kijk, eindelijk valt het kwartjequote:Op maandag 28 oktober 2024 14:09 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Aha, lekker tricky dus.
Donderdag is namelijk Reformationstag dat wordt in NRW dus niet gevierd![]()
My bad, sorry
ik zoek altijd aanbieding. Marktguru app en dan zoeken op jouw Markenbutterquote:Op zondag 3 november 2024 20:09 schreef derLudolf het volgende:
Wat is boter duur geworden, nog niet heel lang geleden kocht ik Gut&Gunstig 'Deutsche Markenbutter' voor ¤1,59 en herinner me ook nog dat ik ¤1,39 gaf. Gisteren moest ik ¤2,39 betalen
Marktkauf is een grote Edeka.quote:Op donderdag 12 december 2024 22:08 schreef 111210 het volgende:
Van het weekend langs de Marktkauf, heb die keten niet eerder bezocht. Waar zit die qua prijzen? (Hoog, midden, laag)
Auf der Heide steht ein kleiner Superrmarktquote:Op donderdag 12 december 2024 22:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Marktkauf is een grote Edeka.
Boter is nog steeds duur. Zowel in Nederland als in Duitsland. En ik verbaasde mij er ook over want boter scheelde nog al wat als je het in Duitsland koopt kochtquote:Op zondag 3 november 2024 20:09 schreef derLudolf het volgende:
Wat is boter duur geworden, nog niet heel lang geleden kocht ik Gut&Gunstig 'Deutsche Markenbutter' voor ¤1,59 en herinner me ook nog dat ik ¤1,39 gaf. Gisteren moest ik ¤2,39 betalen
In Nederland nu 2,65 per pakje bij de Aldi.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 13:49 schreef derLudolf het volgende:
Dat was al van voor de MKZ uitbraak. Ongunstige omstandigheden voor gras (minder vet in de melk) en een hoge prijs/vraag naar kaas
Die van de Hema is ook echt 2/3 van wat het ooit was, als het niet nog kleiner is.quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:26 schreef Bocaj het volgende:
Inflatie Nederland 4%
Inflatie Duitsland 2,22%
Rookworst lekker bij de stamppot was ineens ook 30 cent duurder. (Meer dan 15% stijging.)
Bovendien zijn ze van Unox overgestapt naar een andere fabrikant. Ik hou niet van rookworst, maar geen idee of de smaak dan ook minder is, of dat ze hun eigen recept ook bij de nieuwe leverancier gebruiken.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 15:27 schreef 111210 het volgende:
[..]
Die van de Hema is ook echt 2/3 van wat het ooit was, als het niet nog kleiner is.
Ha, zit net de folder van de Aldi online te lezen en ziehier:quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Bovendien zijn ze van Unox overgestapt naar een andere fabrikant. Ik hou niet van rookworst, maar geen idee of de smaak dan ook minder is, of dat ze hun eigen recept ook bij de nieuwe leverancier gebruiken.
De verse rookworst uit de koeling van de Aldi is goedkoper dan de Unox elders in de winkel, m'n ouders vinden de verse lekkerder.
Toevallig van de week een uitzending van de keuringsdienst van waarde over dit soort “best getest prijzen” die vertellen je dus eigenlijk precies niks…quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:23 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ha, zit net de folder van de Aldi online te lezen en ziehier:
https://www.aldi.nl/aanbi(...)335-1-0.article.html
Best getest!
In Goch (Kleverstrasse) sinds een week of 2 ook alquote:Op donderdag 27 februari 2025 20:09 schreef z80 het volgende:
Kleve gaat met de tijd mee.![]()
De Lidl aan de Van-den-Bergh-Straße (onderaan Kleve naast de Mc) heeft tegenwoordig zelfscan kassa's.
Vandaag voor het eerst gezien, en getest.
Ha!quote:Op donderdag 27 februari 2025 20:09 schreef z80 het volgende:
Kleve gaat met de tijd mee.![]()
De Lidl aan de Van-den-Bergh-Straße (onderaan Kleve naast de Mc) heeft tegenwoordig zelfscan kassa's.
Vandaag voor het eerst gezien, en getest.
De boterprijs is in Duitsland gelukkig weer aan het zakken.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 21:51 schreef Tengano het volgende:
Milsani Deutsche Markenbutter 2,39 ALDI
Meggle Feine Butter 2,29 - Angebot ALDI
Meggle Feine Butter 3,59REWE
Vraag mij wel af of dit niet alleen in het weekend is? Want ook hier in nederland op zaterdag zelf is het altijd een gekkenhuis in de supers.quote:Op donderdag 27 februari 2025 22:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Ha!
Terecht ook. Ik kom daar graag, bij dat plein. En die Lidl, dat is heel veel NLers met heel veel spullen in hun kar bij de kassa. En de lokale inwoner met 5 artikeltjes moet steeds achteraan de rij aansluiten. Beter met zelfscan.
Als ik echt veel heb uit een goede aanbieding maak ik er ook wel eens geklaarde boter van, blijft maanden goed en je kan er op veel hogere temperaturen mee bakken.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:56 schreef Tengano het volgende:
[..]
De boterprijs is in Duitsland gelukkig weer aan het zakken.
Vandaag was de Markenbutter bij de Aldi in de aanbieding; ging van 2,19 naar 1,99
Dat is dus al 30 cent minder dan 1 maand geleden.
(Wist je trouwens dat je boter gewoon in kunt vriezen...)
quote:Op dinsdag 11 maart 2025 11:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[ afbeelding ]
Nu bij Aldi in de aanbieding. Let wel, geen speelgoed, nee, een echte.
Kleve verdient er goud geld mee. Net als NL in het grensgebied trouwens, met feestdagen barst het van de Duitsers bij bv Ikea in Duiven.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 16:37 schreef MadMaster het volgende:
In Kleve een bezoekje gebracht aan de Edeka, de DM en de Fressnapf XXL.
Het gebakje bij de konditorei en de currywurst maakten het bezoekje wel af.
Maar wat een gekkenhuis daar met de Nederlandse invasie, ik begrijp nu hoe Zandvoort aan Zee zich van de zomer moet voelen…
Dit gekkenhuis is het hele jaar door.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 16:37 schreef MadMaster het volgende:
Maar wat een gekkenhuis daar met de Nederlandse invasie, ik begrijp nu hoe Zandvoort aan Zee zich van de zomer moet voelen…
70 rijden waar 100 is....quote:Op zaterdag 15 maart 2025 18:03 schreef z80 het volgende:
[..]
Dit gekkenhuis is het hele jaar door.
En tijdens een vakantie periode in Nederland nog wat erger.
Dan is het ineens een dagje uit. Inkopen, tanken en eten. Of indien klein grut ook een bezoekje aan de dierentuin.
Komt de randstad hier doen alsof ze thuis zijn. Duitse kentekens zo veel mogelijk dwars zitten en geen idee hebben wat de snelheidslimiet is is.
Al die Nederlanders toch…quote:Op zaterdag 15 maart 2025 18:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
70 rijden waar 100 is....
Bij de MacDrive stoppen, en onderweg de verpakkingen in de berm gooien.
Slimme Nederlanders rijden 1 of 2 grote plaatsen verder.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 16:37 schreef MadMaster het volgende:
Zeg het maar. Waar moeten we heen rijden? Welke plaats, en welk winkelcentrum of straat?quote:Op zaterdag 15 maart 2025 22:27 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Slimme Nederlanders rijden 1 of 2 grote plaatsen verder.
Gewoon de ketens opzoeken waar je heen wil en dan 1 of 2 vestigingen verder rijden. Ze hebben toch overal hetzelfde. Ik weet niet waar je woont dus ik kan niet zeggen wat het handigste is ipv Kleve .quote:Op zaterdag 15 maart 2025 22:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeg het maar. Waar moeten we heen rijden? Welke plaats, en welk winkelcentrum of straat?
Je tips zijn welkom.![]()
Ikzelf ga namelijk ook altijd naar Kleve. Naar de Hoffmannallee.
Een DM, een goedkope supermarkt (of twee) en een drankhalle. Met een gratis parkeerplaats.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 22:37 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Gewoon de ketens opzoeken waar je heen wil en dan 1 of 2 vestigingen verder rijden. Ze hebben toch overal hetzelfde. Ik weet niet waar je woont dus ik kan niet zeggen wat het handigste is ipv Kleve .
dan rij je door naar xanten of reesquote:Op zaterdag 15 maart 2025 22:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Een DM, een goedkope supermarkt (of twee) en een drankhalle. Met een gratis parkeerplaats.
Zeg maar waar ik heen moet.
Geen specifieke plek of winkelcentrum die jij kent?quote:Op zaterdag 15 maart 2025 22:47 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
dan rij je door naar xanten of rees
ja dat snap ik ook nooit. Rijen voor supermarkt en tankstation. Rij 10 kilometer verder en het is rustigerquote:Op zaterdag 15 maart 2025 22:27 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Het eerste tankstation over de grens is vaak ook een stuk duurder. Zat gisteren 10 cent verschil tussen Schöningsdorf en waar ik een huis heb gekocht.quote:Op zondag 16 maart 2025 07:57 schreef marcel.de het volgende:
[..]
ja dat snap ik ook nooit. Rijen voor supermarkt en tankstation. Rij 10 kilometer verder en het is rustiger
zelfde hier. In de file voor Bunde en bij Weener direct aan de beurt om te tanken. Prijs wel nagenoeg zelfde overigensquote:Op zondag 16 maart 2025 08:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Het eerste tankstation over de grens is vaak ook een stuk duurder. Zat gisteren 10 cent verschil tussen Schöningsdorf en waar ik een huis heb gekocht.
quote:Op zaterdag 15 maart 2025 22:27 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Dat soort dingen moet je niet in een forum roepen, dan verpest je het voor jezelf.quote:Op zondag 16 maart 2025 07:57 schreef marcel.de het volgende:
[..]
ja dat snap ik ook nooit. Rijen voor supermarkt en tankstation. Rij 10 kilometer verder en het is rustiger
Laat maar blaatten. De grens dorpen en steden zijn ingericht op grote aantallen inkopers met een auto.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 23:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Geen specifieke plek of winkelcentrum die jij kent?
En scheelt dat dan significant met Kleve?
Ik ben altijd wel in voor extra voordeel.![]()
Of ze zijn ruim op tijd in Kleve om de chaos, die 's middags pas na de lunch ontstond, te mijden.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 22:27 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Dit herken ik wel. We waren rond 10.00 uur aanwezig, er zijn dan enorm veel vrije parkeerplaatsen en binnen een uur lagen alle gewenste spullen in de achterbak.quote:Op zondag 16 maart 2025 10:05 schreef z80 het volgende:
[..]
Laat maar blaatten. De grens dorpen en steden zijn ingericht op grote aantallen inkopers met een auto.
Je moet alleen niet tijdens de spituren daar boodschappen gaan doen.
Kleve blijft een goede keuze. Meerder inkoop centra met verschillende supermarkten dicht bij elkaar.
Dat is ook een optie inderdaad maar dan is het soms nog wel vroeg om in een lekker worstje te bijten of om van een sappig grillhaantje te genieten.quote:Op zondag 16 maart 2025 11:07 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Of ze zijn ruim op tijd in Kleve om de chaos, die 's middags pas na de lunch ontstond, te mijden.
Boodschappen gedaan en ingeladen, nog even het (saaie) stadje in gegaan (was er nog nooit eerder geweest), wat gedronken en gegeten en wegwezen weer.
De files richting Kleve reed ik vervolgens tegemoet…
Zoals eerder gemeld hebben we de currywurst tent én de konditorei ook nog bezocht, voordat we vertrokken. Voor een echt diner rij ik wel wat verder van de massa Duitsland in…quote:Op zondag 16 maart 2025 11:13 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Dat is ook een optie inderdaad maar dan is het soms nog wel vroeg om in een lekker worstje te bijten of om van een sappig grillhaantje te genieten.
Heel goed, ik kan Düsseldorf warm aanbevelen. Goede supermarkten daar ook.quote:Op zondag 16 maart 2025 11:15 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zoals eerder gemeld hebben we de currywurst tent én de konditorei ook nog bezocht, voordat we vertrokken. Voor een echt diner rij ik wel wat verder van de massa Duitsland in…
Voor een leuk/smakelijk diner in Duitsland ga ik niet snel naar de grote steden, die ik vaak wel al voor andere doeleinden heb bezocht.quote:Op zondag 16 maart 2025 11:16 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Heel goed, ik kan Düsseldorf warm aanbevelen. Goede supermarkten daar ook.
Wat hebben ze daar veranderd dan? Alles rijd al jaren over 2 baantjes daar. Is het nu nog erger?quote:Op donderdag 17 april 2025 21:02 schreef z80 het volgende:
Voor wie het nog niet mee gekregen heeft.
Blijf weg bij de rijnbrug tussen Emmerich en Kleve. Het is daar 1 groot verkeersdrama.
Straßen NRW is er zoals gebruikelijk weer een zooitje aan het maken. En volgens planning tot aan mei.
Dus vanuit Arnhem niet over de A12 naar Kleve. Maar omrijden via Nijmegen.
Of nog even uitstellen.
Op en afritten van de brug zelf worden nu aangepakt. Met meer 1 strook beschikbaar voor alles.quote:Op donderdag 17 april 2025 21:35 schreef qltel het volgende:
[..]
Wat hebben ze daar veranderd dan? Alles rijd al jaren over 2 baantjes daar. Is het nu nog erger?
Dit dus.quote:Op donderdag 17 april 2025 21:02 schreef z80 het volgende:
Voor wie het nog niet mee gekregen heeft.
Blijf weg bij de rijnbrug tussen Emmerich en Kleve. Het is daar 1 groot verkeersdrama.
Straßen NRW is er zoals gebruikelijk weer een zooitje aan het maken. En volgens planning tot aan mei.
Dus vanuit Arnhem niet over de A12 naar Kleve. Maar omrijden via Nijmegen.
Of nog even uitstellen.
Ja, is heel Duits ook. Waar in Nederland zo een ombouw vaak in 1 nacht wordt gedaan, of alleen nachts, werkt dat hier niet. Ook op snelwegen. Hoe vaak ik niet gezien heb dat er al op vrijdag een baustelle wordt ingericht (vrijdag middag iedereen in de file) waar men dan maandagmorgen lekker aan het werk kan (hele weekeinde gebeurd er niets). En na 16:00 is er niemand meer aan het werk.quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:56 schreef qltel het volgende:
Oh, weer lekker geregeld daar dus. Gelukkig kom ik er niet vaak meer.
Oh ja, dat blijft verbazingwekkend in Duitsland. Hier in de buurt zijn ze een jaar bezig geweest met het vervangen van een paar km fietspad.quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ja, is heel Duits ook. Waar in Nederland zo een ombouw vaak in 1 nacht wordt gedaan, of alleen nachts, werkt dat hier niet. Ook op snelwegen. Hoe vaak ik niet gezien heb dat er al op vrijdag een baustelle wordt ingericht (vrijdag middag iedereen in de file) waar men dan maandagmorgen lekker aan het werk kan (hele weekeinde gebeurd er niets). En na 16:00 is er niemand meer aan het werk.
Ja of NA een afslag melden dat de volgende afslag afgesloten is op de snelweg (vanwege werkzaamheden een paar weken/maanden). Dat was 14km doorrijden en weer 14 terug. Idioot is hetquote:Op vrijdag 18 april 2025 14:00 schreef qltel het volgende:
[..]
Oh ja, dat blijft verbazingwekkend in Duitsland. Hier in de buurt zijn ze een jaar bezig geweest met het vervangen van een paar km fietspad.
Ook eens een keer meegemaakt dat ik in een gigantische file terecht kwam. Wat bleek, heel de 4-baans autobahn moest allemaal over een smalle landstrasse. En uiteraard werd dat niet van tevoren gemeld zodat je een andere route kon nemen.
Er zijn dingen die in Nederland beter geregeld worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |