abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212265261
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 15:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Misschien moet hamas zich gewoon overgeven.

Maar ik weet het; je hebt het liever niet over hamas, je hebt het liever over wat de rest allemaal moet doen.
Dat is net het hele punt. De burger kan voor Hamas kapot vallen. Met Hamas valt niet te praten, geen rede, helemaal niks. Die lui zijn dood eng. Alleen maar dood en verderf en bereidt tot genocide.

Dus?

Dus moeten wij, IDF en anderen dus ons niveau verlagen tot het niveau van Hamas? Probeer je dat te zeggen, er hoeft geen rekening gehouden te worden met de burgers want Hamas doet t ook niet?

Als Rusland nog wat mensen wil vermoorden, dan mogen ze wel even op de inwoners van Gaza oefenen want Hamas geeft toch niks om de burgers.

Hamas gaat zich niet overgeven. Ik voorspel je, Hamas gaat te zijner tijd zelfs de overwinning opeisen. De ‘niet-Hamas zijnde burgers’ daar moet rekening mee gehouden worden en helemaal omdat hun leven voor Hamas geen enkele waarde heeft.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 15:40:26 #32
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_212265290
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 15:36 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat is net het hele punt. De burger kan voor Hamas kapot vallen. Met Hamas valt niet te praten, geen rede, helemaal niks. Die lui zijn dood eng. Alleen maar dood en verderf en bereidt tot genocide.

Dus?

Dus moeten wij, IDF en anderen dus ons niveau verlagen tot het niveau van Hamas?
Uh huh, dus weigeren die taken die normaliter aan hamas toebehoren, zelf maar te gaan doen, is je verlagen tot hun niveau?

Bizar wereldbeeld houd jij er toch op na.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_212265310
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 15:34 schreef ExTec het volgende:

[..]
Uh huh, en daarom heb je ik je meermaals gevraagd: waar denk jij dat het vandaan komt.

En "ik weet het niet!" moet geen beletsel zijn: voorbeeld: dat gebouw. Weet je ook niet, maar je kan dan blijkbaar wel wat bedenken.

Wat wederom geen uitnodiging is om nu gaan janken over beschadigde gebouwen en de kern voor de rest te negeren.
Ik denk dat Hamas zoveel geld heeft door de verkoop van organen, organen van arme burgers. De link met UNRWA is wat lastiger, niet uitgesloten, omdat de medewerkers direct in dienst bij UNRWA zijn en niet via een ander clubje die door UNRWA wordt betaald. Als UNRWA geld aan Hamas betaalt, zou theoretisch dat geld getraceerd kunnen worden en zou UNRWA geen sluitende boekhouding hebben. 80% van de UNRWA begroting zijn salarissen, wellicht dat de medewerkers een deel van hun salaris afstaan

België heeft zelfs de ambassadeur ontboden. Het is niet zomaar iets.
pi_212265325
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 15:40 schreef ExTec het volgende:

[..]
Uh huh, dus weigeren die taken die normaliter aan hamas toebehoren, zelf maar te gaan doen, is je verlagen tot hun niveau?

Bizar wereldbeeld houd jij er toch op na.
Ja dat zei ik ja. 👏
  vrijdag 2 februari 2024 @ 15:57:41 #35
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_212265409
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 14:44 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat buitenlanders wel even gaan bepalen hoe elders de maatschappij ingericht moet zijn, onderwijs, gezondheidszorg, justitie, enzovoort enzovoort.
Gezien de shitzooi in het hele Midden-Oosten zou dat toch eigenlijk niet zo verkeerd zijn? :7
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 2 februari 2024 @ 15:59:10 #36
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_212265425
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 15:57 schreef nixxx het volgende:

[..]
Gezien de shitzooi in het hele Midden-Oosten zou dat toch eigenlijk niet zo verkeerd zijn? :7
Lukte met Nazi Duitsland en Japan ook zeg je dan, ik ook...
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_212265639
twitter
pi_212266001
quote:
België ontbiedt ambassadeur Israël na bombardement kantoor Gaza
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-75145956

België heeft de Israëlische ambassadeur ontboden na een Israëlisch bombardement op het kantoor van een Belgische ontwikkelingsorganisatie in Gaza-Stad. Op het moment van de aanval waren er geen medewerkers in het pand.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_212266140
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 14:42 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Wat zou het kolonialisme maken dan?
Vraag ik mij ook af. Of halen ze hier allemaal naartoe om dingen te maken?
pi_212266217
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 14:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Zonder hulp sterft 90% van die 2,3 miljoen mensen. Misschien zelfs meer nu de akkers ook grotendeels vernietigd zijn

Het westen kan het ook op een andere manier aanpakken maar dan moeten we onze bondgenoot, die de grenzen van Gaza gesloten houdt, afvallen en dat willen we natuurlijk niet.
Dat hebben deze mensen toch echt over zichzelf uitgeroepen. Het Westen heeft decennialang miljarden in dit gebied gepompt dat allemaal wordt gebruikt voor terrorisme. Wanneer de Israëlische lijken als trofeeën door de straten worden gereden, staat menigeen dit uitbundig te vieren. Oma's die gebak en thee uitdelen en 15-jarigen die met knuppels nog het laatste beetje leven uit de lichamen slaan. Maar het moment dat Israël terugslaat moeten we ineens veel medelijden met deze mensen hebben?

Ik zeg het nogmaals: deze mensen zijn inmiddels al 100 jaar bezig met antisemitisme en terreur gericht jegens Joden en het land Israël. Wat mij betreft mogen de Palestijnen nu zichzelf gaan redden en als ze dat niet lukt hadden ze maar een van de tientallen (als niet honderden) kansen voor hulp en vrede maar moeten aangrijpen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 14:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Er was ook geen sympathie voor de Duitsers die Hitler aan de macht hebben gebracht, dus waarom er nu opeens veel sympathie zou moeten zijn voor de Palestijnen die Hamas aan de macht hebben gebracht is wel bijzonder te noemen.
Correct.

En waar men bij Nazi-Duitsland ergens nog wist dat wat ze deden het daglicht niet kon verdragen en men er daarom ook er alles aan deed hun grootschalige genocide te verbergen, zijn de Palestijnen trots op hun cultuur, ze scheppen er over op, ze filmen trots hun barbaarse terreur en herhalen keer op keer dat men 7 oktober zullen blijven herhalen als ze de kans krijgen.

En dan heb je vervolgens ook nog een aanzienlijk aantal naïeve gutmenschen (dan wel openlijke supporters van antisemitisch en Islamtische terreur jegens Israël) in het Westen die doodleuk beginnen met:

'Ach, maar de Palestijnen zijn zo zielig :'('
'Ohh, kijk eens wat Israël doet! :'('
'Ze zijn echt niet allemaal zo hoor! ;('
'We moeten de Palestijnen helpen! ;('
'Maar er vallen zoveel slachtoffers! ;( '

Dit blijft echt bespottelijk om te zien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_212266344
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 17:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat hebben deze mensen toch echt over zichzelf uitgeroepen. Het Westen heeft decennialang miljarden in dit gebied gepompt dat allemaal wordt gebruikt voor terrorisme. Wanneer de Israëlische lijken als trofeeën door de straten worden gereden, staat menigeen dit uitbundig te vieren. Oma's die gebak en thee uitdelen en 15-jarigen die met knuppels nog het laatste beetje leven uit de lichamen slaan. Maar het moment dat Israël terugslaat moeten we ineens veel medelijden met deze mensen hebben?

Ik zeg het nogmaals: deze mensen zijn inmiddels al 100 jaar bezig met antisemitisme en terreur gericht jegens Joden en het land Israël. Wat mij betreft mogen de Palestijnen nu zichzelf gaan redden en als ze dat niet lukt hadden ze maar een van de tientallen (als niet honderden) kansen voor hulp en vrede maar moeten aangrijpen.

Dus de grenzen van Gaza volledig sluiten en de bevolking laten verhongeren om daarna de handen in de lucht te steken
* ‘Hebben de kinderen en burgers zelf voor gekozen :'(
* ‘Fuck around and find out ;)
* ‘maar Hamas :(
* ‘Dat is discriminatie, wij hebben recht op zelfverdediging :(
pi_212266483
als hamas weg is hebben de palestijnen weer een kans op iets beters
pi_212266540
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 17:35 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dus de grenzen van Gaza volledig sluiten en de bevolking laten verhongeren om daarna de handen in de lucht te steken
Waarom zijn die grenzen aan de kant van zowel Israël als Egypte gesloten? Dat komt natuurlijk door de constante dreiging van terrorisme vanuit de Palestijnse gebieden. En terreur is nog altijd een keuze. En als jij je als bevolking constant bezighoudt met terreur moet je er niet van staan te kijken dat andere landen zich van jou willen afschermen en zich gaan beveiligen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_212266626
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 17:49 schreef pokkerdepok het volgende:
als hamas weg is hebben de palestijnen weer een kans op iets beters
Als ik mij niet vergis is na Hamas, de Palestijnse tak van de Islamtische Jihad de groepering de meeste steun krijgt en daarna de PLO. De laatste is dan weliswaar wat milder te noemen, maar alsnog steunt men terreur door de families van zogenaamde 'martelaren' uit te betalen als zij omkomen bij een terreurdaad. Kortom, het is eerder van de regen in de drup.
pi_212266683
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 18:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als ik mij niet vergis is na Hamas, de Palestijnse tak van de Islamtische Jihad de groepering de meeste steun krijgt en daarna de PLO. De laatste is dan weliswaar wat milder te noemen, maar alsnog steunt men terreur door de families van zogenaamde 'martelaren' uitbetalen als zij omkomen bij een terreurdaad. Kortom, het is eerder van de regen in de drup.
je moet ergens beginnen. die mensen zijn gehersenspoeld dat dit de enige weg is.
ze moeten zien dat het beter wordt als ze voor vrede gaan, en tegelijkertijd moet dit soort extremisme geen kans meer krijgen.
lijkt me heel goed als gaza de komende 50 jaar geen zelfbestuur krijgt, zodat mensen uit deze nachtmerrie kunnen komen.
pi_212266875
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 18:04 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
je moet ergens beginnen. die mensen zijn gehersenspoeld dat dit de enige weg is.
ze moeten zien dat het beter wordt als ze voor vrede gaan, en tegelijkertijd moet dit soort extremisme geen kans meer krijgen.
lijkt me heel goed als gaza de komende 50 jaar geen zelfbestuur krijgt, zodat mensen uit deze nachtmerrie kunnen komen.
Tja, het Westen faciliteert dit ook door telkens voor deze mensen te blijven opkomen en ze vele miljoenen te geven en Israël te veroordelen, ongeacht hoe bont men het ook maakt. Zolang men de welwillendheid en steun van het Westen krijgt, is er geen reden voor een verandering van de strategie.

De Palestijnen hebben het zelfs voor elkaar gekregen dat Israël in veel (internationale) Westerse media op gelijke voet wordt gezet met Hamas en een steeds groter deel van de jongere generaties in het Westen steunen de Palestijnen.

De enige manier hoe er echt verandering kan komen is als de steun (of dit nu financieel of via andere manieren is) compleet wegvalt. Maar het tegendeel is de realiteit, vooral de overheden met een linkse invloed, zoals die van Spanje en België, gaan zelfs méér steun bieden. In Nederland zou je wellicht hetzelfde zien als GroenLinks/PvdA de verkiezingen hadden gewonnen.
pi_212267008
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 17:35 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Nee hoor, gewoon "succes ermee, stekkertje haatbaarden. Als je liever haat en je ribben kan tellen, dan veel plezier met je telraam."

Neem jij het ze echt kwalijk?
Intolerant voor intolerantie
pi_212267179
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 15:06 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Wie heeft het over ff, of over gewoon even vragen?
Niemand
pi_212267219
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 18:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, het Westen faciliteert dit ook door telkens voor deze mensen te blijven opkomen en ze vele miljoenen te geven en Israël te veroordelen, ongeacht hoe bont men het ook maakt. Zolang men de welwillendheid en steun van het Westen krijgt, is er geen reden voor een verandering van de strategie.

De Palestijnen hebben het zelfs voor elkaar gekregen dat Israël in veel (internationale) Westerse media op gelijke voet wordt gezet met Hamas en een steeds groter deel van de jongere generaties in het Westen steunen de Palestijnen.

De enige manier hoe er echt verandering kan komen is als de steun (of dit nu financieel of via andere manieren is) compleet wegvalt. Maar het tegendeel is de realiteit, vooral de overheden met een linkse invloed, zoals die van Spanje en België, gaan zelfs méér steun bieden. In Nederland zou je wellicht hetzelfde zien als GroenLinks/PvdA de verkiezingen hadden gewonnen.
zo simpel ligt het niet denk ik. hamas staat in heel europa op de terroristische organisaties lijst. er word nooit direct geld aan hamas gegeven. maar er gaat wel heel veel geld naar gaza voor ontwikkeling en hulp. en hamas weet daar een groot deel van te onderscheppen. en dan komt hetuit op stilzwijgende overeenkomsten met hamas. bek houden of we laten geen hulp meer toe. en dan maakt een redelijk naief europa verkeerde beslissingen, want er wordt ze ook constant voorgelogen dat de palestijnen graag een eigen staat willen, en dat alles beter wordt als ze maar dit of dat konden.

wat dat betreft zien we nu een trendbreuk. hamas is te ver gegaan.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 18:53:35 #50
6484 ExTec
pi_212267266
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 15:44 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ja dat zei ik ja. 👏
Helder, dus geen cent meer geven aan die ratten, is NIET 'ons verlagen tot hun niveau'.

Mooi.
pi_212267330
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 16:20 schreef aTypisch het volgende:
[ twitter ]
Altijd een slechte zaak als je je speech begint met een vorm van argumentum ad verecundiam.

Wat interesseert mij het nu of hij Joods en/of Israeli is? het gaat om de inhoud. Nu, met de inhoud is op zichzelf weinig mis. Althans, als historische beschrijving. Het zionisme was/is inderdaad een vestigings-ideologie, en ze gingen niet naar leeg land.

Maar wat moet je daar anno nu mag mee? het meest diplomatieke wat je nu nog kan doen is gaan voor een tweestaten-oplossing. En dat is precies wat elk westers land onderschrijft. Zelfs Amerika.

Alleen is het wel zo dat Israel een te goede bondgenoot is, om dat teveel te pushen. ja, dat wel.
pi_212267337
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 18:29 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Nee hoor, gewoon "succes ermee, stekkertje haatbaarden. Als je liever haat en je ribben kan tellen, dan veel plezier met je telraam."

Neem jij het ze echt kwalijk?
Ik kan die emotie vanuit Israëlisch perspectief wel voorstellen, alleen de kinderen van die buurman wonen er over vijftig jaar nog steeds
pi_212267407
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 16:53 schreef Aether het volgende:

[..]

Vreemde keuze van België. Je keren tegen een bondgenoot in het Midden-Oosten, omdat ze een gebouw in Gaza hebben gebombardeerd. Een leeg gebouw. Die Israel na het gebeuren van 7 oktober gewoon ziet als iets dat potentieel gebruik kan worden door Hamas.

Israel wil Gaza grotendeels plat. Van die tactiek kun je moreel gezien alles vinden. Uiteraard. Maar het is wat bijzonder om te weten van de tactiek, en dan te verwachten dat dit ene gebouw overeind zou moeten blijven staan.
pi_212267738
Ik ben nu halverwege deze podcastserie, zo'n 30 uur in totaal geloof ik.

aanrader als je echt een onderbouwde visie/mening wil hebben over dit conflict ipv talking points kopiëren van je favoriete kamp
pi_212267765
https://twitter.com/AmichaiChikli/status/1753376889232662889

Amichai wil liever geopolitieke banden met Rusland en niet meer met het liberale-westen. Of het is een diplomatieke oen. Dat kan ook :)
pi_212267786
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 18:58 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik kan die emotie vanuit Israëlisch perspectief wel voorstellen, alleen de kinderen van die buurman wonen er over vijftig jaar nog steeds
maakt niet uit
muh 7 oktober zorgt ervoor dat die mensen geen recht op leven hebben
heb je dit topic niet goed doorgelezen?
pi_212267797
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 18:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Altijd een slechte zaak als je je speech begint met een vorm van argumentum ad verecundiam.

Wat interesseert mij het nu of hij Joods en/of Israeli is? het gaat om de inhoud. Nu, met de inhoud is op zichzelf weinig mis. Althans, als historische beschrijving. Het zionisme was/is inderdaad een vestigings-ideologie, en ze gingen niet naar leeg land.

Maar wat moet je daar anno nu mag mee? het meest diplomatieke wat je nu nog kan doen is gaan voor een tweestaten-oplossing. En dat is precies wat elk westers land onderschrijft. Zelfs Amerika.

Alleen is het wel zo dat Israel een te goede bondgenoot is, om dat teveel te pushen. ja, dat wel.
er zijn geen twee staten, dus is er geen tweestaten oplossing
er is alleen het nu, en in het nu wordt er een genocide gepleegd op een volk

en in dit topic juicht men daarvoor
pi_212267840
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 19:37 schreef aTypisch het volgende:

[..]
maakt niet uit
muh 7 oktober zorgt ervoor dat die mensen geen recht op leven hebben
heb je dit topic niet goed doorgelezen?
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 19:39 schreef aTypisch het volgende:

[..]

Aan zo'n topic wil je dan toch helemaal je tijd niet verdoen? :?
Intolerant voor intolerantie
pi_212267853
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 19:39 schreef aTypisch het volgende:

[..]
er zijn geen twee staten, dus is er geen tweestaten oplossing
er is alleen het nu, en in het nu wordt er een genocide gepleegd op een volk

1: Er zijn geen staten. Zowel bij israel als palestina zijn de gebieden onduidelijk. En precies daarover gaat het conflict.

2: Er is geen genocide.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 19:46:02 #60
6484 ExTec
pi_212267858
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 19:32 schreef aTypisch het volgende:
Ik ben nu halverwege deze podcastserie, zo'n 30 uur in totaal geloof ik.

aanrader als je echt een onderbouwde visie/mening wil hebben over dit conflict ipv talking points kopiëren van je favoriete kamp
Zo, 30 uur! Dan moet het wel goed zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')