quote:
Boze Michael Vanthourenhout schiet met scherp op Ryan Kamp na incident: “Wat was zijn bedoeling?”
Een tweede plek in de Noordzeecross van Middelkerke, meer zat er zaterdag niet in voor Michael Vanthourenhout. Na afloop was de Europese kampioen echter boos, vooral op Ryan Kamp.
De Nederlander deed al vroeg in de cross de deur brutaal dicht, waardoor Vanthourenhout heel wat plekken verloor en zijn winstkansen in rook zag opgaan. Het kwam tot een discussie tussen de twee, waarop onze landgenoot na afloop terug kwam.
“Ik denk dat Ryan nog met wat revanchegevoelens zat na Maldegem”, klonk het. “Daar wilde hij ook ergens binnenkant bocht komen, maar ik stond mijn plaats niet af. Daardoor verloor hij wat plaatsen. Ik weet ook niet wat nu zijn bedoeling was, maar wel frustrerend voor mij dat ik daardoor de wedstrijd verlies. Ryan wordt veertiende of vijftiende, dus wat was zijn bedoeling? Daar zullen we nog wel een keer over praten. Als Ryan het zo wil spelen, is dat zijn ding.”
Ook winnaar/ploegmakker Eli Iserbyt moest het ontgelden. “Ik denk dat ik het meeste kopwerk heb gedaan (in de achtervolging op Joris Nieuwenhuis, red.), dus ik vind het wel spijtig dat Eli op het einde niet wacht op mij. Maar het is wat het is, de wedstrijd is gereden en ik moet leven met een tweede plaats. Ik had niet verwacht dat we nog tot Nieuwenhuis zouden komen, we waren aan elkaar gewaagd. Ik moest uiteindelijk van iets verder komen en dat kost me denk ik wel de wedstrijd. Ik zat op de limiet toen we aan het achtervolgen waren, met Eli die in mijn wiel zat. Ik heb nog geprobeerd om met Eli mee te gaan toen hij ging, maar dat lukte niet.”
Michael is woest.