Op internet discussieer ik graag. Ik zie dat als relevante kennis, ongeacht het onderwerp. In het dagelijks leven is dat heel anders. Zeker in de familie, gezien het mij daar persoonlijk raakt.quote:Op zondag 3 maart 2024 21:23 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Maar je doet er hier zelf ook aan mee door te posten met betrekking tot het oprakelen toch? Jij wil ook jouw visie geven op hoe je erover denkt en dus doe je net zo hard mee met waar de "antivaxxers" zoals genoemd zo hard tegen ageren toch?
Ach, dat hoort er ook een beetje bij. Sneren hebben voor mij nooit wat verpest.quote:En die stok waar je over spreekt, alternatieve media, msm allemaal gooien ze die stokken. Geloof wat je wil en ga lekker de discussie erover aan op een normale manierMij nogmaals maakt het echt geen zak uit wie wel of niet geprikt. Alleen het gesneer naar elkaar verpest wel iedere discussie erover. En ook dat gaat beide kanten op.
Dan speel ik nu even de advocaat van de Duivel, jij trekt je er niks van aan wat er tegen je gezegd is in dit topic right? Maar snap je wel dat sommige users wel aanstoot nemen in hoe jij soms reageert tegen iemand die iets tegen de vaccinaties heeft? Dat is soms best vervelend voor mensen.quote:Op zondag 3 maart 2024 21:26 schreef ems. het volgende:
Op internet discussieer ik graag. Ik zie dat als relevante kennis, ongeacht het onderwerp. In het dagelijks leven is dat heel anders. Zeker in de familie, gezien het mij daar persoonlijk raakt.
Er is een verschil tussen een simpele sneer en ridiculiserenquote:Op zondag 3 maart 2024 21:26 schreef ems. het volgende:
Ach, dat hoort er ook een beetje bij. Sneren hebben voor mij nooit wat verpest.
Het staat die mensen vrij om mij te negeren of om naar een forum te gaan met louter gelijkgezinden. Ik lees talloze dingen op FOK die ethisch gezien lijnrecht tegenover mij staan. Je kan ook gewoon een beetje eelt kweken.quote:Op zondag 3 maart 2024 21:33 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Dan speel ik nu even de advocaat van de Duivel, jij trekt je er niks van aan wat er tegen je gezegd is in dit topic right? Maar snap je wel dat sommige users wel aanstoot nemen in hoe jij soms reageert tegen iemand die iets tegen de vaccinaties heeft? Dat is soms best vervelend voor mensen.
Ik vind beide van hetzelfde laken een pak.quote:Er is een verschil tussen een simpele sneer en ridiculiserenIk denk dat jij die lijn heel goed snapt
Je kan ook een beetje feeling hebben met het sub forum waar je post toch? Of ben ik nu gek? (ja ben ik sowieso wel). En je posts daarop aanpassen om de discussie op gang te houden.quote:Op zondag 3 maart 2024 21:40 schreef ems. het volgende:
Het staat die mensen vrij om mij te negeren of om naar een forum te gaan met louter gelijkgezinden. Ik lees talloze dingen op FOK die ethisch gezien lijnrecht tegenover mij staan. Je kan ook gewoon een beetje eelt kweken.
Ik denk serieus dan jij die lijn ook wel ziet, of het voor jezelf er iets toe doet is een 2e. Ik geef ook niks om wat een ander zegt over mij. Maar we zijn niet allemaal hetzelfde en het forum is wel een communtiy dus moeten we wat ik denk ook een beetje kijken naar waar en hoe we posten.quote:
Was er een pandemie van kinderen met mazelen 2 jaar geleden?quote:Op zondag 3 maart 2024 20:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, ongevaccineerde kinderen met mazelen zijn ook een risico voor gevaccineerde kwetsbare kinderen.
Vreemd vergelijk.quote:Op zondag 3 maart 2024 20:52 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ja neuken zonder condoom maakt ook meteen een ander ziek, zo lust ik er ook nog wel een paar.
Er was dus wel een pandemie?quote:Op zondag 3 maart 2024 21:52 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Was er een pandemie van kinderen met mazelen 2 jaar geleden?
Zeker. Vandaar ook dat wij nu al een tijdje aan het kletsen zijn. Wat mij betreft een stuk interessanter dan de gebruikelijke twitter en youtube spam.quote:Op zondag 3 maart 2024 21:44 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Je kan ook een beetje feeling hebben met het sub forum waar je post toch? Of ben ik nu gek? (ja ben ik sowieso wel). En je posts daarop aanpassen om de discussie op gang te houden.
Of dus een beetje eelt kweken en eventueel iemand negeren als je niet met botsende meningen om kan gaan. Zoals gezegd zijn er genoeg safe spaces op internet waar je terecht kan als de emoties hoog oplopen als iemand het niet met je eens is.quote:Ik denk serieus dan jij die lijn ook wel ziet, of het voor jezelf er iets toe doet is een 2e. Ik geef ook niks om wat een ander zegt over mij. Maar we zijn niet allemaal hetzelfde en het forum is wel een communtiy dus moeten we wat ik denk ook een beetje kijken naar waar en hoe we posten.
Maar je kan ook rekening houden met de plek waar je post toch? Geven en nemen...quote:Op zondag 3 maart 2024 21:56 schreef ems. het volgende:
Of dus een beetje eelt kweken en eventueel iemand negeren als je niet met botsende meningen om kan gaan. Zoals gezegd zijn er genoeg safe spaces op internet waar je terecht kan als de emoties hoog oplopen als iemand het niet met je eens is.
Dat doe ik ook, maar dat betekent in mijn ogen niet dat ik een blad voor de mond moet nemen. Dat verwacht ik ook van niemand anders, vandaar dat ik bijvoorbeeld niet aan snitchen/TR's doe.quote:Op zondag 3 maart 2024 21:57 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Maar je kan ook rekening houden met de plek waar je post toch? Geven en nemen...
Laten we dan allereerst duidelijk maken dat een TR geen snitchen is. Maar je post wel in BNW dan moet je ook wel een beetje feeling hebben dat de meningen niet hetzelfde zijn als in NWS of POL als voorbeeld.quote:Op zondag 3 maart 2024 22:17 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat doe ik ook, maar dat betekent in mijn ogen niet dat ik een blad voor de mond moet nemen. Dat verwacht ik ook van niemand anders, vandaar dat ik bijvoorbeeld niet aan snitchen/TR's doe.
Ja hoor, ik ben Oost-Indisch doof voor die deugers en schone-schijn-figuren. Ik lees ze niet eens meer en erop ingaan doe ik al jaren niet meer.quote:Op zondag 3 maart 2024 12:57 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Doe je netjes.
Ik heb 2x corona gehad maar geen bijzondere klachten.
Alleen m'n oriëntatievermogen is een week van slag geweest.
Ging ik autorijden en vloog ik bijna uit de bocht omdat ik het niet goed kon inschatten enzo.
Was eigenlijk best grappig.
Maar ben net zoals jij blij dat ik niet heb toegegeven aan de groepsdruk.
Laat ze maar lullen.
Moordenaar, gevaar voor de samenleving enz enz
Je hoeft er niet op in te gaan, gewoon afwachten is voldoende
Je mag best ondeugend zijn, maar loop niet jarenlang te janken over de consequenties van het ondeugend zijn..quote:Op maandag 4 maart 2024 09:10 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ja hoor, ik ben Oost-Indisch doof voor die deugers en schone-schijn-figuren. Ik lees ze niet eens meer en erop ingaan doe ik al jaren niet meer.
Grtjs
Gelukkig hadden we maatregelen zoals lockdowns, vaccinatiepaspoorten en de avondklok om de druk op de ziekenhuizen te ontlasten anders waren er nog veel meer extra slachtoffers gevallen in de reguliere zorg.quote:Forse oversterfte duizenden hartpatiënten door uitstel zorg in coronatijd
Tijdens de coronapandemie zijn enkele duizenden mensen extra overleden aan hartklachten. Ongeveer de helft van hen had waarschijnlijk eerder gedotterd moeten worden, maar dat lukte niet doordat de reguliere zorg in die tijd vrijwel stillag. Dat constateert gezondheidseconoom Eline van den Broek-Altenburg.
Forse oversterfte duizenden hartpatiënten door uitstel zorg in coronatijd
Grappige is dan weer dat ze je gewoon blijven quotenquote:Op maandag 4 maart 2024 09:10 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ja hoor, ik ben Oost-Indisch doof voor die deugers en schone-schijn-figuren. Ik lees ze niet eens meer en erop ingaan doe ik al jaren niet meer.
Grtjs
Met je ruggengraatquote:Op maandag 4 maart 2024 09:10 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Grtjs
En jammer dat deugers zich aan die maatregelen hebben gehouden en niet meegaan in het verhaal dat die oversterfte komt door het vaccin.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 15:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Gelukkig hadden we maatregelen zoals lockdowns, vaccinatiepaspoorten en de avondklok om de druk op de ziekenhuizen te ontlasten anders waren er nog veel meer extra slachtoffers gevallen in de reguliere zorg.
Wel jammer dat we iedere keer zo lang gewacht hebben voordat deze maatregelen ingevoerd werden.
Ja, snap ikquote:Op dinsdag 5 maart 2024 15:53 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Grappige is dan weer dat ze je gewoon blijven quoten![]()
Is zelfde als een ganse uitleg staan geven tegen iemand die met zn rug naar je toestaat.
Aandoenlijk inderdaad. Ze doen maarquote:Op dinsdag 5 maart 2024 15:53 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Grappige is dan weer dat ze je gewoon blijven quoten![]()
Is zelfde als een ganse uitleg staan geven tegen iemand die met zn rug naar je toestaat.
Ik vind het vooral jammer dat de zorg niet voorbereid was op een pandemie en dat ze nu nog steeds geen maatregelen aan het nemen zijn om daar verandering in te brengen.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 15:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Gelukkig hadden we maatregelen zoals lockdowns, vaccinatiepaspoorten en de avondklok om de druk op de ziekenhuizen te ontlasten anders waren er nog veel meer extra slachtoffers gevallen in de reguliere zorg.
Wel jammer dat we iedere keer zo lang gewacht hebben voordat deze maatregelen ingevoerd werden.
Er was een pandemie wet gemaakt? Al waren er eigenlijk belangrijke maatregelen uitgehaald, die in toekomstige pandemieën wel eens hard nodig kunnen zijn.quote:Op woensdag 6 maart 2024 11:20 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik vind het vooral jammer dat de zorg niet voorbereid was op een pandemie en dat ze nu nog steeds geen maatregelen aan het nemen zijn om daar verandering in te brengen.
Politici zouden daar verantwoordelijk voor gehouden moeten worden.
Als die de zaakjes goed op orde hadden gehad waren er veel minder slachtoffers geweest.
Je kan uiteraard niet overal op voorbereid zijn maar nu waren ze nergens op voorbereid terwijl ze er meerdere malen voor gewaarschuwd zijn.quote:Op woensdag 6 maart 2024 12:19 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Er was een pandemie wet gemaakt? Al waren er eigenlijk belangrijke maatregelen uitgehaald, die in toekomstige pandemieën wel eens hard nodig kunnen zijn.
Maar kan je de zorg volledig voorbereiden? Nu was het iets met ademhaling, volgende kan iets met je hart doen, of lever. Iets waar je niet zomaar volledig op voorbereid kan zijn.
Tot hoever kan je voorbereid zijn in de zorg?
Daarnaast wil je eigenlijk besmettingen voorkomen, immers iedereen die niet ernstig ziek wordt, heeft geen zorg nodig. Preventie maatregelen zijn dus net of misschien veel belangrijker.
We hebben inderdaad een structurele hogere zorgvraag dan dat we zorgcapaciteit hebbe. Dat is overigens niet iets typisch Nederlands, dat is een wereldwijd probleem. Dat heeft oa te maken met vergrijzing en algeheel personeelstekort.quote:Op woensdag 6 maart 2024 12:29 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Je kan uiteraard niet overal op voorbereid zijn maar nu waren ze nergens op voorbereid terwijl ze er meerdere malen voor gewaarschuwd zijn.
En aangezien de bevolkingsdichtheid steeds groter wordt neemt de kans op ziektes en besmettingen ook toe.
Hetzelfde geldt voor defensie, ook helemaal uitgekleed en nu zien ze gevaar en willen ze gaan investeren.
Prutsers zijn het.
Kan makkelijk beter geregeld worden door mensen met verstand van zaken dingen te laten regelen.quote:Op woensdag 6 maart 2024 14:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
We hebben inderdaad een structurele hogere zorgvraag dan dat we zorgcapaciteit hebbe. Dat is overigens niet iets typisch Nederlands, dat is een wereldwijd probleem. Dat heeft oa te maken met vergrijzing en algeheel personeelstekort.
Als je dan met zo'n structurele hogere zorgvraag ineens te maken hebt met een nieuwe pandemie en dan ook nog eens een met een exponentieel groeiend virus, dan is het het beste om zo snel mogelijk en zoveel mogelijk iets aan de verspreiding te doen.
Dus ja, het zou leuk zijn als we niet zo'n hoge zorgvraag hadden, maar dat is niet realistisch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |