abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 29 maart 2024 @ 10:40:24 #121
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_213004180
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 10:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Er is een topic over de Baltische staten ^O^
Die heb ik in oktober een schopje gegeven. Zou mooi zijn als daar meer bijkomt hehe.
Ben over 2 weken weer in Estland.

Ik ben alleen in Vilnius en Tallinn geweest, Tallinn staat voor mij echt ver boven Vilnius.
Mijlenver. Alleen al om de sfeer, het land, de mensen.
Riga kan ik dus niet vergelijken.
De laatste keer dat ik er was is in 2005 geweest, ik kan daar dus weinig relevants posten :P Maar ik weet wel dat ik Talinn er echt veruit bovenuit vond steken en Riga saai en grauw vond :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_213004439
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 10:40 schreef MaJo het volgende:

[..]
De laatste keer dat ik er was is in 2005 geweest, ik kan daar dus weinig relevants posten :P Maar ik weet wel dat ik Talinn er echt veruit bovenuit vond steken en Riga saai en grauw vond :)
Nee owke haha, dat is wel erg lang geleden.
Mee eens hoor, van wat ik weet is het met afstand de meest niet-Oostblok achtige stad (en land).
En dat is een dikke plus.

(helaas openen foto's in Baltische staten topic niet meer)
  vrijdag 29 maart 2024 @ 16:24:15 #123
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_213008136
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 10:24 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
De administratieve kosten voor het wijzigen van een naam zijn per maatschappij verschillend en niet afhankelijk van de bestemming. De kosten van een ticket wel. De mogelijke stijging van de kosten van een vlucht naar Londen zijn in absolute termen dus compleet anders dan de mogelijke stijging van de kosten van een ticket naar bijvoorbeeld Los Angeles. We kunnen dus met geen mogelijkheid jouw vraag beantwoorden.
Ik las de post vanochtend en dacht ongeveer dit, maar had geen idee hoe ik het moest verwoorden. Jij verwoordt het in ieder geval heel erg goed. Er is om al deze redenen simpelweg geen manier om hier iets zinnigs over te kunnen zeggen.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_213015541
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 10:24 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
De administratieve kosten voor het wijzigen van een naam zijn per maatschappij verschillend en niet afhankelijk van de bestemming. De kosten van een ticket wel. De mogelijke stijging van de kosten van een vlucht naar Londen zijn in absolute termen dus compleet anders dan de mogelijke stijging van de kosten van een ticket naar bijvoorbeeld Los Angeles. We kunnen dus met geen mogelijkheid jouw vraag beantwoorden.
Her gaat over een vlucht naar spanje
  zaterdag 30 maart 2024 @ 11:18:43 #125
302898 RockNijntje
pi_213018037
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 08:52 schreef Chunees het volgende:

[..]
Die kunnen ook 20 tot 4000 euro kosten afhankelijk van een heleboel variabelen :D Je zou uit kunnen zoeken hoe duur het is om bij die luchtvaartmaatschappij gegevens te laten wijzigen.
pi_213019721
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 08:52 schreef Chunees het volgende:

[..]
Is al naar voren gebracht, maar is dus sterk afhankelijk van wat variabelen.

Wat is de ticketprijs nu en wat gaat dat doen tot de tijd dat alles bekend is en je dan boekt?

Wat zijn de kosten van het wijzigen?

Dat laatste zal de grootste factor zijn. Bij sommige airlines betaal je flink voor het wijzigen, zeker voor het overdragen op een ander persoon.
En vaak genoeg zit daar ook het verschil in ticketprijs in.

De vluchten naar Spanje zijn relatief goedkoop, die zullen wellicht per ticket eens paar euro duurder gaan worden nog.

Dus ik denk dat nu al boeken vaak niet zal afwegen tegen de wijzigingskosten.
  zaterdag 30 maart 2024 @ 14:08:38 #127
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_213020440
Vannacht teruggekomen uit marokko, hier wat foto's

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  Moderator zaterdag 30 maart 2024 @ 14:22:34 #128
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_213020652
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 14:08 schreef cherrycoke het volgende:
Vannacht teruggekomen uit marokko, hier wat foto's

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziet er goed uit! Ik wil ook weer eens naar Marokko O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_213058761
Iemand een goede tip voor parkeren rondom Dusseldörf Airport voor 10 dagen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 3 april 2024 @ 09:53:49 #130
302898 RockNijntje
pi_213068878
Bulgarije was een mooi reisje. Echt een verrassend land, veel moois gezien en veel geleerd. En uiteraard weer veel te veel gedaan in de 3,5 dag die ik had. Sofia is wellicht niet helemaal een bestemming an sich, maar als je er van alles wat omheen gaat doen is het een erg toffe reis :) En Sofia was ook gewoon mooi, maar als je puur voor de bezienswaardigheden gaat en tours en musea skipt heb je het in een dagje wel gezien. Prachtig trouwens dat uitzicht op de Vitoshaberg vanaf Vitosha Boulevard O+ Verder had ik erg veel geluk met het weer, aangezien het de eerste mooie dagen sinds de zomer waren en het twee keer zo warm was dan normaal is voor deze periode.

Aanraders: klooster van Rila (mooi), Plovdiv (mooi), Balkan Bites food tour in Sofia (lekker, interessant en leerzaam) en The Red Flat in Sofia (interessant en leerzaam, communistisch Bulgarije vanuit het perspectief van een doorsnee gezin eind jaren 80, bevindt zich in "hun" appartement).

Ook nog bijzondere dingen meegemaakt zoals: een luide, beetje tokkie, anti-immigrantendemonstratie, het testen van het luchtalarm (jeetje wat een enorme, oorverdovende sovjetgebeurtenis is dat daar :')), een 3-jarige die heel casual bier aan het drinken was en ik had paspoortcontrole op de heenweg maar niet op de terugweg omdat Bulgarije maandag bij Schengen ging horen.

Nadeel: het is het nummer één rookland van Europa en op veel plekken mag er binnen nog gerookt worden :X
pi_213232750
Weer terug van 2 reizen (Portugal en Estland).
Waarvan Porto met Transavia en Estland met Lufthansa (via Duitsland).

Allereerste keer met Lufthansa en 1e keer Frankfurt.
Maar wat is dat Lufthansa een bende zeg.

Eerst midden in de nacht mijn ochtend vlucht annuleren. Wel herboeken gelukkig (ipv via Munich nu Frankfurt).

Ten 2e De 4 vluchten had tussen een kwartier en een uur vertraging....

Ten 3e wat een prut service. Het drankje en hapje gratis is een flesje water en een kleine chocolade.
Komen ze een keer een 2e keer langs, draait hij ineens om halverwege vliegtuig en deelt nooit weer uit.
Ook vragen om service in vliegtuig was prut.

Ten 4e de app en mail. Lufthansa vindt het blijkbaar nodig om je elke 5 minuten een notification te geven en te mailen. Echt om knettergek van te worden.

Ten 5e zijn de piloten nooit te verstaan omdat de luidsprekers verstopt lijken te zitten in Lufthansa vliegtuigen.

Frankfurt (Main) ben ik niet echt weg van.
Als je aan het taxiën bent volg je totaal niet het overzicht meer van het vliegveld, ziet er zo gek uit. Asfalt hobbelt ook aan alle kanten.
Voorzieningen op het vliegveld vond ik best wel bagger. Toiletten waren soms heel erg klein en weinig, andere delen weer overvloedig.
Soms heel veel winkels, andere vleugel loop je 15 min langs gates en heb je niets. Als ze er dan al zijn zit je met 10 stoelen op 1m2.
De platte roltrappen zijn ook echt nutteloos.
Van A naar B vleugel gaan is ook echt een bende. Zitplekken zijn minimaal en oplaadplekken ook.

Wat dan wel leuk is is de aanvliegroute(s). Met mooi zicht op de stad.

Tot zo ver mijn rant over Lufthansa en Frankfurt haha.
Ik ga sowieso klacht indienen en voedsel bonnetje indienen ivm alle vertragingen.
pi_213232811
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 22:35 schreef bianconeri het volgende:
Weer terug van 2 reizen (Portugal en Estland).
Waarvan Porto met Transavia en Estland met Lufthansa (via Duitsland).

Allereerste keer met Lufthansa en 1e keer Frankfurt.
Maar wat is dat Lufthansa een bende zeg.

Eerst midden in de nacht mijn ochtend vlucht annuleren. Wel herboeken gelukkig (ipv via Munich nu Frankfurt).

Ten 2e De 4 vluchten had tussen een kwartier en een uur vertraging....

Ten 3e wat een prut service. Het drankje en hapje gratis is een flesje water en een kleine chocolade.
Komen ze een keer een 2e keer langs, draait hij ineens om halverwege vliegtuig en deelt nooit weer uit.
Ook vragen om service in vliegtuig was prut.

Ten 4e de app en mail. Lufthansa vindt het blijkbaar nodig om je elke 5 minuten een notification te geven en te mailen. Echt om knettergek van te worden.

Ten 5e zijn de piloten nooit te verstaan omdat de luidsprekers verstopt lijken te zitten in Lufthansa vliegtuigen.

Frankfurt (Main) ben ik niet echt weg van.
Als je aan het taxiën bent volg je totaal niet het overzicht meer van het vliegveld, ziet er zo gek uit. Asfalt hobbelt ook aan alle kanten.
Voorzieningen op het vliegveld vond ik best wel bagger. Toiletten waren soms heel erg klein en weinig, andere delen weer overvloedig.
Soms heel veel winkels, andere vleugel loop je 15 min langs gates en heb je niets. Als ze er dan al zijn zit je met 10 stoelen op 1m2.
De platte roltrappen zijn ook echt nutteloos.
Van A naar B vleugel gaan is ook echt een bende. Zitplekken zijn minimaal en oplaadplekken ook.

Wat dan wel leuk is is de aanvliegroute(s). Met mooi zicht op de stad.

Tot zo ver mijn rant over Lufthansa en Frankfurt haha.
Ik ga sowieso klacht indienen en voedsel bonnetje indienen ivm alle vertragingen.
Eurowings (onderdeel van Lufthansa) vind ik anders prima als je het vergelijkt met Ryanair maar van een premium airline verwacht je inderdaad misschien meer.
pi_213232843
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 22:40 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Eurowings (onderdeel van Lufthansa) vind ik anders prima als je het vergelijkt met Ryanair maar van een premium airline verwacht je inderdaad misschien meer.
Owh premium of budget maakt mij echt niet uit.
Maar als je dan hapje en drankje geeft is flesje water en piepklein chocolaatje wel heel sneu.
En altijd vertraging? Ik snap dat dat wel heel veel pech is, maar toch.
En de constante pushmeldingen was ik ook heel snel zat van.
  woensdag 17 april 2024 @ 10:28:49 #134
302898 RockNijntje
pi_213235130
Ik heb zelf nooit met Eurowings gevlogen, maar mijn ouders wel. Eurowings heeft geloof ik standaard vertraging of wordt algeheel geannuleerd en het is een groot drama met de koffers (2 jaar geleden in ieder geval). Mijn ouders zijn een van hun koffers zo'n 2 maanden kwijt geweest. Ik vlieg binnen Europa bijna alleen maar met budgetairlines, maar Eurowings vermijd ik.
  Moderator woensdag 17 april 2024 @ 10:52:36 #135
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213235308
Einmal ist keinmal :)

Heb een keer Lufthansa gevlogen, Amsterdam-Trieste met tussenlanding in München.

Dat vond ik best prima trouwens, gratis koffie en kranten kon je pakken tijdens de overstap.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 17 april 2024 @ 11:36:55 #136
302898 RockNijntje
pi_213235700
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 10:52 schreef derLudolf het volgende:
Ja daarom probeer ik ook niet helemaal naar eenmalige situaties te kijken. Ik heb bijvoorbeeld ook wel eens vertraging gehad met Ryanair. Maar Eurowings maakt het me gewoon iets te bond :') Dan vermijd ik het een paar jaar tot ik er weer goede berichten over hoor.

Volgende maand WizzAir en easyJet voor het eerst uitproberen, ik ben benieuwd :+
  woensdag 17 april 2024 @ 11:37:02 #137
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213235703
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 22:40 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ik heb alleen gevlogen met Condor, ook een Lufthansa dochter en daar was ik wel tevreden over. Vond Frankfurt echter wel een ruk vliegveld. Chaotisch en amper zitplaats. Ah, precies wat jij zegt dus :D Ik vond de gangenindeling ook heel chaotisch. Ik vloog vanaf de C-vleugel, maar je had daar dan meerdere gates met dezelfde nummers. Totaal verwarrend.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Moderator woensdag 17 april 2024 @ 11:39:48 #138
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213235738
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 11:36 schreef RockNijntje het volgende:

[..]
Ja daarom probeer ik ook niet helemaal naar eenmalige situaties te kijken. Ik heb bijvoorbeeld ook wel eens vertraging gehad met Ryanair. Maar Eurowings maakt het me gewoon iets te bond :') Dan vermijd ik het een paar jaar tot ik er weer goede berichten over hoor.

Volgende maand WizzAir en easyJet voor het eerst uitproberen, ik ben benieuwd :+
Vlieg ik liever mee dan Ryanair, vind Airbus A320 beter zitten dan 737. En ze hebben geen 737Max :P
  woensdag 17 april 2024 @ 11:40:51 #139
302898 RockNijntje
pi_213235748
Oh ja, vliegvelden, als iemand nog tips heeft voor een kort nachtje (~2:00 - 6:00) op London Luton, deel het vooral. Ik vind dat het geld voor een hotel niet waard, maar wat ik op https://www.sleepinginair(...)on-luton-airport.htm las maakte me ook niet enorm gelukkig. Hoezo semi-private sleeping pods huren per TWINTIG minuten? _O- Hopelijk is een van die zachte stoelen bij gate 5-6 vrij :')
  woensdag 17 april 2024 @ 11:41:35 #140
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213235754
quote:

Neem een headsetje mee, want beide zijn prijsvechters en hebben van die verplichte verkooprondjes van parfum en andere meuk die over de intercom omgeroepen worden en waar je gedwongen naar luistert. Niemand zit erop te wachten, zelfs de stewardessen niet, maar het moet evengoed. Ook je eten en drinken zijn allemaal betaald, niks is gratis :P En met eten bedoel ik dan opwarmnoodles en verpakte repen, verwacht niets warms. En ik hoop dat je een stoel gereserveerd hebt.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 17 april 2024 @ 11:43:43 #141
302898 RockNijntje
pi_213235772
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 11:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Vlieg ik liever mee dan Ryanair, vind Airbus A320 beter zitten dan 737. En ze hebben geen 737Max :P
Ah ja, de reden dat ik het nu vermijd gaat vooral om dingen buiten het vliegtuig om. Ik kan me inderdaad voorstellen dat dat een stukje beter zit :D
quote:
2s.gif Op woensdag 17 april 2024 11:41 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Neem een headsetje mee, want beide zijn prijsvechters en hebben van die verplichte verkooprondjes van parfum en andere meuk. Niemand zit erop te wachten, zelfs de stewardessen niet, maar het moet evengoed. Ook je eten en drinken zijn allemaal betaald, niks is gratis :P En ik hoop dat je een stoel gereserveerd hebt.
Ik ben gelukkig wel bekend met prijsvechters, ik vlieg binnen Europa nooit met een fatsoenlijke airline :@ :') Maar op de een of andere manier kom ik altijd bij Ryanair en Transavia uit en is WizzAir of easyJet me nog nooit eerder "overkomen". Maar ik verwacht inderdaad precies hetzelfde als bij bijvoorbeeld Ryanair :Y
pi_213235792
quote:
11s.gif Op woensdag 17 april 2024 10:28 schreef RockNijntje het volgende:
Ik heb zelf nooit met Eurowings gevlogen, maar mijn ouders wel. Eurowings heeft geloof ik standaard vertraging of wordt algeheel geannuleerd en het is een groot drama met de koffers (2 jaar geleden in ieder geval). Mijn ouders zijn een van hun koffers zo'n 2 maanden kwijt geweest. Ik vlieg binnen Europa bijna alleen maar met budgetairlines, maar Eurowings vermijd ik.
Ik heb heel vaak Eurowings gevlogen en nooit vertraging gehad ;)

Dusseldorp airport vind ik ook best fijn. Laatste keer vroeg in de ochtend gevlogen en er was echt veel personeel voor de security check maar dat lijkt inmiddels voor Schiphol ook geen probleem meer geloof ik.
pi_213235827
En nu ik toch bezig ben. Eurowings heeft verrassingsvluchten voor een zacht prijsje als je b.v. een week van te voren toch ergens heen wil.

https://blindbooking.eurowings.com/

Ook leuk dat ze verschillende categorieën hebben dus met een beetje schuiven en uitproberen kun je redelijk goed inschatten waar je heen gaat. Een week van te voren scheelde het mij 300 euro op een retourtje.
  Moderator woensdag 17 april 2024 @ 12:32:17 #144
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213236243
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 11:49 schreef Jeroboam het volgende:
En nu ik toch bezig ben. Eurowings heeft verrassingsvluchten voor een zacht prijsje als je b.v. een week van te voren toch ergens heen wil.

https://blindbooking.eurowings.com/

Ook leuk dat ze verschillende categorieën hebben dus met een beetje schuiven en uitproberen kun je redelijk goed inschatten waar je heen gaat. Een week van te voren scheelde het mij 300 euro op een retourtje.
Oh dat is best gaaf :o
pi_213237501
quote:
2s.gif Op woensdag 17 april 2024 11:37 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik heb alleen gevlogen met Condor, ook een Lufthansa dochter en daar was ik wel tevreden over. Vond Frankfurt echter wel een ruk vliegveld. Chaotisch en amper zitplaats. Ah, precies wat jij zegt dus :D Ik vond de gangenindeling ook heel chaotisch. Ik vloog vanaf de C-vleugel, maar je had daar dan meerdere gates met dezelfde nummers. Totaal verwarrend.
Yep inderdaad. Zeker als je Schiphol gewend bent. Dan verwacht je Frankfurt ook zo'n groot vliegveld en zal dus ook wel top zijn.
Nee hoor, echt een bende.

quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 10:52 schreef derLudolf het volgende:

Heb een keer Lufthansa gevlogen, Amsterdam-Trieste met tussenlanding in München.

Dat vond ik best prima trouwens, gratis koffie en kranten kon je pakken tijdens de overstap.
Nee, heb je gelijk in hoor. Al zijn 4 vluchten allemaal bende wel heel erg toevallig, maar goed.
Gratis koffie kun je nu dus wel vergeten, dat is verdwenen.

Kranten lagen bij Frankfurt idd overal ook nog.
pi_213237551
quote:

[..]

Ben zelf normaal ook wel van de budgetairlines.
Al is dat tegenwoordig ook geen budget meer, zeker niet nu alle trolleys ook al betaald moeten worden.
Dan is premium voor veel routes nog goedkoper.

Ryanair ook absoluut geen klachten over. WizzAir en EasyJet wel al mee gevlogen, ook gewoon prima.

quote:
2s.gif Op woensdag 17 april 2024 11:41 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Neem een headsetje mee, want beide zijn prijsvechters en hebben van die verplichte verkooprondjes van parfum en andere meuk die over de intercom omgeroepen worden en waar je gedwongen naar luistert. Niemand zit erop te wachten, zelfs de stewardessen niet, maar het moet evengoed. Ook je eten en drinken zijn allemaal betaald, niks is gratis :P En met eten bedoel ik dan opwarmnoodles en verpakte repen, verwacht niets warms. En ik hoop dat je een stoel gereserveerd hebt.
Dat doet Lufthansa ook.
Is vrij normaal om tegen te komen hoor. Dus daar moet je echt niet aan gaan storen als je wilt vliegen horen :D

Eten en drinken krijg je tegenwoordig bijna nergens meer gratis.
Binnen Europa zijn dat echt maar een paar nog (waaronder KLM).
  woensdag 17 april 2024 @ 14:33:28 #147
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213237589
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 14:30 schreef bianconeri het volgende:

Eten en drinken krijg je tegenwoordig bijna nergens meer gratis.
Binnen Europa zijn dat echt maar een paar nog (waaronder KLM).
True, Transavia heeft het tegenwoordig ook. Dat is wel weer fijn aan de intercontinentale vliegtuigmaatschappijen zols Emirates, Korean air, Singapore airlines, etc.
  woensdag 17 april 2024 @ 15:27:23 #148
302898 RockNijntje
pi_213238270
quote:
2s.gif Op woensdag 17 april 2024 14:33 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
True, Transavia heeft het tegenwoordig ook. Dat is wel weer fijn aan de intercontinentale vliegtuigmaatschappijen zols Emirates, Korean air, Singapore airlines, etc.
Ja bohh, die ene keer per jaar dat ik een verre reis maak zit ik zo extreem te genieten in het vliegtuig _O- Zelfs economy vind ik daar enorm luxe.
  woensdag 17 april 2024 @ 15:38:31 #149
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_213238385
Vlieg niet zoveel meer, maar het is wel heel erg geworden zoals ik hier lees.

Wat was vliegen vroeger dan mooi! :P
reset
  woensdag 17 april 2024 @ 15:52:50 #150
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_213238539
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')