Ja, Nvidia zit goed. Die verkopen de schepjes, zeefjes en houwelen.quote:Op maandag 18 maart 2024 21:35 schreef monkyyy het volgende:
Eindelijk een soort van inzicht wat nou het verdien model is met dat AI gebeuren. Zelf kon ik er niet echt de vinger achter krijgen. Waarschijnlijk dat bij veel bedrijven het voornamelijk gewoon gigantische CAPEX is onder het label "wij doen nu ook AI" terwijl een rammelend (toekomstig) verdienmodel hun motivering is.
Behalve Nvidia natuurlijk, bij hen wordt alle hardware ingekocht, die bouwt momenteel kastelen van $100 biljetten met hun 55% net profit margins op hardwareMonopolie-achtige winstmarges, totdat het geen monopolie meer is uiteraard.

Als het binnen een paar jaar voor niemand te Monetariseren is, dan stort de verkoop bij nvidia natuurlijk ook in.quote:Op maandag 18 maart 2024 21:35 schreef monkyyy het volgende:
Eindelijk een soort van inzicht wat nou het verdien model is met dat AI gebeuren. Zelf kon ik er niet echt de vinger achter krijgen. Waarschijnlijk dat bij veel bedrijven het voornamelijk gewoon gigantische CAPEX is onder het label "wij doen nu ook AI" terwijl een rammelend (toekomstig) verdienmodel hun motivering is.
Behalve Nvidia natuurlijk, bij hen wordt alle hardware ingekocht, die bouwt momenteel kastelen van $100 biljetten met hun 55% net profit margins op hardwareMonopolie-achtige winstmarges, totdat het geen monopolie meer is uiteraard.

Maar GTA VI komt dan ook uit, dat scheelt weerquote:Op maandag 18 maart 2024 22:08 schreef DIJK het volgende:
[..]
Als het binnen een paar jaar voor niemand te Monetariseren is, dan stort de verkoop bij nvidia natuurlijk ook in.

Was ook maar een kwinkslag van die GTA VI natuurlijk, al zal het er ook niet slechter van worden.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 16:51 schreef JimmyJames het volgende:
GTA komt altijd eerst uit op consoles en GPUs zullen maar 10-20% van NVIDIA's omzet zijn, vermoed ik.
Op dit moment denk ik dat er aardig wat is ingeprijsd en dat het downside risico groter is dan de mogelijke upside. Al kan NVDA vast nog wel $1000 aantikken en Microsoft $500.

Moet je eens voorstellen dat je een stoploss had staan op $40kquote:

Of een kooporder op $9.000quote:Op dinsdag 19 maart 2024 19:54 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Moet je eens voorstellen dat je een stoploss had staan op $40k
OOF

In tegenstelling tot crypto geloof wel in AI. De mogelijkheden voor bedrijven zijn immens en het zal onze samenleving ingrijpend veranderen.quote:Op maandag 18 maart 2024 21:35 schreef monkyyy het volgende:

In sommige sectoren verdubbelt het de productiviteit bijna onmiddellijk zonder grote investeringenquote:Op maandag 18 maart 2024 22:08 schreef DIJK het volgende:
[..]
Als het binnen een paar jaar voor niemand te Monetariseren is, dan stort de verkoop bij nvidia natuurlijk ook in.

Als je het gevoel hebt dat het niet meer hoger kan, waarom zit je er dan nog in?quote:Op donderdag 21 maart 2024 15:12 schreef Patroon het volgende:
Pff ik moet weer mijn maandelijkse stukjes ETF (VWCE) kopen, maar heb wel wat hoogtevrees momenteel. Maar goed, dat had ik de vorige maand ook al haha

Haha ja mijn strategie is elke maand kopen ondanks de stand van de beurs, dat gaat al sinds 2017 goed. Vlak voor corona had ik ook hoogtevrees en vanaf nu bekeken was dat maar laag haha..quote:Op donderdag 21 maart 2024 16:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als je het gevoel hebt dat het niet meer hoger kan, waarom zit je er dan nog in?
Niet te bang zijn, iedere maand braaf blijven inleggen en als het zakt, zakt het. Dan leg je in verhouding wat meer in.

Gewoon bedenken wanneer je het nodig hebt.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 07:53 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha ja mijn strategie is elke maand kopen ondanks de stand van de beurs, dat gaat al sinds 2017 goed. Vlak voor corona had ik ook hoogtevrees en vanaf nu bekeken was dat maar laag haha..

Ja hier ook nog wel een termijn van 20 jaarquote:Op vrijdag 22 maart 2024 08:51 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Gewoon bedenken wanneer je het nodig hebt.
Ik heb ook hoogtevrees, maar niet over mijn etfs. Want dat is 30/40 jaar termijn. En dan historisch gezien zou het hoger moeten staan.
Als het laag staat koop ik vaak wel extra bij.

Bedoel je hier met leverage de maandelijkse inleg?quote:Op donderdag 21 maart 2024 16:30 schreef LXIV het volgende:
Het mooie van maandelijks inleggen is dat je helemaal geen hoogtevrees hoeft te hebben.
Vind je het echt overgewaardeerd dan t je wat anders kopen, maar wat dan? Als het een hoog is, is meestal alles hoog.
Ik breng op hoogtijdagen vaak n leverage wat terug

Nee. Ik bedoel dat wanneer je op vaste tijd inlegt, je over de timing niet hoeft na te denkenquote:Op vrijdag 22 maart 2024 10:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Bedoel je hier met leverage de maandelijkse inleg?

Het leuke is dat een gemiddelde nederlander ook 20% van zijn inkomen inlegt in beleggen.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 13:33 schreef monkyyy het volgende:
De data is er vrij helder over. Als je consistent 15% van inkomen je hele werkzame leven in indexfondsen gooit ga met pensioen met >¤10 miljoen in je account. Je kan je hele stamboom veranderen en niemand in je bloedlijn hoeft ooit meer armoede te kennen.

Ben benieuwd met welke cijfers je dan rekent, ik kom daar bij lange na niet aan. Stel dat je van je 25e tot je 65e werkt en gemiddeld 500 euro per maand kan inleggen en 10% rendement haalt. Dan kom ik op een eindkapitaal van 1,4 miljoen als je met pensioen gaat (gecorrigeerd voor vermogensbelasting).quote:Op vrijdag 22 maart 2024 13:33 schreef monkyyy het volgende:
De data is er vrij helder over. Als je consistent 15% van inkomen je hele werkzame leven in indexfondsen gooit ga met pensioen met >¤10 miljoen in je account. Je kan je hele stamboom veranderen en niemand in je bloedlijn hoeft ooit meer armoede te kennen.

Vermogensbelasting betaal je niet voor pensioenbeleggen.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 15:00 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ben benieuwd met welke cijfers je dan rekent, ik kom daar bij lange na niet aan. Stel dat je van je 25e tot je 65e werkt en gemiddeld 500 euro per maand kan inleggen en 10% rendement haalt. Dan kom ik op een eindkapitaal van 1,4 miljoen als je met pensioen gaat (gecorrigeerd voor vermogensbelasting).
https://www.berekenhet.nl(...)apitaal.html#calctop

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |