Nah.quote:Op maandag 12 februari 2024 12:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je doet niets anders dan passief-agressief doen, maar de ander schrijft zijn onderbuik op.
Je projectie is van een krankzinnig niveau.
Kijk en daarom is het nog een reden pal en ferm achter Israel te staan, en daarmee ook de VS. Dat is onze alliantie. Als er al ooit eens landen ons bijstaan in barre tijden zijn zij het, en niet de overige bende in het M-Oosten of welke andere landen dan ook. Maar goed, niet iedereen snapt dat. Even heel eerlijk; je bent niet goed bij je paasei als je de uitmuntende banden met Israel laat varen ten behoeve van Palestijnen. Toch? Het is alsof je je 20-jarige liefie laat gaan voor een 70+-er die niet eens zonder krukken kan lopen. Om maar een voorbeeld te geven. We moeten wel realistisch zijn hierin.quote:Op maandag 12 februari 2024 12:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je hebt even gemist dat we in een steeds instabieler wordende omgeving aan het leven zijn, waar in rap tempo geopolitieke kwesties met wapens worden uitgevochten? Ik zou het wel waarderen als we, en met we bedoel ik Nederland en Europa, op tijd bewapend zijn tegen een nieuwe WO die er min of meer aan zit te komen.
Of ben je van mening dat Nederland zich wel uit een oorlog kan kletsen? Of beter nog, maar gewoon over moet geven?
Heb je wel eens tijd besteed om echt te doorgronden wat er aan de hand is buiten de landsgrenzen van Nederland? Ik raad je aan om eens te kijken naar wat er op het wereldtoneel speelt, en misschien eens wat naslagwerken van militairen te lezen, die geven aardig duiding aan het feit dat de wereld in rap tempo naar een nieuwe wereldoorlog aan het gaan is.
Dus dan nu juichen omdat Nederland zichzelf op militair gebied behoorlijk verzwakt heeft lijkt me nogal ongepast.
Die eenzijdige blik weer. Het is allemaal Hamas en Israel treft geen blaam. Heb je nog bewijzen van de UNWRA leden die beschuldigd werden of is dat net als met de 40 onthoofde babies met het water mee gespoeld? Net als de bewijzen van Al shifa hospital dat een commando centrum zou zijn geweest maar waarvoor tot vandaag geen bewijs is geleverd.quote:Op maandag 12 februari 2024 12:07 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
En toch (wat mij opvalt) je moet de mensen onderling eens horen praten nu. De maskers vallen ook hier af.
Ze durven nu openlijk te zeggen (voor wat het natuurlijk waard is) altijd tegen Hamas te zijn geweest maar de corruptie hoogtij viert. Dat de "verkiezingen" niet eerlijk zijn gegaan. (Net als dat ik dat uitlegde in een ander nummer van dit topic)
Want in hoeverre kan je spreken over eerlijk als de mannen gaan stemmen en de vrouwen wordt gevraagd om na de tweede intifada voornamelijk bezig te zijn met kinderen, zorg en huishouden? Die partij zal op sentiment gekozen zijn dan, op zijn minst.
Is dat dan het referentiekader geweest voor de terreur die de jaren later over de sociale- en economische draden werd gegooid in Gaza?
Of blijven we echt werkelijk vingerwijzen dat door Israël en haar blokkades er niets mogelijk was in Gaza?
De reden dat Israël Rafah nu ontruimd wil hebben is omdat Egypte (al die tijd al) op 4 (zeg gerust meer) benen loopt in plaats van twee. De ontruiming is overigens nu in volle gang, zoals ik ook schreef op de Frontpage - 4 extra noodhospitalen en de impasse in het zuiden van Gaza, die was ontstaan de afgelopen weken, is echt doorbroken.
Ik zou het omschrijven als een Amsterdam dat binnen een rotvaart, via een rot vaart moet worden ontruimd. Zoals je wellicht kan voorstellen een heel gedoe!
Maar zoals ik ook vertelde liep het de afgelopen weken in Rafah qua geweld door Hamas(leden/sympathisanten) op - doden en gewonden. Vrouwen en kinderen zijn aangeschoten simpel omdat ze eten en drinken aan het zoeken waren. Mannen proberen niet eens om zelf op pad te gaan omdat ze nog eens extra doelwit zijn voor lasterlijke controles of je wel Hamas steunt.
Enfin, een roverhol vol met spullen en dat alleen voor de grote, dikke olifant in de kamer. En ' do not startle the beast' want ze schieten je gewoon voor je fl*kker.
Oh en waar is de UNWRA? Nou, niet hier kan ik je zeggen. Vreemd genoeg nemen andere organisaties nu de meeste zorg en ondersteuning waar. Waar die 24 Noorse miljoenen dan geen gaan? Nou, het zal vast niet naar tonnen Røkelaks zijn gegaan.
Ik kijk wel uit.quote:Op maandag 12 februari 2024 12:17 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik denk dat je vooral zelf even opnieuw mijn post moet lezen
Het gaat heel ver. Een leverancier kan niet zeggen: ‘ich habe es nicht gewusst’. Blijkbaar ook buiten Europa.quote:Op maandag 12 februari 2024 12:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat dus.
Hogere bestuursrechtspraak is gepolitiseerd geraakt.
Natuurlijk hebben ze een datacenter. Ze zullen er zelfs meer dan één hebben. Hamas bestuurt een gebied met 2,1 miljoen inwoners niet vanaf papyrusrollen of zo.quote:Op maandag 12 februari 2024 12:13 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hamas heeft nu ook een Data center? HahahahaVoor wat? om hun personeelszaken te doen?
Pro-palestijnse sympathieën en antisemitisme ligt zeer dicht bij elkaar leert de praktijk. Je zou bijna zeggen in het verlengde ervan.......dus dat onderscheidt dat jij hier aanhoudt is leuk voor de theorie maar in de praktijk zie je een enorme overlapping. Dat merk je vaak als je echt dieper met ze discussieert. Dan krijg je opmerkingen te horen waar je soms later toch nog wel even over nadenkt hoe fout (antisemitisch) dat wel eigenlijk niet is.quote:Op maandag 12 februari 2024 12:14 schreef HowardRoark het volgende:
Antisemitisme zal het zeker niet meteen zijn. Maar pro-Palestijnse sympathieën zijn binnen hoogopgeleide kringen niet vreemd. Daarnaast is het beïnvloeden van de beleidsvoering op deze manier door activisten natuurlijk een probleem.
Deze beslissing had de politiek moeten nemen in plaats van de rechter maar die waren te laf om het te doen. Net als al dat tuig wat straks voor een rechter komt.quote:Op maandag 12 februari 2024 11:42 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Maar hiermee steunt Nederland juist de terroristen.
Deze beslissing is fout op zoveel fronten dat het niet normaal meer is.
Operaties plannen, doelen uitzoeken, noem maar op.quote:Op maandag 12 februari 2024 12:13 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hamas heeft nu ook een Data center? HahahahaVoor wat? om hun personeelszaken te doen?
Het is dus niet van Izz ad-Din al-Qassam?quote:Op maandag 12 februari 2024 12:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben ze een datacenter. Ze zullen er zelfs meer dan één hebben. Hamas bestuurt een gebied met 2,1 miljoen inwoners niet vanaf papyrusrollen of zo.
Hoe bedoel je dat Egypte op vier benen of meer loopt? Ze bewaken de grens, verder doen ze toch niks? (Behalve hulpgoederen toelaten maar dat verandert niet)quote:Op maandag 12 februari 2024 12:07 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
En toch (wat mij opvalt) je moet de mensen onderling eens horen praten nu. De maskers vallen ook hier af.
Ze durven nu openlijk te zeggen (voor wat het natuurlijk waard is) altijd tegen Hamas te zijn geweest maar de corruptie hoogtij viert. Dat de "verkiezingen" niet eerlijk zijn gegaan. (Net als dat ik dat uitlegde in een ander nummer van dit topic)
Want in hoeverre kan je spreken over eerlijk als de mannen gaan stemmen en de vrouwen wordt gevraagd om na de tweede intifada voornamelijk bezig te zijn met kinderen, zorg en huishouden? Die partij zal op sentiment gekozen zijn dan, op zijn minst.
Is dat dan het referentiekader geweest voor de terreur die de jaren later over de sociale- en economische draden werd gegooid in Gaza?
Of blijven we echt werkelijk vingerwijzen dat door Israël en haar blokkades er niets mogelijk was in Gaza?
De reden dat Israël Rafah nu ontruimd wil hebben is omdat Egypte (al die tijd al) op 4 (zeg gerust meer) benen loopt in plaats van twee. De ontruiming is overigens nu in volle gang, zoals ik ook schreef op de Frontpage - 4 extra noodhospitalen en de impasse in het zuiden van Gaza, die was ontstaan de afgelopen weken, is echt doorbroken.
Ik zou het omschrijven als een Amsterdam dat binnen een rotvaart, via een rot vaart moet worden ontruimd. Zoals je wellicht kan voorstellen een heel gedoe!
Maar zoals ik ook vertelde liep het de afgelopen weken in Rafah qua geweld door Hamas(leden/sympathisanten) op - doden en gewonden. Vrouwen en kinderen zijn aangeschoten simpel omdat ze eten en drinken aan het zoeken waren. Mannen proberen niet eens om zelf op pad te gaan omdat ze nog eens extra doelwit zijn voor lasterlijke controles of je wel Hamas steunt.
Enfin, een roverhol vol met spullen en dat alleen voor de grote, dikke olifant in de kamer. En ' do not startle the beast' want ze schieten je gewoon voor je fl*kker.
Oh en waar is de UNWRA? Nou, niet hier kan ik je zeggen. Vreemd genoeg nemen andere organisaties nu de meeste zorg en ondersteuning waar. Waar die 24 Noorse miljoenen dan geen gaan? Nou, het zal vast niet naar tonnen Røkelaks zijn gegaan.
Dat doe je natuurlijk op datacenters in Gaza en niet Qatar ?quote:Op maandag 12 februari 2024 12:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Operaties plannen, doelen uitzoeken, noem maar op.
We zullen ongetwijfeld horen van wie, hoe en wat er op die servers staat, dan kan iedereen weer roepen dat het fake news is.quote:Op maandag 12 februari 2024 12:25 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het is dus niet van Izz ad-Din al-Qassam?
Nee, het briljante van de aanval van 7 oktober is dat die via de analoge en mondelinge kanalen is gepland vooral om onder de radar te blijven van de Israëlische inlichtingendiensten.quote:Op maandag 12 februari 2024 12:26 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat doe je natuurlijk op datacenters in Gaza en niet Qatar ?
Op dezelfde manier als ze in het noorden deden. Een corridor openen. Voordeel voor de burgers is nu dat Hamas ze niet meer zo makkelijk kan beschieten als ze zich niet als kogelspons willen laten gebruiken.quote:
het gaat om de basis van de beslissing en die is op z'n minst discutabelquote:Op maandag 12 februari 2024 12:15 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, de wetten voor wapenexport zijn in Nederland relatief streng.
quote:Het hof oordeelt dat er een duidelijk risico bestaat dat met de F-35-gevechtsvliegtuigen van Israël ernstige schendingen van het humanitaire oorlogsrecht worden gepleegd in de Gazastrook.
Onzin. Het hof gaat uit van uitspraken in de media en neemt op grond daarvan een standpunt in.quote:Op maandag 12 februari 2024 12:10 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dit lijkt me bovendien niet de fout van de rechter, die volgt gewoon de wet. Als de wet dit soort problemen oplevert moet je de wet aanpassen, dat is de verantwoordelijkheid van het parlement.
Jij leest niet wat ik schrijf, wel?quote:Op maandag 12 februari 2024 12:19 schreef Chadi het volgende:
[..]
Die eenzijdige blik weer. Het is allemaal Hamas en Israel treft geen blaam. Heb je nog bewijzen van de UNWRA leden die beschuldigd werden of is dat net als met de 40 onthoofde babies met het water mee gespoeld? Net als de bewijzen van Al shifa hospital dat een commando centrum zou zijn geweest maar waarvoor tot vandaag geen bewijs is geleverd.
Misschien mis je de beelden maar het IDF heeft het daar op weerloze mensen gemunt. De beelden liegen er niet om. Laatst ook in het nieuws hier omdat ze er niet omheen konden een 6 jarige die uren lang beschoten is in een auto tot er niemand meer overbleef inclusief ambulance en hulpverleners waarvan ze wisten dat die aanwezig zouden zijn en die toestemming hadden om aanwezig te zijn. Allemaal Hamas.. Hamas..
Hoe wil je Rafah ontruimen?
Hoe bedoel je dit?quote:Op maandag 12 februari 2024 12:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Op dezelfde manier als ze in het noorden deden. Een corridor openen. Voordeel voor de burgers is nu dat Hamas ze niet meer zo makkelijk kan beschieten als ze zich niet als kogelspons willen laten gebruiken.
Waarom? Vindt dat een hele goede basis.quote:Op maandag 12 februari 2024 12:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
het gaat om de basis van de beslissing en die is op z'n minst discutabel
[..]
Wat heeft dit met je overleden collega te maken?quote:Op maandag 12 februari 2024 12:32 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Jij leest niet wat ik schrijf, wel?
Ga niet beginnen over mijn overleden collega's - daar heb ik al over geschreven, in niet verstane bewoordingen...
Ik stelde ook vragen, ik maakte geen stelling. Als jij denkt dat ik alleen Hamas aanhaal dan lees je selectief.
Nog eens zo weer, en ik laat het commentaar te geven verder; want ik kan niet meer rijmen hoe mijn bijdrages dit kunnen afroepen bij je.
PS: Rafah wordt al ontruimd op zorg en hulpverlening niveau - daar hoef ik niets aan te bedenken of doen.
Waarom niet? Misschien horen we nog wat op die servers staat/stond. De Mossad en zo zullen zeker gaan kijken of er data te reconstrueren is.quote:Op maandag 12 februari 2024 12:26 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat doe je natuurlijk op datacenters in Gaza en niet Qatar ?
Ben jij nou pro-Hamas of anti-semiet? Ik weet het niet meer als ik zo je rants hier lees.quote:Op maandag 12 februari 2024 12:34 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het is Hamas die de burgers beschoot met vliegtuigen enzo.
Ze speculeren en dat is nogal broos vind ik, dat kan een rechter niet doen, die moet alleen gebaseerd op feiten oordelen.quote:Op maandag 12 februari 2024 12:33 schreef Chadi het volgende:
[..]
Waarom? Vindt dat een hele goede basis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |