abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 februari 2024 @ 17:09:16 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_212413005
Ze zien eruit als schoolmeisjes, maar klinken als getatoeerde mannen met baarden. Babymetal heet het Japanse trio dat popmuziek kruist met heavy metal. Ze staan dit jaar onder meer op Pinkpop en kondigden vandaag een eigen show aan in Afas Live.

Hun outfits zijn snoezig, maar hun namen klinken al wat minder braaf. Su-metal, Moametal en Momometal brengen als Japanse band onheilspellend klinkende muziek waar de vonken vanaf springen. In Japan introduceerden ze in 2010 een nieuwe muziekvorm, kawaii (schattige) metal genaamd, die een mix is van Japanse pop (J-pop) en heavy metal.

Suzuka Nakamoto (26, Su-metal), Moa Kikuchi (24, Moametal) en Momoko Okazaki (20, Momometal) zijn de echte namen van de drie bandleden, die na hun eigen land ook de wereld hebben veroverd. Momometal is er pas een jaar bij, de andere twee behoorden tot de eerste lichting van Babymetal. Toen zij begonnen, waren ze daadwerkelijk nog schoolmeisjes van 10, 11 jaar oud die nog nooit van heavy metal hadden gehoord.

De meidenband werd in 2010 slim opgezet door Key Kobayashi, een producer met gevoel voor pr. Hij zag Su-metal zingen bij het afscheidsoptreden van meidengroep Karen Girl’s en zag in haar het boegbeeld van het nog op te richten Babymetal. De band, met Yui Mizuno (Yuimetal) als derde lid van het eerste uur, kreeg wereldwijd bekendheid. De drie jonge vrouwen hebben met hun scheurende geluid een fanatieke fanschare opgebouwd.

Op 12 juni geeft de band in Afas Live in Amsterdam de grootste show tot nu toe op Nederlandse bodem. Babymetal speelde eerder al in onder meer TivoliVredenburg, 013 en in Ziggo Dome, als voorprogramma van Sabaton. Later in juni treedt het Japanse drietal, ondersteund door de rauwe Kami-band, ook op tijdens Pinkpop.

Video in de link.

https://www.ad.nl/show/sc(...)komt-eraan~a8bc657e/

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_212414573
Overigens geef ik - in de categorie Japanse bands met drie dames en scheurende gitaren - toch nog steeds de voorkeur aan de punk van Shonen Knife.

pi_212415535
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 18:50 schreef Sodemieters het volgende:
Overigens geef ik - in de categorie Japanse bands met drie dames en scheurende gitaren - toch nog steeds de voorkeur aan de punk van Shonen Knife.

Ook leuk! :Y

En toen ik dit nummer opzocht, kwam dit ook in de suggesties:

*O* Boeddhistische death metal! :D (Helaas niet met chicks, maar wel met monniken! ;) )
pi_212420935
In de categorie 4 Japanse dames.

Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
  Trouwste user 2022 woensdag 14 februari 2024 @ 10:37:23 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_212420963
quote:
6s.gif Op woensdag 14 februari 2024 10:33 schreef pipster het volgende:
In de categorie 4 Japanse dames.

Ik ben aan het zoeken naar de jonge Japanse meiden die Ramones naspelen en zelf nummers hebben. J Lo ofzo.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_212468170
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 10:37 schreef tong80 het volgende:

[..]
Ik ben aan het zoeken naar de jonge Japanse meiden die Ramones naspelen en zelf nummers hebben. J Lo ofzo.

Trouwste user 2022 zondag 18 februari 2024 @ 12:06:04 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_212480672
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')