abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212401905
hoi,

Op korte termijn wil ik de gemetselde schoorsteen van mijn woning(tweekapper) laten renoveren. Een deel staat dus op mijn dak, het andere deel op het andere dak. Ik schat in dat de schoorsteen 100cm bij 80cm is (zowel buren/eigen). Waarom ik dit wil doen? Er zit een scheurtje in het lood en daardoor lekt het naar binnen.

Vandaag is er een dakdekker langs geweest en die gaat het volgende uitvoeren;
- Schoorsteen machinaal reinigen
- Oud lood verwijderen
- Voegen uitslijpen voor bevestiging nieuw lood
- Nieuw 18 ponds lood plaatsen met waterkering
- Uitgeslepen voegen opnieuw voegen
- Bovenplaat schoonmaken en opnieuw aansmeren ivm scheurvorming
- Schoorsteen impregneren (waterafstotend maken)

Hiervoor vragen zij een bedrag van 2000¤. Dat terwijl ik toevallig op werkspot een onlangs geupdate artikel lees;
https://www.werkspot.nl/u(...)n-metselen-repareren
waarbij renovatie gemiddeld 600¤ is.

Mijn vraag; vinden jullie dit een normaal bedrag of is dit véél te hoog?

bvd
Webby
to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
  maandag 12 februari 2024 @ 17:08:15 #2
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212402131
ik stel voor om bij 3 verschillende bedrijven 'n offerte te laten opstellen, dan heb je 'n richtlijn qua kosten.

't lijkt mij 'n klus dat je op 1 dag kan afwerken, dat is 8 uur loon + materiaalkosten, daarbij is 't ook gevaarlijk werk want je moet op 'n dak werken dus daar hoort wel 'n gevarentoeslag bij. dan kom je makkelijk aan ¤1000
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_212402168
Tegenwoordig doen ze het ook met EPDM die een levensduur van 40 jaar heeft
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  maandag 12 februari 2024 @ 17:15:17 #4
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_212402206
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 17:08 schreef sturmpie het volgende:
ik stel voor om bij 3 verschillende bedrijven 'n offerte te laten opstellen, dan heb je 'n richtlijn qua kosten.

't lijkt mij 'n klus dat je op 1 dag kan afwerken, dat is 8 uur loon + materiaalkosten, daarbij is 't ook gevaarlijk werk want je moet op 'n dak werken dus daar hoort wel 'n gevarentoeslag bij. dan kom je makkelijk aan ¤1000
Gevarentoeslag? Waarom? Je kan je werkzaamheden op het dak toch ook veilig doen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator dinsdag 13 februari 2024 @ 19:46:56 #5
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_212415491
Als je hem niet gebruikt is mijn advies hem eraf te halen. Kost je waarschijnlijk iets meer maar dan heb je geen gezeik meer met lekkage.

Ik heb mijn schoorsteen vorig jaar laten renoveren samen met mijn buren. (2300 euro). En nu lekt het weer. Mogelijk niet direct aan de schoorsteen maar als je hem niet gebruikt, haal hem weg.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator dinsdag 13 februari 2024 @ 19:48:13 #6
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_212415521
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 17:15 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Gevarentoeslag? Waarom? Je kan je werkzaamheden op het dak toch ook veilig doen?
Verander de gevarentoeslag in het huren van een hoogwerker om erop te komen. Dan zit je ook zo aan 5 of 600 euro wat je daar alleen al voor kwijt ben.
4045
onlogisch
pi_212416121
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:46 schreef onlogisch het volgende:
Als je hem niet gebruikt is mijn advies hem eraf te halen. Kost je waarschijnlijk iets meer maar dan heb je geen gezeik meer met lekkage.

Ik heb mijn schoorsteen vorig jaar laten renoveren samen met mijn buren. (2300 euro). En nu lekt het weer. Mogelijk niet direct aan de schoorsteen maar als je hem niet gebruikt, haal hem weg.
Helemaal mee eens. Hier hetzelfde verhaal maar dan zelfs aan beide schoorstenen weer lekkage (hoekwoning). Beide schoorstenen waren opnieuw gevoegd, geimpregneerd etc.
pi_212417375
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:46 schreef onlogisch het volgende:

Plus subside als je geluk hebt..
  Moderator dinsdag 13 februari 2024 @ 22:02:30 #9
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_212417609
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 21:43 schreef tux87 het volgende:

[..]
Plus subside als je geluk hebt..
Al gebeld. Bij mijn gemeente wisten ze van niks. Ook verschillende schoorsteen renovatie/verwijder bedrijven wisten er niets over. Erg vreemd want toevallig in die week dat ik rondbelde, was er een item op RTL nieuws over.
4045
onlogisch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')