abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 januari 2024 @ 09:42:53 #91
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_212210427
quote:
9s.gif Op maandag 29 januari 2024 07:57 schreef Aether het volgende:
Amnesty noemt opschorten steun aan UNRWA walgelijk
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-75039306
Goh.. krijgt amnesty misschien ook wat inkomsten binnen via unrwa voor werkzaamheden in Gaza?

Wat ik al eerder zei, hef unrwa maar op, laat unhcr het regelen, en draai ook vooral de hoeveelheid steun terug. Ik denk dat we moeten zorgen dat de palestijnen net genoeg steun moeten krijgen dat ze ook gedwongen worden om het merendeel van hun tijd en energie in overleven moeten stoppen. Er moet niets overblijven om terreuraanslagen voor te bereiden en terreurinfrastructuur te bouwen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_212210433
quote:
14s.gif Op zondag 28 januari 2024 19:22 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Neocons ruiken bloed

[ twitter ]
Mijn god ik mag hopen dat ze deze keer wat meer nadenken dan toendertijd met Irak.

Dat was ook een strafexpeditie en daar hebben we veel lol voor terug gehad.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212210440
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 01:24 schreef Ulx het volgende:
De lijst met donorlanden van UNRWA.

https://www.unrwa.org/sit(...)nor_ranking_2022.pdf.

Moraal van het verhaal: Don't bite the hand that feeds you.
Misschien dat hun vrienden elders de financiering kunnen overnemen. Ik zie potentieel in de Arabische en Islamitische wereld.
pi_212210498
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2024 21:07 schreef Glazenmaker het volgende:
https://nos.nl/collectie/(...)anie-ook-25-gewonden
Bij deze update staat een filmpje over het stopzetten van de financiering.
[..]
Normale straatbeelden zijn alleen van mannen en jongens, maar nu lijken er enkel vrouwen en kinderen te wonen in Gaza op een bejaarde opa in een rolstoel na. Er zit zelfs een beeld van een meisje met een vlieg op haar oogbol in. Van zekere users hier mag je geloven dat Europa nooit wat heeft gedaan voor Palestijnen, maar volgens de mensen in dit propaganda filmpje dus wel. Iedere vorm van zelfreflectie ontbreekt vanzelfsprekend. Al was het maar een keertje het zinnetje:
[..]
Wel weer typisch dat de NOS dit zonder enig commentaar of kritische noot plaatst.
Maar waarom verwachten ze dat van Europa maar niet van hun broeders?
Overigens ben ik wel voor hulp vanuit Europa maar de ondankbaarheid helpt niet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_212210529
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2024 21:47 schreef opgebaarde het volgende:
[ twitter ]

De rally

[ twitter ]

[ twitter ]

De toegezegde steun aan UNRWA dat wordt ingetrokken en ondertussen wordt geen seconden getwijfeld of Israël die onvoorwaardelijke financiële steun wel nog steeds verdient.
Dit lijkt mij niet erg handig van Israël want zo kom je dus wel in het genocideverhaal terecht.
Plus het gaat weinig oplossen behalve meer geweld.
pi_212210539
quote:
Amnesty zijn dus Hamas vriendjes. Duidelijk.
  maandag 29 januari 2024 @ 09:59:40 #97
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_212210591
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 09:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wat wil je hiermee zeggen?
Omdat er een paar MOGELIJK corrupte medewerkers tussen zaten?
Welke hand hebben ze dan gebeten?
Klik
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
  maandag 29 januari 2024 @ 10:03:31 #98
6484 ExTec
pi_212210613
quote:
En gewoon 'mogelijk' hé _O-

Die haniyeh, die is miljardair, heeft die dat soms verdient met een krantenwijkje ofzo?
pi_212210692
quote:

[..]
Wat wil je hiermee zeggen?
Welke hand hebben ze dan gebeten?
Als er aanwijzingen zijn dat terrorisme werd gefaciliteerd door/vanuit/met medeweten vNh UNRWA is het niet meer dan terecht dat men die organisatie niet financieel gaat ondersteunen. En die aanwijzingen zijn er. Wapens in scholen. Foto's van UNWRA voertuigen met hamasleden aan boord. Lanceerplaatsen vijf meter van de voordeur van UNRWA vandaan. Noem maar op. Genoeg redenen om even goed te kijken wat er aan de hand is.

In de tussentijd moeten landen die daar niets om geven maar even bijspringen.
pi_212210838
quote:
10s.gif Op maandag 29 januari 2024 10:03 schreef ExTec het volgende:

[..]
En gewoon 'mogelijk' hé _O-

Die haniyeh, die is miljardair, heeft die dat soms verdient met een krantenwijkje ofzo?
Hij heeft vast en zeker aandelen in Apple, tesla, Google en amazon want zijn fortuin groeit met een miljard per jaar
  maandag 29 januari 2024 @ 10:27:16 #101
6484 ExTec
pi_212210877
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2024 10:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hij heeft vast en zeker aandelen in Apple, tesla, Google en amazon want zijn fortuin groeit met een miljard per jaar
Nog even geduld, voordat die zielige kaag, die beschuldigd wordt van malversaties ook al begint ze over aan paar weken pas bij de UNRWA! :'( onze domme politici weer overhaalt om de geldkraan weer open te zetten.

Dan kan die eindelijk die gouden kranen bestellen.
  maandag 29 januari 2024 @ 10:27:36 #102
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212210881
quote:
amnesty was lang zo stellig niet in hun taal begin oktober.
We weten ook van amnesty dat ze kinderverkrachtende moordenaars, terroristen en andere beesten steunen. Dus zo verrassend is het nu ook weer niet dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_212210893
twitter

Oud nieuws, maar dat het a
niet kosher is bij UNRWA komt niet echt als een verrassing. Alleen keek het Westen lang de andere kant op. En daar waren best goede redenen voor, Israel zelf werkte bijvoorbeeld ook met die organisatie samen, maar op een gegeven moment is het uit met de pret. Dan kijken we dus niet meer even snel de andere kant op. En op dat moment zijn we nu aangekomen.
pi_212210909
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 09:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dit lijkt mij niet erg handig van Israël want zo kom je dus wel in het genocideverhaal terecht.
Plus het gaat weinig oplossen behalve meer geweld.
Jup. Dat was volgens mij het belangrijkste argument van ICJ, de uitspraken van prominenten. Gvir is de grootste mafkees en in Israël ook zeer controversieel, alleen zijn gedrag kan ook internationaal pijn gaan doen. Ik ben benieuwd wanneer Netanyahu gaat ingrijpen, de druk was voor 7 okt al erg groot en wordt met de dag groter.
pi_212210926
quote:
9s.gif Op maandag 29 januari 2024 10:27 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nog even geduld, voordat die zielige kaag, die beschuldigd wordt van malversaties ook al begint ze over aan paar weken pas bij de UNRWA! :'( onze domme politici weer overhaalt om de geldkraan weer open te zetten.

Dan kan die eindelijk die gouden kranen bestellen.
Op een gegeven moment zijn alle kranen wel vervangen en hebben ook de deurtjes in het keukentje van de peuter ook diamanten deurknoppen. Er blijft dan nog maar weinig over. Arme vent :'(
  maandag 29 januari 2024 @ 10:38:29 #106
6484 ExTec
pi_212210948
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2024 10:34 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Op een gegeven moment zijn alle kranen wel vervangen en hebben ook de deurtjes in het keukentje van de peuter ook diamanten deurknoppen. Er blijft dan nog maar weinig over. Arme vent :'(
Hoezo? Is de dure realestate in londen, miami, whatever allemaal al op dan?
pi_212210962
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 10:29 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Oud nieuws, maar dat het a
niet kosher is bij UNRWA komt niet echt als een verrassing. Alleen keek het Westen lang de andere kant op. En daar waren best goede redenen voor, Israel zelf werkte bijvoorbeeld ook met die organisatie samen, maar op een gegeven moment is het uit met de pret. Dan kijken we dus niet meer even snel de andere kant op. En op dat moment zijn we nu aangekomen.
Nice.
In 2000 (2001/2002?) was er ook al onderzoek naar het gebruik van ambulances door Hamas alleen toen konden ze geen hard bewijs vinden bij de claims van IDF. Het is zo'n achterlijk gebied.
pi_212211011
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2024 23:27 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Ik ben actief in het gebied en ik zie wel alle gruwelijkheden en geloof mij, ik heb daar echt géén woorden voor...

Maar ik zie niet de definitie van genocide hier plaats vinden - genocide is echt een ander verhaal, we vinden daar voorbeelden van in bijvoorbeeld Sudan.

Maar dat neemt niet weg dat ik wel begrijp dat je naar woorden probeert te zoeken, de ergste bewoordingen ook: maar dat maakt het niet meteen ook de juridische definitie.

Ik kies inderdaad voor de kant van àlle burgers, daarom ben ik hier als arts en probeer ik onder alle omstandigheden de beste zorg te bieden, ongeacht afkomst, leefgebied en dergelijke - maar ik ben wel (door de jaren heen en na meerdere oorlogen mee te hebben gemaakt) duidelijk in wat ik wil propageren: Vrede. (What's in a name...)
Ook niet, toch?
  maandag 29 januari 2024 @ 10:52:27 #109
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212211061
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 10:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]
amnesty was lang zo stellig niet in hun taal begin oktober.
We weten ook van amnesty dat ze kinderverkrachtende moordenaars, terroristen en andere beesten steunen. Dus zo verrassend is het nu ook weer niet dit.
Tja, zulke organisaties zijn eigenlijk totale afspiegelingen van de 'Red-green alliance'. Of het nu over VN-organisaties gaat, Amnesty of bijvoorbeeld het Rode Kruis of Artsen zonder Grenzen. Het is allemaal uit hetzelfde ideologische hout gesneden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 29 januari 2024 @ 10:57:05 #110
6484 ExTec
pi_212211095
quote:
13s.gif Op maandag 29 januari 2024 10:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, zulke organisaties zijn eigenlijk totale afspiegelingen van de 'Red-green alliance'. Of het nu over VN-organisaties gaat, Amnesty of bijvoorbeeld het Rode Kruis of Artsen zonder Grenzen.
Wat doe je :'(

Nu vind HannahVrede je niet meer aardig :'(
pi_212211132
https://twitter.com/BarakRavid/status/1751681942821429260

Hamas 7 oktober, bovenstaande.

Je kan veel zeggen over dit conflict, maar niet dat beide partijen er niet alles aandoen om tot een tweestatenoplossing te komen. Ondanks de moeilijke geschiedenis, doet men echt hun best om nader tot elkaar te komen.

Laat zien dat het Midden-Oosten een hedendaagse beschaving is waar wij allen een voorbeeld aan kunnen nemen.
  maandag 29 januari 2024 @ 11:11:13 #112
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212211256
quote:
9s.gif Op maandag 29 januari 2024 10:57 schreef ExTec het volgende:

[..]
Wat doe je :'(

Nu vind HannahVrede je niet meer aardig :'(
Werkt deze user bij één van die organisaties? Niet meegekregen.
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 11:01 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/BarakRavid/status/1751681942821429260

Hamas 7 oktober, bovenstaande.

Je kan veel zeggen over dit conflict, maar niet dat beide partijen er niet alles aandoen om tot een tweestatenoplossing te komen. Ondanks de moeilijke geschiedenis, doet men echt hun best om nader tot elkaar te komen.

Laat zien dat het Midden-Oosten een hedendaagse beschaving is waar wij allen een voorbeeld aan kunnen nemen.
Waarom zou Israël gebieden 'Judenrein' moeten maken? Dat ze dat met Gaza hebben gedaan was een grote fout. Israëliërs hebben het recht om overal te wonen waar ze willen. En helemaal met een volk dat elke mogelijkheid tot een eigen staat heeft afgewezen en uitblinkt in terreur, antisemitisme en martelaarschap hoeft geen rekening te worden gehouden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_212211341
quote:
14s.gif Op maandag 29 januari 2024 11:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Werkt deze user bij één van die organisaties? Niet meegekregen.
[..]
Waarom zou Israël gebieden 'Judenrein' moeten maken? Dat ze dat met Gaza hebben gedaan was een grote fout. Israëliërs hebben het recht om overal te wonen waar ze willen. En helemaal met een volk dat elke mogelijkheid tot een eigen staat heeft afgewezen en uitblinkt in terreur, antisemitisme en martelaarschap hoeft geen rekening te worden gehouden.
Niemand hoeft van mij iets 'Judenrein' te maken.

Ik zou het op prijs stellen als je zulke termen niet gebruikt. Het heeft een nogal akelig verleden.
pi_212211390
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 11:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik zou het op prijs stellen als je zulke termen niet gebruikt. Het heeft een nogal akelig verleden.
dat het een akelig verleden heeft, is juist waarom je het moet gebruiken. Waarom mogen palestijnen wel alleenrecht hebben op land (zoals in gaza gebeurde nadat ze het gros van de joden vermoord hadden in een daadwerkelijke etnische zuivering)), maar joden niet?
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  maandag 29 januari 2024 @ 11:24:49 #115
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212211418
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 11:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dit is letterlijk wat er altijd gevraagd wordt hè. Voor een tweestatenoplossing zou Israël alle Joden moeten terughalen richting Israël. Er mogen geen Joden meer wonen in de 'Palestijnse gebieden'. In de Gazastrook is dat al gebeurd, maar och jee wat verschrikkelijk dat er nog Joden wonen in de Westelijke Jordaanoever.

Het is gewoon heel raar dat een potentiële Palestijnse staat, eigenlijk een Palestijnse ethnostaat zou moeten zijn. En tevens dat dit een algemeen geaccepteerd standpunt is binnen veel internationale kringen.

En het meest hilarische is dan nog wel dat Israël zelf een hele diverse staat is met allerlei minderheden en ook nog doodleuk wordt gepusht om de zesde generatie nakomelingen van Palestijnse vluchtelingen uit 1948, een paspoort toe te kennen.
pi_212211440
quote:
14s.gif Op maandag 29 januari 2024 11:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is letterlijk wat er altijd gevraagd wordt hè. Voor een tweestatenoplossing zou Israël alle Joden moeten terughalen richting Israël. Er mogen geen Joden meer wonen in de 'Palestijnse gebieden'. In de Gazastrook is dat al gebeurd, maar och jee wat verschrikkelijk dat er nog Joden wonen in de Westelijke Jordaanoever.

Het is gewoon heel raar dat een potentiële Palestijnse staat, eigenlijk een Palestijnse ethnostaat zou moeten zijn. En tevens dat dit een algemeen geaccepteerd standpunt is binnen veel internationale kringen.
Doet me denken aan India/Pakistan. In Pakistan wonen geen Hindustanen, maar in India is een groeiend deel van de bevolking Moslim. Weet er verder niet veel van.
pi_212211448
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 11:22 schreef Bensel het volgende:

[..]
dat het een akelig verleden heeft, is juist waarom je het moet gebruiken. Waarom mogen palestijnen wel alleenrecht hebben op land (zoals in gaza gebeurde nadat ze het gros van de joden vermoord hadden in een daadwerkelijke etnische zuivering)), maar joden niet?
Omdat je met die termen niets constructiefs bereikt. De palestijnen zullen zeggen dat Gaza nu 'Palestijnenrein' wordt gemaakt.
pi_212211454
quote:
14s.gif Op maandag 29 januari 2024 11:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

En het meest hilarische is dan nog wel dat Israël zelf een hele diverse staat is met allerlei minderheden en ook nog doodleuk wordt gepusht om de zesde generatie nakomelingen van Palestijnse vluchtelingen uit 1948, een paspoort toe te kennen.
Een tweestatenoplossing is diplomatiek het meest handig om te propaganderen.

Je gevoeligheden laten mij siberisch koud. Kijk anders even onder je bed, of daar een nazi verscholen zit. Met je melo-dramatiek.
pi_212211526
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 11:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Omdat je met die termen niets constructiefs bereikt. De palestijnen zullen zeggen dat Gaza nu 'Palestijnenrein' wordt gemaakt.
dan hebben die palestijnen het volledig fout.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_212211535
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 11:33 schreef Bensel het volgende:

[..]
dan hebben die palestijnen het volledig fout.
Wie het fout/goed heeft interesseert mij betrekkelijk weinig. Ik heb geen paard in deze race.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')