Los van dat ik enphase ook niet echt een goedkoop aandeel vind, moet je wel meenemen dat ze q4 22 bijna 3x zo hoog stonden. De verwachtingen waren dus ook al niet zo hoog meer.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 21:49 schreef Breekfast het volgende:
Soms snap ik weinig van de beurs.
Voorbeeldje: ik heb wat aandelen Enphase Energy. Een bedrijf dat voornamelijk zogenaamde micro omvormers maakt voor zonnepanelen, en daarnaast nog batterijen, oplaadpalen en bijbehorende software.
Dat is een sector waar nu natuurlijk de klappen vallen, mede door de hoge rentestanden. In Q4 was hun omzet 302 miljoen (onder de verwachtingen), in Q3 was dit nog 551 miljoen en in Q4 2022 was het 724 miljoen. En voor Q1 2024 hebben ze een guidance van 260-300 miljoen afgegeven, wat ook onder de verwachtingen was.
Dus ik had mij al helemaal ingesteld op een flinke daling, maar wat blijkt, in 5 dagen is de koers +23% gestegen. En waarom? Omdat de CEO had aangekondigd dat Q1 2024 wel eens de bodem zou kunnen zijn.... maar dat is gewoon puur afhankelijk van de rentebesluiten van de centrale banken...Ik begrijp er weinig van
Ben benieuwd wat er gebeurt zodra de rente omlaag gaat in de US.quote:Op maandag 12 februari 2024 17:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Soms denk ik weleens: Gaan we ooit nog stoppen met stijgen? De S&P inmiddels al weer dik boven de 5000 punten, op jacht naar de 6000 dan maar.
Dan gaan we nog verder omhoog lijkt me? Of bedoel je hem anders?quote:Op maandag 12 februari 2024 19:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat er gebeurt zodra de rente omlaag gaat in de US.
Misschien is een deel al ingecalculeerd maar toch.
Ja, dat verwacht ik wel, omhoog idd.quote:Op maandag 12 februari 2024 19:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dan gaan we nog verder omhoog lijkt me? Of bedoel je hem anders?
Ik ook, maar gekke gebeurtenissen met Trump kunnen wel roet in het eten gooien.quote:Op maandag 12 februari 2024 19:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, dat verwacht ik wel, omhoog idd.
De verkiezingen zijn pas 5 november, dus we kunnen nog wel even vooruit.quote:Op maandag 12 februari 2024 19:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik ook, maar gekke gebeurtenissen met Trump kunnen wel roet in het eten gooien.
Zag net deze op Reddit. De NASDAQ gecorrigeerd voor inflatie en op een logaritmische schaalquote:Op maandag 12 februari 2024 17:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Soms denk ik weleens: Gaan we ooit nog stoppen met stijgen? De S&P inmiddels al weer dik boven de 5000 punten, op jacht naar de 6000 dan maar.
De Nasdaq is de laatste jaren nog harder gegaan ja.quote:Op maandag 12 februari 2024 20:24 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Zag net deze op Reddit. De NASDAQ gecorrigeerd voor inflatie en op een logaritmische schaal
[ afbeelding ]
De afgelopen 200 jaar hebben openbaar verhandelde bedrijven hun eigenaren rijker gemaakt. Ik zie niet in waarom die trend zou stoppen.quote:Op maandag 12 februari 2024 17:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Het punt was meer dat het in deze weergave wel meevalt met de gigantische pieken. Het is meer een gestage doorzetting van de jarenlange trend, na een korte dip in het afgelopen jaarquote:Op maandag 12 februari 2024 21:32 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
De Nasdaq is de laatste jaren nog harder gegaan ja.
Dat klopt, als je de in de index volgt hoef je doorgaans niet op 30 procent per jaar te rekenen inderdaad. Maar de lijn is wel vrijwel altijd omhoog.quote:Op maandag 12 februari 2024 22:11 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Het punt was meer dat het in deze weergave wel meevalt met de gigantische pieken. Het is meer een gestage doorzetting van de jarenlange trend, na een korte dip in het afgelopen jaar
Die zitten in Den Boschquote:Op dinsdag 13 februari 2024 16:23 schreef Hojdhopper het volgende:
Net via via op Super Micro Computer Inc. gekomen.
Wat is dit voor koersstijging dan? +742% in het afgelopen jaar.
Zolang de inflatiecijfers tegenvallen zal de rente ook wel niet vlot zakken.quote:Op maandag 12 februari 2024 19:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dan gaan we nog verder omhoog lijkt me? Of bedoel je hem anders?
Het kan niet elke beursdag feest zijn.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 23:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zolang de inflatiecijfers tegenvallen zal de rente ook wel niet vlot zakken.
Het idee was leuk.
Ik vind de beurs vaak wat over reageren op die (verwachte) rentecijfers. Veel top bedrijven, zeker in de tech, zwemmen in het geld. Die profiteren van een hoge rente.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 23:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zolang de inflatiecijfers tegenvallen zal de rente ook wel niet vlot zakken.
Het idee was leuk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |