abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212241497
weer je ouders zouden zijn?

TS begint: ik hou zielsveel van mijn ouders maar we waren zeker vroeger absoluut geen perfecte match.

Mijn pa is nogal een perfectionist en mijn moeder is erg dominant. Geen fijne combinatie met nogal wat struggles en uiteindelijk zijn ze ook uit elkaar gegaan.

Zou zelf kiezen voor wat meer relaxte ouders en wat minder kijken naar anderen en status.
blablablabla
pi_212241537
Draai het eens om? Zouden je ouders je weer als kind willen in een volgend leven?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  woensdag 31 januari 2024 @ 20:21:42 #3
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212241569
ik denk daar ook wel eens aan maar...
niemand is perfect

't zou natuurlijk fijn zijn als je perfecte ouders treft die 't heel goed met je voor hebben en alles mogelijk maken om jou wegwijs te maken in 't leven.

maar 't leven is maar zo kort, en alles gaat zo snel.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  woensdag 31 januari 2024 @ 20:22:09 #4
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_212241576
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2024 20:19 schreef halfway het volgende:
Draai het eens om? Zouden je ouders je weer als kind willen in een volgend leven?
Dat is niet de strekking van dit topic.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  woensdag 31 januari 2024 @ 20:23:20 #5
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212241591
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 20:22 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Dat is niet de strekking van dit topic.
Tony Beets
gold rush
;)
dat is wel 'n goede papa volgens mij
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_212241624
quote:
Zulke diepe gesprekken hebben wij niet dus dat is een gok maar ik kan me ergens voorstellen dat ze het zich ook anders hadden voorgesteld.

Al staan ze er nu totaal anders in nu ze grootouders zijn dus wellicht is het voor hun ook wel een ontwikkelproces geweest dat ze meenemen naar een hypothetisch volgende leven?
blablablabla
pi_212241712
Ja, alleen hadden ze me beter mogen voorbereiden op bepaalde dingen
  woensdag 31 januari 2024 @ 20:38:20 #8
505599 Speklap3000
#AllSpekIsBeautiful
pi_212241819
-De speelplaats is te vinden in KLB of ONZ-

[ Bericht 70% gewijzigd door Lenny77 op 31-01-2024 20:49:27 ]
met je houding en je gedrag laat je zien dat je elkaar mag
pi_212242161
Nee.
Ik ken mijn moeder niet. Ze had geen zin om moeder te zijn en is weggegaan toen ik net een jaar oud was. Ze wil nu, nu ik zelf volwassen ben en kinderen heb, ineens wel contact. Clown.
Ben hierdoor opgegroeid bij mijn vader met een alcoholverslaving. Geloof oprecht dat hij altijd zijn best heeft gedaan, maar een goede jeugd heb ik niet gehad.
  woensdag 31 januari 2024 @ 21:11:04 #10
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_212242235
Nee. Sowieso liever niet geboren als ik toch mag kiezen.
pi_212242346
Nee, geldt voor beiden.
pi_212242557
Moeilijk, maar nee, ik denk het niet.
  woensdag 31 januari 2024 @ 21:41:42 #13
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_212242612
Jazeker. Zoveel vrijheid als ik heb gekregen zou ik nergens anders krijgen. Daardoor heb ik mijn eigen keuzes altijd mogen maken. Heb ook wel wat dingen niet geleerd omdat ik eigenlijk alles zelf mocht uitzoeken maar ben ik elk geval daardoor minimaal geïndoctrineerd door ze. Als ik naar mijn vriendin kijk die nog steeds gebukt gaat doordat ze alles op een bepaalde manier doet omdat ze dat zo geleerd heeft denk ik vaak 'doe het toch zoals je het zelf wil' maar het zit er diep in.
To BG or not to BG!
  woensdag 31 januari 2024 @ 21:42:29 #14
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_212242621
Als ik dan toch zo nodig de hele shit nog een keer moet doen dan liever dat alles anders is.
Tamelijk nutteloze bezigheid anders.
pi_212243132
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 21:38 schreef anndb het volgende:
Moeilijk, maar nee, ik denk het niet.
Dit. Maar ik zie nu dat je moeilijk anders bedoelt dan dat ik het doe :P

Ik heb terugkijkend wel wat gemist en nog steeds eigenlijk wel. Dus nee en dat doet me eigenlijk wel pijn om dat te zeggen. Ik had het graag anders gezien.
pi_212243156
Nee, absoluut niet. Ik was als kind al (nu ook) ongelukkig en angstig en zij hebben daar een rol in gespeeld.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_212243263
Nee absoluut niet.
Ik had al als jong kind het gevoel dat ik geadopteerd was en dat mijn echte ouders me op een dag weer zouden komen ophalen. Ik keek vaak dromerig uit het raam, wachtend op dat moment...maar helaas. Even voor de duidelijkheid, ik ben niet geadopteerd.
Ook voelde ik geen enkele connectie met mijn twee broers en zus (nog steeds niet).
Als er een god zou bestaan, dan was het vast een grote grap om me in dat gezin geboren te laten worden.
pi_212243406
Zelfde genen, zelfde opvoeding. Dan is alles toch hetzelfde? Op wat toevalligheden na.
pi_212243796
Zeker, hopelijk zou ik dan alleen wat langer van mijn vader (en zus) mogen genieten. En mijn moeder is gewoon geweldig :Y
pi_212244074
Zeker wel, alleen als ik veel meer Lego en chips zou krijgen.
pi_212244415
Ik heb misschien nieuws voor je maar perfecte ouders bestaan niet.

Dat jij last hebt van hun gedrag komt ws door dat je los aan het komen ben. ( Tussen 25 en 30 jaar toevallig?)

Als jij meer relaxte ouders had gehad wil dat niet zeggen dat jij dan het zelfde kind was geweest. Jij bent grotendeels het product van hun gedrag. Dus bij ander gedrag had jij ook ander gedrag gehad.
pi_212249624
Ja.
Want dat zorgt er voor dat ik weer geboren word. Zonder mijn huidige ouders was er een ander persoon ontstaan en dat wil ik niet.
pi_212249846
is een wens naar een 'volgend leven' niet veelal het afleiden van de realiteit dat je gewoon maar enkel je huidige leven hebt en daarvan het beste kunt maken?

Ook zaken als je ouders, je familie, het land waarin je geboren bent en eigenlijk _alle_ omgevingsfactoren kun je zelf niet veranderen.
Maar uiteindelijk heb je wel de keuze om eraan te werken je huidige situatie te verbeteren ...

Gaan dromen over 'volgende levens' vind ik eerder nutteloos
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 1 februari 2024 @ 14:36:42 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212250115
De vraag is natuurlijk bedoeld om te vertellen wat je wel en niet waardeert aan de opvoeding door je ouders, niet of je gelooft in reïncarnatie.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 1 februari 2024 @ 14:51:57 #25
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_212250361
Mijn moeder t.e.a.b. afhalen mag, verzenden mogelijk
Le Diable
  donderdag 1 februari 2024 @ 15:16:49 #26
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212250676
Hangt er vanaf. Als ik mijn eigen ouders zou kunnen knutselen ja. Alles kan immers altijd beter.

Als het random andere ouders zijn zeker niet. De kans dat het slechter uitpakt is groter dan dat het beter uitpakt.
  Vis een optie? donderdag 1 februari 2024 @ 16:11:29 #27
70532 loveli
N
pi_212251530
Mijn vader was niet een vader zoals ik had gewild, maar op zijn manier de beste vader die hij kon zijn. Een appelboom geeft geen peren.

Mijn appelboom geeft de beste appels die hij kan en dat is goed zo.

Omgekeerd ben ik ook niet de zoon die hij had willen hebben, maar daar is 'ie inmiddels ook wel aan gewend.
crap in = crap out
pi_212251647
Mijn ouders zijn ondanks hun eigenaardigheden geweldig, dus zou ik ze 100% zeker opnieuw kiezen
pi_212251764
Mijn vader, waarvan ik helemaal niks weet, niet. Mijn moeder wel, supermoeder. Ondanks haar fratsen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Seeburg54 op 01-02-2024 18:19:34 ]
  donderdag 1 februari 2024 @ 17:13:52 #30
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_212252418
Mijn moeder wel, mijn vader.. meh.. ken mensen met leukere/betere vaders.
pi_212252543
quote:
Makkelijk te beantwoorden gezien mijn vader mij doodleuk vertelde dat hij liever had gehad dat ik geaborteerd was geweest :')

Maar OT: nee. Ik heb met mijn vader geen contact meer en de relatie met mijn moeder is wel okey als we allebei niet te lang bij elkaar zijn :') Ik heb me regelmatig afgevraagd in mijn leven of het liefde was of plicht naar mij.

De relatie met mijn moeder is mooi beschreven in dit liedje als iemand geïnteresseerd is of hetzelfde ervaart. :P

Mijn moeder is een vrouw die naar mijn idee alles wel doet en zegt uit liefde maar door haar eigen trauma totaal alles verkeerd brengt en doet. Ik zie wel dat ze het beste bedoeld maar het komt er zo vaak zo ontzettend naar uit.
En ik zie ook absoluut dat ze altijd haar best heeft gedaan voor mij en ook alles uit liefde doet. Daarom zou ik later zeker voor haar zorgen als het ooit moet maar niet voor mijn vader :P
Twiddel
pi_212252569
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2024 14:36 schreef Lienekien het volgende:
De vraag is natuurlijk bedoeld om te vertellen wat je wel en niet waardeert aan de opvoeding door je ouders, niet of je gelooft in reïncarnatie.
waarom moet je iets vinden over de opvoeding door je ouders ... anders zal het toch niet worden?

zoals ik al aangeef komt de gedachtegang over 'veranderen van je ouders' eerder over als een negatieve zucht naar een slachtofferschap... alsof alles beter zou worden als je de perfecte ouders zou hebben.
met een snufje 'voorbestemdheid' en 'predestinatie... alsof mensen bepaalde ouders voor een bepaald leven voorbestemd zijn

Dat is weinig behulpzaam, juist voor mensen die mogelijk wel vanuit een achterstand in het leven beginnen is het des te belangrijker erop te concentreren dat je juist zelf je eigen toekomst beter kunt maken, los ervan of je de meest perfecte ouders had of niet..
ouders zullen altijd sommige dingen goed doen en soms kun je ook van negatieve ervaringen juist veel leren.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 1 februari 2024 @ 17:29:47 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212252611
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 17:25 schreef RM-rf het volgende:

[..]
waarom moet je iets vinden over de opvoeding door je ouders ... anders zal het toch niet worden?

zoals ik al aangeef komt de gedachtegang over 'veranderen van je ouders' eerder over als een negatieve zucht naar een slachtofferschap... alsof alles beter zou worden als je de perfecte ouders zou hebben.
met een snufje 'voorbestemdheid' en 'predestinatie... alsof mensen bepaalde ouders voor een bepaald leven voorbestemd zijn

Dat is weinig behulpzaam, juist voor mensen die mogelijk wel vanuit een achterstand in het leven beginnen is het des te belangrijker erop te concentreren dat je juist zelf je eigen toekomst beter kunt maken, los ervan of je de meest perfecte ouders had of niet..
ouders zullen altijd sommige dingen goed doen en soms kun je ook van negatieve ervaringen juist veel leren.
Je draaft soms wel een beetje door. Het zou toch best interessant zijn om van anderen eens te horen wat ze goede aspecten van hun opvoeding vonden en wat er misschien beter of anders kon?
pi_212252700
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2024 17:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je draaft soms wel een beetje door. Het zou toch best interessant zijn om van anderen eens te horen wat ze goede aspecten van hun opvoeding vonden en wat er misschien beter of anders kon?
dat kan jij best vinden... ik doe dat niet en leg ook uit hoe ik daarover denk (ik mag hopen dat het uitspreken van hoe je denkt niet beperkt is tot bepaalde meningen).
Het inspelen op zulke gedachten van 'mijn ouders waren fout en ik kan dat allemaal verbeteren' nutteloos en eerder contraproductief is.
Ook dat het helemaal niet zo fout is dat je niet altijd ouders hebben die leuk en aardig zijn, maar soms ook stevige tegenspraak geven en over een hoop dingen een andere mening zijn
  Miss 200.000.000! donderdag 1 februari 2024 @ 17:43:27 #35
367000 roos94
pi_212252716
Hahaha, absoluut niet. Een junk vader en borderline narcist moeder. Kan wel wat beters kiezen.
  donderdag 1 februari 2024 @ 17:48:36 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212252755
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 17:41 schreef RM-rf het volgende:

[..]
dat kan jij best vinden... ik doe dat niet en leg ook uit hoe ik daarover denk (ik mag hopen dat het uitspreken van hoe je denkt niet beperkt is tot bepaalde meningen).
Het inspelen op zulke gedachten van 'mijn ouders waren fout en ik kan dat allemaal verbeteren' nutteloos en eerder contraproductief is.
Ook dat het helemaal niet zo fout is dat je niet altijd ouders hebben die leuk en aardig zijn, maar soms ook stevige tegenspraak geven en over een hoop dingen een andere mening zijn
Je neemt met zo’n reactie al een voorschot op wat je denkt dat mensen zouden melden over hun ouders. Een vrij eenzijdige insteek, namelijk dat mensen hun ouders waarschijnlijk verwijten gaan maken en ze van bepaalde zaken de schuld gaan geven.
pi_212252826
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2024 22:28 schreef Bloem75 het volgende:
Nee absoluut niet.
Ik had al als jong kind het gevoel dat ik geadopteerd was en dat mijn echte ouders me op een dag weer zouden komen ophalen. Ik keek vaak dromerig uit het raam, wachtend op dat moment...maar helaas. Even voor de duidelijkheid, ik ben niet geadopteerd.
Ook voelde ik geen enkele connectie met mijn twee broers en zus (nog steeds niet).
Als er een god zou bestaan, dan was het vast een grote grap om me in dat gezin geboren te laten worden.
Herkenbaar. Ik had als kind een hele theorie dat ik als baby door buitenaardse wezens op de aarde was gedropt om proef te draaien ofzo. En als ik het "goed" had gedaan kwam mijn echte familie me wel weer ophalen in hun ruimteschip :P
Twiddel
pi_212252833
quote:

[..]
Hoe waren jou ouders? Heb je een moeilijke jeugd gehad?
Twiddel
pi_212253035
quote:

[..]
Dit geldt natuurlijk alleen maar als je 'normale' ouders hebt gehad. Tegenspraak, discussie, zelfs domme fouten maken hoort bij het ouderschap. De perfecte ouder bestaat niet.
Echter, als je ouders je letterlijk mishandeld hebben, je tot bloedens toe slaag hebt gehad, misbruik of wat dan ook...
Dan denk je er misschien toch iets minder rooskleurig of realistisch over?
Wat geen garantie is dat je het zelf allemaal zoveel beter zal doen trouwens, maar dan denk je toch iets minder met weemoed aan je jeugdjaren terug.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_212253163
Goede vraag.....ik zeg er ja op.
Waarom?
Ik heb geen makkelijke jeugd gehad, bepaald niet.
Ik heb er echter wel veel van geleerd.
En ik leer nog steeds eevan, het heeft me sterk gemaakt en gemaakt tot wie ik nu ben.
Life is a highway...let's ride it!
pi_212255282
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 17:55 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Herkenbaar. Ik had als kind een hele theorie dat ik als baby door buitenaardse wezens op de aarde was gedropt om proef te draaien ofzo. En als ik het "goed" had gedaan kwam mijn echte familie me wel weer ophalen in hun ruimteschip :P
😂😂 ik had als kind echt wel veel fantasie maar dit is next level. Het geeft in iedergeval wel goed aan dat je je niet thuis voelde in je gezin.
Is dat ooit nog goed gekomen?

Bij mij niet. Geen ruzie ofzo maar totaal geen behoefte om met ze om te gaan. Eén broer zie ik 3x per jaar oppervlakkig. Andere broer en zus heb ik al 18 jaar niet meer gezien. Vader al vanaf jong kind niet meer gezien. Mijn moeder zie ik wel regelmatig want woont om de hoek. Maar contact is niet heel warm.
Maar ik zit er ook niet mee. Ik heb een fijne vriendengroep en die hebben mij geadopteerd als "zus".

Edit: ik lees nu bij en zie je uitleg.
  donderdag 1 februari 2024 @ 21:59:26 #42
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_212256514
Qua liefde en toewijding wel. Maar qua levensinstelling vind ik het lastig.

Andersom ben ik zeer waarschijnlijk ook niet waar ze op hadden gehoopt. Geen kerkganger, dat sowieso al.

In een volgend leven mogen ze wmb wat meer middenin de maatschappij staan (of op z'n minst beter aanvoelen wat daar speelt), en wat losser en opener zijn ten opzichte van van alles.

[ Bericht 13% gewijzigd door Eightyone op 02-02-2024 11:04:33 ]
pi_212256535
Ja.
Groot fan van User Wotte
pi_212256549
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2024 17:43 schreef roos94 het volgende:
Hahaha, absoluut niet. Een junk vader en borderline narcist moeder. Kan wel wat beters kiezen.
Dan heb je het niet van een vreemd
Groot fan van User Wotte
pi_212257735
Mijn vader, hoewel zeer zeker ook niet perfect, denk ik wel. Helaas is hij inmiddels overleden.

Mijn moeder.... ik heb op zich vaak gezellig contact met haar en houd ook echt wel veel van haar, dus daarom vind ik het eigenlijk ontzettend rot om te zeggen... maar nee... dan had ik toch wel liever een andere moeder gehad denk ik...
Tails tell tales
  donderdag 1 februari 2024 @ 23:19:19 #46
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_212258304
Nee. Als ik een volgend leven zou hebben hoeft dat voor mij niet een halfslachtige herhaling te zijn. Dus dan zou ik ook andere ouders willen. Dat staat verder compleet los van hoe tevreden ik met mijn ouders ben.

Leuk gedicht voor dit topic:
quote:
They fuck you up, your mum and dad.
They may not mean to, but they do.
They fill you with the faults they had
And add some extra, just for you.

But they were fucked up in their turn
By fools in old-style hats and coats,
Who half the time were soppy-stern
And half at one another’s throats.

Man hands on misery to man.
It deepens like a coastal shelf.
Get out as early as you can,
And don’t have any kids yourself.
  donderdag 1 februari 2024 @ 23:32:08 #47
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212258440
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 16:11 schreef loveli het volgende:
Mijn vader was niet een vader zoals ik had gewild, maar op zijn manier de beste vader die hij kon zijn. Een appelboom geeft geen peren.

Omgekeerd ben ik ook niet de zoon die hij had willen hebben, maar daar is 'ie inmiddels ook wel aan gewend.
Zoon?! Je profiel (roze lijn naast je posts op de mobiele lay out) geeft aan dat je een vrouw bent..
Hrb je een foutje gemaakt bij het invullen van je profiel? Of ben je inmiddels een vrouw?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 1 februari 2024 @ 23:34:59 #48
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212258482
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2024 23:32 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Zoon?! Je profiel (roze lijn naast je posts op de mobiele lay out) geeft aan dat je een vrouw bent..
Hrb je een foutje gemaakt bij het invullen van je profiel? Of ben je inmiddels een vrouw?
Haar vader had kennelijk liever een zoon gehad.
  donderdag 1 februari 2024 @ 23:36:17 #49
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212258506
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2024 23:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ah, dat zou ook kunnen inderdaad. Had ik ff niet door. Thanks! ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_212258939
Ja, volmondig ja.
pi_212259304
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2024 20:17 schreef Elan het volgende:

TS begint: ik hou zielsveel van mijn ouders maar we waren zeker vroeger absoluut geen perfecte match.

Mijn pa is nogal een perfectionist en mijn moeder is erg dominant. Geen fijne combinatie met nogal wat struggles en uiteindelijk zijn ze ook uit elkaar gegaan.

Zou zelf kiezen voor wat meer relaxte ouders en wat minder kijken naar anderen en status.
Waarom stel je deze vraag en wat vormt het nut voor jou om deze vraag te beantwoorden?
pi_212259316
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2024 18:15 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dit geldt natuurlijk alleen maar als je 'normale' ouders hebt gehad. Tegenspraak, discussie, zelfs domme fouten maken hoort bij het ouderschap. De perfecte ouder bestaat niet.
Echter, als je ouders je letterlijk mishandeld hebben, je tot bloedens toe slaag hebt gehad, misbruik of wat dan ook...
Dan denk je er misschien toch iets minder rooskleurig of realistisch over?
Wat geen garantie is dat je het zelf allemaal zoveel beter zal doen trouwens, maar dan denk je toch iets minder met weemoed aan je jeugdjaren terug.
:Y

Ik heb zelf een hele lieve moeder, maar ook een vader die misbruik bij mij heeft gepleegd, dus dit topic riep ook allerlei emoties bij mij op.
pi_212259466
ja hoor, had prima ouders; misschien hadden ze mij wel liever niet of anders gehad :P

er waren wel verbeterpunten, maar zou ze zo weer kiezen
pi_212284621
Vind dit een lastige vraag, mijn ouders zijn in de basis allebei top, het leven heeft ze alleen flink getekend, mijn vader is al zo'n 40 jaar alcoholist en dat heeft ons gezin zeker getekend. Op de momenten dat hij nuchter was, was hij een geweldig leuke vader en ook nu is hij naar zijn beste kunnen een fijne pa en opa maar de gevolgen van jarenlang drankmisbruik worden steeds duidelijker.

Mijn moeder is een geweldig mens maar ook met de nodige littekens, dit heeft haar nooit weerhouden om alles voor mij en mn zus te doen, soms wellicht iets te beschermend.

En toch denk ik dat ik ze beide weer zou kiezen... t blijven toch mn ouders...
S. 2014
J. 2016
pi_212287551
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2024 17:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ga je zelf ook nog antwoorden op de vraag van TS of ga je alleen maar commentaar op anderen hebben?
pi_212287623
Ik kon vandaag bij de bushalte meeluisteren met een gesprek tussen een vader en zoon, waarbij de vader probeerde uit te leggen dat zoon de volgende keer niet weer in bepaalde situatie x moest komen. Een echt vader-zoon gesprek dus. Ik voelde me een beetje sad want dat heb ik nooit echt gehad. Mijn vader is/was goed in andere dingen.
pi_212287698
Mijn moeder absoluut ja!

Mijn vader absoluut nee!
pi_212288396
Tsjah.
In een ander topic beschreef ik al dat mijn vader op mijn eerste verjaardag vertrok en eigenlijk daarvoor al niet thuis was. Mijn moeder heeft de halve DSM doorgenomen.
Perfecte jeugd neuh, zou ik het anders willen neuh.

Ik heb al heel jong geleerd dat je zelf de slingers moet ophangen, wil je een leuk feestje hebben.

Ik denk dat ik vroeg rijp was daardoor, had weinig met leeftijdsgenoten.

Ik heb het nu leuk met vrouw en 2 draken. Mijn vader nooit meer gesproken, mijn moeder nu 8 jaar dood. Na mijn pubertijd kwamen mijn moeder en ik dichter naar elkaar. Nu kan ik ook wel terug denken aan wat er wel leuk was aan mijn jeugd. Want hoewel mijn moeder vaak heftig reageerde, en druk met zichzelf bezig was om overeind te blijven hadden we het ook best goed. Ik heb nog steeds een geweldige 'stief' vader.

Nu probeer ik een eerlijke beetje strenge vader te zijn. Ik hoop dat ze later terug denken aan de verhalen die ik vertel, de weetjes die ik ze mee geef. De tijd die ik voor ze vrij maak. Het stoeien, het lego'en, de vakanties etc. En niet dat ik soms wat loop te mopperen, omdat ik dan wat overprikkeld ben.

Probeer ook eens te kijken naar hoe je ouder is geworden wie die is.
  zondag 4 februari 2024 @ 03:06:53 #59
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_212288676
Ik wens alle millenials in dit topic veel geluk in hun ouderschap.
Prrrrr
pi_212289632
Lastige vraag. Ik hou van mijn moeder, ze kon mij goed verzorgen, maar niet heel goed opvoeden. Ik twijfel er niet aan dat ze haar best deed, en ze deed zeker haar best om het mij naar mijn zin te maken.

Mijn vader zou ik direct inruilen, voor iemand die wel verantwoordelijkheid neemt voor zijn kind.
  maandag 5 februari 2024 @ 01:42:17 #61
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_212301834
Mijn moeder wel, ze is al lang geleden overleden, ik had graag geweten hoe ze nu als moeder voor me zou zijn.
Mijn vader is vooral afwezig, en niet betrokken. Heb er ook weinig contact mee. Ik zou wel willen weten hoe het is om een lieve, betrokken vader te hebben.
Wie dit leest is een lezer van dit
  One tough cookie maandag 5 februari 2024 @ 02:32:35 #62
169210 liesje1979
pi_212301919
Ja. Beiden omdat enorme loyaliteit.
Enorme loyaliteit.
Ik durf niet eens te denken aan of ik liever iets anders had gehad.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212302949
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 03:06 schreef mspoez het volgende:
Ik wens alle millenials in dit topic veel geluk in hun ouderschap.
Want iedereen met ouders heeft zelf ook een kinderwens natuurlijk. 8)7
  maandag 5 februari 2024 @ 09:21:24 #64
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_212303035
Jazeker, er valt heus wel wat op te merken denk ik maar de liefde en zekerheid die ze ons gaven is een hele goede ondergrond gebleken.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_212304836
Mijn ouders zijn vreselijke boomers, maar wel hele lieve boomers. Hebben altijd voor ons klaargestaan (en nog steeds; randomly hun drie kinderen een PS5 geven bijvoorbeeld :D ). Maar tegelijkertijd zo vast in hun normen en waarden, regels en gewoontes waarvan vooral m'n pa vond dat daar niet van afgeweken mocht/moet worden. Vooral vanaf rond m'n twintigste botste dat bijna volcontinu en was het vaak hommeles.

Resumerend denk ik dat ze mijn ouders wederom mogen zijn, maar wel op een paar voorwaarden. :+
  maandag 5 februari 2024 @ 12:21:06 #66
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_212305078
Nee, want we hebben abortus dus hoefden ze niet te trouwen dus was ik niet geboren.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_212306742
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 11:59 schreef DjVero het volgende:
Mijn ouders zijn vreselijke boomers, maar wel hele lieve boomers. Hebben altijd voor ons klaargestaan (en nog steeds; randomly hun drie kinderen een PS5 geven bijvoorbeeld :D ). Maar tegelijkertijd zo vast in hun normen en waarden, regels en gewoontes waarvan vooral m'n pa vond dat daar niet van afgeweken mocht/moet worden. Vooral vanaf rond m'n twintigste botste dat bijna volcontinu en was het vaak hommeles.

Resumerend denk ik dat ze mijn ouders wederom mogen zijn, maar wel op een paar voorwaarden. :+
PS5 geven staat voor jou gelijk aan klaarstaan voor de kinderen?
pi_212306778
Ik heb ontzettend geluk gehad met mijn lieve ouders, ook dat ze nog leven.

100% ja dus
pi_212307145
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 14:49 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Precies wat ik dacht. Materieel kwam ik ook ook weinig te kort maar ik herinner me geen ouders die er voor me waren.
pi_212316621
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 14:49 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Meer heb ik niet nodig! _O_
pi_212319393
quote:
Nee absoluut niet.
Dit lijkt mij echt erg.

Overigens zelf denk ik van wel. Erg fijne familie, niet perfect maar wie dat wel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212321361
quote:
Nee absoluut niet.
Herkenbaar. Ik had ook altijd het gevoel dat ik niet bij mijn gezin hoorde. Niet bij moeder, vader, stiefvader, zus en broertje.
Ik was zo anders dan zij. En zag ze wel als gezin, maar dan zonder mij. Ik voelde me een buitenstaander, een alien, zoals in veel andere situaties in mijn leven (school, vrienden, sport, etc.).
Ik was afstandelijk, hield alles voor mezelf. Want de zeldzame keren dat ik steun, vertrouwen, begrip of geruststelling had gezocht kreeg ik die niet.
Als puber begon ik op ze neer te kijken. Merkte ik hoe dom ze waren. Hoe typisch. Hoe mijn moeder loog en ons manipuleerde.
Mijn moeder heeft er moeite mee dat ik haar op afstand hou. Wilde eraan werken. Maar ik had daar geen enkele behoefte aan. Het was haar eigen schuld.
Why are you wearing that stupid man suit?
  dinsdag 6 februari 2024 @ 17:55:50 #73
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_212321415
Als je het aan mijn kinderen zou vragen zou je een volmondig nee horen. Hoe vaak ik al niet heb gehoord dat het bij vrienden/vriendinnen leuker, gezelliger, schoner etc is. }:|

Maar als ik zelf terugkijk zou ik wel weer dezelfde ouders willen. Een goede mix van een strenge, wat afstandelijkere vader en een heel betrokken, supersociale moeder. Samen konden en kunnen ze de wereld aan. Ze vullen elkaar ook heel goed aan en dat zorgde voor een heel stabiel, gelukkig gezinsleven.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_212324164
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 17:50 schreef kuolema het volgende:

[..]
Herkenbaar. Ik had ook altijd het gevoel dat ik niet bij mijn gezin hoorde. Niet bij moeder, vader, stiefvader, zus en broertje.
Ik was zo anders dan zij. En zag ze wel als gezin, maar dan zonder mij. Ik voelde me een buitenstaander, een alien, zoals in veel andere situaties in mijn leven (school, vrienden, sport, etc.).
Ik was afstandelijk, hield alles voor mezelf. Want de zeldzame keren dat ik steun, vertrouwen, begrip of geruststelling had gezocht kreeg ik die niet.
Als puber begon ik op ze neer te kijken. Merkte ik hoe dom ze waren. Hoe typisch. Hoe mijn moeder loog en ons manipuleerde.
Mijn moeder heeft er moeite mee dat ik haar op afstand hou. Wilde eraan werken. Maar ik had daar geen enkele behoefte aan. Het was haar eigen schuld.
Ai, dat is nog een graadje erger dan bij mij.
Ik voelde mij vooral een alien in hun cirkel/kring. Maar ik voelde mij wel altijd thuis op mijn werk/sport/vriendengroep.
Met mijn moeder heb ik best veel contact, ze woont namelijk op loopafstand. Het is een best mens, zit geen kwaad in en ik help haar regelmatig.
Maar er zit zoveel autisme/ADHD/bordeline/zwakbegaafdheid (of een combinatie daarvan) in ons gezin/familie, dat ik mij gewoon niet kan identificeren met ze. Ik heb al die aandoeningen niet,ben als enige hoogopgeleid en leef in welvaart. Zeker vergeleken met mijn broers,zus en moeder. Ik denk ook dat ze mij niet begrijpen net zoals ik hun niet begrijp.

Maar goed, ik heb er verder geen last van en heb mijn eigen fijne gezin en een fantastische vriendengroep die ik als familie beschouw.
Enkel voor mijn kinderen vind ik het jammer dat ze geen oom,tante of neefjes en nichtjes hebben. Mijn man is namelijk enig kind. Godzijdank hebben mijn broers en zus zich niet voortgepland. Ik denk dat ik als eerste jeugdzorg gebeld zou hebben.
  dinsdag 6 februari 2024 @ 20:52:59 #75
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_212324246
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 16:11 schreef loveli het volgende:

Dacht dat jij een juffie was
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_212324259
quote:
16s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 20:52 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja ik eigenlijk ook :Y
  dinsdag 6 februari 2024 @ 21:05:04 #77
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212324542
quote:
16s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 20:52 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 20:53 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ja ik eigenlijk ook :Y
quote:

[..]
  dinsdag 6 februari 2024 @ 21:06:35 #78
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_212324577
quote:

[..]
Oh op die fiets

Kan daar met de pet niet bij
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_212353993
quote:
:D

Die moet pijn doen….
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_212354960
Zeker weten. Mijn moeder en (stief)vader zijn de beste ouders die ik me maar kan bedenken O+. Moet al bijna huilen bij de gedachte dat ze er op een dag niet meer zullen zijn :'( .
pi_212423533
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2024 20:17 schreef Elan het volgende:

NEE. Zowel mijn zus, broer als ik zijn van mening dat onze ouders (m.n. mijn vader) onze jeugd heeft verpest, en daardoor een stempel op de rest van ons drieën levens heeft gedrukt. Beiden hadden een psychiatrische afwijking (angststoornis, depressie en 'n vorm van autisme met volstrek gebrek aan empathie)

Mijn zus zei laatst: "ze hadden nooit moeten trouwen" (schuld van mijn zus, zij was op komst) en "als ik m'n moeder was geweest, was ik wel 10x van 'm gescheiden".

Allemaal waar. Als kinderen zongen we wel eens een lied over hen:

"blijf af, hou op, niet doen, kijk uit, pas op, schei uit"
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_212423593
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:34 schreef blomke het volgende:

[..]
NEE. Zowel mijn zus, broer als ik zijn van mening dat onze ouders (m.n. mijn vader) aonze jeugd heeft verpest, en daardoor een stempel op de rest van ons drieen levens heeft gedrukt.

Mijn zus zei laatst: "ze hadden nooit moeten trouwen" (schuld van mijn zus, zij was op komst) en "als ik m'n moeder was geweest, was ik wel 10x van 'm gescheiden".

Allemaal waar.
Apart is dat je altijd eerst naar je eigen rol kijkt als kind en geneigd bent jezelf de schuld te geven. Terwijl je einde van de dag vrij letterlijk een product bent van de keuzes van je ouders.

Mijn vader zei na de scheiding dat hij nooit aan kinderen had moeten beginnen. Dat raakte wel even, tot je je bedenkt dat hij drie totaal verschillende kinderen heeft rondlopen.

Hij kon gewoon niet goed dealen met gedrag van kinderen.
blablablabla
pi_212423625
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:39 schreef Elan het volgende:
Hij kon gewoon niet goed dealen met gedrag van kinderen.
Dat had m'n vader het meest met mijn broer, die het meest op hem lijkt, qua Asperger. Broer had een eetstoornis, waardoor ie geen groenten en aardappelen lustte. Gevolg: we aten week in week uit, bami, nasi afgewisseld met spaghetti.

Op vakantie werd die eetstoornis manifest, dus gingen we op een gegeven moment helemaal niet op vakantie.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_212423815
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:41 schreef blomke het volgende:

[..]
Dat had m'n vader het meest met mijn broer, die het meest op hem lijkt, qua Asperger. Broer had een eetstoornis, waardoor ie geen groenten en aardappelen lustte. Gevolg: we aten week in week uit, bami, nasi afgewisseld met spaghetti.

Op vakantie werd die eetstoornis manifest, dus gingen we op een gegeven moment helemaal niet op vakantie.
Bijzonder dat je dat hetzelfde hebt. De mijne is ook wel een (soort van) autist :D
Geen asperger maar wel een echte bèta. Het is een intelligente man maar wel iemand die ook qua werk altijd heel erg in theoretische en wiskundige oplossingen redeneerde en minder op had/heeft met gevoelens.

Hij zei ook dat als hij vijf keer zei dat we iets niet mochten doen en het dan toch mis ging (wat eigenlijk inherent is aan ongeveer elk kind) hij daar compleet van flipte in zijn hoofd want hij had het GEZEGD.

Niet dat we veel geslagen zijn maar zijn woede-uitbarstingen waren redelijk explosief en bij vlagen ronduit beangstigend.
blablablabla
pi_212423829
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:54 schreef Elan het volgende:

[..]
Bijzonder dat je dat hetzelfde hebt. De mijne is ook wel een (soort van) autist :D
Geen asperger maar wel een echte bèta. Het is een intelligente man maar wel iemand die ook qua werk altijd heel erg in theoretische en wiskundige oplossingen redeneerde en minder op had/heeft met gevoelens.

Hij zei ook dat als hij vijf keer zei dat we iets niet mochten doen en het dan toch mis ging (wat eigenlijk inherent is aan ongeveer elk kind) hij daar compleet van flipte in zijn hoofd want hij had het GEZEGD.

Niet dat we veel geslagen zijn maar zijn woede-uitbarstingen waren redelijk explosief en bij vlagen ronduit beangstigend.
Klinkt alsof het thuis gezellig was vroeger. :X
pi_212423955
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:55 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Klinkt alsof het thuis gezellig was vroeger. :X
Hele sterke ups en downs Zolang je niet al te lastig was werd het een prima vader die ook tijd en moeite in je investeerde. Ook geld was er in overvloed dus veel gereisd en prettig gewoond maar toch liep je altijd wel op je tenen.

Vandaar dat ik stelde dat ik een wat meer ontspannen ouders zou willen mochten we het overdoen.
blablablabla
pi_212424652
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 14:05 schreef Elan het volgende:

[..]
Hele sterke ups en downs Zolang je niet al te lastig was werd het een prima vader die ook tijd en moeite in je investeerde. Ook geld was er in overvloed dus veel gereisd en prettig gewoond maar toch liep je altijd wel op je tenen.

Vandaar dat ik stelde dat ik een wat meer ontspannen ouders zou willen mochten we het overdoen.
Hier ook herkenbaar, ja. Rond m'n 20e werd ik opstandiger, als in ik kwam voor mezelf op, en dat veroorzaakte nog meer errors in zijn hoofd. Dan praatte hij zo een week niet meer met je, m'n moeder weer over de rooie dit dat.

Ze hadden meer momenten waarop het echte lieverds waren, maar dit soort rare bedoeningen kwamen ook veel te vaak voor.
pi_212424864
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 15:08 schreef DjVero het volgende:

[..]
Hier ook herkenbaar, ja. Rond m'n 20e werd ik opstandiger, als in ik kwam voor mezelf op, en dat veroorzaakte nog meer errors in zijn hoofd. Dan praatte hij zo een week niet meer met je, m'n moeder weer over de rooie dit dat.

Ze hadden meer momenten waarop het echte lieverds waren, maar dit soort rare bedoeningen kwamen ook veel te vaak voor.
Opstandigheid werd inderdaad niet getolereerd :')

Het bizarre was dat ik dikwijls met hem clashte want weinig filter en altijd een weerwoord. Waar mijn broertje een stuk geraffineerder was en ik vaker slachtoffer was van zijn woede kreeg mijn broertje de volle laag toen ik de deur uit was. Daar heb ik destijds echt oprecht met verbazing naar gekeken omdat ik altijd dacht dat onze karakters simpelweg botsten. In retroperspectief had hij op die momenten gewoon iemand nodig als zondebok voor zijn falende huwelijk.
blablablabla
pi_212424866
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 14:05 schreef Elan het volgende:
Zolang je niet al te lastig was werd het een prima vader die ook tijd en moeite in je investeerde. Ook geld was er in overvloed dus veel gereisd en prettig gewoond maar toch liep je altijd wel op je tenen.

Bij ons was er ook geld in overvloed, maar er mocht niets uitgegeven worden. Iets met boerenzuinigheid (mijn vader heeft de crisis van de jaren '30 op een boerderij meegemaakt en later de oorlog).

Vandaar dat we niet verder kwamen dan Zuid Limburg op vakantie (3x, toen werd ie bang voor hondsdolheid), kleding van de C&A kregen en nergens geld voor kregen. Douchen met koud water ("het gaat over de meter") en zelfs wortelen die over waren, werden de volgende dag opgewarmd...

[ Bericht 1% gewijzigd door blomke op 14-02-2024 15:46:40 ]
pi_212424877
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 15:24 schreef Elan het volgende:
In retroperspectief had hij op die momenten gewoon iemand nodig als zondebok voor zijn falende huwelijk.
Ja, zoiets vermoed ik ook. Mijn vader was ongelukkig met zichzelf en reageerde dat af op anderen.

[ Bericht 3% gewijzigd door blomke op 14-02-2024 15:45:48 ]
pi_212425779
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 00:17 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Ja, volmondig ja.
Dit. Ze zijn m'n alles.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_212427585
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 02:32 schreef liesje1979 het volgende:
Ja. Beiden omdat enorme loyaliteit.
Enorme loyaliteit.
Ik durf niet eens te denken aan of ik liever iets anders had gehad.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit heb ik ook heel lang gehad, maar de laatste jaren is dat door verschillende dingen toch ietsje afgenomen....
Tails tell tales
pi_213649155
Nee absoluut niet. Vraag me af wat ik in mijn vorige leven heb gedaan om dit te verdienen. :N
pi_213652906
Mijn moeder zeker! Ze doet zo hard haar best O+

Mijn vader niet. Iets misbruik, verwaarlozing en mishandeling etc. Nare vent en ik ben blij dat hij dood is, ook al mag je dat niet zeggen.
pi_213652908
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2024 17:23 schreef potjecreme het volgende:
Nee absoluut niet. Vraag me af wat ik in mijn vorige leven heb gedaan om dit te verdienen. :N
-O- dikke knuffel...
pi_213653222
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 22:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nare vent en ik ben blij dat hij dood is, ook al mag je dat niet zeggen.
Mag je best zeggen, geldt ook voor de mijne. Geloof niet dat m'n moeder een traan heeft gelaten toen ie na 56 jaar huwelijk overleed. De laatste jaren zat ie dement in een verzorgingstehuis, heb 'm er 1x opgezocht, had er geen gevoel bij.

Verpeste jeugd, voor alle 3.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')