Ja, die zal haar glazen niet meer vullenquote:Op woensdag 7 februari 2024 18:24 schreef maily het volgende:
Ze werkte bij een glazenwassersbedrijf?
Daar denkt de rechtbank anders overquote:Op woensdag 7 februari 2024 18:24 schreef Pizzakoppo het volgende:
Onvoorstelbaar. Dat je alcoholisme als een ziekte classificeert is tot daar aan toe. Dat je ten gevolge hiervan keuzes maakt die leiden tot ontslag en dit aanvecht met allerlei argumenten is te bizar voor woorden. Claimen dat je verslaving is verergerd door een bedrijf in plaats van de eigen verantwoordelijkheid te nemen is tekenend.
De rechtbank denkt wel eens vaker anders over zaken helaas.quote:Op woensdag 7 februari 2024 18:36 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Daar denkt de rechtbank anders over
Is toch heerlijk.quote:Op woensdag 7 februari 2024 18:37 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
De rechtbank denkt wel eens vaker anders over zaken helaas.
Timing!quote:Op woensdag 7 februari 2024 18:41 schreef schommelstoel het volgende:
Trouwens, even een mention/shoutout naar @:ToT zijn paint
Niet DAT soort glazen!quote:Op woensdag 7 februari 2024 18:24 schreef maily het volgende:
Een glaasje wijn bij het avondeten in de bedrijfskantine moet kunnenquote:Op woensdag 7 februari 2024 18:37 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
De rechtbank denkt wel eens vaker anders over zaken helaas.
quote:Op woensdag 7 februari 2024 18:44 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Zat soort glazen? @:maily ?
Als ik zo lees gaat de rechter mee in de eis daar werkgever in eerste instantie zich niet goed heeft opgesteld richting medewerker.quote:Op woensdag 7 februari 2024 18:24 schreef Pizzakoppo het volgende:
Onvoorstelbaar. Dat je alcoholisme als een ziekte classificeert is tot daar aan toe. Dat je ten gevolge hiervan keuzes maakt die leiden tot ontslag en dit aanvecht met allerlei argumenten is te bizar voor woorden. Claimen dat je verslaving is verergerd door een bedrijf in plaats van de eigen verantwoordelijkheid te nemen is tekenend.
Ja zieke werknemers hebben rechten, eng he.quote:Op woensdag 7 februari 2024 18:24 schreef Pizzakoppo het volgende:
Dus vanaf nu kan iedereen zich lekker klem zuipen om te voorkomen dat ze ontslagen worden!quote:Op woensdag 7 februari 2024 18:47 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Ja zieke werknemers hebben rechten, eng he.
Rare conclusies trek jijquote:Op woensdag 7 februari 2024 18:47 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus vanaf nu kan iedereen zich lekker klem zuipen om te voorkomen dat ze ontslagen worden!En odnertussen lekker de baas helemaal afzeiken!
Nee, want ook als medewerker kun je aangesproken worden op goed werknemerschap en heb je de verplichting om te werken aan je herstel.quote:Op woensdag 7 februari 2024 18:47 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus vanaf nu kan iedereen zich lekker klem zuipen om te voorkomen dat ze ontslagen worden!En odnertussen lekker de baas helemaal afzeiken!
Want werkgevers weten wel hoe je met depressie moet omgaan of andere geestziektes. Daarvoor heb je een bedrijfsarts. Werkgevers moeten wel met de ziekte van hun medewerkers rekening houden.quote:Op woensdag 7 februari 2024 19:21 schreef LXIV het volgende:
Raar dat de overheid de zorgplicht naar werkgevers schuift. Wat weten die nu van hoe met een alcoholverslaving om te gaan? Je kunt wel 60% belasting heffen maar niks in eigen land oplossen en er dan de werkgevers voor laten opdraaien, maar dan betaal je je taak wel als overheid
Bedrijfsartsen hebben in het algemeen geen ziel.quote:Op woensdag 7 februari 2024 19:29 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Want werkgevers weten wel hoe je met depressie moet omgaan of andere geestziektes. Daarvoor heb je een bedrijfsarts. Werkgevers moeten wel met de ziekte van hun medewerkers rekening houden.
Ja, dat is bizar. Ik begrijp niet waarom je mensen in de ziektewet niet kunt ontslaan. Keihard de grond in jagen. Kapotmaken dat volk.quote:Op woensdag 7 februari 2024 18:47 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Ja zieke werknemers hebben rechten, eng he.
De beledigingen waren een gevolg van een illegale actie van de werkgever.quote:Op woensdag 7 februari 2024 18:47 schreef Smart_ass het volgende:
Het lijkt een beetje alsof de rechter vindt dat de alcoholverslaving van mevrouw de verantwoordelijk is van de werkgever.. sorry maar als zulke beledigingen/bedreigingen al geen reden zijn voor ontslag op staande voet, wat dan wel?
Wat was er illegaal precies?quote:Op woensdag 7 februari 2024 21:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De beledigingen waren een gevolg van een illegale actie van de werkgever.
Als je iets doet wat niet netjes is mag de andere partij daar wat van zeggen.quote:
Illegaal is het niet nee.quote:Op woensdag 7 februari 2024 21:52 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Wat was er illegaal precies?
Er is niets illegaals aan het aanbieden van het met wederzijds goedvinden opzeggen van een arbeidsovereenkomst. Ik zou eerlijk gezegd als werkgever ook geen zin hebben om te betalen voor een aan alcohol verslaafde werknemer in de ziektewet. Is het netjes? Nee. Maar lijkt me niet illegaal.
Uit ervaring weet ik dat verslaving als een ziekte gezien word, dat is erg lastig voor een werkgever, bij mij wisten ze er ook niet wat ze er destijds mee aan moesten, uiteindelijk werd het voor mezelf ook moeilijk om me daar staande te houden en hebben we op een nette manier afscheid van elkaar genomen waarna ik afgekicked benquote:Op woensdag 7 februari 2024 18:24 schreef Pizzakoppo het volgende:
Zeggen dat je niets van iemand over laat, iemand helemaal kapot maakt, en de zoon van diegene benaderen met dezelfde boodschap kan inderdaad gewoon allemaal.quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:11 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als je iets doet wat niet netjes is mag de andere partij daar wat van zeggen.
Vind het ook erg redelijk. Snap niet dat mensen hier zo boos om worden.quote:
Je doet je naam eer aan zie ik.quote:Op woensdag 7 februari 2024 18:47 schreef Smart_ass het volgende:
Het lijkt een beetje alsof de rechter vindt dat de alcoholverslaving van mevrouw de verantwoordelijk is van de werkgever.. sorry maar als zulke beledigingen/bedreigingen al geen reden zijn voor ontslag op staande voet, wat dan wel?
Alcoholverslaving is zelfs één van de meest heftige verslavingen die er zijn en het afkicken hiervan moet doorgaans onder supervisie. Mijn post was dan ook geenszins bagatelliserend richting de verslaving maar enkel gericht op de wijze waarop de vrouw in de OP haar verslaving inzet vanuit slachtofferschap. Treurnis ten top.quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:20 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Uit ervaring weet ik dat verslaving als een ziekte gezien word, dat is erg lastig voor een werkgever, bij mij wisten ze er ook niet wat ze er destijds mee aan moesten, uiteindelijk werd het voor mezelf ook moeilijk om me daar staande te houden en hebben we op een nette manier afscheid van elkaar genomen waarna ik afgekicked ben
Dit klopt niet. Wanneer de medewerker had ingestemd met een vaststellingsovereenkomst en nog steeds ziek was, m.a.w. de medewerker had zich nog niet betergemeld, dan is de medewerker verwijtbaar werkloos door tijdens ziekte in te stemmen met ontslag. ZW en WW kan je dan vergeten.quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:17 schreef FYazz het volgende:
[..]
Illegaal is het niet nee.
Als medewerker wel instemt gaat de medewerker ziek uit dienst (ofwel is direct na einde dienstverband ziek) waardoor werkgever sowieso premiedifferentiatie doorberekend krijgt én daarnaast bestaat de kans nog steeds dat het UWV van mening is dat werkgever onvoldoende re-integratie inspanning heeft verricht en een boete of loonsanctie oplegt.
Het klopt wel.quote:Op donderdag 8 februari 2024 07:47 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dit klopt niet. Wanneer de medewerker had ingestemd met een vaststellingsovereenkomst en nog steeds ziek was, m.a.w. de medewerker had zich nog niet betergemeld, dan is de medewerker verwijtbaar werkloos door tijdens ziekte in te stemmen met ontslag. ZW en WW kan je dan vergeten.
Daarom zal een werkgever in dit soort gevallen wel aandringen bij de werknemer om zich eerst beter te melden.quote:Op donderdag 8 februari 2024 07:56 schreef FYazz het volgende:
[..]
Het klopt wel.
Maar wat jij zegt ook (ik zeg niets over de gevolgen voor de werknemer).
Maar dat daar dan niet positief op gereageerd wordt omdat je je niet serieus genomen voelt is ook wel te begrijpen.quote:Op woensdag 7 februari 2024 21:52 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Wat was er illegaal precies?
Er is niets illegaals aan het aanbieden van het met wederzijds goedvinden opzeggen van een arbeidsovereenkomst. Ik zou eerlijk gezegd als werkgever ook geen zin hebben om te betalen voor een aan alcohol verslaafde werknemer in de ziektewet. Is het netjes? Nee. Maar lijkt me niet illegaal.
Klopt.quote:Op donderdag 8 februari 2024 08:06 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Daarom zal een werkgever in dit soort gevallen wel aandringen bij de werknemer om zich eerst beter te melden.
Nee, schoonmaakbedrijf. Een alcoholist bij een schoonmaakbedrijf? Nou, ik zou de voorraden maar extra checken.quote:Op woensdag 7 februari 2024 18:24 schreef maily het volgende:
Het valt me altijd op dat er zo'n enorm dossier opgebouwd moet worden dat het mensen de vrijheid geeft vanalles te kunnen doen en zelfs een gevaar te vormen voor hun omgeving.quote:Op woensdag 7 februari 2024 18:24 schreef Pizzakoppo het volgende:
Jij moet niet doen alsof alle nuchtere mensen geen lutsers zijn en nooit beledigend worden.quote:Op donderdag 8 februari 2024 11:42 schreef DjVero het volgende:
Bizar dat zo'n lutser als alcoholist zó de hand boven het hoofd wordt gehouden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |