Je hebt het goed begrepen hoor. Mijn post is nogal vaag omdat ik het zo anoniem mogelijk probeer te verwoorden ;-)quote:Op woensdag 31 januari 2024 17:50 schreef Hanca het volgende:
Ik snap je post niet helemaal?
Je partner heeft gesolliciteerd op een functie, maar die is eigenlijk te hoog gegrepen en nu willen ze eventueel een lagere functie vrijmaken, maar voorlopig is er alleen een nog lagere functie beschikbaar?
Maar die hogere functie waar een vacature voor was blijft dan dus wel vacant/wordt ingevuld door een andere sollicitant?
Tja, dan hangt het af van de grootte van het bedrijf. Bij een groot bedrijf zal die tussenfunctie er wel kunnen komen, bij een wat kleiner bedrijf wordt dat misschien wel lastig. Gezien het feit dat er budget voor moest worden gezocht, lijkt het me geen heel groot bedrijf en denk ik zo dat er best het risico is dat het een paar jaar duurt voor je door kunt stromen.
Hij is momenteel werkzaam bij een startup die nogal in zwaar weer zit en waar geen doorgroeimogelijkheden zijn, waardoor hij voor zijn gevoel nogal stagneert in zijn ontwikkeling.quote:Op woensdag 31 januari 2024 18:04 schreef baskick het volgende:
Waarom zou je als doorstromer een startersfunctie gaan vervullen, aannemende dat hij nu werk heeft en niet op de schopstoel zit?
Als ze dat kunnen, zou ik erop wachten vanuit huidige baan.quote:Op woensdag 31 januari 2024 18:26 schreef Sodemieters het volgende:
Ik denk dat ik de juniorfunctie alleen zou accepteren als ze zwart op wit beloven dat ik binnen drie maanden door kan stromen naar de hogere functie.
Ik zou exact hetzelfde doen. Een garantie dat ik binnen afzienbare tijd naar die beloofde functie kan doorstromen.quote:Op woensdag 31 januari 2024 18:26 schreef Sodemieters het volgende:
<knip>
Ik denk dat ik de juniorfunctie alleen zou accepteren als ze zwart op wit beloven dat ik binnen drie maanden door kan stromen naar de hogere functie.
Dan lekker blijven zitten waar hij zit en wachten tot die functie bij dat andere bedrijf geregeld is. (Of eigenlijk dat vage bedrijf links laten liggen en verder zoeken ...) Iets met oude schoenen weggooien...quote:Op woensdag 31 januari 2024 18:12 schreef Alaianaya het volgende:
[..]
Hij is momenteel werkzaam bij een startup die nogal in zwaar weer zit en waar geen doorgroeimogelijkheden zijn, waardoor hij voor zijn gevoel nogal stagneert in zijn ontwikkeling.
Die startersfunctie is natuurlijk ook niet goed voor zijn groei, maar het vooruitzicht op een doorgroeimogelijkheid is dan wel weer interessant.
Die is werkzaam bij het bedrijf inderdaad.quote:Op woensdag 31 januari 2024 20:58 schreef Syrena het volgende:
Werkt die recruiter zelf ook bij dat bedrijf of is hij door het bedrijf ingehuurd?
Want het lijkt er op dat hij met een loze belofte z'n target wil halen.
Wat ik nog vreemder vindt is dat ze het budget (nog) niet geregeld hebben. Voor hetzelfde geldt neemt hij de instapfunctie en gaan ze roepen dat er geen budget is en blijft hij in de instapfunctie hangen.quote:Op donderdag 1 februari 2024 09:22 schreef zatoichi het volgende:
Begrijp ik nu goed dat hij gesolliciteerd heeft op functie met een hogere waardering dan wat hij nu doet, maar dat hij nu een functie krijgt aangeboden "dat aansluit" op zijn huidige functie (oftewel een lagere waardering) waar hij even op moet wachten, of kan kiezen voor een nog lagere totdat die functie is gecreëerd?
Is dat niet een hele rare gang van zaken? Eigenlijk is hij dus afgewezen op de baan waarop hij solliciteerde. Ik zou sowieso bedanken want een beetje meedenkend bedrijf zou juist zelf voor die aansluiting gaan zorgen in de functie waarop hij gewoon heeft gesolliciteerd. Afhankelijk van het bedrijf kan het soms heel lastig zijn om zomaar een functie te creëren bovendien sta je direct bekent als degenen die net niet goed genoeg was voor de vacature die ze echt wilden hebben.
Dat zijn mijn alarmbellen die direct afgaan; maar goed is was niet bij dat gesprek...
Dat is niet altijd waar. Je wil niet weten door hoeveel hoepel mijn leidinggevende moet springen om mij buiten het functiehuis een salarisverhoging te geven. Heeft maanden geduurd voordat het officieel geregeld was.In de tussentijd werd ik anders gecompenseerd.quote:Op donderdag 8 februari 2024 11:33 schreef RealRS het volgende:
Uiteindelijk werk je voor jezelf:
1. Is het salaris wel al op het nieuwe niveau of een stap vooruit? Zo niet, willen ze hier afspraken over maken. Ik zou sowieso nooit inleveren op mijn salaris, ook niet tijdelijk, daar betaal je ten slotte je rekeningen mee.
Het salaris dat je accepteert, reken er maar op dat je dat krijgt voor een langere tijd. Omhoog is altijd extreem moeizaam.
2. Is het werk wat je accepteert acceptabel, beter dan wat je nu hebt. Dan kan je het risico wel nemen.
Lager instromen is altijd onzin, als een bedrijf wil kan alles zo geregeld worden, ook bij grote bedrijven. Dat duurt nooit langer dan een paar weken. Als ze het nu al niet direct willen regelen, is blijkbaar de noodzaak niet hoog genoeg.
Als laatste, als je nu geen werk hebt en het is een aardig bedrijf, zou je ook het risico kunnen nemen. Geen inkomen is altijd minder dan geen inkomen.
Nou ja, ik werk bij een middelgroot bedrijf maar bij ons zou een dergelijk traject toch snel een paar weken in beslag nemen. Het is natuurlijk niet zo alsof iedereen duimen zit te draaien en ze bij HR wachten op het creëeren van een tussenfunctie.quote:Op donderdag 8 februari 2024 07:33 schreef HSG het volgende:
[..]
Wat ik nog vreemder vindt is dat ze het budget (nog) niet geregeld hebben. Voor hetzelfde geldt neemt hij de instapfunctie en gaan ze roepen dat er geen budget is en blijft hij in de instapfunctie hangen.
Die moeilijkheid bestaat uit dat niet iedereen op elk niveau zomaar instemt, waarschijnlijk?quote:Op donderdag 8 februari 2024 12:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is niet altijd waar. Je wil niet weten door hoeveel hoepel mijn leidinggevende moet springen om mij buiten het functiehuis een salarisverhoging te geven. Heeft maanden geduurd voordat het officieel geregeld was.In de tussentijd werd ik anders gecompenseerd.
Dan zou ik het niet doen, ik krijg dan het idee dat die recruiter gewoon een rol wil vullen om zijn geld te krijgen.quote:Op woensdag 31 januari 2024 17:54 schreef Alaianaya het volgende:
[..]
Je hebt het goed begrepen hoor. Mijn post is nogal vaag omdat ik het zo anoniem mogelijk probeer te verwoorden ;-)
Gaat om een zeer groot bedrijf, vandaar dat wij het nogal een gekke werkwijze vinden. Het voorstel is trouwens gedaan door een recruiter, dus of de komst van de functie een vaste toezegging is is nog onduidelijk.
Nee starre HR en niet buiten de paden denken.quote:Op donderdag 8 februari 2024 12:34 schreef baskick het volgende:
[..]
Die moeilijkheid bestaat uit dat niet iedereen op elk niveau zomaar instemt, waarschijnlijk?
Ja, oke, maar dan willen ze dus niet (of althans, geen consensus):quote:Op donderdag 8 februari 2024 13:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee starre HR en niet buiten de paden denken.
quote:als een bedrijf wil kan alles zo geregeld worden
ja punt is dat een deel van het bedrijf het wel wil en het andere dele niet.quote:Op donderdag 8 februari 2024 13:25 schreef baskick het volgende:
[..]
Ja, oke, maar dan willen ze dus niet (of althans, geen consensus):
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |