Maakt dat wat uit? Vertel waar ie wel heen moet?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 21:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Vlees weinig? Waar ga je naartoe? Edeka, Rewe?
Zeg dan even waar je heen gaat. Welke plaats, of welke supermarkten er zijn.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 20:51 schreef Nico987 het volgende:
Hallo,
Morgen gaan we weer eens naar Duitsland om de drogisterij leeg te kopen. Alleen op een voorraad body lotion is de brandstof er al uit.
Maar nu loop ik in de supermarkt altijd wat verdwaasd rond. Want wat moet ik daar nu kopen. Vlees hebben ze er weinig, en wat ze heBben is vaak niet goedkoper dan bij ons. Vorige keer een pond gehakt vergeleken met AH was behoorlijk duurder. Maar ik lees overal dat vlees wel goedkoper is. Hoe zit dat. Zou fijn zijn om wat vlees voor de bbq deze zomer in de vriezer te kunnen hebben.
Wat zijn nog meer dingen die je echt nodig hebt. Uiteraard een doos Dickmans. Maar verder?
Ja dat maakt wel wat uit, Edeka en Marktkauf hebben altijd grote Fleischtheken, bij bijvoorbeeld Netto of Aldi zie je dat niet een ja het aanbod aan vlees niet per se spektakulair (quote:Op vrijdag 23 mei 2025 21:45 schreef Puala het volgende:
[..]
Maakt dat wat uit? Vertel waar ie wel heen moet?
Rewe (mijn enige ervaring is Kranenburg) heeft veel vlees. Maar vond het niet perse goedkoper dan in NL. Afhankelijk van je zoekt, qua biologisch of kilo knaller.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja dat maakt wel wat uit, Edeka en Marktkauf hebben altijd grote Fleischtheken, bij bijvoorbeeld Netto of Aldi zie je dat niet een ja het aanbod aan vlees niet per se spektakulair ()
Ik ben nog niet in een Rewe en Kaufland geweest, ik vermoed dat die het ook wel hebben.
Ik heb nog maar 1 K+K en Kombi bezocht daar waren de balies kleiner, maar ja "einer ist keiner" geen idee of het overal kleiner is.
In de rest van Nederland heb je Turkse slagers ook goedkoper, maar daar is het aanbod. Niet zo grootquote:Op vrijdag 23 mei 2025 21:44 schreef tralalala het volgende:
Op de Veluwe hebben we nog ouderwetse goede kiloknallerslagers (pater, de winkel, etc). Kip(dij)filet bij de Makro. Meestal stukken goedkoper dan in Duitsland.
Ik dacht eigenlijk Emmerich. Maar dat staat niet echt vast. Het zal de eerste keer zijn sinds de chiptuning dat deze auto Duitsland in gaat dus een stukje autobahn is ook mooi meegenomen.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 21:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeg dan even waar je heen gaat. Welke plaats, of welke supermarkten er zijn.
Ze hebben daar ook gewoon folders met aanbiedingen per keten.
En vergeet de getrankehalle niet
Mijn twee adressen als je uit het midden van Nl komt:
Kleve:
https://goo.gl/maps/XDYJHs8N8zhCV9CE6
En eigenlijk nog meer keuze qua supermarkt en dichterbij, Kranenburg, daar spreken ze inmiddels Nederlands:
https://maps.app.goo.gl/cqAW9QPJYTdH3vkk9.
In Kranenburg staan Nederlandse vis-stalletjes, maar ook Duitse curry worst-stalletjes. En op de weg er heen in DL, zie je borden met 'tabak, vuurwerk ' langs de kant. Grappig gewoon.
Als het druk is, best parkeren achter de getrankehalle, is altijd plek. Na de rotonde links.
Veel plezier.![]()
Rij liever door naar Kleve. Emmerich is niet voorzien van een goede grote super.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 09:05 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk Emmerich. Maar dat staat niet echt vast. Het zal de eerste keer zijn sinds de chiptuning dat deze auto Duitsland in gaat dus een stukje autobahn is ook mooi meegenomen.
Mijn ervaring is dat er in Duits vlees minder water zit. Dat gehakt niet zwemt in een plas water. En dat uit spekjes nog echt een laag vet komt.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 20:51 schreef Nico987 het volgende:
Hallo,
Morgen gaan we weer eens naar Duitsland om de drogisterij leeg te kopen. Alleen op een voorraad body lotion is de brandstof er al uit.
Maar nu loop ik in de supermarkt altijd wat verdwaasd rond. Want wat moet ik daar nu kopen. Vlees hebben ze er weinig, en wat ze heBben is vaak niet goedkoper dan bij ons. Vorige keer een pond gehakt vergeleken met AH was behoorlijk duurder. Maar ik lees overal dat vlees wel goedkoper is. Hoe zit dat. Zou fijn zijn om wat vlees voor de bbq deze zomer in de vriezer te kunnen hebben.
Wat zijn nog meer dingen die je echt nodig hebt. Uiteraard een doos Dickmans. Maar verder?
Het is waar, maar dan nog vind ik het vlees niet geweldig. Ik koop mijn vlees voornamelijk bij de horecaslager, of bij een boerenmarkt (Scharrelvarken)quote:Op zaterdag 24 mei 2025 17:43 schreef z80 het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat er in Duits vlees minder water zit. Dat gehakt niet zwemt in een plas water. En dat uit spekjes nog echt een laag vet komt.
En is Duitsland houden ze van worst. Waarbij een rookworst ook echt gerookt is.
En wat echt goedkoper is, alcoholische dranken.
EMTÉ was de enige supermarkt met een echt goede slagersafdeling in Nederland, helaas opgeslokt door de Jumbo.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 17:43 schreef z80 het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat er in Duits vlees minder water zit. Dat gehakt niet zwemt in een plas water. En dat uit spekjes nog echt een laag vet komt.
En is Duitsland houden ze van worst. Waarbij een rookworst ook echt gerookt is.
En wat echt goedkoper is, alcoholische dranken.
EMTÉ was Sligro meen ik mij te herinnerenquote:Op zaterdag 24 mei 2025 18:04 schreef tralalala het volgende:
[..]
EMTÉ was de enige supermarkt met een echt goede slagersafdeling in Nederland, helaas opgeslokt door de Jumbo.
Waar ligt dat aan die prijs voor sinaasappelsap? Ben echt wel benieuwd. Woon in Spanje en hier kost een liter 100 % sap van een eenvoudig huismerk 1,50 - 2,00 per liter wat voor hier al heel duur is. Wij halen de goedkoopste sinaasappels op de markt, die zijn hier 0,80¤ tot 1¤ per kilo en persen zelf.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 11:40 schreef marcel.de het volgende:
pure 100% Sinaasappelsap is in Nederland en Duitsland schreeuwend duur geworden en de prijzen ontlopen elkaar nauwelijks. Andere fruitsappen zijn in de aanbieding behalve de sinaasappel. Of zoals Valensina doet gewoon stuk kleinere 0,7 liter flesjes er tussen
Kilo sinaasappels is wat, 0,6 Liter Sap? kom je op 1,70 per literquote:Op zaterdag 24 mei 2025 21:24 schreef foodlover het volgende:
[..]
Waar ligt dat aan die prijs voor sinaasappelsap? Ben echt wel benieuwd. Woon in Spanje en hier kost een liter 100 % sap van een eenvoudig huismerk 1,50 - 2,00 per liter wat voor hier al heel duur is. Wij halen de goedkoopste sinaasappels op de markt, die zijn hier 0,80¤ tot 1¤ per kilo en persen zelf.
dat heb ik laatst uitgezocht. In Florida werd veel verwoest door de orkanen. In Brazilië was tegelijk de oogst mislukt.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 21:24 schreef foodlover het volgende:
[..]
Waar ligt dat aan die prijs voor sinaasappelsap? Ben echt wel benieuwd. Woon in Spanje en hier kost een liter 100 % sap van een eenvoudig huismerk 1,50 - 2,00 per liter wat voor hier al heel duur is. Wij halen de goedkoopste sinaasappels op de markt, die zijn hier 0,80¤ tot 1¤ per kilo en persen zelf.
Eens hoor, maar dan is het wel echt sap in plaats van uit pak.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 22:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Kilo sinaasappels is wat, 0,6 Liter Sap? kom je op 1,70 per liter
Goed om te weten! Er is aan de ES kust vorig jaar een periode geweest dat de boeren de sinaasappels lieten verpieteren aan de boom omdat oogsten duurder was dan wat ze opbrengen. Idem nu nog voor de citroenen hier in de buurt binnenland Murcia.quote:Op zondag 25 mei 2025 08:40 schreef marcel.de het volgende:
[..]
dat heb ik laatst uitgezocht. In Florida werd veel verwoest door de orkanen. In Brazilië was tegelijk de oogst mislukt.
In Spanje daarentegen niets aan de hand. Maar het herstel van Florida zou wel paar jaar duren.
Enerzijds een aannemelijk verhaal, anderzijds vertrouw ik niets meer en worden we steeds genept. Toen de oorlog in Oekraine startte schoot de prijs van zonnebloemolie van 89cent naar 6euro, evenals koolzaadolie.
En er is nooit iets aan de hand geweest qua olie
Goeie vraag, het blijft ingevroren geconcentreerd sap wat per boot wordt vervoerd en hier weer wordt aangelengd met water. En vervolgens voor tyfusveel geld wordt verkocht aan de klant.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 21:24 schreef foodlover het volgende:
[..]
Bizar is dat toch eigenlijk he, zondequote:Op maandag 26 mei 2025 08:36 schreef foodlover het volgende:
[..]
Goed om te weten! Er is aan de ES kust vorig jaar een periode geweest dat de boeren de sinaasappels lieten verpieteren aan de boom omdat oogsten duurder was dan wat ze opbrengen. Idem nu nog voor de citroenen hier in de buurt binnenland Murcia.
Water in vlees komt door voer. Goed voer = goed vlees. Maar als je per kilo dier wordt betaald, is de groitste prikkel om voer te geven waar ze van aankomen (of vocht vasthouden).quote:Op zaterdag 24 mei 2025 17:43 schreef z80 het volgende:
[..]
nou sorry ik ken andere verhalen. Onder andere van keuringsdienst van waarde.quote:Op maandag 26 mei 2025 18:31 schreef loveli het volgende:
[..]
Water in vlees komt door voer. Goed voer = goed vlees. Maar als je per kilo dier wordt betaald, is de groitste prikkel om voer te geven waar ze van aankomen (of vocht vasthouden).
NL spekjes bestaan vaak uit samengesteld vlees, DE spekjes zijn echte spekjes.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |