In mijn hardloopgebied lopen ruiterpaden soms over in een groter zandpad. Er staan trouwens geen duidelijke verbodsborden dat je als hardloper niet op ruiterpaden zou mogen lopen.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 15:32 schreef Bronson het volgende:
https://nos.nl/regio/noor(...)en-geen-natte-voeten
Wie wist er hier dat je niet op ruiterpaden mag hardlopen?
Dat doe ik dus geregeld als ik een rondje ga trailrunnen op de veluwe.
Ik heb werkelijk waar nog nooit een handhaver / boswachter gezien in de natuurgebieden die ik aandoe en dat in 12 jaar hardlopen. Daarnaast is dit gewoon erg flauw..quote:Op dinsdag 20 februari 2024 15:32 schreef Bronson het volgende:
https://nos.nl/regio/noor(...)en-geen-natte-voeten
Wie wist er hier dat je niet op ruiterpaden mag hardlopen?
Dat doe ik dus geregeld als ik een rondje ga trailrunnen op de veluwe.
Hierop aansluitend. De toptip die ik kreeg, was om voor mijn eerste marathon te gaan voor 1) uitlopen, 2) genieten en pas op 3) een richttijd.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 13:41 schreef Evangelion het volgende:
[..]
1e keer of niet? Doeltijd of uitlopen? Hoeveel dagen en km/week loop je nu?
Ik heb vorig jaar de huisarts toch even gebeld. Bellen kan nooit kwaad.quote:Op woensdag 21 februari 2024 23:09 schreef Evangelion het volgende:
Oh fijn nog meer waar ik me zorgen over kan maken![]()
Het was best stevig maar precies op mijn calf sleeve dus de schade valt mee. Een schaafwondje. Hou het wel even in de gaten.
Toch ook maar een afspraak gemaakt voor straks na wat gepush van mensen.quote:Op woensdag 21 februari 2024 23:47 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar de huisarts toch even gebeld. Bellen kan nooit kwaad.
Balen joh. Wat gebeurde er?
Zolang het zeurende pijn is en geen scherpe pijn maak ik me niet direct zorgen. Behalve over hoeveel KM's ik ga missen door de eventuele extra rust.quote:Op woensdag 21 februari 2024 23:50 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb vanavond een stel nare intervallen gelopen. Werd telkens uit koers geblazen en het bleef maar regenen. Vorige week zeurende scheenpijn na een clinic mobiliteit, maakte me er nogal zorgen om, maar het lijkt er vandaag met de intervallen uit gelopen te zijn? Of misschien voel ik het morgen weer. We gaan het meemaken.
Komt het met loopervaring dat je uiteindelijk de pijntjes wat beter kan duiden? Ik weet wel bv wat ik kan doen en hoe erg het is als ik stijve kuiten of een stramme linker heup heb (komt vaker voor) maar zo nu en dan heb ik ineens een pijntje waarvan ik niet weet wat het is en dan kan ik zo piekeren
Dat blijft het allerlastigste van hardlopen, en ja je wordt er steeds beter in, maar ook ja je zult vast nog wel eens te lang doorlopen met een pijntje.quote:Op woensdag 21 februari 2024 23:50 schreef Tele6 het volgende:
l nare intervallen gelopen. Werd telkens uit koers geblazen en het bleef maar regenen. Vorige week zeurende scheenpijn na een clinic mobiliteit, maakte me er nogal zorgen om, maar het lijkt er vandaag met de intervallen uit gelopen te zijn? Of misschien voel ik het morgen weer. We gaan het meemaken.
Komt het met loopervaring dat je uiteindelijk de pijntjes wat beter kan duiden? Ik weet wel bv wat ik kan doen en hoe erg het is als ik stijve kuiten of een stramme linker heup heb (komt vaker voor) maar zo nu en dan heb ik ineens een pijntje waarvan ik niet weet wat het is en dan kan ik zo piekeren
Ik heb vaak aan het begin van het lopen een pijntje hier of daar die ik niet kan duiden. Maar meestal verdwijnen die na een minuut of 10, dus daar schenk ik weinig aandacht aan. Pas als het elke keer gebeurd, of de pijn blijft de hele training aanwezig, en de keer erna ook weer, dan hou ik er rekening mee. Wat meer rust, en dan kijken hoe het gaat.quote:Op woensdag 21 februari 2024 23:50 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb vanavond een stel nare intervallen gelopen. Werd telkens uit koers geblazen en het bleef maar regenen. Vorige week zeurende scheenpijn na een clinic mobiliteit, maakte me er nogal zorgen om, maar het lijkt er vandaag met de intervallen uit gelopen te zijn? Of misschien voel ik het morgen weer. We gaan het meemaken.
Geen last meer van je voet?quote:Op donderdag 22 februari 2024 10:36 schreef Neo-Mullen het volgende:
Deze week wordt hopelijk een week van primeurtjes en andere goeie statistieken:
Eerste keer 5x lopen in 1 week
Eerste keer 60km passeren in 1 week
Eerste keer 200km passeren in 1 maand
Verder:
Zaterdag eerste keer 28km sinds 2 jaar
Voorzichtigheid geboden, maar heb er vertrouwen in
Heb sinds vorige week toch weer de teensokken geprobeerd en dat lijkt toch een gouden greep. M'n sok komt daardoor niet meer in de verknelling en ik kan stukken verder lopen zonder dat m'n tenen pijn doen daardoor.quote:Op donderdag 22 februari 2024 15:38 schreef chasse_friet het volgende:
[..]
Geen last meer van je voet?
Helemaal mee eens. De looprondes vanaf mijn huis beginnen allemaal met een stuk dijk/brug en dat is met deze wind en regen echt waardeloosquote:Op vrijdag 23 februari 2024 10:54 schreef La_Tramposa het volgende:
Pfff ik ben toch zo klaar met deze winter. Normaal houd ik van hardlopen in de winter, maar vanochtend weer helemaal verkleumd thuis gekomen door windkracht 5 icm hagel en ijsregen..
Extra respect voor alle marathon-bikkels, dan sla je ook in het ergste weer geen training over!
Hoewel het vaak ook wel helpt om zo'n heilig vuurtje voor een groot doel te hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |