Is dat zo, of herinneren we alleen de goede dingen van vroeger? Zou wel passen in het "vroeger was alles beter".quote:Op zondag 11 februari 2024 15:17 schreef Eightyone het volgende:
20 jaar terug waren er minder zenders, maar het aanbod leek gemiddeld wel wat creatiever en diepgaander.
Inhoudelijk was er echt meer 'zware' tv, en tv die de grens opzocht. De radiotak van de NPO idem dito, btw.quote:Op zondag 11 februari 2024 15:24 schreef Piles het volgende:
[..]
Is dat zo, of herinneren we alleen de goede dingen van vroeger? Zou wel passen in het "vroeger was alles beter".
Sophie & Jeroen heeft iig een linkse kleur.quote:Op zondag 11 februari 2024 16:02 schreef dikkedaniel het volgende:
Al die Nederlandse talkshows zijn linkse meuk waar ze boeken aanprijzen van schrijvers die daarvoor betaalt hebben.
Terwijl je het meest reageert op commerciële zenders.quote:Op zondag 11 februari 2024 17:14 schreef golfer het volgende:
NOS-journaal en sportwedstrijden kijk ik rechtstreeks.
Rest wordt op de TV geprogrammeerd en met vertraging terug gekeken.
Het incidentele programma dat ik op een commerciële zender bekijk wordt hier na afloop met doorspoelen van reclameblokken later bekeken.
Zoals waar dan?quote:Op zondag 11 februari 2024 17:24 schreef tong80 het volgende:
Terwijl je het meest reageert op commerciële zenders.
Trek je er niks van aan, het is Tong die weer eens zit te provoceren.quote:Op zondag 11 februari 2024 18:50 schreef golfer het volgende:
[..]
Zoals waar dan?
Als ik mijn eigen postgeschiedenis bekijk zie ik dat namelijk totaal niet.
Dit ook ja. Dan kom je ineens een programma tegen dat je niet kent en dat blijkt dan toch wel leuk te zijn.quote:Op zondag 11 februari 2024 11:24 schreef flyguy het volgende:
Meeste wat uitgezonden wordt is bagger, maar zo af en toe is ff zappen en ergens blijven hangen wat je niet zo opzetten op Netflix oid best grappig.
Ja, ik ergerde me ook zo aan hoe men the Soprano’s destijds om 23:15 of nog later uitzond en bagger at prime timequote:Op zondag 11 februari 2024 22:12 schreef Magister_Artium het volgende:
Ja hoor, maar buiten nieuwsuitzendingen wel bij vlagen. In november/december moest ik het hebben van alle on demands, maar nu zit ik bijna dagelijks om 20:30 ergens naar te kijken. Helaas is er wel vaker een periode waarin alle programma’s die je wilt zien, tegelijkertijd worden uitgezonden. Een paar jaar geleden liepen Lubach, In Europa, zo’n landendocumentaire, de serie over luchtvaartpioniers en het vervolg op All stars door elkaar. Je kon twee ervan kijken, de rest moest je maar ergens verderop in de week terugkijken.
Zoals waar dan?quote:Op zondag 11 februari 2024 19:30 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Trek je er niks van aan, het is Tong die weer eens zit te provoceren.
Mijn grootste ergernis was toen één van m'n helden al zijn solo programma's had verkocht aan RTL. Ze plots allemaal precies anderhalf uur duurden. Toch blijf ik van Freek houden. Zoals ik vergeetachtige ouwe mannen veel vergeef.quote:Op maandag 12 februari 2024 08:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ja, ik ergerde me ook zo aan hoe men the Soprano’s destijds om 23:15 of nog later uitzond en bagger at prime time
Money Talksquote:Op maandag 12 februari 2024 10:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Mijn grootste ergernis was toen één van m'n helden al zijn solo programma's had verkocht aan RTL. Ze plots allemaal precies anderhalf uur duurden. Toch blijf ik van Freek houden. Zoals ik vergeetachtige ouwe mannen veel vergeef.
quote:Op zondag 11 februari 2024 14:49 schreef tong80 het volgende:
Er is nog nooit zoveel aanbod geweest als tegenwoordig. Ik ben nog uit de tijd van twee Nederlandse zenders, 3 Duitse en een Belgische. Geen BBC, geen commercielen. Niks van dit alles. Heerlijke tv momenteel. Nu Ajax-Heerenveen en straks de Superbowl rechtstreeks. Lekker snobben dat vroeger alles beter was. Ik heb trouwens ook nog een papieren TV-gids. Heerlijk om te lezen op de plee.
AFAIKquote:Op donderdag 29 februari 2024 10:37 schreef Marsenal het volgende:
Ik kijk helemaal niks meer buiten sport, luister VI ook nog op podcast, en heel soms kijk ik dat live.
Soms zie ik die kijkcijfers en krijg ik het idee dat die aangedikt worden. Werkt dat nog met die kastjes bij mensen thuis?
We hebben natuurlijk wel vergrijzing, maar ik ken weinig mensen onder de 30 die ergens voor thuisblijven.
En de absolute richten op de domste uit de onderste ladequote:Op donderdag 29 februari 2024 10:53 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb nog wel een abo en neem veel op, maar word ook echt hersendood van de huidige programmering. Overal hetzelfde nieuws wat besproken wordt, soms op dezelfde zender met een half uur ertussen. Veel nutteloze spelshows met BN-ers waar elke keer dezelfde gezichten komen opdraven...het is vooral commerciele TV waar je echt niets aan mist.
Ja, dat dacht ik ook al, dat de groep nooit represenatafief kan zijn. Ik hoop in elk geval dat er ook wat van die kastjes staan in studentenhuizen waar echt niemand de tv nog aanzet voor iets anders dan youtube of netflixquote:Op donderdag 29 februari 2024 10:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
AFAIK
Kijkcijfers worden berekend uit een groep mensen met een kastje dat registreert wat mensen kijken, maar dat zijn dus mensen die daadwerkelijk nog TV kijken, en dat wordt dan geëxtrapoleerd naar het geheel
https://www.maxvandaag.nl(...)%20van%20het%20panel.
https://www.nationaalmediaonderzoek.nl/kijkcijfers-in-het-kort
Dit is natuurlijk geen valide methode, want men gaat er dus vanuit dat het panel representatief is voor de gehele bevolking terwijl er geworven wordt uit mensen die nog lineaire tv kijken of uitgesteld kijken.
De zenders en omroepen willen deze methode natuurlijk niet veranderen omdat op deze manier de boel opgepompt wordt. Het panel is niet representatief voor de gehele bevolking
De cijfers worden ook niet meer de volgende dag gepubliceerd voor iedereen
https://dagblad010.nl/Lan(...)kritiek-van-plasterk
Nou. Mijns inziens kunnen ze heel goed benoemen wat er leeft onder slecht ingevoerde kiezers maar dat is het dan ook wel.quote:
25% van de kiezers, 28-32% in de peilingen. Een kwart tot een derde van de stemmers.quote:Op donderdag 29 februari 2024 12:14 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Nou. Mijns inziens kunnen ze heel goed benoemen wat er leeft onder slecht ingevoerde kiezers maar dat is het dan ook wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |