abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212328451
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Formatie
Bureau woordvoering kabinetsformatie
Verslag van verkenner Plasterk

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Ipsos
De Hond
pi_212328469
quote:
14s.gif Op woensdag 7 februari 2024 07:51 schreef aTypisch het volgende:

[..]
tja dan ben je stekeblind als je die niet ziet

Stemmingen ooit bekeken?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_212328471
quote:
14s.gif Op woensdag 7 februari 2024 08:34 schreef aTypisch het volgende:

[..]
een tweede USA _O-
grootheidswaanzingenot
momenteel zijn we, zoals eigenlijk altijd op een beperkt momentje na, een goede handelsnatie
En daar zijn we dan ook gewoon heel goed in, dus misschien is het algehele beleid wel gewoon prima!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_212328479
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 08:38 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
En daar zijn we dan ook gewoon heel goed in, dus misschien is het algehele beleid wel gewoon prima!
daarom is de paniek over een beetje naar pvv of een beetje naar groenlinks/pvda ook zo grappig :)
pi_212328483
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 08:37 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Stemmingen ooit bekeken?
de definities van politiek links of rechts ooit bekeken?

beginnen bij een stickertje die iemand anders voor je op een partij heeft geplakt is nogal lachwekkend
pi_212328491
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 07:39 schreef Poppejans1.4 het volgende:
Als onderhandelingen nu komende maanden wederom op niets uitlopen, krijgen we dan weer verkiezingen?....
Zou toch te triest zijn
Daar schiet je ook niks mee op vooral. Dan is het PVV +10 zetels en NSC -10 zetels, en dan zijn ze nog steeds tot elkaar veroordeeld.

Dan heb je de PVV op maximale oorlogssterkte, maar ik denk dat de verhouding rechts/links al zo'n beetje op de max zit. Het enige wat kan is dat PVV nog wat stemmen bij Forum/JA21 wegtrekt wat misschien net ervoor zou kunnen zorgen icm de extra zetels die ze krijgen van NSC dat ze het zonder Pietertje kunnen rooien.
pi_212328495
Omtzigt _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_212328497
quote:
14s.gif Op woensdag 7 februari 2024 08:39 schreef aTypisch het volgende:

[..]
daarom is de paniek over een beetje naar pvv of een beetje naar groenlinks/pvda ook zo grappig :)
Nieuwe verkiezingen zijn gewoon een status quo. Dat zou echt een schertsvertoning zijn.
pi_212328502
We krijgen gewoon een kabinet met

NSC+VVD+groenlinks pvda

Je las het hier voor het eerst ...voor de 2e keer...ik had dit gisteren ook al gepost hier :)
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_212328505
Na nog eens een goede nacht slapen denk ik dat NSC en VVD gewoon met PVDA en D66 in zee gaan eigenlijk.

Er zijn heel weinig redenen om het niet te doen. In de peilingen staan ze op 15 en 13 zetels, dus nieuwe verkiezingen gaan een drama worden. Bij een nieuw centrumkabinet dat tenminste nog tot 2028 kan zitten koop je heel veel tijd en er is best een kansje dat er tegen die tijd wat problemen zijn opgelost. De economieėn draaien wereldwijd nog steeds uitstekend, de aandelenmarkten blijven stijgen, de rentes gaan weer zakken.

Wellicht kan een centrumkabinet zich uit de problemen kopen als ze het slim doen.
pi_212328506
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 08:42 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Nieuwe verkiezingen zijn gewoon een status quo. Dat zou echt een schertsvertoning zijn.
altijd leuk als mensen termen gebruiken die ze niet begrijpen
wat bedoel je met verkiezingen zijn een status quo?
pi_212328507
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 08:42 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dit.
Dat zou ik zo'n afgang vinden, nieuwe verkiezingen.
En dan, als de uitslag niet uitkomt, weer nieuwe verkiezingen? Net zolang tot de uitkomst wel bevalt?

Zo werkt het niet.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Redactie Sport woensdag 7 februari 2024 @ 08:45:21 #13
274204 crew  Mexicanobakker
pi_212328511
quote:
14s.gif Op woensdag 7 februari 2024 08:44 schreef aTypisch het volgende:

[..]
altijd leuk als mensen termen gebruiken die ze niet begrijpen
wat bedoel je met verkiezingen zijn een status quo?
Dan kom je in precies dezelfde situatie terecht. PVV grootste met dezelfde partijen waarmee ze moeten proberen samen te werken. Als alle balletjes precies goed zouden vallen misschien net genoeg om NSC te skippen, maar kun je rekenen? Reken er dan maar niet op.
  Redactie Sport woensdag 7 februari 2024 @ 08:45:41 #14
pi_212328514
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 08:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Na nog eens een goede nacht slapen denk ik dat NSC en VVD gewoon met PVDA en D66 in zee gaan eigenlijk.

Er zijn heel weinig redenen om het niet te doen. In de peilingen staan ze op 15 en 13 zetels, dus nieuwe verkiezingen gaan een drama worden. Bij een nieuw centrumkabinet dat tenminste nog tot 2028 kan zitten koop je heel veel tijd en er is best een kansje dat er tegen die tijd wat problemen zijn opgelost. De economieėn draaien wereldwijd nog steeds uitstekend, de aandelenmarkten blijven stijgen, de rentes gaan weer zakken.

Wellicht kan een centrumkabinet zich uit de problemen kopen als ze het slim doen.
Nee, dit gaat niet gebeuren.
pi_212328516
jammer dat dat gezwel van een partij (vvd) er nog bij moet zitten, maar het is niet anders. Ik zou het in dit stadium zeker toejuichen.
pi_212328518
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 08:41 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Daar schiet je ook niks mee op vooral. Dan is het PVV +10 zetels en NSC -10 zetels, en dan zijn ze nog steeds tot elkaar veroordeeld.

Dan heb je de PVV op maximale oorlogssterkte, maar ik denk dat de verhouding rechts/links al zo'n beetje op de max zit. Het enige wat kan is dat PVV nog wat stemmen bij Forum/JA21 wegtrekt wat misschien net ervoor zou kunnen zorgen icm de extra zetels die ze krijgen van NSC dat ze het zonder Pietertje kunnen rooien.
Zoals ik laatst hier heb uitgelegd kunnen verkiezingen niet voor eind september / begin oktober. Er moet minstens 3 maanden tussen besluiten dat er verkiezingen komen en de daadwerkelijke verkiezingen zitten, het kan niet in de weken rondom 6 juni omdat er anders 2 campagnes door elkaar lopen en in de zomervakantie verkiezingen of campagne houden gaat hem ook niet worden.

Dus de huidige peilingen zeggen helemaal niks over de volgende verkiezingen, zie het verschil vorig jaar tussen de provinciale en de landelijke verkiezingen. En ook heeft nieuwe verkiezingen uitschrijven dus helemaal geen haast, er zit geen verschil tussen dat over 2 weken doen of over 3 maanden. Beide kom je op dezelfde datum uit.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_212328522
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 08:44 schreef capricia het volgende:

[..]
Dit.
Dat zou ik zo'n afgang vinden, nieuwe verkiezingen.
En dan, als de uitslag niet uitkomt, weer nieuwe verkiezingen? Net zolang tot de uitkomst wel bevalt?

Zo werkt het niet.
Tot het wie bevalt?
  Redactie Sport woensdag 7 februari 2024 @ 08:47:28 #18
pi_212328526
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 08:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zoals ik laatst hier heb uitgelegd kunnen verkiezingen niet voor eind september / begin oktober. Er moet minstens 3 maanden tussen besluiten dat er verkiezingen komen en de daadwerkelijke verkiezingen zitten, het kan niet in de weken rondom 6 juni omdat er anders 2 campagnes door elkaar lopen en in de zomervakantie verkiezingen of campagne houden gaat hem ook niet worden.

Dus de huidige peilingen zeggen helemaal niks over de volgende verkiezingen, zie het verschil vorig jaar tussen de provinciale en de landelijke verkiezingen. En ook heeft nieuwe verkiezingen uitschrijven dus helemaal geen haast, er zit geen verschil tussen dat over 2 weken doen of over 3 maanden. Beide kom je op dezelfde datum uit.
Het kan dat iemand zich vergallopeert maar ik kan me niet voorstellen dat de verhouding rechts/links sterk verandert, alleen tussen de poppetjes onderling kan verschuiving optreden maar dan blijf je hetzelfde probleem houden tenzij de PVV nog fors vergroot of fors verkleint.
pi_212328533
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 08:47 schreef Stefanovich het volgende:

[..]
Tot het wie bevalt?
De 'nieuwe verkiezingen'-apologeten.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_212328536
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 08:47 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Het kan dat iemand zich vergallopeert maar ik kan me niet voorstellen dat de verhouding rechts/links sterk verandert, alleen tussen de poppetjes onderling kan verschuiving optreden maar dan blijf je hetzelfde probleem houden tenzij de PVV nog fors vergroot of fors verkleint.
Je kon je vast tijdens de provinciale verkiezingen ook niet zo goed voorstellen dan BBB geen 10 zetels zou halen in de Tweede Kamer datzelfde jaar. Verkiezingen maandan van te voren voorspellen is met de huidige wispelturige kiezer gewoon geen doen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_212328541
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 08:45 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Nee, dit gaat niet gebeuren.
Wat dan wel? NSC dat terugkomt op zijn besluit is volgens jou dan nog de enige optie volgens mij.
  Redactie Sport woensdag 7 februari 2024 @ 08:50:30 #22
pi_212328546
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 08:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Wat dan wel? NSC dat terugkomt op zijn besluit is volgens jou dan nog de enige optie volgens mij.
VVD gaat dat niet doen.
pi_212328556
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 08:49 schreef capricia het volgende:

[..]
De 'nieuwe verkiezingen'-apologeten.
Wat mij betreft houdt de pvv Nederland in een wurggreep, min of meer al sinds de oprichting en het bereikt nu een soort van climax. Populistisch jagen op stemmen zonder inhoud. Ze kunnen inhoudelijk niks. En daar moet je dan een regering mee vormen als serieuze partij als NSC zijnde dit keer. Is niet te doen. De pvv kiezer wordt en laat zich keihard in de maling nemen.
  Redactie Sport woensdag 7 februari 2024 @ 08:53:23 #24
pi_212328559
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 08:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je kon je vast tijdens de provinciale verkiezingen ook niet zo goed voorstellen dan BBB geen 10 zetels zou halen in de Tweede Kamer datzelfde jaar. Verkiezingen maandan van te voren voorspellen is met de huidige wispelturige kiezer gewoon geen doen.
Het valt altijd anders uit dan je verwacht, maar voorzie jij nu een scenario waarin de balletjes zo vallen dat er wel een kabinet gevormd kan worden?
pi_212328567
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 08:50 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
VVD gaat dat niet doen.
Wat gaat het dan worden volgens jou?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties