abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212511766
https://nos.nl/regio/noor(...)en-geen-natte-voeten

Wie wist er hier dat je niet op ruiterpaden mag hardlopen?
Dat doe ik dus geregeld als ik een rondje ga trailrunnen op de veluwe. :')
  dinsdag 20 februari 2024 @ 16:17:15 #77
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212512333
quote:
11s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 15:32 schreef Bronson het volgende:

In mijn hardloopgebied lopen ruiterpaden soms over in een groter zandpad. Er staan trouwens geen duidelijke verbodsborden dat je als hardloper niet op ruiterpaden zou mogen lopen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_212512558
quote:
11s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 15:32 schreef Bronson het volgende:

Ik heb werkelijk waar nog nooit een handhaver / boswachter gezien in de natuurgebieden die ik aandoe en dat in 12 jaar hardlopen. Daarnaast is dit gewoon erg flauw..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_212512606
Welkom @Alainaya! Ik loop sinds september en loop nu al een paar maand 3x in de week tussen de 4 en 6km. Ik ben vorige week begonnen met een schema wat opbouwt naar de 10km met 3x in de week lopen.

Helaas knapte eergister het bandje van mijn smartwatch en ben ik nu op vakantie dus daar kon ik niks mee.
Net wel op gevoel gelopen, ongeveer 30 minuten heuvel op, heuvel af. Geen idee hoe hard en hoe ver, maar het voelt in elk geval wel alsof ik wat gedaan heb. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_212514552
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 13:41 schreef Evangelion het volgende:

[..]
1e keer of niet? Doeltijd of uitlopen? Hoeveel dagen en km/week loop je nu?
Hierop aansluitend. De toptip die ik kreeg, was om voor mijn eerste marathon te gaan voor 1) uitlopen, 2) genieten en pas op 3) een richttijd.
Daardoor kon/durfde ik na 30 km het tempo los te laten en heb ik hem (alsnog he le maal kapot) uitgelopen. Als ik teveel had vastgehouden aan mn doeltijd weet ik niet of ik het die eerste keer had gehaald.
Bij mn tweede ging ik wel voor een bepaalde tijd. Maar toen wist ik beter wat ik kon verwachten.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_212527427
Au mijn hondenbeet-teller staat ook niet meer op 0 ;(
pi_212530600
Oh shit! Niet ernstig hoop ik? Bij dierenbeten altijd goed opletten dat het niet gaat ontsteken!
pi_212530978
Als de huid gebroken is inderdaad in de gaten houden of het ontstoken raakt, en ook even checken met HA of je een tetanus prik zou moeten halen.
pi_212531098
Oh fijn nog meer waar ik me zorgen over kan maken ;(

Het was best stevig maar precies op mijn calf sleeve dus de schade valt mee. Een schaafwondje. Hou het wel even in de gaten.
pi_212531380
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 23:09 schreef Evangelion het volgende:
Oh fijn nog meer waar ik me zorgen over kan maken ;(

Het was best stevig maar precies op mijn calf sleeve dus de schade valt mee. Een schaafwondje. Hou het wel even in de gaten.
Ik heb vorig jaar de huisarts toch even gebeld. Bellen kan nooit kwaad. :)

Balen joh. Wat gebeurde er?
pi_212531398
Ik heb vanavond een stel nare intervallen gelopen. Werd telkens uit koers geblazen en het bleef maar regenen. Vorige week zeurende scheenpijn na een clinic mobiliteit, maakte me er nogal zorgen om, maar het lijkt er vandaag met de intervallen uit gelopen te zijn? Of misschien voel ik het morgen weer. We gaan het meemaken.

Komt het met loopervaring dat je uiteindelijk de pijntjes wat beter kan duiden? Ik weet wel bv wat ik kan doen en hoe erg het is als ik stijve kuiten of een stramme linker heup heb (komt vaker voor) maar zo nu en dan heb ik ineens een pijntje waarvan ik niet weet wat het is en dan kan ik zo piekeren :')
pi_212533154
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 23:47 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik heb vorig jaar de huisarts toch even gebeld. Bellen kan nooit kwaad. :)

Balen joh. Wat gebeurde er?
Toch ook maar een afspraak gemaakt voor straks na wat gepush van mensen. :P

Niet heel spannend. Een man stond met zijn honden stil midden op het pad en precies voor zo'n zigzag-poortje dus ik kon er niet ruim omheen lopen. Ik moest er dus dicht langs lopen en toen beet er eentje in mijn kuit. Misschien kwam ik ook iets te hard aanlopen.

Edit: Tetanus prik en antibiotica gekregen. Het is weer wat allemaal.

[ Bericht 3% gewijzigd door Evangelion op 22-02-2024 11:46:37 ]
pi_212533355
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 23:50 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb vanavond een stel nare intervallen gelopen. Werd telkens uit koers geblazen en het bleef maar regenen. Vorige week zeurende scheenpijn na een clinic mobiliteit, maakte me er nogal zorgen om, maar het lijkt er vandaag met de intervallen uit gelopen te zijn? Of misschien voel ik het morgen weer. We gaan het meemaken.

Komt het met loopervaring dat je uiteindelijk de pijntjes wat beter kan duiden? Ik weet wel bv wat ik kan doen en hoe erg het is als ik stijve kuiten of een stramme linker heup heb (komt vaker voor) maar zo nu en dan heb ik ineens een pijntje waarvan ik niet weet wat het is en dan kan ik zo piekeren :')
Zolang het zeurende pijn is en geen scherpe pijn maak ik me niet direct zorgen. Behalve over hoeveel KM's ik ga missen door de eventuele extra rust.

[ Bericht 2% gewijzigd door Evangelion op 22-02-2024 10:11:09 ]
pi_212533959
Deze week wordt hopelijk een week van primeurtjes en andere goeie statistieken:
Eerste keer 5x lopen in 1 week
Eerste keer 60km passeren in 1 week
Eerste keer 200km passeren in 1 maand

Verder:
Zaterdag eerste keer 28km sinds 2 jaar

Voorzichtigheid geboden, maar heb er vertrouwen in *O*
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_212536981
quote:
l nare intervallen gelopen. Werd telkens uit koers geblazen en het bleef maar regenen. Vorige week zeurende scheenpijn na een clinic mobiliteit, maakte me er nogal zorgen om, maar het lijkt er vandaag met de intervallen uit gelopen te zijn? Of misschien voel ik het morgen weer. We gaan het meemaken.

Komt het met loopervaring dat je uiteindelijk de pijntjes wat beter kan duiden? Ik weet wel bv wat ik kan doen en hoe erg het is als ik stijve kuiten of een stramme linker heup heb (komt vaker voor) maar zo nu en dan heb ik ineens een pijntje waarvan ik niet weet wat het is en dan kan ik zo piekeren
Dat blijft het allerlastigste van hardlopen, en ja je wordt er steeds beter in, maar ook ja je zult vast nog wel eens te lang doorlopen met een pijntje.
Algemene stelregel is wel, je kunt beter iets ondertraind zijn dan overtraind, of erger nog, lang geblesseerd. En zeker ook als je andere sporten doet, is vroegtijdig een training vervangen voor fietsen of zwemmen nooit een slecht idee bij een beginnend pijntje. Of gewoon overslaan en rust/herstel de prioriteit geven.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_212537298
quote:

Ik heb vaak aan het begin van het lopen een pijntje hier of daar die ik niet kan duiden. Maar meestal verdwijnen die na een minuut of 10, dus daar schenk ik weinig aandacht aan. Pas als het elke keer gebeurd, of de pijn blijft de hele training aanwezig, en de keer erna ook weer, dan hou ik er rekening mee. Wat meer rust, en dan kijken hoe het gaat.
Er zijn wat pijntjes die af en toe terugkomen, en waarvan ik weet wat het is en hoe ik ze moet managen (lopersknie, geirriteerde achillespees).
pi_212538060
quote:
7s.gif Op donderdag 22 februari 2024 10:36 schreef Neo-Mullen het volgende:
Deze week wordt hopelijk een week van primeurtjes en andere goeie statistieken:
Eerste keer 5x lopen in 1 week
Eerste keer 60km passeren in 1 week
Eerste keer 200km passeren in 1 maand

Verder:
Zaterdag eerste keer 28km sinds 2 jaar

Voorzichtigheid geboden, maar heb er vertrouwen in *O*
Geen last meer van je voet?
pi_212545322
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 15:38 schreef chasse_friet het volgende:

[..]
Geen last meer van je voet?
Heb sinds vorige week toch weer de teensokken geprobeerd en dat lijkt toch een gouden greep. M'n sok komt daardoor niet meer in de verknelling en ik kan stukken verder lopen zonder dat m'n tenen pijn doen daardoor.
Zaterdag een 28km duurloop op het programma. Als ik die goed doorsta, begin ik overtuigd te raken dat ik Rotterdam kan uitlopen :o

[ Bericht 0% gewijzigd door Neo-Mullen op 23-02-2024 10:22:11 ]
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_212546488
Zaterdag ook een lange loop van plan van zo'n 25km.

Dat is dan meteen mijn langste in kilometers en wellicht ook de langste in tijdsduur.

Heb vandaag en morgen spaghetti voor wat extra calorieën.

[ Bericht 18% gewijzigd door Nober op 22-02-2024 23:57:20 ]
pi_212547209
Zaterdag eentje van 23 km, de kortste sinds 4 weken en de kortste tot de week voor Rotterdam, 2 weken ervoor nog 29 km. Deze week een recovery week en alsnog 50 km :@ Ik heb nog nooit zoveel gelopen maar tot nu toe gaat het goed.
pi_212550043
Pfff ik ben toch zo klaar met deze winter. Normaal houd ik van hardlopen in de winter, maar vanochtend weer helemaal verkleumd thuis gekomen door windkracht 5 icm hagel en ijsregen..

Extra respect voor alle marathon-bikkels, dan sla je ook in het ergste weer geen training over!
Hoewel het vaak ook wel helpt om zo'n heilig vuurtje voor een groot doel te hebben.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_212550095
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 10:54 schreef La_Tramposa het volgende:
Pfff ik ben toch zo klaar met deze winter. Normaal houd ik van hardlopen in de winter, maar vanochtend weer helemaal verkleumd thuis gekomen door windkracht 5 icm hagel en ijsregen..

Extra respect voor alle marathon-bikkels, dan sla je ook in het ergste weer geen training over!
Hoewel het vaak ook wel helpt om zo'n heilig vuurtje voor een groot doel te hebben.
Helemaal mee eens. De looprondes vanaf mijn huis beginnen allemaal met een stuk dijk/brug en dat is met deze wind en regen echt waardeloos :(

Ik heb een goed hardloopregenjack met capuchon en dat is wel echt een uitkomst, maar alsnog is het niet bepaald genieten.
pi_212550504
Vooral die eeuwige wind. Waar hebben we dit aan verdiend.
pi_212550882
Ik moet er niet aan denken om Rotterdam met keiharde regen/wind of 25+ graden te moeten lopen.

En ik denk dat die kans boven de 50% ligt ;( we wonen tenslotte in Nederland en april doet wat ie wil.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_212551160
Golazo lanceert de Kelvin Kiptim foundation
https://www.nnmarathonrot(...)n-kiptum-foundation/

Ben ik te cynisch als ik hier jeuk van krijg :@ commerciele partij en voelt als erg snel.
Hij zal zijn familie aardig wat nagelaten hebben toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')