veel getript en daar heel veel inzichten aan over gehouden, alleen gaat dit over microdosing en dat heb ik zelf nooit gedaan. Ik ken wel iemand die daar echt heel goed opgaat. Jarenlang depressief en kan nu het leven aan. Erg fijn voor diegene en ik hoop dat dit in de toekomst meer mensen mag gaan helpen. Niet alles is met pillen op te lossen.
Ik verlang ook naar verbetering betreffende mijn waslijst aan psychiatrische stoornissen, maar ben bang dat het bij mij nét verkeerd gaat vallen en ik dadelijk 24/7 in de psychiatrie moet wonen vanwege een bad trip die nooit meer over gaat. Ik durf het dus niet
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_212528737
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2024 20:07 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Ik verlang ook naar verbetering betreffende mijn waslijst aan psychiatrische stoornissen, maar ben bang dat het bij mij nét verkeerd gaat vallen en ik dadelijk 24/7 in de psychiatrie moet wonen vanwege een bad trip die nooit meer over gaat. Ik durf het dus niet
Je moet hier ook sowieso nooit zelf mee gaan experimenteren.
Lach met een schone bips
pi_212529244
Ook ik heb goed getript op paddo's en truffels. Geweldige tijd mee gehad. Inzichten niet zozeer. Wel in de veronderstelling dat het inzichten waren, natuurlijk.
Conscience do cost.
pi_212529371
heb wel ervaring met paddo's en truffels maar al jaren niet meer gedaan, wil wel eens micro dosing proberen
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_212531634
wiet en cbd olie helpen o.a. tegen psychoses..sssst,
big pharma wil dat je pillen slikt.
zoek zoek en gij zult vinden
pi_212531750
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 00:31 schreef koosbasterd het volgende:
wiet en cbd olie helpen o.a. tegen psychoses..sssst,
big pharma wil dat je pillen slikt.
zoek zoek en gij zult vinden
Nope niet zoek, zoek en gij zult vinden.. Geen enkele manier van zelf zoeken en experimenteren is aan te raden. Zoek professionele begeleiding bij alles.
Lach met een schone bips
pi_212531758
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 01:12 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Nope niet zoek, zoek en gij zult vinden.. Geen enkele manier van zelf zoeken en experimenteren is aan te raden. Zoek professionele begeleiding bij alles.
Welnee man, dat tuig waar je het van moet aannemen is zo corrupt als de pest. Ik ben van het alternatieve. En zoek alles uit. tot op het bot.
Vertel mij wat
pi_212531769
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 01:14 schreef koosbasterd het volgende:

[..]
Welnee man, dat tuig waar je het van moet aannemen is zo corrupt als de pest. Ik ben van het alternatieve. En zoek alles uit. tot op het bot.
Vertel mij wat
Nein mann! Niet iedereen is tegen jou of tegen alternatieve wijze van genezing. En het is ook niet allemaal tuig. Je kunt niet zomaar iemand aanraden te gaan experimenteren.
Lach met een schone bips
pi_212531780
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 01:17 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Nein mann! Niet iedereen is tegen jou of tegen alternatieve wijze van genezing. En het is ook niet allemaal tuig. Je kunt niet zomaar iemand aanraden te gaan experimenteren.
Nee, snap ik. Je moet wel even helder zijn lijkt me. Ik zoek het uit voor iemand die dicht bij me staat
pi_212531790
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 01:20 schreef koosbasterd het volgende:

[..]
Nee, snap ik. Je moet wel even helder zijn lijkt me. Ik zoek het uit voor iemand die dicht bij me staat
Ik wil je dan toch adviseren dat niet te doen en het via professionals te laten lopen. Geloof niet alles wat je leest over deze vorm van medicatie en de werkzaamheid.
Lach met een schone bips
pi_212531798
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 01:23 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik wil je dan toch adviseren dat niet te doen en het via professionals te laten lopen. Geloof niet alles wat je leest over deze vorm van medicatie en de werkzaamheid.
Jongen, ik voel gewoon dat jij de policy moet volgen, en er achter de schermen over hebt gepraat, omdat het nogal gevoelig ligt. Als je pillen slikt deug je.Ik heb je al eerder gezegd dat ik in de psych zorg werk. Deel elke dag pillen uit, en weet hoe het er aan toe gaat
pi_212531802
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 01:27 schreef koosbasterd het volgende:

[..]
Jongen, ik voel gewoon dat jij de policy moet volgen, en er achter de schermen over hebt gepraat, omdat het nogal gevoelig ligt.Als je pillen slikt deug je.Ik heb je al eerder gezegd dat ik in de psych zorg werk. Deel elke dag pillen uit, en weet hoe het er aan toe gaat
Nooit over gesproken, maar wel mijn mening :) Je zou het nooit zonder professionele begeleiding moeten doen. En geloof mij maat.. Ik heb zat geprobeerd..
Lach met een schone bips
pi_212531809
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 01:27 schreef koosbasterd het volgende:

[..]
Jongen, ik voel gewoon dat jij de policy moet volgen, en er achter de schermen over hebt gepraat, omdat het nogal gevoelig ligt. Als je pillen slikt deug je.Ik heb je al eerder gezegd dat ik in de psych zorg werk. Deel elke dag pillen uit, en weet hoe het er aan toe gaat
En daarbij had ik al lang in bedje moeten liggen... Trusteh Koos :)
Lach met een schone bips
pi_212531812
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 01:28 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Nooit over gesproken,
echt wel, en toen sloot je het topic, want bang voor claims of weet ik veel wat. Kijk maar terug wat verwijderd is. Ik neem aan dat die posts nog bestaan. Jaartje geleden denk.

quote:
maar wel mijn mening :) Je zou het nooit zonder professionele begeleiding moeten doen. En geloof mij maat.. Ik heb zat geprobeerd..
Maar het juiste nog niet gevonden blijkbaar
pi_212531816
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 01:30 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
En daarbij had ik al lang in bedje moeten liggen... Trusteh Koos :)
Ik ook, bedankt voor de tip. Tijd is ook maar een illusie
pi_212531910
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 01:32 schreef koosbasterd het volgende:
echt wel, en toen sloot je het topic, want bang voor claims of weet ik veel wat. Kijk maar terug wat verwijderd is. Ik neem aan dat die posts nog bestaan. Jaartje geleden denk.
Nope. dat was een topic waar iemand anderen aanraadde te stoppen met anti-deprissiva. Staat hier dus compleet los van :)
Lach met een schone bips
pi_212533915
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2024 20:07 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Ik verlang ook naar verbetering betreffende mijn waslijst aan psychiatrische stoornissen, maar ben bang dat het bij mij nét verkeerd gaat vallen en ik dadelijk 24/7 in de psychiatrie moet wonen vanwege een bad trip die nooit meer over gaat. Ik durf het dus niet
Je gaat juist niet trippen van een microdosis. Alleen zou ik in jou geval het zeker niet zomaar even gaan proberen. Ik heb geen idee of er artsen in Nederland zijn die dit willen en begeleiden.
pi_212533927
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 00:31 schreef koosbasterd het volgende:
wiet en cbd olie helpen o.a. tegen psychoses..sssst,
big pharma wil dat je pillen slikt.
zoek zoek en gij zult vinden
Je weet dat thc emotieversterkend werkt? Ik zou iemand die met psychoses te maken heeft zeker geen wiet aanraden.
pi_212582710
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 01:27 schreef koosbasterd het volgende:

[..]
Jongen, ik voel gewoon dat jij de policy moet volgen, en er achter de schermen over hebt gepraat, omdat het nogal gevoelig ligt. Als je pillen slikt deug je.Ik heb je al eerder gezegd dat ik in de psych zorg werk. Deel elke dag pillen uit, en weet hoe het er aan toe gaat
Mijn moeder heeft er ook 40 jaar gewerkt (soc.psych.verpleegkundige) en raadde me ook medicatie af. Ik heb het 18 jaar geslikt en ben er niet door opgeknapt. Ik hoor je dus met wat je zegt.
Maar hoe denk je bijvoorbeeld over medicaie bij bv.schizofrenie en bipolair? Zou je dat ook afraden?
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_212582893
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 01:12 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Nope niet zoek, zoek en gij zult vinden.. Geen enkele manier van zelf zoeken en experimenteren is aan te raden. Zoek professionele begeleiding bij alles.
Wiet kan psychoses triggeren. Zit je met cbd olie waar toch ook wat THC in zat
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_212582947
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 01:27 schreef koosbasterd het volgende:

[..]
Jongen, ik voel gewoon dat jij de policy moet volgen, en er achter de schermen over hebt gepraat, omdat het nogal gevoelig ligt. Als je pillen slikt deug je.Ik heb je al eerder gezegd dat ik in de psych zorg werk. Deel elke dag pillen uit, en weet hoe het er aan toe gaat
Ik had ook zo'n verpleegkundige in de kliniek die anti pillen was. Was zzp'er en mag niet meer werken voor die zeer grote GGZ jongen. Klacht van mij was de aanleiding. Terugval door mij te overtuigen Lorazepam veels te snel af te bouwen.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_212588422
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 15:11 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Wiet kan psychoses triggeren. Zit je met cbd olie waar toch ook wat THC in zat
Dit is ook de reden dat ik erop blijf hameren dat mensen niet zelf moeten gaan experimenteren :)

Ik geloof wel dat onder professionele begeleiding sommige middelen kunnen helpen, maar om dit zelf uit te gaan proberen? Dikke no no!

Jij geeft zelf ook al aan dikke terugval door te snel af te bouwen, dat moet niemand doen zeker niet zonder professionele begeleiding.

Je kan wel altijd met de behandelend arts in gesprek, geeft die een bepaald advies dan zou ik dat advies toch volgen en niet iets wat mensen op internet neerplempen of een verpleegkundige zegt.
Lach met een schone bips
pi_212594705
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 21:00 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Dit is ook de reden dat ik erop blijf hameren dat mensen niet zelf moeten gaan experimenteren :)

Ik geloof wel dat onder professionele begeleiding sommige middelen kunnen helpen, maar om dit zelf uit te gaan proberen? Dikke no no!

Jij geeft zelf ook al aan dikke terugval door te snel af te bouwen, dat moet niemand doen zeker niet zonder professionele begeleiding.

Je kan wel altijd met de behandelend arts in gesprek, geeft die een bepaald advies dan zou ik dat advies toch volgen en niet iets wat mensen op internet neerplempen of een verpleegkundige zegt.
Ik vrees dat je iets te veel doorslaat :D

Zijn er contra-indicaties voor het microdosering?

Jazeker, mensen die kleurenblind zijn, schizofrenie hebben, psychotisch en bipolair zijn worden afgeraden om te microdoseren

De rest van de mentale aandoeningen heeft geen contra-indicatie( heb het hier nog steeds over het mircodoseren)
Wat niet betekent dat je maar zelf moet gaan experimenteren.

Van mircodoseren ga je niet hallucineren, je zal geen kleuren zien vervormen, je zal niet in aanraking komen met een oud trauma. Sterker nog je merkt zo weinig, dat je je afvraagt of je überhaupt iets hebt genomen. Geen high whatsoever. Je kan gewoon je dagelijkse taken doen zonder dat je er iets van merkt :P
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_212594804
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2024 20:07 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Ik verlang ook naar verbetering betreffende mijn waslijst aan psychiatrische stoornissen, maar ben bang dat het bij mij nét verkeerd gaat vallen en ik dadelijk 24/7 in de psychiatrie moet wonen vanwege een bad trip die nooit meer over gaat. Ik durf het dus niet
Bad trip die nooit meer overgaat? Ook ik heb dit jaren geloofd, bleek niets van waar te zijn _O-

Wat niet betekent dat je niet voorzichtig moet zijn, zie de topic pointer
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_212594867
quote:
14s.gif Op maandag 26 februari 2024 12:39 schreef Ali_boo het volgende:

Van mircodoseren ga je niet hallucineren, je zal geen kleuren zien vervormen, je zal niet in aanraking komen met een oud trauma. Sterker nog je merkt zo weinig, dat je je afvraagt of je überhaupt iets hebt genomen. Geen high whatsoever. Je kan gewoon je dagelijkse taken doen zonder dat je er iets van merkt :P
Als je het elke dag neemt werkt het niet meer. Je zal pauzes moeten nemen van 1 of 2 dagen.
Plaats hier uw advertentie
pi_212595206
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_212595254
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 12:48 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Als je het elke dag neemt werkt het niet meer. Je zal pauzes moeten nemen van 1 of 2 dagen.
Er zijn echt zoveel verschillende protocollen die allemaal iets anders zeggen. Allemaal zijn ze het over eens dat er een pauze ingelast moet worden, ze verschillen wel van mening hoe lang de break moet duren
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_212596865
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 03:34 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Nope. dat was een topic waar iemand anderen aanraadde te stoppen met anti-deprissiva. Staat hier dus compleet los van :)
Oh, ja, zou ook kunen
pi_212597342
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 14:59 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Mijn moeder heeft er ook 40 jaar gewerkt (soc.psych.verpleegkundige) en raadde me ook medicatie af.
Dat zegt je moeder niet voor de lol lijkt me.

quote:
Ik heb het 18 jaar geslikt en ben er niet door opgeknapt. Ik hoor je dus met wat je zegt.
Big Pharma houdt je aan het lijntje, zoals ze miljarden mensen aan het lijntje houden.

quote:
Maar hoe denk je bijvoorbeeld over medicaie bij bv.schizofrenie en bipolair? Zou je dat ook afraden?
Ik raad niets af hoor. Ik geef alleen mijn mening
Ik heb dit hieronder gevonden

Een andere opkomende toepassing van cannabinoïden is de behandeling van psychiatrische aandoeningen, zoals schizofrenie, angststoornis en bipolaire stoornis. Hoewel langdurig gebruik van hogere doseringen THC een mogelijke risicofactor is voor de ontwikkeling van dergelijke mentale stoornissen, hebben andere cannabinoïden mogelijk het omgekeerde effect. Met name de niet-pyschoactieve cannabinoïde CBD heeft aangetoond vele mogelijkheden te bieden bij de behandeling van angstgevoelens en verschillende soorten psychose, zoals schizofrenie. In een onderzoek met zuivere CBD blijkt de stof bij acute schizofrenie een significante antipsychotische werking te hebben die vergelijkbaar is met andere standaardmedicatie. Momenteel worden cannabisvariëteiten met hoog CBD-gehalte ontwikkeld om tegemoet te komen aan de toenemende vraag naar deze stoffen.

https://bedrocan.com/nl/m(...)eningen/#psychiatric

https://www.supmedi.com/blogs/cbd-olie-tegen-psychose/

https://www.royalqueensee(...)olaire-stoornis-n466

https://www.trimbos.nl/wp(...)van-wiet-en-hasj.pdf

Hoop uitzoekerij als je het serieus neemt. Je hebt sites die zeggen het tegenovergestelde. Dat zijn (overheid) sites die betaalt worden door big pharma.
Aan jou de keus wat je gaat doen.

Oh nee, je schijnt naar de dokter te moeten gaan en zeggen dat je van je medicatie af wilt en iets alternatiefs wil proberen.
Dan zal de dokter je overhalen het niet te doen
Hij wordt immers betaalt door big pharma en krijgt extra centjes als hij jou bepaalde(kan van alles zijn) pillen laat slikken

Zo werkt dat in dit wereldje
pi_212597420
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 12:48 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Als je het elke dag neemt werkt het niet meer. Je zal pauzes moeten nemen van 1 of 2 dagen.
Ik vond deze uitleg hieronder wel interessant
Ik zet de tekst in spoiler want ervaring leert dat de info op deze site (msn.com) later wordt weggehaald. Doen ze met elk nieuws dus niet speciaal deze info
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.msn.com/nl-nl(...)5769b108884186&ei=30
pi_212597829
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 15:14 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Ik had ook zo'n verpleegkundige in de kliniek die anti pillen was. Was zzp'er en mag niet meer werken voor die zeer grote GGZ jongen. Klacht van mij was de aanleiding. Terugval door mij te overtuigen Lorazepam veels te snel af te bouwen.
Je had ook even met hem kunnen praten en zijn visie of misschien wel ervaringen kunnen aanhoren voordat je hem aangeeft.. Maar nee hoor, meteen afbouwen. Met hoeveel mg per keer afbouwen? (ligt eraan hoeveel mg/g je krijgt natuurlijk)
Als je dat niet wilt zeggen vind ik het ook prima hoor gozer
pi_212598122
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2024 10:34 schreef Document1 het volgende:

[..]
Je weet dat thc emotieversterkend werkt? Ik zou iemand die met psychoses te maken heeft zeker geen wiet aanraden.
Ik bedoelde cbd olie. Wieolie misschien ook maar dan met minder thc

Met name de niet-pyschoactieve cannabinoïde CBD heeft aangetoond vele mogelijkheden te bieden bij de behandeling van angstgevoelens en verschillende soorten psychose, zoals schizofrenie. In een onderzoek met zuivere CBD blijkt de stof bij acute schizofrenie een significante antipsychotische werking te hebben die vergelijkbaar is met andere standaardmedicatie. Momenteel worden cannabisvariëteiten met hoog CBD-gehalte ontwikkeld om tegemoet te komen aan de toenemende vraag naar deze stoffen.


al eerder geplaatst ergens
https://bedrocan.com/nl/medicinale-cannabis/aandoeningen/
pi_212599347
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:22 schreef koosbasterd het volgende:

[..]
Je had ook even met hem kunnen praten en zijn visie of misschien wel ervaringen kunnen aanhoren voordat je hem aangeeft.. Maar nee hoor, meteen afbouwen. Met hoeveel mg per keer afbouwen? (ligt eraan hoeveel mg/g je krijgt natuurlijk)
Als je dat niet wilt zeggen vind ik het ook prima hoor gozer
Ze maakte een grove fout, en ik bleek niet de enige met klachten. Verpleegkundige kunnen best advies geven maar nooit zich tussen arts en patiënt te plaatsen. Als een verpleegkundige twijfelt aan de betreffende arts dan gaat hij of zij maar in gesprek met die arts. Never nooit de patiënt.

Deze vrouw ging dus over alle professionele grenzen heen.

Tbh twijfel ik aan zeer aan je verhaal over werkzaam zijn in de GGZ. Je zou niet de eerste zijn die dat hier doet namelijk.

Werk je wel in de GGZ, zoek snel een ander vak als je geeft om je patiënten.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_212599490
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 21:00 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Dit is ook de reden dat ik erop blijf hameren dat mensen niet zelf moeten gaan experimenteren :)

Ik geloof wel dat onder professionele begeleiding sommige middelen kunnen helpen, maar om dit zelf uit te gaan proberen? Dikke no no!

Jij geeft zelf ook al aan dikke terugval door te snel af te bouwen, dat moet niemand doen zeker niet zonder professionele begeleiding.

Je kan wel altijd met de behandelend arts in gesprek, geeft die een bepaald advies dan zou ik dat advies toch volgen en niet iets wat mensen op internet neerplempen of een verpleegkundige zegt.
Amen. Ik vind zelfs dat alleen psychiaters ad etc zouden mogen voorschrijven (indien het gaat om psychische problemen, zenuwpijn is bijv een ander verhaal).

Het is zo belangrijk dat die eerst dagen en weken de patiënt goed gemonitord wordt. En zoals mijn huisarts bijvoorbeeld aan geeft, is dat niet zijn expertise gebied en mist de feeling die nodig is.

Maar ja te weinig psychiaters dus nood breekt wet...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')