abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212268222
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 20:12 schreef aTypisch het volgende:

[..]
haha, ja voor 7 oktober was gaza en palestina prima leefbaar
(lol)

nevenschade, noem het beestje bij de naam: tienduizenden tot miljoenen mensen moeten boeten

het is een genocide die nu, as we speak, verder wordt uitgevoerd
bij hoeveel doden of slachtoffers wil jij die term gebruiken?
1: Waar zeg ik dat?

2: Nee. Tienduizenden tot miljoenen mensen leven in een gebied waar Hamas de dienst uitmaakt, en na 7 oktober wil Israel Hamas definitief uit Gaza ellimineren, zonder zelf al te veel verliezen te lijden.

3: Het aantal slachtoffers maakt geen genocide. Het gaat om de intentie.

Begrijp niet goed waar je je zo tegen mij ageert, want ik ben alles behalve een Israel-fanboy. Maar je moet je wel aan de feiten houden
pi_212268227
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 20:19 schreef aTypisch het volgende:

[..]
dus moeten er miljoenen mensen boeten

genot
De Palestijnen mogen boeten ja, klopt. Dat hebben ze aan zichzelf te danken. Dit is het spelletje dat zij willen spelen en ook hun kinderen mee opvoeden. En dit al bijna een eeuw lang.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_212268228
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 20:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat je deze vraag stelt geeft aan dat je er weinig van begrijpt. Er kan bij een miljoen slachtoffers geen genocide zijn, en bij 100 wel. En in deze situatie is er van genocide helemaal geen sprake. Tenzij je misschien bedoelt wat Hamas deed op 7 oktober, dat kan namelijk wél worden gecategoriseerd als genocide.
sterkte met het steunen van een genocide
pi_212268243
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 20:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De Palestijnen mogen boeten ja, klopt. Dat hebben ze aan zichzelf te danken.
:)

aapje uit de mouw genot

stukje ontmenselijken

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2024 20:20:55 ]
pi_212268264
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 20:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]
1: Waar zeg ik dat?

2: Nee. Tienduizenden tot miljoenen mensen leven in een gebied waar Hamas de dienst uitmaakt, en na 7 oktober wil Israel Hamas definitief uit Gaza ellimineren, zonder zelf al te veel verliezen te lijden.

3: Het aantal slachtoffers maakt geen genocide. Het gaat om de intentie.

Begrijp niet goed waar je je zo tegen mij ageert, want ik ben alles behalve een Israel-fanboy. Maar je moet je wel aan de feiten houden
dan wil je adviseren wat verder te kijken dan 7 oktober

hamas zou graag een genocide plegen, betekent niet dat je dan moet ontkennen dat er momenteel eentje aan de gang is tegen een bevolkingsgroep dat zich niet kan verdedigen
pi_212268269
quote:

[..]
Ik steun de Palestijnen niet, dus dit gaat niet op.
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 20:20 schreef aTypisch het volgende:

[..]
:)

aapje uit de mouw genot

stukje ontmenskelijking

Dat maak jij er zelf van.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_212268278
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 20:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat maak jij er zelf van.
nee dat maak jij er zelf van, met je posts in dit topic
pi_212268283
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 20:22 schreef aTypisch het volgende:

[..]
dan wil je adviseren wat verder te kijken dan 7 oktober

hamas zou graag een genocide plegen, betekent niet dat je dan moet ontkennen dat er momenteel eentje aan de gang is tegen een bevolkingsgroep dat zich niet kan verdedigen
Er is geen genocide. Het lot van de onschuldige Gazanen is wel verschrikkelijk. Er is een humanitaire crisis gaande in Gaza.

Maar wat mij betreft staat die crisis op naam van Hamas.
pi_212268314
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 20:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Er is geen genocide. Het lot van de onschuldige Gazanen is wel verschrikkelijk. Er is een humanitaire crisis gaande in Gaza.

Maar wat mij betreft staat die crisis op naam van Hamas.
wat perspectief: 488,5 miljard USD (2021) vs 18,04 miljard USD (2021) aan GDP

palestijnen, zeg gewoon palestijnen ipv 'gazanen' of hamas als je het hebt over de doden en slachtoffers (waar ook wat hamassers tussen zitten)

praat over de echte slachtoffers, en doe niet alsof de misdaden van hamas het kan goedpraten wat er met de palestijnen gebeurt

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2024 20:25:52 ]
pi_212268321
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 20:23 schreef aTypisch het volgende:

[..]
nee dat maak jij er zelf van, met je posts in dit topic
Dan heb je die dus niet goed gelezen zo blijkt. Ik zou even rustig terugscrollen en het nog een poging geven.
pi_212268331
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 20:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dan heb je die dus niet goed gelezen zo blijkt. Ik zou even rustig terugscrollen en het nog een poging geven.
Ontmenselijking of dehumanisering is een proces waarbij de menselijkheid van een persoon of groep wordt ontkend

dit doe jij constant, door naar o.a 7 oktober te verwijzen waarna je alles wat de palestijnen overkomt goedpraat

sterkte
pi_212268340
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 20:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De Palestijnen mogen boeten ja, klopt. Dat hebben ze aan zichzelf te danken. Dit is het spelletje dat zij willen spelen en ook hun kinderen mee opvoeden. En dit al bijna een eeuw lang.
genocide toejuichen

kan gewoon
en dan doen alsof je moreel de boventoon voert

lachen
pi_212268342
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 20:25 schreef aTypisch het volgende:

[..]
wat perspectief: 488,5 miljard USD (2021) vs 18,04 miljard USD (2021) aan GDP

palestijnen, zeg gewoon palestijnen ipv 'gazanen' of hamas als je het hebt over de doden en slachtoffers (waar ook wat hamassers tussen zitten)

praat over de echte slachtoffers, en doe niet alsof de misdaden van hamas het kan goedpraten wat er met de palestijnen gebeurt
1: Het gebied heet niet Gaza? mijn excuus. Dat dacht ik.

2: Ik praat niets 'goed'. Zeg al meerdere keren: 'je kan van alles vinden van het optreden van Israel'. Ik vraag mij ook sterk af of zo ongeveer heel Noord Gaza perse plat moest om Hamas te bestrijden. En ben nog steeds benieuwd naar de 'endgame' van Israël in deze.

Maar een genocide is het niet.
pi_212268350
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 20:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]
. En ben nog steeds benieuwd naar de 'endgame' van Israël in deze.
Wat denk je zelf?
  vrijdag 2 februari 2024 @ 20:29:28 #90
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_212268357
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 20:09 schreef aTypisch het volgende:

Beroep op autoriteitgenot
Uh huh, maar als het zoveel comitment vraagt, helpt het nu eenmaal als je enige kunde in het vooruitzicht kunt stellen, vind je ook niet?

Ik luister elke dag wel podcasts, kijk ook vaak langere video's op youtube. Maar investering van zeg 1 a 2 uur is prima te doen. 30 uur, niet echt. Dan wil ik een zekere garantie dat je niet uit je nek kletst.

quote:
ik vind het een aanrader tot nu toe maatje van mij kwam ermee en het is verhelderend en interessant

je kut er eigenlijk niets over zeggen want je weet niets van de inhoud, en dat is prima
Zeker. Maar maak je geen zorgen, ik ervaar geen gemis.

Maar net zoals je hier mensen vaak ziet opmerken, dat de frictie tussen israel en palestijnen niet pas sinds 7 oct is, zijn de discussies, hier, over dat topic er ook niet pas sinds oct 7. Deze discussies lopen hier letterlijk al decennia. En ik heb er al aan ontelbare deelgenomen. Ik heb er behoorlijk vertrouwen in dat ik goed geinformeerd ben.

Maar kan je wel op aan papiertje geven dat weinig mensen je gaan volgen. 30 uur is een beetje veel, en het moet wel leuk blijven. FOK is immers tijdverdrijf.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_212268361
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 20:28 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Wat denk je zelf?
Geen idee. Er zijn nogal verschillende geluiden.
pi_212268373
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 20:29 schreef ExTec het volgende:

[..]
Uh huh, maar als het zoveel comitment vraagt, helpt het nu eenmaal als je enige kunde in het vooruitzicht kunt stellen, vind je ook niet?

Ik luister elke dag wel podcasts, kijk ook vaak langere video's op youtube. Maar investering van zeg 1 a 2 uur is prima te doen. 30 uur, niet echt. Dan wil ik een zekere garantie dat je niet uit je nek kletst.
[..]
Zeker. Maar maak je geen zorgen, ik ervaar geen gemis.

Maar net zoals je hier mensen vaak ziet opmerken, dat de frictie tussen israel en palestijnen niet pas sinds 7 oct is, zijn de discussies, hier, over dat topic er ook niet pas sinds oct 7. Deze discussies lopen hier letterlijk al decennia. En ik heb er al aan ontelbare deelgenomen. Ik heb er behoorlijk vertrouwen in dat ik goed geinformeerd ben.

Maar kan je wel op aan papiertje geven dat weinig mensen je gaan volgen. 30 uur is een beetje veel, en het moet wel leuk blijven. FOK is immers tijdverdrijf.
ah sorry
zal volgende keer eerst jou DM'en voordat ik wat media aan ga raden voor de liefhebbers

flapdrol
pi_212268376
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 20:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Geen idee. Er zijn nogal verschillende geluiden.
kijk naar het nu en naar de praktijk
pi_212268387
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 20:27 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Ontmenselijking of dehumanisering is een proces waarbij de menselijkheid van een persoon of groep wordt ontkend

dit doe jij constant, door naar o.a 7 oktober te verwijzen waarna je alles wat de palestijnen overkomt goedpraat

sterkte
Bedankt voor het bevestigen van mijn post.

Ik verwijs in bijna elke van mijn bijdrages naar de Palestijnen als 'mensen'. Wat dus het tegenovergestelde is van wat jij hier aan het beweren bent. Palestijnen zijn namelijk gewoon mensen, ook al zou je dat gezien hun gedrag soms bijna vergeten.
pi_212268425
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 20:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bedankt voor het bevestigen van mijn post.

Ik verwijs in bijna elke van mijn bijdrages naar de Palestijnen als 'mensen'. Wat dus het tegenovergestelde is van wat jij hier aan het beweren bent. Palestijnen zijn namelijk gewoon mensen, ook al zou je dat gezien hun gedrag soms bijna vergeten.
koekoek
pi_212268445
quote:

[..]
Welke genocide heb je het toch over? :?
Intolerant voor intolerantie
pi_212268462
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 20:30 schreef aTypisch het volgende:

[..]
ah sorry
zal volgende keer eerst jou DM'en voordat ik wat media aan ga raden voor de liefhebbers

flapdrol
Kwaliteitsusertje hoor ^O^
Intolerant voor intolerantie
  vrijdag 2 februari 2024 @ 20:38:17 #98
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_212268480
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 20:30 schreef aTypisch het volgende:

[..]
ah sorry
Je kan ook gewoon de sneer dat pas als je de podcasts van anti-beroep op autoriteit-genot nobody beluisterd hebt, je een onderbouwde mening/visie hebt, en zonder dat je natuurlijk alleen maar de talkingpoints van je eigen kamp kopieert, achterwege laten :)

quote:
flapdrol
Tut tut tut. Gedraag je.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_212268481
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 20:35 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Welke genocide heb je het toch over? :?
eentje die momenteel gaande is, het hoofdonderwerp in dit topic
pi_212268488
quote:

[..]
dus moeten er miljoenen mensen boeten

genot
Net als bij de Duitsers, waarom is dit zo anders? De Nazi's hadden minder support onder de Duitsers dan Hamas heeft onder de Palestijnen, maar Duitsers bombarderen was geen probleem. Maar oh wee als je een Palestijntje raakt.

"Als je het zo doet creeer je alleen maar meer Hamas"
Ja ja, waar zijn de Nazi's die gecreeerd zouden moeten zijn? Waarom is er geen wraakgevoel bij Japanners? Omdat hun extremisten zijn uitgeroeid en dat moet nu ook gebeuren voor langere vrede.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')