abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin woensdag 7 februari 2024 @ 11:30:41 #1
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212330123
quote:
De oud-Fox News presentator zegt dat het zijn 'plicht' is om Amerikanen te informeren over wat er aan de hand is in Oekraïne en om het verhaal van Poetin te delen. Carlson stelt dat Amerikanen eenzijdig nieuws voorgeschoteld krijgen en ongeïnformeerd zijn, omdat 'niemand hen de waarheid vertelt', zo beweert hij.

Online en op tv verspreidden Russische staatsmedia de afgelopen dagen foto's en video's van het bezoek van Carlson aan Moskou.

Carlson had eerder al eens geprobeerd om naar Moskou af te reizen voor een interview, maar dat werd volgens de presentator toen gedwarsboomd door Washington. De populaire presentator werd in april 2023 ontslagen.

Verspreidt complottheorieën
Geruchten bevestigd: Vladimir Poetin laat zich interviewen door omstreden presentator Carlson
Aangepast 6 februari 2024 21:08
Vladimir Poetin en de Amerikaanse presentator Tucker CarlsonBeeld © Editorial / AFP
De conservatieve Amerikaanse presentator Tucker Carlson gaat de Russische president Vladimir Poetin interviewen. Daarmee worden geruchten die de afgelopen dagen steeds hardnekkiger werden, bevestigd. Carlson gaat het interview delen via zijn eigen kanaal Tucker on X op het socialmediaplatform X.

De oud-Fox News presentator zegt dat het zijn 'plicht' is om Amerikanen te informeren over wat er aan de hand is in Oekraïne en om het verhaal van Poetin te delen. Carlson stelt dat Amerikanen eenzijdig nieuws voorgeschoteld krijgen en ongeïnformeerd zijn, omdat 'niemand hen de waarheid vertelt', zo beweert hij.

Online en op tv verspreidden Russische staatsmedia de afgelopen dagen foto's en video's van het bezoek van Carlson aan Moskou.

Carlson had eerder al eens geprobeerd om naar Moskou af te reizen voor een interview, maar dat werd volgens de presentator toen gedwarsboomd door Washington. De populaire presentator werd in april 2023 ontslagen.

Carlson deelde steeds vaker complottheorieën in zijn goed bekeken tv-programma's, wat de Fox-directie op een gegeven moment te veel werd. Een van de complottheorieën die hij veelvuldig verspreidde, is die over omvolking: de samenzweringstheorie die ten onrechte beweert dat niet-witte mensen naar de VS worden gebracht om witte kiezers te vervangen.

Eerder al noemde Amerika-correspondent Erik Mouthaan een dergelijk interview Tuckers grote droom. "Op X heeft hij dan ook gezegd dat hij dit interview al heel lang wil."

Zo'n interview zou hem op dit moment ook goed van pas komen, vervolgt Mouthaan. "Tot voor kort was hij nog een beroemde tv-presentator met dagelijks ruim 3 miljoen kijkers, maar nu is hij afgezakt naar de randen van de complottheorieën." Het zou dus kunnen dat hij zich met dit interview weer in de kijker wil spelen.z
bron
Dit is wel een eigen topic waard. Carlson is een premier league leugenaar, maar heeft wel een relatief grote groep fans die alles wat hij zegt voor waarheid aannemen. Zeker met het hoog op de verkiezingen in de VS volgend jaar is dit erg interessant en tevens zorgwekkend om te volgen. Putin krijgt om zijn vergif rechtstreeks in de hoofden van ik vermoed voornamelijk maga figuren te injecteren.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 7 februari 2024 @ 11:34:27 #2
505599 Speklap3000
#AllSpekIsBeautiful
pi_212330149
Ja dit gaat journalistiek op het scherpst van de snede worden :')
met je houding en je gedrag laat je zien dat je elkaar mag
pi_212330160
Je praat liever over en niet met?

Video:
twitter
pi_212330183
Lijkt me helemaal niks mis mee en lijkt me een bijzonder interessant interview worden wat ik zeker ga kijken.

In de media wordt er weer moord en brand geschreeuwd maar dat is eenvoudig te verklaren. Tucker Carlson is de journalist met het grootste bereik ter wereld, meer dan fox, cnn, cnbc etc bij elkaar. Het loopt ze het dun door de broek dat omdat ze het narratief niet kunnen controleren dus daarom moet er twijfel en verdachtmakingen gezaaid worden.

Het probleem wat OP beschrijft, dat Poetin de kans krijgt " rechtstreeks zijn gif in de hoofden van vermoedelijk maga figuren te injecteren" is een non probleem en geeft blijk dat hij de kiezer erg laag inschat. Ik denk dat de meeste mensen dat onderscheid prima zelf kunnen maken.

Heeft er hier iemand het idee dat de amateurs van de disfunctionele NOS dit nieuws beter en objectiever kunnen duiden dan dat zij dit interview zelf kunnen interpreteren? Ik mag toch hopen van niet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 7 februari 2024 @ 11:38:34 #5
505599 Speklap3000
#AllSpekIsBeautiful
pi_212330201
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Tucker Carlson is de journalist
Tucker Carlson heeft onder eed moeten toegeven dat hij geen journalistiek bedrijft, maar entertainment :')
pi_212330217
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:34 schreef Speklap3000 het volgende:
Ja dit gaat journalistiek op het scherpst van de snede worden :')
Nee, dat zien we hier nooit :')

Als Rob Jetten of Sigrid Kaag geïnterviewd wordt dan gebeurt dat bij de NPO op het scherpst van de snede.

Of wanneer de NPO Hilary Clinton interviewt en nota bene begint met een minutenlange lofuiting.

Maar het is natuurlijk pas een probleem wanneer de verkeerde mensen niet kritisch genoeg zijn.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 7 februari 2024 @ 11:40:55 #7
505599 Speklap3000
#AllSpekIsBeautiful
pi_212330223
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Nee, dat zien we hier nooit :')

Als Rob Jetten of Sigrid Kaag geïnterviewd wordt dan gebeurt dat bij de NPO op het scherpst van de snede.

Of wanneer de NPO Hilary Clinton interviewt en nota bene begint met een minutenlange lofuiting.

Maar het is natuurlijk pas een probleem wanneer de verkeerde mensen niet kritisch genoeg zijn.
Heb je nog andere argumenten behalve whataboutisms?
pi_212330225
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:38 schreef Speklap3000 het volgende:

[..]
Tucker Carlson heeft onder eed moeten toegeven dat hij geen journalistiek bedrijft, maar entertainment :')
Nou, dan is er dus helemaal geen probleem.
  woensdag 7 februari 2024 @ 11:41:50 #9
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_212330237
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik denk dat de meeste mensen dat onderscheid prima zelf kunnen maken.
Durf je dat met zekerheid te zeggen over de gemiddelde GOP-stemmer? Want die slikken ook alles wat Trump zegt.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_212330238
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:40 schreef Speklap3000 het volgende:

[..]
Heb je nog andere argumenten behalve whataboutisms?
Neuh, het hoofdargument is de grenzeloze hypocrisie en selectieve verontwaardiging van onder andere jij, dat is hiermee voldoende aangetoond.
  Forum Admin woensdag 7 februari 2024 @ 11:42:09 #11
pi_212330240
quote:
Lijkt me helemaal niks mis mee en lijkt me een bijzonder interessant interview worden wat ik zeker ga kijken.

In de media wordt er weer moord en brand geschreeuwd maar dat is eenvoudig te verklaren. Tucker Carlson is de journalist met het grootste bereik ter wereld, meer dan fox, cnn, cnbc etc bij elkaar. Het loopt ze het dun door de broek dat omdat ze het narratief niet kunnen controleren dus daarom moet er twijfel en verdachtmakingen gezaaid worden.

Het probleem wat OP beschrijft, dat Poetin de kans krijgt " rechtstreeks zijn gif in de hoofden van vermoedelijk maga figuren te injecteren" is een non probleem en geeft blijk dat hij de kiezer erg laag inschat. Ik denk dat de meeste mensen dat onderscheid prima zelf kunnen maken.

Heeft er hier iemand het idee dat de amateurs van de disfunctionele NOS dit nieuws beter en objectiever kunnen duiden dan dat zij dit interview zelf kunnen interpreteren? Ik mag toch hopen van niet.
Tucker is geen journalist. De man is er bij FOX uit getrapt omdat hij -herhaaldelijk- bewezen onzin de wereld in hielp.

Dat hij een entourage heeft dat graag de hoort wat ze willen ipv moeten horen doet daar weinig aan af. Ik heb mensen die Carlson serieus nemen inderdaad heel laag zitten, want alles is te verifiëren (of in zijn geval, dus niet)

Dat je vervolgens over de NOS begint vind ik veelzeggend.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_212330242
Hoop dat hij in Guantanamo bay verdwijnt als hij terug keert naar de US ^O^
pi_212330244
Waar wil je heen met dit topic? Want het onderwerp is blijkbaar leugenaars, goedgelovige mensen en maga figuren, een FOK! admin zou beter moeten weten. :N

Snap het probleem niet zo, we worden al jaren gevoed met verhalen over Rusland en Poetin, door media die blijkbaar wel betrouwbaar worden geclassificeerd, dag in dag uit schrijven over Poetin maar dus nog nooit een gesprek met Poetin hebben gehad, en nu gaat er eens iemand in gesprek met Poetin en dan vliegen de leugenaar argumenten en vergif argumenten je om de oren.

Ik vertrouw Poetin niet, ik vertrouw Carlson niet en ik vertrouw onze eigen media en politiek niet, want hier zijn we echt niet roomser dan de paus, hoewel die partijen dat vergif wel graag in de hoofdjes injecteren van goedgelovige mensen. Zelf ben ik wel benieuwd naar dit interview, en ja ik neem het met een flinke korrel zout, maar gewoon eens een gesprek met die man en ik hoop op wat kritische vragen richting Poetin.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_212330253
Nou, dat zal me een kritisch interview worden zeg _O- :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212330255
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:42 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Tucker is geen journalist. De man is er bij FOX uit getrapt omdat hij -herhaaldelijk- bewezen onzin de wereld in hielp.

Dat hij een entourage heeft dat graag de hoort wat ze willen ipv moeten horen doet daar weinig aan af. Ik heb mensen die Carlson serieus nemen inderdaad heel laag zitten, want alles is te verifiëren (of in zijn geval, dus niet)

Dat je vervolgens over de NOS begint vind ik veelzeggend.
Wat zegt dat volgens jou dan?
  Forum Admin woensdag 7 februari 2024 @ 11:43:53 #16
pi_212330256
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:42 schreef Tekaschi het volgende:
Waar wil je heen met dit topic? Want het onderwerp is blijkbaar leugenaars, goedgelovige mensen en maga figuren, een FOK! admin zou beter moeten weten. :N

Snap het probleem niet zo, we worden al jaren gevoed met verhalen over Rusland en Poetin, door media die blijkbaar wel betrouwbaar worden geclassificeerd, dag in dag uit schrijven over Poetin maar dus nog nooit een gesprek met Poetin hebben gehad, en nu gaat er eens iemand in gesprek met Poetin en dan vliegen de leugenaar argumenten en vergif argumenten je om de oren.

Ik vertrouw Poetin niet, ik vertrouw Carlson niet en ik vertrouw onze eigen media en politiek niet, want hier zijn we echt niet roomser dan de paus, hoewel die partijen dat vergif wel graag in de hoofdjes injecteren van goedgelovige mensen. Zelf ben ik wel benieuwd naar dit interview, en ja ik neem het met een flinke korrel zout, maar gewoon eens een gesprek met die man en ik hoop op wat kritische vragen richting Poetin.
Gestopt met lezen na "als admin"

Zwakke afleidingsmanoeuvre.
  Forum Admin woensdag 7 februari 2024 @ 11:44:27 #17
pi_212330263
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat je het verschil niet ziet tussen Carlson en de NOS. En ik heb helemaal geen hoge pet van de NOS op.
  woensdag 7 februari 2024 @ 11:44:33 #18
505599 Speklap3000
#AllSpekIsBeautiful
pi_212330267
Ter lering en vermaak:

You Literally Can't Believe The Facts Tucker Carlson Tells You. So Say Fox's Lawyers

Judge Rules Tucker Carlson Is Not a Credible Source of News

En waarom iedereen met meer dan twee hersencellen vrij skeptisch is m.b.t. de journalistieke waarde van dit interview:

How Tucker Carlson took fringe conspiracy theories to a mass audience
pi_212330269
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:42 schreef Tekaschi het volgende:

Exact dit. Selectieve verontwaardiging altijd.
  woensdag 7 februari 2024 @ 11:45:11 #20
505599 Speklap3000
#AllSpekIsBeautiful
pi_212330274
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:43 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

"Ja maar Sigrid Kaag" is blijkbaar een goed argument. En andere argumenten dan whataboutisms heeft ie niet _O_
pi_212330282
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:44 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat je het verschil niet ziet tussen Carlson en de NOS. En ik heb helemaal geen hoge pet van de NOS op.
Ik zie daar wel verschil maar als het gaat over objectief nieuws bedrijven of scherp interviewen van politieke medestanders zijn ze bewezen aan elkaar gelijkwaardig.
pi_212330284
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:43 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik heb topics voor heel wat minder gesloten zien worden, tevens kritiek op gekregen waaronder van jou als ik meteen zo'n stemming zou maken.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  Forum Admin woensdag 7 februari 2024 @ 11:46:38 #23
pi_212330294
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Exact dit. Selectieve verontwaardiging altijd.
Ik ben selectief verontwaardigd omdat ik het geen goed idee vind dat een bewezen leugenaar een andere bewezen leugenaar en dictator gaat interviewen?

En dan over de NOS beginnen. :D
  woensdag 7 februari 2024 @ 11:46:58 #24
505599 Speklap3000
#AllSpekIsBeautiful
pi_212330300
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
zijn ze bewezen aan elkaar gelijkwaardig.
Hoe is dat bewezen? Heb je bronnen voor dat bewijs?
  woensdag 7 februari 2024 @ 11:47:33 #25
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_212330310
quote:

Tucker Carlson heeft herhaardelijk bewezen leugens en fabricaties verspreid en is desondanks mogelijk de journalist met het grootste bereik ter wereld. En dit is een argument voor het inschattingsvermogen van de kiezer ja?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')