abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212296217
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 15:51 schreef heywoodu het volgende:
Tjeu moet echt eens een tondeuse over de achterkant van zijn hoofd laten halen.
quote:
Het was een opvallend beeld tijdens de eerste cross van Mathieu van der Poel dit seizoen. In Herentals dook de wereldkampioen op met een nektapijtje. Is de kapper met vakantie of is het een bewuste keuze? De Nederlander legde het achteraf zelf uit.

Tijdens de televisie-uitzending van de X2O Cross in Herentals was er veel te doen rond ‘het matje van Matje’. Mathieu van der Poel viel namelijk op met zijn nektapijt. “Ik heb heel lang in Spanje gezeten en niet naar de kapper geweest”, lacht de wereldkampioen het weg. “Het begon te groeien en toen heb ik besloten om het eens wat langer te laten staan.”

Maar al snel viel de link met vader Adrie van der Poel, die destijds ook een mullet had. “Dat heb ik inderdaad ook gezien, daar ga ik nu ook voor. Ik wil het langer hebben dan ons pa vroeger”, spot Van der Poel. “Maar daar zal ik nog enkele jaren voor moeten sparen.” Rijdt de Nederlander straks ook het klassieke voorjaar met zijn nektapijt? “Misschien wel hé.”

En vriendin Roxanne? Zou zij fan zijn van Mathieu’s nieuwe haarstijl? “Nee, helemaal niet. Nog een reden extra dus om het te laten staan.”
Niet nadat het langer is geweest dan Adrianus.
  zondag 4 februari 2024 @ 17:02:37 #277
545 dop
:copyright: dop
pi_212296429
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 16:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Nee maar punt is dat áls je alles goed wil rijden, dat dat dus niet kan.

Als de drie klassementen worden verdeeld door drie renners die elk vol voor eentje gaan is dat toch wel jammer.
Probleem is natuurlijk dat er teveel crossen en klassementen zijn.
Als veldrijden geen Belgische volkssport wil zijn, dan moeten ze die onzin opdoeken.
Doe je dat niet is dat voor mij ook prima, maar zie het dan wel zoals het is.
Er is nu een aaneenschakeling van kermiskoersen die in een klassement worden gepropt.
Je kan toch niet verwachten dat iedereen daar warm voor loopt.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_212297098
Zou wel grappig zijn dat Mathieu niet gaat koersen volgend veldritseizoen en dat Wout dat opeens beslist dat het WK toch wel in de planning past.
pi_212297139
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 18:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Zou wel grappig zijn dat Mathieu niet gaat koersen volgend veldritseizoen en dat Wout dat opeens beslist dat het WK toch wel in de planning past.
In 2022 reed hij ook geen WK, terwijl Mathieu toen ook niet startte.. zal ook wel afhangen van het komende voorjaar, kans is ook aanwezig dat ze het komende winter weer anders gaan doen als het tegenvalt
pi_212297161
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 16:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
Alsof je een beknopt wegkalender gaat maken omdat Pogacar niet alles kan rijden...
Plugge vindt dit leuk
pi_212297610
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 16:31 schreef TargaFlorio het volgende:
Een 7e titel zou leuk zijn maar eigenlijk hoef ik hem niet meer in de cross te zien.
Ik heb over het algemeen meer genoten van de crossen zonder VDP dan met.
Het is niet dat hij tot zijn 40ste blijft vlammen. Meestal vindt het lichaam wel rond 32-35 het leuk geweest. Zie Sagan, Thomas, nu ook Alaphillipe op de weg. Sven Nys vond het op een dag ook leuk geweest.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_212298007
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 18:43 schreef Godshand het volgende:

[..]
Het is niet dat hij tot zijn 40ste blijft vlammen. Meestal vindt het lichaam wel rond 32-35 het leuk geweest. Zie Sagan, Thomas, nu ook Alaphillipe op de weg. Sven Nys vond het op een dag ook leuk geweest.
Bij Sagan en Alaphilippe komt dat niet zozeer door het lichaam

(En Thomas deed op z’n 37e nog mee om de Girowinst vorig jaar)
pi_212298114
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 19:09 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Mentale vermoeidheid is inderdaad misschien wel een groter gevaar.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  zondag 4 februari 2024 @ 19:41:42 #284
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_212298360
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 19:09 schreef Marcoss het volgende:

[..]

En Froome doet bijna elk jaar nog mee voor Tourwinst.
pi_212298923
quote:
7s.gif Op zondag 4 februari 2024 19:41 schreef Zwansen het volgende:

[..]
En Froome doet bijna elk jaar nog mee voor Tourwinst.
Nu z’n zadel weer goed staat, gaan we weer wat beleven dit seizoen!
pi_212299020
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 18:14 schreef Marcoss het volgende:

[..]
dat ze het komende winter weer anders gaan doen als het tegenvalt
Naar Red Bull-Denk
pi_212299400
quote:
10s.gif Op zondag 4 februari 2024 20:25 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Naar Red Bull-Denk
Dat zou ook kunnen ja.. al acht ik de kans op een monument dan een heel stuk kleiner
pi_212299986
quote:

[..]
In 2022 reed hij ook geen WK, terwijl Mathieu toen ook niet startte.. zal ook wel afhangen van het komende voorjaar, kans is ook aanwezig dat ze het komende winter weer anders gaan doen als het tegenvalt
En dit jaar rijdt hij natuurlijk ook nog Giro in plaats van Tour.
pi_212305382
quote:

[..]
Ook na je 35e kun je best nog goed presteren. Wel minder meestal. Daar moet je mee om kunnen gaan. Net zoals met het heel erg veel van huis zijn, veel dingen laten, etc. En dat voor wat mindere prestaties. Op een gegeven moment is het dan wel leuk geweest.
pi_212309674
quote:

[..]
Beiden wisten toen, dat de jetlag van de terugreis vanuit Amerika teveel invloed heeft op de voorjaarsvoorbereiding. Dat geldt niet voor Hoogerheide en Tabor.
  maandag 5 februari 2024 @ 18:55:22 #291
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_212309726
quote:

[..]
De tegenvallende prestaties van Sagan en Alaphilippe hebben niks te maken met het feit dat ze ouder zijn geworden, maar volgens mij vooral omdat ze niet meer zo gemotiveerd zijn en daarom iets minder hard trainen, iets minder op hun voeding letten, etc. Puur mentaal dus lijkt me.
pi_212313578
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  Trouwste user 2022 dinsdag 6 februari 2024 @ 09:37:42 #293
7889 tong80
Spleenheup
pi_212315877
Bert Wagendorp schreef tussen 2000 en 2006 sportcolumns voor De Volkskrant en versloeg ook zes keer de Tour de France voor die krant, maar sinds 2006 verbreedde hij zijn horizon en schrijft hij afwisselend met Sheila Sitalsing over politiek en maatschappij voor de krant in een column.

Oersaaie rouwstoet
Toch kruipt het bloed soms waar het niet gaan kan en wil hij zijn oude sporthart laten spreken. Gisteren, een dag na het WK veldrijden in Tabor, was zo’n dag. Wagendorp is namelijk bijzonder kritisch op de de sport. In een column met de titel ‘Van der Poel leidde zondag de rouwstoet van het veldrijden’ trekt hij fel van leer.

Hij begint nog met superlatieven voor de atleet Van der Poel (meester van de modder, prins van het veldrijden), maar daarna volgen de kanttekeningen over dit WK in het bijzonder en de sport veldrijden in het bijzonder.
Wagendorp vond er zondag weinig aan. “Het WK was oersaai en de meest voorspelbare koers in de lange geschiedenis van het veldrijden. Vooraf ging het er vooral over wie tweede zou worden; als elke sportwedstrijd dezelfde spanningsboog zou hebben kunnen we er een punt achter zetten.”

Veldrijden doe je op je paard
Sowieso heeft de columnist al weinig op met veldrijden. “Een dubieuze discipline. Het heeft iets geforceerds om op je racefiets door de smurrie te ploeteren, een gladde trap op te klauteren met een fiets op je nek over opzettelijk op het parcours geplaatste planken te moeten springen. Dat is geen sport, dat is een belediging voor de uitvinder van het fietspad. Veldrijden doe je op je paard.”

Volgens Wagendorp zegt het ook veel dat de enige twee die Van der Poel tegenstand kunnen bieden het WK laten schieten. “Goedbeschouwd is zoiets de faillietverklaring van je sportdiscipline. Als een WK je grootste talenten niet interesseert, is het voorbij. Van der Poel leidde zondag de rouwstoet.” Was getekend, Bert Wagendorp…

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_212315900
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 09:37 schreef tong80 het volgende:
Bert Wagendorp schreef tussen 2000 en 2006 sportcolumns voor De Volkskrant en versloeg ook zes keer de Tour de France voor die krant, maar sinds 2006 verbreedde hij zijn horizon en schrijft hij afwisselend met Sheila Sitalsing over politiek en maatschappij voor de krant in een column.

Oersaaie rouwstoet
Toch kruipt het bloed soms waar het niet gaan kan en wil hij zijn oude sporthart laten spreken. Gisteren, een dag na het WK veldrijden in Tabor, was zo’n dag. Wagendorp is namelijk bijzonder kritisch op de de sport. In een column met de titel ‘Van der Poel leidde zondag de rouwstoet van het veldrijden’ trekt hij fel van leer.

Hij begint nog met superlatieven voor de atleet Van der Poel (meester van de modder, prins van het veldrijden), maar daarna volgen de kanttekeningen over dit WK in het bijzonder en de sport veldrijden in het bijzonder.
Wagendorp vond er zondag weinig aan. “Het WK was oersaai en de meest voorspelbare koers in de lange geschiedenis van het veldrijden. Vooraf ging het er vooral over wie tweede zou worden; als elke sportwedstrijd dezelfde spanningsboog zou hebben kunnen we er een punt achter zetten.”

Veldrijden doe je op je paard
Sowieso heeft de columnist al weinig op met veldrijden. “Een dubieuze discipline. Het heeft iets geforceerds om op je racefiets door de smurrie te ploeteren, een gladde trap op te klauteren met een fiets op je nek over opzettelijk op het parcours geplaatste planken te moeten springen. Dat is geen sport, dat is een belediging voor de uitvinder van het fietspad. Veldrijden doe je op je paard.”

Volgens Wagendorp zegt het ook veel dat de enige twee die Van der Poel tegenstand kunnen bieden het WK laten schieten. “Goedbeschouwd is zoiets de faillietverklaring van je sportdiscipline. Als een WK je grootste talenten niet interesseert, is het voorbij. Van der Poel leidde zondag de rouwstoet.” Was getekend, Bert Wagendorp…

Pidlul reken ik even niet tot de grote drie, zodat er een grote twee zijn. Als die twee meedoen, maakt de rest geen kans in principe. Doen ze niet mee, dan wint er iemand die nooit zou winnen als ze wel mee zouden doen.

Wel een beetje triestig inderdaad.
  Trouwste user 2022 dinsdag 6 februari 2024 @ 09:41:33 #295
7889 tong80
Spleenheup
pi_212315903
Niet de minste die dat zegt.

Het is natuurlijk ook zo. Stel je voor dat vd Poel een Belg was.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_212315976
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 09:41 schreef tong80 het volgende:
Niet de minste die dat zegt.

Het is natuurlijk ook zo. Stel je voor dat vd Poel een Belg was.

Dat maakt me dan niet uit. Dan nog blijft de situatie dat er iemand is die eigenlijk altijd wint als hij meedoet, maar vaker niet dan wel meedoet.
  Trouwste user 2022 dinsdag 6 februari 2024 @ 09:49:22 #297
7889 tong80
Spleenheup
pi_212315983
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 09:48 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat maakt me dan niet uit. Dan nog blijft de situatie dat er iemand is die eigenlijk altijd wint als hij meedoet, maar vaker niet dan wel meedoet.
Ja, domme post van me.

pi_212326099
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_212426593
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 12:51 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ook na je 35e kun je best nog goed presteren. Wel minder meestal. Daar moet je mee om kunnen gaan. Net zoals met het heel erg veel van huis zijn, veel dingen laten, etc. En dat voor wat mindere prestaties. Op een gegeven moment is het dan wel leuk geweest.
Je kan best aardig presteren, maar sporters weten gewoon dat het een biologisch feit is dat prestaties langzaam met de leeftijd achteruit gaat. Dat betekent voor fietsers dat gedurende hun leven langzaam de hoeveelheid maximale kracht die ze langere tijd kunnen trappen langzaam naar beneden gaat (FTP).

Daarnaast neemt het herstel vermogen ook af, in die zin dat je meer tijd nodig hebt voor herstel.
Wat betreft dat laatste doet MVDP het heel goed door niet meer elke wedstrijd te verschijnen maar een paar punten in het jaar slechts.

Maar MVDP op zijn 35e zal het misschien dan gaan afleggen qua pure power tegen jongere concurrenten maar zal het dan net als Roglic en Valverde moeten compenseren met koers inzicht...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_212435108
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 09:40 schreef Halcon het volgende:

[..]
Pidlul reken ik even niet tot de grote drie, zodat er een grote twee zijn. Als die twee meedoen, maakt de rest geen kans in principe. Doen ze niet mee, dan wint er iemand die nooit zou winnen als ze wel mee zouden doen.

Wel een beetje triestig inderdaad.
Pidcock won destijds het WK in de VS, omdat de Grote Twee de verwachte naweeën van de jetlag erger vonder dan een bijna gegarandeerde WK-titel voor één van deze twee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')