Interessant.
Azië (1): Japan is al gekwalificeerd dus dat betekent dat er in 2027 een tweede Aziatisch land zal zijn. Ik gok op Hong Kong. Ongeacht welk land, dat land zal zijn debuut gaan maken. Buiten Japan heeft er nog nooit een ander Aziatisch land op een WK gespeeld.
Africa (1): Voor Afrika is er geen verschil. Zuid Afrika is al gekwalificeerd en dus is er nog plek voor een ander land. Grote kans dat dit wéér Namibië zal zijn.
Pacific (3): normaliter streden de VS en Canada met de Zuid Amerikaanse landen (voornamelijk Uruguay en Chili) om twee plekken op het WK. Voor 2027 gaan ze dus uit van de Pacific Nations Cup. Dit zijn: Fiji, Samoa, Tonga, VS, Canada en Japan. Aangezien Fiji en Japan al zijn gekwalificeerd gaan Samoa, Tonga, VS en Canada dus strijden om 3 plekken. De verliezer maakt alsnog kans via een play-off tegen een Zuid Amerikaans land.
Zuid Amerika (1): Argentinië is reeds geplaatst dus grote kans dat Chili en Uruguay samen gaan strijden om dit ticket. De winnaar mag direct naar het WK en de verliezer strijdt tegen het enige land uit de Pacific Nations Cup dat nog niet geplaatst is om een ticket.
Europa (4): De top vier van de Rugby Europe Championship (8 landen) mag naar het WK. Georgië zal hier - vermoed ik - sowieso bij zitten maar de strijd daaronder gaat tussen Spanje, Roemenië, Nederland, Zwitserland, Portugal, België en Duitsland. De grootste kanshebbers naast Georgië zijn in mijn optiek Roemenië, Portugal, Spanje en Nederland.
Final Qualification Tournament (1): de veegronde tussen 4 landen. De nummer 5 van de Rugby Europe Championship (Portugal of Nederland?), de winnaar van de Azië / Afrika play-off (Kenia?), nummer 3 uit Zuid Amerika (Brazilië?) en de verliezer van de Pacific / Zuid Amerika play-off (Canada of Chili?).
Ik snap dat ze een extra plek aan Azië geven maar die plek had qua kwaliteit beter naar Europa kunnen gaan.
Op basis van bovenstaande zou je dan de volgende 24 deelnemers krijgen:
1. Zuid Afrika
2. Ierland
3. Frankrijk
4. Nieuw Zeeland
5. Engeland
6. Argentinië
7. Australië
8. Wales
9. Schotland
10. Italië
11. Japan
12. Fiji
13. Georgië
14. Spanje
15. Roemenië
16. Portugal
17. Hong Kong
18. Namibië
19. Uruguay
20. Samoa
21. Tonga
22. USA
23. Chili
24. Nederland / Kenia / Canada / Brazilië (geef Portugal meeste kans)
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2024 10:49:57 ]