Jan Slagter voelt zich ‘voorgelogen’ door Matthijs van Nieuwkerk: ‘Meer aan de hand dan mij is verteld’Jan Slagter zegt zich voorgelogen te voelen door Matthijs van Nieuwkerk nu er geruchten rondgaan over een video waarin te zien zou zijn hoe het er in de studio van De wereld draait door ‘niet heel gezellig aan toegaat’. De uitspraak van Slagter is opvallend omdat hij de gevallen presentator lange tijd heeft gesteund.
quote:
‘Ik heb best wel indringende gesprekken gevoerd met Matthijs in het verleden en daar voel ik me nu toch wel een beetje onaangenaam bij’, aldus de Omroep Max-baas in RTL Boulevard dinsdag.
Televisiemaker en columnist Özcan Akyol onthulde vrijdagavond in Vandaag Inside dat hij beelden had gezien van opnames van repetities van De wereld draait door. In de vermeende video zou ‘niet heel gezellig gedrag’ van Van Nieuwkerk te zien zijn, zo zei Akyol, die bevriend is met de presentator. ,,Niet fysiek geweld hoor. De woorden die er zijn, hoe er met elkaar wordt omgegaan. Toen dacht ik wel: deze kant van jou ken ik ook niet zo goed, dus ik weet niet precies wie ik nu verdedig.”
Hoewel Akyol stelde Van Nieuwkerk te willen blijven steunen, zei hij ook ‘dat je niet kan volhouden dat daar helemaal niets is gebeurd.’
De geruchten over de beelden lijken er nu ook voor te zorgen dat Jan Slagter zich tegen Van Nieuwkerk keert. En dat is opvallend, want de Omroep Max-baas sprong langere tijd voor Van Nieuwkerk in de bres.
quote:
,,Ik geloof wel dat er uiteindelijk toch meer aan de hand was dan mij is verteld. En dat voelt niet lekker, laat ik het zo zeggen”, aldus Slagter dinsdagavond in RTL Boulevard. ,,Het maakt me wel een beetje verdrietig ook. En met name dan ook door Matthijs, die echt op de vraag: ‘heb jij fysiek geweld gebruikt?’ gezegd heeft van: ‘Nee Jan, alleen neus tegen neus.’ Nou ja, er blijkt dus wel meer gebeurd te zijn.”
Slagter zou in het verleden ‘indringende gesprekken’ met Van Nieuwkerk hebben gevoeld, maar stelt zich daar nu ‘onaangenaam’ bij te voelen. De beelden waar Akyol het over heeft, heeft hij vooralsnog niet gezien. Maar die wens is er wel. ,,Om me een beeld te kunnen vormen.” Slagter betwijfelt overigens wel of de vermeende video publiekelijk moet worden gedeeld. ,,Het wordt allemaal zo lelijk. Terwijl je volgens mij de mensen die het echt aangaat en die echt nog steeds last hebben, daar ook niet mee helpt.”
https://www.ad.nl/show/ja(...)is-verteld~ae4d78ef/Ook hij is genaaid door Matthijs