extraparlementair is in principe meer de vorm (geen regeerakkoord maar een lossere set afspraken), zakenkabinet zijn dan meer de poppetjes. Maar er zit inderdaad een flinke overlap tussen beide. extraparlementair zakenkabinet dekt de lading dan het best.quote:Op woensdag 14 februari 2024 18:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Gaat meer richting een zakenkabinet dan.
Verschil is of die mensen een partij-affiliatie hebben of niet. D66 haalde ook allerlei vakministers (Dijkgraaf, Kuipers, maar eerder ook Kaag), maar dat maakt dat ook geen zakenkabinet. Lijkt mij dat ze moeten kiezen, ofwel geen partij-affiliaties (extraparlentair) ofwel geen partij-affiliaties (zakenkabinet). Maar ja, een mix kān natuurlijk ook, moet er alleen even een nieuw woord voor gevonden worden denk ik?
Net iets te dikke, kale vent die vrij normaal uitziende dames denkt te beledigenquote:Op woensdag 14 februari 2024 18:03 schreef potjecreme het volgende:
Ik heb perongeluk wel om moeten lachen.
[ twitter ]
Bij Den Uyl noemde de helft het kabinet extraparlementair, de andere helft niet. Dat was dus de tussenwegquote:Op woensdag 14 februari 2024 18:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Gaat meer richting een zakenkabinet dan.
Verschil is of die mensen een partij-affiliatie hebben of niet. D66 haalde ook allerlei vakministers (Dijkgraaf, Kuipers, maar eerder ook Kaag), maar dat maakt dat ook geen zakenkabinet. Lijkt mij dat ze moeten kiezen, ofwel geen partij-affiliaties (extraparlentair) ofwel geen partij-affiliaties (zakenkabinet). Maar ja, een mix kān natuurlijk ook, moet er alleen even een nieuw woord voor gevonden worden denk ik?
Van mijn part wordt het meerderheid of minderheid midden, links, rechts, extreem midden, rechts, linksquote:
Niemand heeft ook ooit echt getwijfeld aan zijn voorzitterskwaliteiten.quote:Op woensdag 14 februari 2024 18:21 schreef Cyan9 het volgende:
Ik moet zeggen dat ik begin te wennen aan Bosma als voorzitter. Wie had dat gedacht.
Nou, Esther Ouwehand werd wel erg kort gehouden op inhoud waar anderen wel op door mochten gaan.quote:Op woensdag 14 februari 2024 18:21 schreef Cyan9 het volgende:
Ik moet zeggen dat ik begin te wennen aan Bosma als voorzitter. Wie had dat gedacht.
Dat lijkt me gewoon terecht.quote:Op woensdag 14 februari 2024 18:37 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Nou, Esther Ouwehand werd wel erg kort gehouden op inhoud waar anderen wel op door mochten gaan.
Omdat?quote:Op woensdag 14 februari 2024 18:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat lijkt me gewoon terecht.
Omdat sommige mensen nou eenmaal wat meer moeten mogen dan anderen. En dan met name conservatief-rechts iets meer dan progressief-links.quote:
Dat gevoel had ik helemaal niet. Ouwehand kon eigenlijk vaak te lang door gaan over een onderwerp dat niet het onderwerp van debat was.quote:Op woensdag 14 februari 2024 18:37 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Nou, Esther Ouwehand werd wel erg kort gehouden op inhoud waar anderen wel op door mochten gaan.
Het fijne aan Bosma als voorzitter is dat hij op inhoudelijk vlak zijn mond moet houden.quote:Op woensdag 14 februari 2024 18:21 schreef Cyan9 het volgende:
Ben het hier wel mee eens.quote:Op woensdag 14 februari 2024 18:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat gevoel had ik helemaal niet. Ouwehand kon eigenlijk vaak te lang door gaan over een onderwerp dat niet het onderwerp van debat was.
Nee, is geen gamechanger. Ze draaien met iedere scheet mee. Als ze maar aan de macht kunnen blijven.quote:Op woensdag 14 februari 2024 18:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Maar goed, is de veranderde houding van de VVD vandaag nou een game changer? Ze willen dus toch in een kabinet gaan zitten?
Ze willen alleen als NSC mee doet, dus een echte gamechanger is het niet.quote:Op woensdag 14 februari 2024 18:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Maar goed, is de veranderde houding van de VVD vandaag nou een game changer? Ze willen dus toch in een kabinet gaan zitten?
De VVD heeft nog even helemaal geen haast. De timing is alles.quote:Op woensdag 14 februari 2024 18:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Blij dat je het iig over de formatie hebt, niet over het feit dat Caroline een beheerder is geweest van een Facebookgroepquote:Op woensdag 14 februari 2024 18:16 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Van mijn part wordt het meerderheid of minderheid midden, links, rechts, extreem midden, rechts, links
Extreem midden vind ik wel mooi.
Jammer dat het niet op Fok was!quote:Op woensdag 14 februari 2024 18:58 schreef Rnie het volgende:
[..]
Blij dat je het iig over de formatie hebt, niet over het feit dat Caroline een beheerder is geweest van een Facebookgroep![]()
Dat was echt? Hahaquote:Op woensdag 14 februari 2024 18:58 schreef Rnie het volgende:
[..]
Blij dat je het iig over de formatie hebt, niet over het feit dat Caroline een beheerder is geweest van een Facebookgroep![]()
jaquote:Op woensdag 14 februari 2024 18:55 schreef TjjWester het volgende:
Heeft de PvdA nu tegen haar eigen lid gestemd?
Dat vond ik ook, maar verder. Ik had erger verwacht.quote:Op woensdag 14 februari 2024 18:37 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze afgelopen 2 maanden onderhandelden over een PVV-VVD-BBB-NSC regering...maar eigenlijk zat de VVD er dus niet bij om te regeren, begrijp ik. Interessant wel.quote:Op woensdag 14 februari 2024 18:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |