Stemmingen ooit bekeken?quote:Op woensdag 7 februari 2024 07:51 schreef aTypisch het volgende:
[..]
tja dan ben je stekeblind als je die niet ziet
En daar zijn we dan ook gewoon heel goed in, dus misschien is het algehele beleid wel gewoon prima!quote:Op woensdag 7 februari 2024 08:34 schreef aTypisch het volgende:
[..]
een tweede USA
grootheidswaanzingenot
momenteel zijn we, zoals eigenlijk altijd op een beperkt momentje na, een goede handelsnatie
daarom is de paniek over een beetje naar pvv of een beetje naar groenlinks/pvda ook zo grappigquote:Op woensdag 7 februari 2024 08:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En daar zijn we dan ook gewoon heel goed in, dus misschien is het algehele beleid wel gewoon prima!
de definities van politiek links of rechts ooit bekeken?quote:
Daar schiet je ook niks mee op vooral. Dan is het PVV +10 zetels en NSC -10 zetels, en dan zijn ze nog steeds tot elkaar veroordeeld.quote:Op woensdag 7 februari 2024 07:39 schreef Poppejans1.4 het volgende:
Als onderhandelingen nu komende maanden wederom op niets uitlopen, krijgen we dan weer verkiezingen?....
Zou toch te triest zijn
Nieuwe verkiezingen zijn gewoon een status quo. Dat zou echt een schertsvertoning zijn.quote:Op woensdag 7 februari 2024 08:39 schreef aTypisch het volgende:
[..]
daarom is de paniek over een beetje naar pvv of een beetje naar groenlinks/pvda ook zo grappig
altijd leuk als mensen termen gebruiken die ze niet begrijpenquote:Op woensdag 7 februari 2024 08:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nieuwe verkiezingen zijn gewoon een status quo. Dat zou echt een schertsvertoning zijn.
Dit.quote:Op woensdag 7 februari 2024 08:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nieuwe verkiezingen zijn gewoon een status quo. Dat zou echt een schertsvertoning zijn.
Dan kom je in precies dezelfde situatie terecht. PVV grootste met dezelfde partijen waarmee ze moeten proberen samen te werken. Als alle balletjes precies goed zouden vallen misschien net genoeg om NSC te skippen, maar kun je rekenen? Reken er dan maar niet op.quote:Op woensdag 7 februari 2024 08:44 schreef aTypisch het volgende:
[..]
altijd leuk als mensen termen gebruiken die ze niet begrijpen
wat bedoel je met verkiezingen zijn een status quo?
Nee, dit gaat niet gebeuren.quote:Op woensdag 7 februari 2024 08:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Na nog eens een goede nacht slapen denk ik dat NSC en VVD gewoon met PVDA en D66 in zee gaan eigenlijk.
Er zijn heel weinig redenen om het niet te doen. In de peilingen staan ze op 15 en 13 zetels, dus nieuwe verkiezingen gaan een drama worden. Bij een nieuw centrumkabinet dat tenminste nog tot 2028 kan zitten koop je heel veel tijd en er is best een kansje dat er tegen die tijd wat problemen zijn opgelost. De economieėn draaien wereldwijd nog steeds uitstekend, de aandelenmarkten blijven stijgen, de rentes gaan weer zakken.
Wellicht kan een centrumkabinet zich uit de problemen kopen als ze het slim doen.
Zoals ik laatst hier heb uitgelegd kunnen verkiezingen niet voor eind september / begin oktober. Er moet minstens 3 maanden tussen besluiten dat er verkiezingen komen en de daadwerkelijke verkiezingen zitten, het kan niet in de weken rondom 6 juni omdat er anders 2 campagnes door elkaar lopen en in de zomervakantie verkiezingen of campagne houden gaat hem ook niet worden.quote:Op woensdag 7 februari 2024 08:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Daar schiet je ook niks mee op vooral. Dan is het PVV +10 zetels en NSC -10 zetels, en dan zijn ze nog steeds tot elkaar veroordeeld.
Dan heb je de PVV op maximale oorlogssterkte, maar ik denk dat de verhouding rechts/links al zo'n beetje op de max zit. Het enige wat kan is dat PVV nog wat stemmen bij Forum/JA21 wegtrekt wat misschien net ervoor zou kunnen zorgen icm de extra zetels die ze krijgen van NSC dat ze het zonder Pietertje kunnen rooien.
Tot het wie bevalt?quote:Op woensdag 7 februari 2024 08:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit.
Dat zou ik zo'n afgang vinden, nieuwe verkiezingen.
En dan, als de uitslag niet uitkomt, weer nieuwe verkiezingen? Net zolang tot de uitkomst wel bevalt?
Zo werkt het niet.
Het kan dat iemand zich vergallopeert maar ik kan me niet voorstellen dat de verhouding rechts/links sterk verandert, alleen tussen de poppetjes onderling kan verschuiving optreden maar dan blijf je hetzelfde probleem houden tenzij de PVV nog fors vergroot of fors verkleint.quote:Op woensdag 7 februari 2024 08:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zoals ik laatst hier heb uitgelegd kunnen verkiezingen niet voor eind september / begin oktober. Er moet minstens 3 maanden tussen besluiten dat er verkiezingen komen en de daadwerkelijke verkiezingen zitten, het kan niet in de weken rondom 6 juni omdat er anders 2 campagnes door elkaar lopen en in de zomervakantie verkiezingen of campagne houden gaat hem ook niet worden.
Dus de huidige peilingen zeggen helemaal niks over de volgende verkiezingen, zie het verschil vorig jaar tussen de provinciale en de landelijke verkiezingen. En ook heeft nieuwe verkiezingen uitschrijven dus helemaal geen haast, er zit geen verschil tussen dat over 2 weken doen of over 3 maanden. Beide kom je op dezelfde datum uit.
De 'nieuwe verkiezingen'-apologeten.quote:
Je kon je vast tijdens de provinciale verkiezingen ook niet zo goed voorstellen dan BBB geen 10 zetels zou halen in de Tweede Kamer datzelfde jaar. Verkiezingen maandan van te voren voorspellen is met de huidige wispelturige kiezer gewoon geen doen.quote:Op woensdag 7 februari 2024 08:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het kan dat iemand zich vergallopeert maar ik kan me niet voorstellen dat de verhouding rechts/links sterk verandert, alleen tussen de poppetjes onderling kan verschuiving optreden maar dan blijf je hetzelfde probleem houden tenzij de PVV nog fors vergroot of fors verkleint.
Wat dan wel? NSC dat terugkomt op zijn besluit is volgens jou dan nog de enige optie volgens mij.quote:Op woensdag 7 februari 2024 08:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee, dit gaat niet gebeuren.
VVD gaat dat niet doen.quote:Op woensdag 7 februari 2024 08:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wat dan wel? NSC dat terugkomt op zijn besluit is volgens jou dan nog de enige optie volgens mij.
Wat mij betreft houdt de pvv Nederland in een wurggreep, min of meer al sinds de oprichting en het bereikt nu een soort van climax. Populistisch jagen op stemmen zonder inhoud. Ze kunnen inhoudelijk niks. En daar moet je dan een regering mee vormen als serieuze partij als NSC zijnde dit keer. Is niet te doen. De pvv kiezer wordt en laat zich keihard in de maling nemen.quote:Op woensdag 7 februari 2024 08:49 schreef capricia het volgende:
[..]
De 'nieuwe verkiezingen'-apologeten.
Het valt altijd anders uit dan je verwacht, maar voorzie jij nu een scenario waarin de balletjes zo vallen dat er wel een kabinet gevormd kan worden?quote:Op woensdag 7 februari 2024 08:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kon je vast tijdens de provinciale verkiezingen ook niet zo goed voorstellen dan BBB geen 10 zetels zou halen in de Tweede Kamer datzelfde jaar. Verkiezingen maandan van te voren voorspellen is met de huidige wispelturige kiezer gewoon geen doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |