quote:pff opoe.
Op woensdag 26 februari 2003 20:53 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Maar dan ben je de essentie van Hiphop kwijt. Het begon als maatschappij kritische verzets muziek. De beats zijn ook erg standaard. Je hoort nergens Scratches of een Headnoddin' beat. Gewoon een standaard overgewaardeerd werkje, dat niet zoveel aandacht zou moeten krijgen
Ik bedoel het gaat er toch om of je het nummer lekker vindt klinken? Maar nee elk nummer waar 'fuck' en 'bitch' in zit is geen echte hiphop dus kan je het niet luisteren ![]()
Ik moet commercieele muziek als Ja Rule en Jay Z meestal ook niet maar af en toe maken zulke artiesten een lekker nummertje (naja ja rule zal dat nooit doen) dan luister ik er gewoon naar lekker boeiend dat het van een artiest komt die ik normaal niks vindt.
en jij hebt ook een rare muzieksmaak.. METAL???
In elk genre zit een ontwikkeling. Eerst moet het zich afzetten en bewijzen ja. Als het dan algemeen geaccepteerd is wordt het vaak anders ja. Je kan erin meegaan of je kan het niks vinden en dan blijf je gewoon lekker oldschool luisteren maar ga dan niet zeggen dat xzibit enzo geen hiphop maken.
Maar ff over 50 cent.
Vindt hem matig. Teksten slaan nergens op en de beats zijn ook niet zo geweldig. Zn stem is ook matig en snap wel dat ie succes heeft maar zoveel??
quote:Dat heb ik nooit gezegd, maar ik vind het niet erg als er Fuck gezegd wordt hoor. Maar 50 Cent is gewoon niet om aan te horen. Wacke flow, offbeat rappen terwijl dat niet z'n bedoeling is en alle standaard cliches herhalen en doen alsof hij het wiel uitgevonden heeft...
Op maandag 23 juni 2003 03:50 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ik bedoel het gaat er toch om of je het nummer lekker vindt klinken? Maar nee elk nummer waar 'fuck' en 'bitch' in zit is geen echte hiphop dus kan je het niet luisteren
quote:Skee Lo was ook rete commercieel, maar dat klonk wel goed, Naughty By Nature idem. Maar ze klonken tenminste wel goed, dat kan ik van Murder Inc. en Rockafella eigenlijk nooit zeggen
Ik moet commercieele muziek als Ja Rule en Jay Z meestal ook niet maar af en toe maken zulke artiesten een lekker nummertje (naja ja rule zal dat nooit doen) dan luister ik er gewoon naar lekker boeiend dat het van een artiest komt die ik normaal niks vindt.
quote:En jazz, blues, klassiek, 60's, 70's, 80's en nog wel meer dingen, wat is daar vreemd aan
en jij hebt ook een rare muzieksmaak.. METAL???
quote:Nee, want er zijn ook meer dan voldoende artiesten in de hiphop scene die zich wel op een goede manier ontwikkelen. The Roots, Jurrasic 5, Ugly Duckling en Common om maar eens een paar voorbeelden te noemen die ook behoorlijk commercieel zijn
In elk genre zit een ontwikkeling. Eerst moet het zich afzetten en bewijzen ja. Als het dan algemeen geaccepteerd is wordt het vaak anders ja. Je kan erin meegaan of je kan het niks vinden en dan blijf je gewoon lekker oldschool luisteren maar ga dan niet zeggen dat xzibit enzo geen hiphop maken.
quote:Matig is een eufemisme.
Maar ff over 50 cent.
Vindt hem matig. Teksten slaan nergens op en de beats zijn ook niet zo geweldig. Zn stem is ook matig en snap wel dat ie succes heeft maar zoveel??
quote:
Op maandag 23 juni 2003 12:56 schreef GeilSpookje het volgende:
what would tony montana do??
quoten
DRAMA NA CONCERT 50 CENT EN JAY Z
Een optreden van de rappers 50 Cent en Jay Z in Toronto is op een drama uitgelopen. Toen een 24-jarige fan na afloop het concert verliet, werd hij doodgeschoten. Het slachtoffer is in zijn hoofd en bovenlichaam geschoten door twee, tot nu toe nog onbekende, daders. De man overleed na aankomst in het ziekenhuis. 50 Cent heeft trouwens net de opnames afgerond van zijn nieuwe videoclip, een remix van P.I.M.P., een nummer van zijn album Get Rich or Die Tryin. Ook Snoop Dogg is te zien in de clip. ( www.mtv.nl )
quote:Wat ouwehoer jij dom eigenlijk.
Op zondag 16 februari 2003 21:26 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Dat er hier geen kwaliteits hiphop gewaardeerd wordt was me al een tijdje opgevallen. Uit de metalhoek heb ik daar geen probleem mee omdat hun straatje gewoon niet is. Al die Fake R&B/Gangsta Wannabees zouden beter moeten weten, maar ik ben geen opvoedkundige.
Iron Maiden vind ik zeker wel goed, maar ik ben me op dit moment wat aan het orienteren op My Dying Bride, Suidarka, Children Of Bodom enz.
Hiphop zal ik altijd een warm hard toedragen, maar alleen de kwaliteitsproducten. Al dat gedoe van "Gangsta, Gangsta", Bling Bling en Fuck, Bitch enz...
![]()
![]()
quote:Hiervoor had hij alleen cd's die op als bootlegs te koop waren en nummers op mixtapes. Een aantal van die nummers heeft de radio gehaald en op straat was hij door de bootlegs al zeer populair.
Op zondag 27 juli 2003 01:58 schreef ThE_ED het volgende:
Hoe kan iets nou je debuutplaat zijn, als je daar voor al eens gewoon losse singles hebt uitgebracht?
quote:Nee, ik noem me liefhebber. Als er alleen maar bagger uitkomt ga ik daar niet naar luisteren. En ik stap niet over, ik luister naar een hoop verschillende dingen.
Op zondag 27 juli 2003 01:55 schreef Internationalist het volgende:
Wat ouwehoer jij dom eigenlijk.
Je overweegt om over te stappen naar een ander genre omdat de kwaliteit van hiphop achteruit gaan. Whehehe, en dat noemt zich 'echte fan'.
En in metal heb je dat soort mainstream bandjes niet wou je zeggen? Slipknot, Linkin Park... need i say more.
Ow wacht, metal wordt je dus ook te nep dus stap je over naar punk, maar laat Avril en Sum41 zich nou in dat wereldje bevinden..
hmmm...
Gelukkig zijn er de laatste tijd een aantal goede hiphop albums uitgekomen, maar het overgrote deel is bagger. En het maakt me geen ruk uit of iets al dan niet commercieel is, het moet kwaliteit hebben en daar heb ik die halve dollar nog niet op kunnen betrappen.
En wat wil je nou eigenlijk met die post bereiken? Ik geef aan waarom ik de hedendaagse hiphop zo inspiratieloos vind (en geloof me, ik ben hier absoluut niet de enige) en tegelijkertijd mag ik ook nog eens geen andere muziekstijlen luisteren...
quote:Kan je alleen maar gelijk geven!! Kluister ook naar veel verschillende dingen. Het meeste van de tijd hiphop ( commercieel of niet), maar kvind het ook wel eens lekker om te luisteren naar Godsmack, Rammstein, Beatles etc.
Op zondag 27 juli 2003 12:11 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Nee, ik noem me liefhebber. Als er alleen maar bagger uitkomt ga ik daar niet naar luisteren. En ik stap niet over, ik luister naar een hoop verschillende dingen.
Gelukkig zijn er de laatste tijd een aantal goede hiphop albums uitgekomen, maar het overgrote deel is bagger. En het maakt me geen ruk uit of iets al dan niet commercieel is, het moet kwaliteit hebben en daar heb ik die halve dollar nog niet op kunnen betrappen.
En wat wil je nou eigenlijk met die post bereiken? Ik geef aan waarom ik de hedendaagse hiphop zo inspiratieloos vind (en geloof me, ik ben hier absoluut niet de enige) en tegelijkertijd mag ik ook nog eens geen andere muziekstijlen luisteren...
Hey Tony__Montana67, je schreef dat er ook nog goede hihop albums de laatste tijd zijn uitgekomen. Welke nieuwe albums, buiten The Ownerz van Gangstarr (die heb ik al
), zijn nog meer goed en het aanschaffen waard?
quote:prince paul
Op zondag 27 juli 2003 20:43 schreef Timo20 het volgende:[..]
Kan je alleen maar gelijk geven!! Kluister ook naar veel verschillende dingen. Het meeste van de tijd hiphop ( commercieel of niet), maar kvind het ook wel eens lekker om te luisteren naar Godsmack, Rammstein, Beatles etc.
Het feit dat iemand meerdere soorten muziek luistert, getuigt alleen maar van slimheid. Want als je, volges mij, steeds naar hetzelfde luistert wordt het ook zo snel vervelend he.Hey Tony__Montana67, je schreef dat er ook nog goede hihop albums de laatste tijd zijn uitgekomen. Welke nieuwe albums, buiten The Ownerz van Gangstarr (die heb ik al
![]()
), zijn nog meer goed en het aanschaffen waard?
quote:Met wie kan je die, als dat kan, vergelijken??
Op zondag 27 juli 2003 20:45 schreef Steve-O het volgende:[..]
prince paul
quote:respect de betweter!
Op maandag 23 juni 2003 11:15 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Dat heb ik nooit gezegd, maar ik vind het niet erg als er Fuck gezegd wordt hoor. Maar 50 Cent is gewoon niet om aan te horen. Wacke flow, offbeat rappen terwijl dat niet z'n bedoeling is en alle standaard cliches herhalen en doen alsof hij het wiel uitgevonden heeft...
[..]Skee Lo was ook rete commercieel, maar dat klonk wel goed, Naughty By Nature idem. Maar ze klonken tenminste wel goed, dat kan ik van Murder Inc. en Rockafella eigenlijk nooit zeggen
[..]En jazz, blues, klassiek, 60's, 70's, 80's en nog wel meer dingen, wat is daar vreemd aan
[..]Nee, want er zijn ook meer dan voldoende artiesten in de hiphop scene die zich wel op een goede manier ontwikkelen. The Roots, Jurrasic 5, Ugly Duckling en Common om maar eens een paar voorbeelden te noemen die ook behoorlijk commercieel zijn
[..]Matig is een eufemisme.
quote:ja dat had ik ook, t/m 20 sec ofz en dan krrrrrrrkkkk, toen had ik de nieuwe kazaa lite gedownload en toen nooit meer
Op zondag 27 juli 2003 11:22 schreef American_Nightmare het volgende:
Wat is er met dat mp3 tje aan de hand. Overal op Kazaa vind je alleen maar verneukte mp3'tjes?? Of ligt dat aan mij?
quote:Ik zeg nergens dat ik het beter weet. Ik geef, in tegenstelling tot jou, argumenten aan om mijn mening te onderbouwen. Leer ermee leven dat sommigen een andere mening hebben dan jij.
Op zondag 27 juli 2003 20:55 schreef pimpin het volgende:
respect de betweter!
Als jij graag naar die halve dollar luistert, ok, maar verwacht niet van anderen dat zij dat ook doen.
quote:was een grapje man
Op zondag 27 juli 2003 21:21 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Ik zeg nergens dat ik het beter weet. Ik geef, in tegenstelling tot jou, argumenten aan om mijn mening te onderbouwen. Leer ermee leven dat sommigen een andere mening hebben dan jij.
Als jij graag naar die halve dollar luistert, ok, maar verwacht niet van anderen dat zij dat ook doen.
trouwens weet je waarom 50 cent, 50 cent heet. Deze vraag werd dacht ik gesteld ergens in het begin. 50 cent is vaak wisselgeld in Amerika, en dat staat dus voor change en weer voor verandering en als eerbetoon aan een gangster genaamd 50 cent, die vermoord is. Maja interssant enzo.
quote:Is al goed joh, ik heb deze discussie alleen al wat vaker gevoerd, dus wordt het een beetje routine
Op zondag 27 juli 2003 21:29 schreef pimpin het volgende:
was een grapje mantrouwens weet je waarom 50 cent, 50 cent heet. Deze vraag werd dacht ik gesteld ergens in het begin. 50 cent is vaak wisselgeld in Amerika, en dat staat dus voor change en weer voor verandering en als eerbetoon aan een gangster genaamd 50 cent, die vermoord is. Maja interssant enzo.
Iedereen mag goed vinden wat hij of zij wil, maar kijk niet verbaasd op als er dan kritiek op komt.
MTV zorgt voor een negatief beeld van de hiphop scene en daarom kan ik soms wat feller uit de hoek komen, just 4 the love op hiphop
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |