abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212877500
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 21:35 schreef monkyyy het volgende:

Eindelijk een soort van inzicht wat nou het verdien model is met dat AI gebeuren. Zelf kon ik er niet echt de vinger achter krijgen. Waarschijnlijk dat bij veel bedrijven het voornamelijk gewoon gigantische CAPEX is onder het label "wij doen nu ook AI" terwijl een rammelend (toekomstig) verdienmodel hun motivering is.

Behalve Nvidia natuurlijk, bij hen wordt alle hardware ingekocht, die bouwt momenteel kastelen van $100 biljetten met hun 55% net profit margins op hardware 8)7 Monopolie-achtige winstmarges, totdat het geen monopolie meer is uiteraard.
Ja, Nvidia zit goed. Die verkopen de schepjes, zeefjes en houwelen.

Denk ook dat ze het wel lang kunnen volhouden want op het gebied van GPU's hebben ze niet echt concurrentie.

Omdat ik wel wat met foto, video en AI doe ga ik ook automatisch voor Nvidia.
pi_212877745
quote:

Eindelijk een soort van inzicht wat nou het verdien model is met dat AI gebeuren. Zelf kon ik er niet echt de vinger achter krijgen. Waarschijnlijk dat bij veel bedrijven het voornamelijk gewoon gigantische CAPEX is onder het label "wij doen nu ook AI" terwijl een rammelend (toekomstig) verdienmodel hun motivering is.

Behalve Nvidia natuurlijk, bij hen wordt alle hardware ingekocht, die bouwt momenteel kastelen van $100 biljetten met hun 55% net profit margins op hardware 8)7 Monopolie-achtige winstmarges, totdat het geen monopolie meer is uiteraard.
Als het binnen een paar jaar voor niemand te Monetariseren is, dan stort de verkoop bij nvidia natuurlijk ook in.
pi_212877879
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 22:08 schreef DIJK het volgende:

[..]
Als het binnen een paar jaar voor niemand te Monetariseren is, dan stort de verkoop bij nvidia natuurlijk ook in.
Maar GTA VI komt dan ook uit, dat scheelt weer ;)
pi_212884119

Flash crashje in BTC.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  dinsdag 19 maart 2024 @ 16:51:23 #230
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_212884170
GTA komt altijd eerst uit op consoles en GPUs zullen maar 10-20% van NVIDIA's omzet zijn, vermoed ik.

Op dit moment denk ik dat er aardig wat is ingeprijsd en dat het downside risico groter is dan de mogelijke upside. Al kan NVDA vast nog wel $1000 aantikken en Microsoft $500.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_212884607
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 16:51 schreef JimmyJames het volgende:
GTA komt altijd eerst uit op consoles en GPUs zullen maar 10-20% van NVIDIA's omzet zijn, vermoed ik.

Op dit moment denk ik dat er aardig wat is ingeprijsd en dat het downside risico groter is dan de mogelijke upside. Al kan NVDA vast nog wel $1000 aantikken en Microsoft $500.
Was ook maar een kwinkslag van die GTA VI natuurlijk, al zal het er ook niet slechter van worden.
Nieuwe, langverwachte games, zorgen vaak wel voor wat verkoop van nieuwe hardware.

Ik vind het moeilijk in te schatten hoeveel hardware er nodig is voor AI en hoeveel bedrijven er succesvol worden.
Maar voorlopig is er nog wel ruimte voor groei, verwacht ik.
  dinsdag 19 maart 2024 @ 19:54:25 #232
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_212886150
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 16:48 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]

Flash crashje in BTC.
Moet je eens voorstellen dat je een stoploss had staan op $40k

OOF
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_212886175
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 19:54 schreef monkyyy het volgende:

[..]
Moet je eens voorstellen dat je een stoploss had staan op $40k

OOF
Of een kooporder op $9.000 :D

Zou mijn niet gebeuren, ik laat al 13 jaar lang nooit coins op een exchange staan.
Of zoals we in crypto zeggen: "Not your keys, not your coins".
pi_212904797
Pff ik moet weer mijn maandelijkse stukjes ETF (VWCE) kopen, maar heb wel wat hoogtevrees momenteel. Maar goed, dat had ik de vorige maand ook al haha
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 21 maart 2024 @ 15:23:26 #235
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_212904912
Micron technology gaat lekker. Dikke (procentuele) winst vandaag.
Please Move The Deer Crossing Sign
  donderdag 21 maart 2024 @ 15:52:42 #236
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212905217
quote:

In tegenstelling tot crypto geloof wel in AI. De mogelijkheden voor bedrijven zijn immens en het zal onze samenleving ingrijpend veranderen.
Wie er aan gaat verdienen en waar je in moet investeren blijft lastig
The End Times are wild
  donderdag 21 maart 2024 @ 15:54:39 #237
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212905240
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 22:08 schreef DIJK het volgende:

[..]
In sommige sectoren verdubbelt het de productiviteit bijna onmiddellijk zonder grote investeringen
The End Times are wild
pi_212905456
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 15:12 schreef Patroon het volgende:
Pff ik moet weer mijn maandelijkse stukjes ETF (VWCE) kopen, maar heb wel wat hoogtevrees momenteel. Maar goed, dat had ik de vorige maand ook al haha
Als je het gevoel hebt dat het niet meer hoger kan, waarom zit je er dan nog in? :+

Niet te bang zijn, iedere maand braaf blijven inleggen en als het zakt, zakt het. Dan leg je in verhouding wat meer in.
  donderdag 21 maart 2024 @ 16:30:23 #239
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212905521
Het mooie van maandelijks inleggen is dat je helemaal geen hoogtevrees hoeft te hebben.
Vind je het echt overgewaardeerd dan t je wat anders kopen, maar wat dan? Als het een hoog is, is meestal alles hoog.
Ik breng op hoogtijdagen vaak n leverage wat terug
The End Times are wild
pi_212910623
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 16:24 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als je het gevoel hebt dat het niet meer hoger kan, waarom zit je er dan nog in? :+

Niet te bang zijn, iedere maand braaf blijven inleggen en als het zakt, zakt het. Dan leg je in verhouding wat meer in.
Haha ja mijn strategie is elke maand kopen ondanks de stand van de beurs, dat gaat al sinds 2017 goed. Vlak voor corona had ik ook hoogtevrees en vanaf nu bekeken was dat maar laag haha..
pi_212911097
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 07:53 schreef Patroon het volgende:

[..]
Haha ja mijn strategie is elke maand kopen ondanks de stand van de beurs, dat gaat al sinds 2017 goed. Vlak voor corona had ik ook hoogtevrees en vanaf nu bekeken was dat maar laag haha..
Gewoon bedenken wanneer je het nodig hebt.

Ik heb ook hoogtevrees, maar niet over mijn etfs. Want dat is 30/40 jaar termijn. En dan historisch gezien zou het hoger moeten staan.

Als het laag staat koop ik vaak wel extra bij.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_212911127
Over energietransitie aandelen vond ik vorige week de podcast van BeleggersBelangen wel interessant om te luisteren.

https://www.beleggersbela(...)ietransitieaandelen/
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_212912054
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 08:51 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Gewoon bedenken wanneer je het nodig hebt.

Ik heb ook hoogtevrees, maar niet over mijn etfs. Want dat is 30/40 jaar termijn. En dan historisch gezien zou het hoger moeten staan.

Als het laag staat koop ik vaak wel extra bij.
Ja hier ook nog wel een termijn van 20 jaar
pi_212912064
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 16:30 schreef LXIV het volgende:
Het mooie van maandelijks inleggen is dat je helemaal geen hoogtevrees hoeft te hebben.
Vind je het echt overgewaardeerd dan t je wat anders kopen, maar wat dan? Als het een hoog is, is meestal alles hoog.
Ik breng op hoogtijdagen vaak n leverage wat terug
Bedoel je hier met leverage de maandelijkse inleg?
  vrijdag 22 maart 2024 @ 10:49:02 #245
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212912560
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 10:03 schreef Patroon het volgende:

[..]
Bedoel je hier met leverage de maandelijkse inleg?
Nee. Ik bedoel dat wanneer je op vaste tijd inlegt, je over de timing niet hoeft na te denken
The End Times are wild
  vrijdag 22 maart 2024 @ 13:33:16 #246
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_212913984
De data is er vrij helder over. Als je consistent 15% van inkomen je hele werkzame leven in indexfondsen gooit ga met pensioen met >¤10 miljoen in je account. Je kan je hele stamboom veranderen en niemand in je bloedlijn hoeft ooit meer armoede te kennen.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  vrijdag 22 maart 2024 @ 15:00:05 #247
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_212914739
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 13:33 schreef monkyyy het volgende:
De data is er vrij helder over. Als je consistent 15% van inkomen je hele werkzame leven in indexfondsen gooit ga met pensioen met >¤10 miljoen in je account. Je kan je hele stamboom veranderen en niemand in je bloedlijn hoeft ooit meer armoede te kennen.
Het leuke is dat een gemiddelde nederlander ook 20% van zijn inkomen inlegt in beleggen.

Het minder leuke is dat pensioenfondsen een traan-waardig rendement behalen op dat geld.

Zijn er hier mensen die bewust voor een werkgever hebben gekozen die niet het pensioen van zijn werkgevers regelt, zodat je zelf je pensioen mag regelen zonder last te hebben van pensioenfondsen? Ik kwam er recent pas achter dat sommige werkgevers dit (legaal) niet voor hun werkgevers regelt.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_212914745
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 13:33 schreef monkyyy het volgende:
Ben benieuwd met welke cijfers je dan rekent, ik kom daar bij lange na niet aan. Stel dat je van je 25e tot je 65e werkt en gemiddeld 500 euro per maand kan inleggen en 10% rendement haalt. Dan kom ik op een eindkapitaal van 1,4 miljoen als je met pensioen gaat (gecorrigeerd voor vermogensbelasting).

https://www.berekenhet.nl(...)apitaal.html#calctop
  vrijdag 22 maart 2024 @ 15:11:54 #249
436847 embedguy
pi_212914871
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 15:00 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Ben benieuwd met welke cijfers je dan rekent, ik kom daar bij lange na niet aan. Stel dat je van je 25e tot je 65e werkt en gemiddeld 500 euro per maand kan inleggen en 10% rendement haalt. Dan kom ik op een eindkapitaal van 1,4 miljoen als je met pensioen gaat (gecorrigeerd voor vermogensbelasting).

https://www.berekenhet.nl(...)apitaal.html#calctop
Vermogensbelasting betaal je niet voor pensioenbeleggen.

Om een goed beeld te schetsen moet je wel inflatiecorrectie toepassen (op zowel inleg als vermogen).

Een gemiddelde nederlander zal wel wat meer dan 3300bruto verdienen. Ik ben even uitgegaan van 750 inleg en kom uit op 6miljoen met mijn excel sheet.

3.4miljoen in reele termen (dus inflatie gecorrigeerd.

En met een wat reeelere rendement van 8% kom ik op 2miljoen.

Dus ik ben idd ook benieuwd naar de gebruikte getallen 😉🙂
Life is happening now.
  vrijdag 22 maart 2024 @ 15:15:22 #250
436847 embedguy
pi_212914911
Met 13% rendement kom ik wel op 15miljoen (zonder te corrigeren voor inflatie) maar dat haalt de gemiddelde belegger bij lange na niet. Zeker niet met een index fonds.
Life is happening now.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')