Goed dat je dit aanhaalt - al doet de link het bij mij niet - maar dat is dus net wat ik het geruime topic tijd dus ook roep.quote:Op woensdag 14 februari 2024 15:58 schreef Mylene het volgende:
[..]
https://govextra.gov.il/cogat/humanitarian-efforts/home/
Heel uitgebreid overzicht.
Waarom schokkend? Hamas deed een onredelijk verzoek in ruil voor de gegijzelden vrijlaten lees ik in die tweetsquote:
Er staat in het nieuwsitem van 'Kan' ook de reden waarom Nethanyahu zogezegd geweigerd zou hebben het plan te aanvaarden als optie namelijk:quote:
Ook dat mag. Hopelijk valt er tegen die tijd niks meer aan te klagen omdat Hamas vernietigd is.quote:
Netanyahu wil bovenal gewoon aanblijven.quote:Op woensdag 14 februari 2024 19:20 schreef Discombobulate het volgende:
Netanyahu wil gewoon wraak. Het zal hem een worst zijn wat er met die gijzelaars gebeurt.
Ach hou toch op.quote:Op woensdag 14 februari 2024 19:26 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Netanyahu wil bovenal gewoon aanblijven.
Plakkende aan het pluche, zit hij niet of nauwelijks in de rechtbank.quote:Op woensdag 14 februari 2024 19:32 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ach hou toch op.
Het zal best meespelen, maar beslist niet bovenal.
ja hij geeft niks om dat stoeltje, slechts 5 keer daar gezetenquote:Op woensdag 14 februari 2024 19:32 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ach hou toch op.
Het zal best meespelen, maar beslist niet bovenal.
Dat betwijfel ik. Hij wil niet meer terug naar de situatie van voor 7/10. Dus Hamas, en vooral hun mogelijkheid ooit nog zoiets te kunnen flikken, moet worden vernietigd. Hamas heeft dat door, vandaar dat die alle zeilen bijzetten om Isral maar te laten stoppen. Waarom denk je dat die de gijzelaars niet vrijlaten zoals het ICC heeft bevolen?quote:Op woensdag 14 februari 2024 19:20 schreef Discombobulate het volgende:
Netanyahu wil gewoon wraak. Het zal hem een worst zijn wat er met die gijzelaars gebeurt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
quote:Op woensdag 14 februari 2024 21:05 schreef egayalS het volgende:
Het ziet er naar uit dat Egypte mogelijk Isral zal faciliteren met de etnische zuiveringen.Alles in goed overlegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ twitter ]![]()
Ik krijg de indruk dat de bij de egyptenaren Hamas en de Islamitische Jihad ook niet erg populair zijn.Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
quote:Op woensdag 14 februari 2024 21:35 schreef egayalS het volgende:
Artikel over hoe de Israelis, Palestijnse boeren saboteren en hoe geweld tegen hen wordt gedoogd
This year, residents were allocated only one day for harvesting, starting at 8:00 A.M. On the scheduled day, ‘Awwad was informed the start time had been pushed back two hours. When the residents arrived at their land, they found about 20 settlers harvesting their olive trees with several soldiers standing guard. They tried unsuccessfully to put an end to the theft and eventually left at around 4:00 P.M., while the settlers were still picking their olives and vandalizing the trees.3
This year, as in previous years, the police have not investigated these violent incidents. In the most severe incident in the 2023 harvest, on 27 October, a soldier from the settlement of Rehelim on military leave killed Belal Salah, 40, a resident of a-Sawiyah, while he was harvesting his family’s olive trees. The soldier, who was suspected of reckless homicide and illegal use of a firearm, was released after a short time in detention and returned to his unit.
[ twitter ]
En noord Gaza blijkbaar ookquote:Op woensdag 14 februari 2024 21:58 schreef Qarrad het volgende:
Palestijnse en Isralische media melden momenteel zware luchtaanvallen in Khan Younis in n van de laatste verzetshaarden aldaar en ook in Rafah.
Triest, de consument is mede daardoor het lulquote:Op woensdag 14 februari 2024 21:35 schreef egayalS het volgende:
Artikel over hoe de Israelis, Palestijnse boeren saboteren en hoe geweld tegen hen wordt gedoogd
This year, residents were allocated only one day for harvesting, starting at 8:00 A.M. On the scheduled day, ‘Awwad was informed the start time had been pushed back two hours. When the residents arrived at their land, they found about 20 settlers harvesting their olive trees with several soldiers standing guard. They tried unsuccessfully to put an end to the theft and eventually left at around 4:00 P.M., while the settlers were still picking their olives and vandalizing the trees.3
This year, as in previous years, the police have not investigated these violent incidents. In the most severe incident in the 2023 harvest, on 27 October, a soldier from the settlement of Rehelim on military leave killed Belal Salah, 40, a resident of a-Sawiyah, while he was harvesting his family’s olive trees. The soldier, who was suspected of reckless homicide and illegal use of a firearm, was released after a short time in detention and returned to his unit.
[ twitter ]
Uitdaging voor je.quote:
Aan het begin van de oorlog gingen die geruchten al rond; dat de Arabische landen Isral op het hart drukten er nu eens een einde aan te maken.quote:Op woensdag 14 februari 2024 21:09 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Alles in goed overleg![]()
Ik krijg de indruk dat de bij de egyptenaren Hamas en de Islamitische Jihad ook niet erg populair zijn.
quote:Op woensdag 14 februari 2024 21:09 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Alles in goed overleg![]()
Ik krijg de indruk dat de bij de egyptenaren Hamas en de Islamitische Jihad ook niet erg populair zijn.
Ik gun de palestijnen ook een eigen staat. Hopelijk wordt Isral na deze oorlog flink onder druk gezet om een einde te maken aan de illegale landjepik van kolonisten en er eindelijk een palestijnse staat wordt opgericht.quote:Op woensdag 14 februari 2024 22:40 schreef Qarrad het volgende:
[..]
[ twitter ]
Maar de Palestijnen wel.
Isral wordt momenteel stevig onder druk gezet, ongekend stevig zelfs, door landen die als bondgenoot bekend staan.quote:Op woensdag 14 februari 2024 22:47 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik gun de palestijnen ook een eigen staat. Hopelijk wordt Isral na deze oorlog flink onder druk gezet om een einde te maken aan de illegale landjepik van kolonisten en er eindelijk een palestijnse staat wordt opgericht.
Veel te goed nog gezien de migratieproblematiek.quote:Op woensdag 14 februari 2024 23:07 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
En eerlijk is eerlijk, we staan er niet goed op momenteel als westerse landen.
Die druk is meer voor de buhne dan echte druk.quote:Op woensdag 14 februari 2024 23:07 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Isral wordt momenteel stevig onder druk gezet, ongekend stevig zelfs, door landen die als bondgenoot bekend staan.
Ze geven geen krimp.
Isral gaat doen wat zij zelf nodig achten en na de oorlog zullen zij zelf bepalen hoe met de Palestijnen om te gaan. Druk of geen druk.
hier de feiten, voor zover bekend:quote:Op woensdag 14 februari 2024 21:35 schreef egayalS het volgende:
[ twitter ]
en van wat ik lees, 1 dode palestijn.quote:In 24 incidents, settlers or soldiers physically assaulted Palestinian harvesters, forcing them to stop working.
In 11 incidents, live rounds were fired at Palestinian harvesters.
In 54 incidents, settlers or soldiers threatened Palestinian harvesters with firearms or verbally, stopping them from harvesting.
In 29 incidents, olive trees were fully or partially cut down, vandalized or torched. At least 715 olive trees were destroyed.
In 15 incidents, settlers or soldiers stole the olive crop.
In six incidents, settlers seized control of Palestinian farmland and denied Palestinians access to it.
In four incidents, agricultural roads were blocked, and Palestinian harvesters were denied access to the lands.
https://www.yesh-din.org/(...)live-harvest-season/quote:Israelis heeded these calls and carried out planned attacks on people whose only sin was harvesting their own olives. The most severe case occurred on October 28, 2023, when a settler who was also a soldier on leave fatally shot Bilal Saleh, a father of four from a-Sawiyah. Bilal was harvesting olives with his children and other family members on his own land in an area that does not require prior coordination with the military. The settler who killed Bilal was arrested and released five days later.
dat blijkt jaquote:Op woensdag 14 februari 2024 23:07 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Isral wordt momenteel stevig onder druk gezet, ongekend stevig zelfs, door landen die als bondgenoot bekend staan.
Ze geven geen krimp.
Isral gaat doen wat zij zelf nodig achten en na de oorlog zullen zij zelf bepalen hoe met de Palestijnen om te gaan. Druk of geen druk.
Ik doelde meer op het naar boven borrelende antisemitisme bij onze jonge autochtonen, op dat F-35 leverfiasco, de UNRWA enzovoorts. We staan er bij Isral niet goed op en dat is terecht.quote:Op woensdag 14 februari 2024 23:14 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Veel te goed nog gezien de migratieproblematiek.
Goed verhaal, lekker kort.quote:Op donderdag 15 februari 2024 03:12 schreef aTypisch het volgende:
[..]
dat blijkt ja
<plakt infobubbel-materiaal>
Net zoals de Irakezen hun leven en ziel voor Saddam zouden geven. Altijd een boel dramatisch gedoe en grote woorden met die Arabieren.quote:Op woensdag 14 februari 2024 22:40 schreef Qarrad het volgende:
[..]
[ twitter ]
Maar de Palestijnen wel.
Allemaal leuk. Maar toch: als het weer gedoe wordt tussen Israel en Egypte, kan dat behoorlijke consequenties hebben.quote:Op donderdag 15 februari 2024 07:30 schreef nixxx het volgende:
[..]
Net zoals de Irakezen hun leven en ziel voor Saddam zouden geven. Altijd een boel dramatisch gedoe en grote woorden met die Arabieren.
Mooi. Die no comment elke keer.quote:
jij niks, je bent al ietwat te ver heenquote:Op donderdag 15 februari 2024 07:22 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Goed verhaal, lekker kort.
Wat moeten wij hier verder mee?
De tweestatenoplossing is puur een diplomatiek ding van het westen. We moeten dat volhouden tot het einde, want er is geen andere optie.quote:Op woensdag 14 februari 2024 22:47 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik gun de palestijnen ook een eigen staat. Hopelijk wordt Isral na deze oorlog flink onder druk gezet om een einde te maken aan de illegale landjepik van kolonisten en er eindelijk een palestijnse staat wordt opgericht.
Watquote:Op donderdag 15 februari 2024 07:30 schreef nixxx het volgende:
[..]
Net zoals de Irakezen hun leven en ziel voor Saddam zouden geven.
Aldus de Isral-hater.quote:Op donderdag 15 februari 2024 07:53 schreef aTypisch het volgende:
[..]
jij niks, je bent al ietwat te ver heen
denk dat er bij jou weinig te halen valt, behalve blinde haat en blinde liefde
sterkte
quote:
quote:Op donderdag 15 februari 2024 07:30 schreef nixxx het volgende:
[..]
Net zoals de Irakezen hun leven en ziel voor Saddam zouden geven.
Iets anders. Waarom like jij van mij een 16 jaar oud bericht? Waarbij ik overigens wel gelijk heb gekregen.quote:Op woensdag 14 februari 2024 16:16 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Goed dat je dit aanhaalt - al doet de link het bij mij niet - maar dat is dus net wat ik het geruime topic tijd dus ook roep.
Daar komt nog nu eens bij dat (ok, sinds dat ik reageer en niet alleen meer mee lees) en sinds dat het UNRWA ter sprake kwam, en zelf nog voor dat dit gebeurde; duidelijk maakte dat er zo ongelooflijk veel organisaties betrokken zijn bij de zorg in de Levant.
Uiteindelijk lijkt het wel of je slechts steeds ene kant moet kiezen en of alles wat je zegt onder extra gewicht wordt gedrukt - maar als we kijken naar de cijfers, de miljarden die inmiddels in het Gaza gebied zijn gestopt - voornamelijk n het vertrek van Isral in het Gazagebied.
Dan nu ook weer de toenadering van Fatah naar Hamas (Islamitische Jihad, dat ia wat belangrijk is natuurlijk) en uiteindelijk elke keer het zelfde 'liedje dat wordt afgespeeld'.
Ik keek deze vrije dag nog eens extra terug naar de posts van velen in de voorgaande topics (whaa, nostalgisch - back to de tweede intifada en zo voorts) en uiteindelijk is alles wat er gebeurd en herhaling en dan soms x2 tot de macht van x10. Maar is het nu echt anders wat we schrijven, vinden, wensen?
Ik heb eigenlijk alleen maar dezelfde commentaren terug gelezen en dat in dit geval ook nog eens minder gestructureerd en meer persoonlijke aanvallen dan te voren. (Voor mij een bevestiging, informatieoorlog is in dit geval meer dan terechte conclusie. - Kennelijk gaat het niet om feiten alleen.. )
Mijn idee. Niemand zit op slaag te wachten.quote:Op donderdag 15 februari 2024 07:30 schreef nixxx het volgende:
[..]
Net zoals de Irakezen hun leven en ziel voor Saddam zouden geven. Altijd een boel dramatisch gedoe en grote woorden met die Arabieren.
quote:
Dat is natuurlijk waar maar dat doet niets af aan het punt dat er geen schuilkelders zijn in een conflictgebied.quote:wat heb je daaraan als Hamas die sowieso gaat misbruiken. Zit je als gezin in de schuilkelder komt er een Hamas militie "om je te beveiligen".
In b4 de kijkertjes en de chadi'tjes en de slayage'tjes: Geen bewijssssss!quote:Op donderdag 15 februari 2024 10:08 schreef Qarrad het volgende:
https://time.com/6693896/hamas-tunnels-gaza-home-ruin/
Gazaanse journalist vertelt hoe Hamas tijdens de bouw van het huis van zijn familie botweg een tunnel groef voor een wapenopslag eronder. De vanzelfsprekendheid waarmee ze de eigenaren wegjagen en hoe de omwonenden het zagen en ermee omgingen vertelt iets over hoe het ging in Gaza en waarom het belangrijk is dat Hamas van het bord geveegd wordt daar.
Confirmation bias be like,quote:Op donderdag 15 februari 2024 10:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
In b4 de kijkertjes en de chadi'tjes en de slayage'tjes: Geen bewijssssss!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |