quote:Wat handige adressen in Kleve:
Aldi Sued - Emmericherstrasse 237
DM drogist (naast Aldi, zelfde parkeerplaats)
Trinkgut: Brienerstrasse 46
Fressnapf, Briener Strasse 48 (zelfde parkeerplaats als Trinkgut)
Kaufland - Flutstrasse 81
Alles is op 5 minuten afstand van elkaar rijden en met gratis grote parkeerplaatsen, je maakt eigenlijk 3 stops voor 5 winkels. Je zou het kunnen lopen.
Fressnapf is de Duitse versie van Dierendiscounter Jumper.
http://www.kalenderpedia.de/feiertage/feiertage-2017.htmlquote:Op deze feestdagen zijn de winkels dicht:
1 januari - Nieuwjaarsdag
6 januari - Driekoningen
Goede vrijdag
1e en 2e Paasdag
1 mei - Dag van de arbeid
Hemelvaartsdag
1e en 2e Pinksterdag
Sacramentsdag (alleen in Baden-Württemberg, Nordrhein-Westfalen, Rheinland-Pfalz, Saarland, Hessen en Beieren) - datum wisselt, donderdag in de tweede week na Pinksteren
15 augustus - Maria Hemelvaart
3 oktober - Dag van de Duitse eenheid
31 oktober - Dag van de reformatie (alleen in Brandenburg, Mecklenburg-Vorpommern, Sachsen, Sachsen-Anhalt en Thüringen)
1 november - Allerheiligen
25 en 26 december - Kerstmis
Blikjes ook goed? De Duitse Amazon verkoopt ze per tray.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 21:10 schreef -Yuna- het volgende:
Ik ben op zoek naar (bij voorkeur 1,5 liter) flessen Mirinda. Nu valt mij op dat de Duitse supermarkten hun assortiment niet allemaal even goed weergeven op hun website en ik heb nu 2 supermarkten geprobeerd maar geen Mirinda gevonden. Weet iemand hier welke Duitse supermarkt Mirinda verkoopt?
Ik heb het wel eens bij Kaufland gekocht en ook bij Trinkgut.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 21:10 schreef -Yuna- het volgende:
Ik ben op zoek naar (bij voorkeur 1,5 liter) flessen Mirinda. Nu valt mij op dat de Duitse supermarkten hun assortiment niet allemaal even goed weergeven op hun website en ik heb nu 2 supermarkten geprobeerd maar geen Mirinda gevonden. Weet iemand hier welke Duitse supermarkt Mirinda verkoopt?
Daar heb ik nog niet gekeken. Trinkgut zit helaas niet in de buurt maar dan ga ik bij de Kaufland kijken. Dankjewel.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 21:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb het wel eens bij Kaufland gekocht en ook bij Trinkgut.
Zoek gewoon even Angebote Pepsi en je vindt ongetwijfeld ook Mirinda bij die zelfde zaak tegen de zelfde prijs (Mirinda is van Pepsi zoals Fanta van Coca Cola)quote:Op vrijdag 22 maart 2024 21:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb het wel eens bij Kaufland gekocht en ook bij Trinkgut.
Niet vrijdag gaan kijken. Dan blijft het bij bekijken van de parkeerplaats.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 07:41 schreef -Yuna- het volgende:
[..]
Daar heb ik nog niet gekeken. Trinkgut zit helaas niet in de buurt maar dan ga ik bij de Kaufland kijken. Dankjewel.
@:jeroboam toch wel liever flessen in verband met statiegeld en 31 euro voor een tray vind ik ook wel heel duur.
Ik heb vandaag een Rewe, Kaufland en Netto bezocht en die hadden het allemaal niet helaas. Misschien net de verkeerde filialen met een ander assortiment.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:07 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Zoek gewoon even Angebote Pepsi en je vindt ongetwijfeld ook Mirinda bij die zelfde zaak tegen de zelfde prijs (Mirinda is van Pepsi zoals Fanta van Coca Cola)
Aanbiedingen kan je vaak niet eerder dan zondag zien voor de komende week.
Voor zeker wordt het verkocht bij Kaufland, Rewe, Netto. En aangezien Netto, dan hoogstwaarschijnlijk ook Edeka.
Zo zelfs Kaufland niet? Ik was vanochtend in Leer die had het sowieso.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 18:47 schreef -Yuna- het volgende:
[..]
Ik heb vandaag een Rewe, Kaufland en Netto bezocht en die hadden het allemaal niet helaas. Misschien net de verkeerde filialen met een ander assortiment.
@:Z80 dan ben ik alweer terug in Nederland :-)
Nee zelfs de Kaufland niet terwijl het een groot filiaal was. En dan zit ik in de omgeving van Trier.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 18:56 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Zo zelfs Kaufland niet? Ik was vanochtend in Leer die had het sowieso.
Deze quote vertel je al zeker 15 jaarquote:Op zondag 24 maart 2024 06:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
AS Vrijdag en Maandag zijn Supermarkten in D dicht. Altijd weer genieten als je een verbaasd echtpaar op een lege parkeerplaats ziet staan kijken als kippen naar het onweer
En al die tijd zie ik met Goede Vrijdag, Corpus Christie, eerste mei, dag van de D eenheid of Allerheiligen dit weer gebeuren.quote:Op zondag 24 maart 2024 10:13 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Deze quote vertel je al zeker 15 jaar
Rij je dan speciaal rond om het tafereel te aanschouwen?quote:Op zondag 24 maart 2024 10:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En al die tijd zie ik met Goede Vrijdag, Corpus Christie, eerste mei, dag van de D eenheid of Allerheiligen dit weer gebeuren.
Sinds een jaar werk ik niet meer in Nederland, maar daarvoor kwam ik vaak onderweg van of naar werk in NL langs supermarkten waar je dit tafreel kon aanschouwen.quote:Op zondag 24 maart 2024 10:25 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Rij je dan speciaal rond om het tafereel te aanschouwen?
Wij hebben de Portugese feestdagen in de agenda gezet hier, ik kwam een keer bij de fysiotherapeut aan en daar was geen enkele klant (met carnaval) maar ze waren wel gewoon open. Ook regelmatig voor dichte deuren gestaan (dag van de revolutie en nog wat andere feestdagen).quote:Op zondag 24 maart 2024 06:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
AS Vrijdag en Maandag zijn Supermarkten in D dicht. Altijd weer genieten als je een verbaasd echtpaar op een lege parkeerplaats ziet staan kijken als kippen naar het onweer
Edeka heeft al ruim een jaar geen Pepsi meerquote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:07 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Zoek gewoon even Angebote Pepsi en je vindt ongetwijfeld ook Mirinda bij die zelfde zaak tegen de zelfde prijs (Mirinda is van Pepsi zoals Fanta van Coca Cola)
Aanbiedingen kan je vaak niet eerder dan zondag zien voor de komende week.
Voor zeker wordt het verkocht bij Kaufland, Rewe, Netto. En aangezien Netto, dan hoogstwaarschijnlijk ook Edeka.
oh sorry dat wist ik nietquote:Op zondag 24 maart 2024 22:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Edeka heeft al ruim een jaar geen Pepsi meer
De Kaufland een halve week ervoor wel met 12x1 liter kratten voor ¤8,88. Dat ging hard maar er was meer dan genoeg.quote:Op zondag 31 maart 2024 09:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Afgelopen week was bij Aldi-Sued en Norma de Coca Cola, Fanta etc in de aanbieding voor 69 cent voor 1,25 liter. ITT wat ik had verwacht waren de winkels niet bestormt.
Meer dan een Varkensschnitzel ga je niet vinden.quote:Op vrijdag 12 april 2024 22:23 schreef admiraal_anaal het volgende:
Iemand een adresje in Kleve voor een goede wienerschnitzel?
„Heimatmenü“quote:Op vrijdag 12 april 2024 22:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Meer dan een Varkensschnitzel ga je niet vinden.
Ik lieg
Net buiten Kleve
https://www.gasthaus-reic(...)arte-ab-5.4.2024.pdf
Heeft Wiener Schnitzel
Deze was goed. Geen idee of dit nog zo is. Het is er wel vaak druk.quote:Op vrijdag 12 april 2024 22:23 schreef admiraal_anaal het volgende:
Iemand een adresje in Kleve voor een goede wienerschnitzel?
Wiener Schnitzel is een in geklaarde boter gebakken kalfsschitzelquote:Op zaterdag 13 april 2024 19:09 schreef z80 het volgende:
[..]
Deze was goed. Geen idee of dit nog zo is. Het is er wel vaak druk.
https://restaurant-wissing.de/
Handig, dank voor het delen.quote:Op zaterdag 13 april 2024 21:14 schreef Daffodil31LE het volgende:
Eventueel een aanvulling voor de OP: aktionspreis.de . Artikel wat je zoekt ingeven en je krijgt de aanbiedingen in zowat alle winkels in een overzichtelijke rij.
Ja is ook niet de doorsnee supermarkt he, net als Markant. De duurdere buurtsuperquote:Op dinsdag 16 april 2024 08:55 schreef 111210 het volgende:
2 weken terug weer in duitsland geweest, rondje in de K+K gedaan. Maar ook deze supermarkt vond ik echt een stuk duurder dan nederland.
Alleen wat bier mee genomen dit keer.
De DM was wel weer feest.
Haarverf. Cosmetica van de huismerken van DM en Rossmann (balea, alverde, isana, alterra). Kun je prima thuis al bekijken op hun websites.quote:Op dinsdag 16 april 2024 09:36 schreef Morgane89 het volgende:
Welke etenswaren en drogisterij-artikelen zijn standaard in Duitsland (veel) goedkoper? Ik was een tijdje geleden met iemand mee boodschappen doen in Kranenburg, maar omdat ik niet goed thuis had gekeken wat ik nodig had qua voorraad en niet wist wat goede prijzen waren, heb ik weinig meegenomen. Ik wil ook niet ter plekke m'n hele databundel opmaken aan online prijzen vergelijken met de Nederlandse supermarkten. Dus ik ben wel benieuwd of iemand weet wat nou in het algemeen de moeite waard is om mee te nemen.
Kende m niet, zat toevallig naast een DMquote:Op dinsdag 16 april 2024 09:02 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Ja is ook niet de doorsnee supermarkt he, net als Markant. De duurdere buurtsuper
zowat alles, evenals biologisch voedsel en grondstoffen van ekologische winkel.quote:Op dinsdag 16 april 2024 09:36 schreef Morgane89 het volgende:
Welke etenswaren en drogisterij-artikelen zijn standaard in Duitsland (veel) goedkoper? Ik was een tijdje geleden met iemand mee boodschappen doen in Kranenburg, maar omdat ik niet goed thuis had gekeken wat ik nodig had qua voorraad en niet wist wat goede prijzen waren, heb ik weinig meegenomen. Ik wil ook niet ter plekke m'n hele databundel opmaken aan online prijzen vergelijken met de Nederlandse supermarkten. Dus ik ben wel benieuwd of iemand weet wat nou in het algemeen de moeite waard is om mee te nemen.
Ik denk dat het aanbod in Kleve toch echt groter is dan in die dorpen. Het enige wat je niet in Kleve hebt is Centershop en of dat nu de moeite is...quote:Op woensdag 8 mei 2024 08:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik shop al jaren in Kleve maar ben binnenkort wat zuidelijker in Duitsland. Kan ik beter in Tuddern of Kaldenkirchen gaan winkelen?
Ok wil in elk geval naar de DM en de Aldi. Bij voorkeur ook naar een winkel met veel lactosevrije producten zoals Kaufland.
Ja dat snap ik maar daar ben ik dus niet in de buurt.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik denk dat het aanbod in Kleve toch echt groter is dan in die dorpen. Het enige wat je niet in Kleve hebt is Centershop en of dat nu de moeite is...
Moet in Kleve is gaan kijken bij Megafood en bij Polo Smak daar was ik nog niet
Aldi zit zo te zien niet echt in dat gebied. In Lobberich zitten in elk geval DM en kaufland.quote:Op woensdag 8 mei 2024 08:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik shop al jaren in Kleve maar ben binnenkort wat zuidelijker in Duitsland. Kan ik beter in Tuddern of Kaldenkirchen gaan winkelen?
Ok wil in elk geval naar de DM en de Aldi. Bij voorkeur ook naar een winkel met veel lactosevrije producten zoals Kaufland.
In Kaldenkirchen zit bijna niks, in Tuddern zitten een Aldi en een DM naast elkaar maar ligt geen Kaufland. Je kunt eventueel naar Nettetal doorrijden vanuit Kaldenkirchen, daar zitten ze alledrie.quote:Op woensdag 8 mei 2024 08:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Aldi Süd zit in beide plaatsenquote:Op woensdag 8 mei 2024 12:05 schreef Puala het volgende:
[..]
Aldi zit zo te zien niet echt in dat gebied. In Lobberich zitten in elk geval DM en kaufland.
Ik denk dat het Tuddern wordt. Daar zitten ook twee bakkerijen, een Lidl, Netto en Rewe. Allemaal vlakbij elkaar. Dan maar geen Kaufland voor een keer.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:30 schreef J.B. het volgende:
[..]
In Kaldenkirchen zit bijna niks, in Tuddern zitten een Aldi en een DM naast elkaar maar ligt geen Kaufland. Je kunt eventueel naar Nettetal doorrijden vanuit Kaldenkirchen, daar zitten ze alledrie.
Ik zou dan naar Nordhorn rijden; Ringcenter. Daar zit een ruime Kaufland en een ruime DM (net als wat andere winkels) en op de weg terug naar Nederland kom je langs een ruime Lidl.quote:Op zondag 26 mei 2024 17:51 schreef Irri-tante het volgende:
Ik wil binnenkort naar de DM. Meestal ga ik naar Kleef of Kranenburg, maar nu kom vanaf de Veluwe. ik zit eraan te denken om richting Enschede de grens over te gaan..
Een rondje Google Maps geeft als advies Ahaus, Nordhorn, Vreden, Emmerich
Wat zouden jullie aanraden? Liefst met een Edeka/ Kaufland in de buurt.
Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Ik ga de route eens in Google Maps gooien.quote:Op zondag 26 mei 2024 21:35 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ik zou dan naar Nordhorn rijden; Ringcenter. Daar zit een ruime Kaufland en een ruime DM (net als wat andere winkels) en op de weg terug naar Nederland kom je langs een ruime Lidl.
Of Gronau - Konigstrasse (vlakbij Enschede over de grens, ook makkelijk bereikbaar via de A35). Daar zit een Edeka, Netto, Aldi, Lidl, getrankemarkt en een DM. Allemaal behoorlijk ruime winkels. Vind zelf de Edeka daar niet zo bijzonder overigens.
Jepquote:Op maandag 27 mei 2024 17:02 schreef Rewimo het volgende:
Komende donderdag is heel veel weer dicht:
Sacramentsdag (alleen in Baden-Württemberg, Nordrhein-Westfalen, Rheinland-Pfalz, Saarland, Hessen en Beieren) - datum wisselt, donderdag in de tweede week na Pinksteren
Maria Himmelfahrt ergens midden in augustusquote:Op maandag 27 mei 2024 17:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Jep
Do vrij en vrijdag een brugdag
Lekker lang weekeinde
Maar goed, dit is tot Oktober de laatste feestdag. Komen er nog een paar, in Beieren en in de protestante Länder
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |