oh wij laten hem juist beneden plaatsen! Dat hebben we nu ook in de bijkeuken, daar vouw en droog ik, en ben ik zo buiten om het buiten te hangen. Ik zou dat juist niet anders willenquote:Op maandag 5 februari 2024 08:39 schreef hilliebillie het volgende:
In plaats van een laundrychute van boven naar beneden zou ik kijken naar de optie om boven te wassen en te drogen en te strijken. Anders blijf je toch je strijkwas in de woonkamer hebben liggen die je elke keer moet opruimen als je nog niet klaar bent. En je moet ook weer elke keer je was weer naar boven brengen na het wassen/strijken/vouwen.
Dat is wat ik bij bijna alle woningen waar we naar kijken mis, boven een ruimte voor wassen, drogen, strijken. Dat heb ik nu wel en zou echt niet meer anders willen. Nooit meer manden met was in je woonkamer en nooit meer sjouwen met die volle manden, maar rechtstreeks van de strijkplank in de kast
Nou ik snap het wel hoor. Het is mijn hobby niet, maar ik eet graag van goed gerijpt vleesquote:Op maandag 5 februari 2024 08:36 schreef Xlarge het volgende:
Ik zou een rijpingskast in de keuken laten plaatsen, het liefst geintegreerd in de keuken, maar dat ik persoonlijk natuurlijk
[ afbeelding ]
Slim! Een hotfill heb ik nooit van gehoord, ik zal eens kijken. Ons dak wordt riet (ivm huidige bouw van de boerderij en vergunningen), en een zonnecollector komt daar denk ik niet op. Maar het schuurdak ligt vol met zonnepanelen en er is nog ruimte over. Ik weet alleen niet of het zin heeft om een zonnecollector zeg 30 meter van het huis te plaatsen ivm warmteverlies. Een goede om in te duiken!quote:Op maandag 5 februari 2024 08:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zou een groen dak willen. Daarnaast de mogelijkheid om regenwater te gebruiken voor het toilet en eventueel de wasmachine. Een wasmachine en vaatwasser met een hotfill vanaf een zonnecollector lijkt me ook wel wat.
Verder een kamer voor de wasmachine, waslijnen, etc. En vooral een koele ruimte of kelder voor het bewaren van groente en fruit uit de moestuin.
Goede vraag, geen idee. Een aantal jaar geleden was een zonnecollector niet heel rendabel en vooral duur. Misschien is dat nu anders. Maar het wordt al rendabeler als je het verwarmde water kunt gebruiken voor meer dan douchen.quote:Op maandag 5 februari 2024 08:42 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Slim! Een hotfill heb ik nooit van gehoord, ik zal eens kijken. Ons dak wordt riet (ivm huidige bouw van de boerderij en vergunningen), en een zonnecollector komt daar denk ik niet op. Maar het schuurdak ligt vol met zonnepanelen en er is nog ruimte over. Ik weet alleen niet of het zin heeft om een zonnecollector zeg 30 meter van het huis te plaatsen ivm warmteverlies. Een goede om in te duiken!
totaal zinloos tenzij je collectoren ongeveer recht boven je apparaat hangen. Als ik in mijn keuken (en dat is mijn ervaring met alle keukens) de warm water kraan open draai spoel ik eerst een halve minuut koud water weg, dat is litertje of 5, voordat het warm is.quote:Op maandag 5 februari 2024 08:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Een wasmachine en vaatwasser met een hotfill vanaf een zonnecollector lijkt me ook wel wat
Bij dergelijke hoeveelheid in de leiding wordt het ok tijd voor een ringleiding war je dus permanent warmwater in rondpompt.quote:Op maandag 5 februari 2024 09:06 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
totaal zinloos tenzij je collectoren ongeveer recht boven je apparaat hangen. Als ik in mijn keuken (en dat is mijn ervaring met alle keukens) de warm water kraan open draai spoel ik eerst een halve minuut koud water weg, dat is litertje of 5, voordat het warm is.
De gemiddelde nieuwe vaatwasser heeft 13 liter water nodig, en dat is voor meerder spoelbeurten
Ik kook graag en heb een grote oven. Ik heb nog nooit gehad dat ik een tweede oven nodig had. Bovendien heb je daar dan een airfryer voor.quote:
Net zo efficiënt als een quookerquote:
Ik heb helaas geen ervaring met het nieuw bouwen of zo grondig renoveren, maar heb wel zo wat ideeën. Als toevoeging wat hierboven genoemd is:quote:Op maandag 5 februari 2024 08:41 schreef Zedi het volgende:
- Toilet boven niet in de grote badkamer
- 2e kleine badkamer en-suite (3m2 ofzo, douche wasbak, toilet)
- Voldoende loze leidingen zodat je in de toekomst altijd nog iets kan doen.
- Betere groepenverdeling qua elektra, makkelijker om een “stukje” huis uit te zetten.
- infraroodpanelen op plekken waar ik vaak zit (kantoor, bank en evt eettafel) zodat je niet met een dekentje hoeft te zitten en de ruimte temperatuur ook iets omlaag kan
- vloerverwarming voor meer comfort (weet niet of infraroodpanelen dan nodig zijn)
- geluidswerend glas, valt me toch tegen hoeveel geluid er door glas heen komt
- urinoir in toiletruimte beneden, hoewel dat ook weer spettert
- lichtplan laten maken en spotjes op de juiste plekken laten plaatsen
- airco voor de warme zomerdagen
- ruime slim ingerichte inloopkast voor alle kleding
- 2 ovens in de keuken
Er zijn apparaten op de markt die ervoor zorgen het warm water pas uit de leiding komt als het warm is, kost wel wat geld (iets van 300 euro).quote:Op maandag 5 februari 2024 09:06 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
totaal zinloos tenzij je collectoren ongeveer recht boven je apparaat hangen. Als ik in mijn keuken (en dat is mijn ervaring met alle keukens) de warm water kraan open draai spoel ik eerst een halve minuut koud water weg, dat is litertje of 5, voordat het warm is.
De gemiddelde nieuwe vaatwasser heeft 13 liter water nodig, en dat is voor meerder spoelbeurten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |