abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 januari 2024 @ 17:50:14 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_212215219

Weeronline / • KNMI / • Weer.nl / • Jan Visser / • Weerplaza

Weersites buitenland
3D-Windkaart wereld
Ventusky - wereldkaart
Alpenweerman Uitgebreid weer voor de Alpen, maar ook Nederland.
Wetter3 Wereld weer (Duits)
Wetteronline Duits
Estofex Europa weer (Engels)
Wetterzentrale Wereld weer (Duits)
WeatherService België en West-Europa weer (Nederlands)
Verzameling weerkaarten Europa weer (Nederlands/Engels)
Noodweer Waarschuwingen voor de Benelux
Weerwoord Vlaams/Nederlands weerforum
Stormplatform Weerplatform Benelux
Lightning Maps Realtime onweermeldingen
Weather.com Amerikaans
Accuweather Amerikaans
Meteoradar Verenigd Koninkrijk en West-Europa
Windy Wereldwijde woei- en weerkaart

Sites uitleg begrippen
SPOILER: Uitleg symbolen weerkaarten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weeronline - begrippen (nederlands)

---
WKN - Actueel weer in Nederland
KNMI Daggegevens
KNMI Geografische overzichten van het weer
KNMI Buienradar
KNMI Pluim
---

Klimaateffectatlas
Nederland in de ban van de 'supercel'
CAPE + Liftedindex

---

---

User locaties

Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,

let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live

DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel ;)
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 29 januari 2024 @ 18:22:38 #2
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_212215760
Ow, shit. Vergat nieuwe te openen.

G'dumme, mensen doen net alsof het warm is en al lente :') . 9-11 graden. Voelt wel lekker en fijn hoor, in die zon. Maar verre van warm of lente.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_212216114
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 18:22 schreef INViCTuS het volgende:

G'dumme, mensen doen net alsof het warm is en al lente :') . 9-11 graden. Voelt wel lekker en fijn hoor, in die zon. Maar verre van warm of lente.
Pas je op dat je morgen niet met handschoenen aan het werk gaat, anders komt de modekledingpolitie. :P
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  maandag 29 januari 2024 @ 19:05:52 #4
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_212216486
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 18:41 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Pas je op dat je morgen niet met handschoenen aan het werk gaat, anders komt de modekledingpolitie. :P
Overigens met snoeien, zagen of verhuizen wel vaak aan. Maar o.a ook omdat ik nog wel eens last kan krijgen van kloven e.d. handschoenen beschermen dan enigszins
Never Stop Exploring!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_212216852
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 18:22 schreef INViCTuS het volgende:

Jij hebt een ander beeld van lente dan mij bijvoorbeeld. Het een is niet meer juist dan het ander. Voor mij zijn dit lente-achtige dagen. Een ander vind het winters koud nog. Beide is toch prima?

1 maart begint de lente. Dan hebben we sowieso lenteweer. Ja lenteweer kan soms net herfstachtig, winters of zomers lijken. Misschien hoort het er allemaal wel gewoon bij. We hebben nu eenmaal niet hele strenge grenzen per seizoen in Nederland, dat is inherent aan de ligging.
  maandag 29 januari 2024 @ 19:44:17 #6
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_212217071
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 19:33 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Jij hebt een ander beeld van lente dan mij bijvoorbeeld. Het een is niet meer juist dan het ander. Voor mij zijn dit lente-achtige dagen. Een ander vind het winters koud nog. Beide is toch prima?

1 maart begint de lente. Dan hebben we sowieso lenteweer. Ja lenteweer kan soms net herfstachtig, winters of zomers lijken. Misschien hoort het er allemaal wel gewoon bij. We hebben nu eenmaal niet hele strenge grenzen per seizoen in Nederland, dat is inherent aan de ligging.
Ik zal het pas lente noemen bij 15 of hoger ;). Deze temperaturen van 9-11 graden behoren mijn inziens gewoon bij herfst. Het weerbeeld en de zon doen het wel beter en fijner danwel lente achtig aanvoelen, dat klopt.

Altijd maar afwachten of er dat vanaf 1 maart zal zijn. Vorig jaar was het pas half mei ongeveer
Never Stop Exploring!
  maandag 29 januari 2024 @ 21:47:51 #7
65846 Bocaj
47th President.
pi_212219305
Krijgen we nog ijs? ~:) Of kunnen we inmiddels al aan het eis? :9
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator maandag 29 januari 2024 @ 22:10:17 #8
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_212219492
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 19:33 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]

Zoveel wijsheid en feiten in èèn post!
pi_212219602
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 19:44 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Ik zal het pas lente noemen bij 15 of hoger ;). Deze temperaturen van 9-11 graden behoren mijn inziens gewoon bij herfst. Het weerbeeld en de zon doen het wel beter en fijner danwel lente achtig aanvoelen, dat klopt.

Altijd maar afwachten of er dat vanaf 1 maart zal zijn. Vorig jaar was het pas half mei ongeveer
Om het even goed te begrijpen: voor jou is 13 graden met een stralende zon herfst, 17 graden met strontregen is lente?
  maandag 29 januari 2024 @ 23:58:46 #10
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_212220197
Juist dat het niet waait en de zon volop schijnt maakt het aangenaam. Zulke dagen kunnen ook in de herfst aanwezig zijn maar we zitten nu weer dichter naar het voorjaar
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 30 januari 2024 @ 07:03:26 #11
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_212220681
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2024 22:26 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Om het even goed te begrijpen: voor jou is 13 graden met een stralende zon herfst, 17 graden met strontregen is lente?
Maar net even hoe je het bekijkt, zoals je het zegt. Maar de temperatuur en het weerbeeld bepalen natuurlijk veel. Afgelopen zomer was het vaak herfstig, maar de temperatuur niet ;)
Never Stop Exploring!
pi_212221055
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 07:03 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Maar net even hoe je het bekijkt, zoals je het zegt. Maar de temperatuur en het weerbeeld bepalen natuurlijk veel. Afgelopen zomer was het vaak herfstig, maar de temperatuur niet ;)
Dan snap ik dat je het in Nederland 8+ maanden herfst vind ja :D
pi_212221169
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2024 23:58 schreef MissButterflyy het volgende:
Juist dat het niet waait en de zon volop schijnt maakt het aangenaam. Zulke dagen kunnen ook in de herfst aanwezig zijn maar we zitten nu weer dichter naar het voorjaar
Afgelopen herfst was zowaar voor de helft 'zomers weer' :P

Ik snap het 'herfst-gezeur' dan ook oprecht niet. Het is inherent aan het Nederlands klimaat. We wisselen 'goed weer' af met 'slecht weer'. Het is vaak vooral een gevoelskwestie, gemiddeld genomen valt het allemaal best mee. Het ene jaar is 'mooier' dan het ander. Wellicht zijn we wat verwend geraakt de afgelopen tien jaar. Je kunt het glas half leeg zien, maar ook half vol.
  Moderator dinsdag 30 januari 2024 @ 08:31:29 #14
Dick Laurent Is Dead
pi_212221224
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 08:16 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Nouja, toen ik afgelopen augustus voor een paar weken terug in NL was toen ging ik van 34 graden & volle bak zon naar 18 graden en regelmatig regenachtig. Dat voelde inderdaad wel als herfst.

Vond ik het erg? Nee niet zo :@
pi_212221241
quote:
12s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 08:31 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Nouja, toen ik afgelopen augustus voor een paar weken terug in NL was toen ging ik van 34 graden & volle bak zon naar 18 graden en regelmatig regenachtig. Dat voelde inderdaad wel als herfst.

Vond ik het erg? Nee niet zo :@
Je had ook in juni of september moet komen voor 30+ graden ;)

Zomer in de herfst en herfst in de zomer? Of zijn die scheidslijnen in NL toch niet zo duidelijk ;)
  Moderator dinsdag 30 januari 2024 @ 08:36:14 #16
Dick Laurent Is Dead
pi_212221270
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 08:33 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Je had ook in juni of september moet komen voor 30+ graden ;)

Zomer in de herfst en herfst in de zomer? Of zijn die scheidslijnen in NL toch niet zo duidelijk ;)
Haha nee ik kom juist in augustus liefst naar NL. Dan is het hier namelijk en op zijn drukst kwa massatoerisme en op zijn warmst. Dus dan vlucht ik liever voor een paar weekjes :P

Al kan je in Nederland natuurlijk ook met gemak in een hittegolf belanden in augustus...
pi_212221280
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 08:36 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Haha nee ik kom juist in augustus liefst naar NL. Dan is het hier namelijk en op zijn drukst kwa massatoerisme en op zijn warmst. Dus dan vlucht ik liever voor een paar weekjes :P

Al kan je in Nederland natuurlijk ook met gemak in een hittegolf belanden in augustus...
Snap ik hoor :)
  dinsdag 30 januari 2024 @ 09:21:55 #18
65846 Bocaj
47th President.
pi_212221546
"De korte broek kan aan!"

Rokje zou je bedoelen. #Rokjesdag

Lekker rampetampen in het voorjaar en 15 jaar later je eigen spiegelbeeld aan de voordeur krijgen met de vraag: "Are you my daddy?" :')
  dinsdag 30 januari 2024 @ 10:26:54 #19
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_212222075
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 08:16 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
8+ maanden heb ik serieus nooit gezegd. 20 graden of warmer is gewoon lekker en aangenaam shirt en korte broeken weer. Gemiddeld genomen is het goed herfstig en grijs vanaf het moment dat de wintertijd ingaat tot de zomertijd ingaat. Mooie periodes zoals afgelopen 2 weken horen er elk jaar wel bij.
Never Stop Exploring!
  dinsdag 30 januari 2024 @ 10:27:38 #20
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_212222080
Temperatuur is voorlopig wel acceptabel

twitter
Never Stop Exploring!
pi_212222110
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 09:21 schreef Bocaj het volgende:
"De korte broek kan aan!"

Rokje zou je bedoelen. #Rokjesdag

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Lekker rampetampen in het voorjaar en 15 jaar later je eigen spiegelbeeld aan de voordeur krijgen met de vraag: "Are you my daddy?" :')
:?
  dinsdag 30 januari 2024 @ 10:54:32 #22
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_212222390

HEEL BLIJ MET MIJN WEER WIDGET
pi_212223129
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 10:54 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

HEEL BLIJ MET MIJN WEER WIDGET
Samsung _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212223153
Grijs weer, beste weer.
pi_212223508
Grappig, dat je in veel topics hier altijd wel iemand hebt waar je het steevast regelrecht mee oneens bent. Tot het irritante toe. Ik vraag me dan wel eens af, hoe zou zo iemand in het dagelijks leven zijn. Zou dat dan ook helemaal botsen.?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')