abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 januari 2024 @ 10:56:01 #1
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_212185984
Ik zit al een paar weken met een probleem. Ik heb erg veel pijn in mijn kaak en er moet een operatie plaats vinden wegens een ontsteking. Afgelopen weken slik ik iedere dag 4 ibuprofen. Het probleem is dat ik erg ziek van deze medicatie wordt ( dit heb ik meermaals aangegeven, ik krijg migraine). De kaakchirurg zegt pas over een maand plek te hebben en mijn tandarts wil geen antibiotica voorschrijven omdat het ‘slecht voor je is’.

De noodtandarts ben ik ook geweest maar schreef alleen maar zwaardere pijnstilling ( tramadol) voor en gaf ook aan ‘antibiotica is slecht’. Met Tramadol op lig ik trouwens 3 dagen in bed ‘high’ te zijn.

De pijn is nu zo erg dat niet meer slaap en nauwelijks nog wat eet. Wat kan je in zo een geval doen?
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_212186025
Als je geen stevige pijnstilling wilt omdat je daar suf van wordt, dan wordt het pijn lijden, toch?

Of wil je per se antibiotica? Dan moet je gewoon een derde arts proberen. Maar als je steeds nul op rekest krijgt en je wijst het alternatief af... Dan wordt het lastig.
-nee-
  zaterdag 27 januari 2024 @ 11:11:48 #3
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_212186090
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 11:02 schreef Marsenal het volgende:
Als je geen stevige pijnstilling wilt omdat je daar suf van wordt, dan wordt het pijn lijden, toch?

Of wil je per se antibiotica? Dan moet je gewoon een derde arts proberen. Maar als je steeds nul op rekest krijgt en je wijst het alternatief af... Dan wordt het lastig.
Hoe bedoel je dat ik het alternatief afwijst?

Ik heb de zorg van mijn kinderen al over moeten dragen wegens de pijn en bijwerking van de medicatie. Ibuprofen is ook helemaal niet goed voor je.

Ik vind het eerder raar dat ik niet eerder terecht kan bij een kaakchirug. Zijn er geen privé klinieken waar je direct terecht kan?

Momenteel betaal ik liever alles zelf om er vanaf te zijn. Waarom is dit niet mogelijk in Nederland?
pi_212186105
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 11:11 schreef britneycheers het volgende:

[..]

Ik heb de zorg van mijn kinderen al over moeten dragen wegens de pijn en bijwerking van de medicatie. Ibuprofen is ook helemaal niet goed voor je.

Ik vind het eerder raar dat ik niet eerder terecht kan bij een kaakchirug. Zijn er geen privé klinieken waar je direct terecht kan?

Momenteel betaal ik liever alles zelf om er vanaf te zijn. Waarom is dit niet mogelijk in Nederland?
Als je naar een prive kliniek wil en alles zelf wil betalen is er veel mogelijk maar heb je een idee hoeveel dat kost?
pi_212186112
quote:

[..]

Ibuprofen is zeker niet goed voor je en langdurig tramadol slikken ook niet, ik zou als ik jou was eens googelen of het niet mogelijk is via een privé kliniek
  zaterdag 27 januari 2024 @ 11:18:00 #6
409812 Visualthinker
Online since 1993
pi_212186126
Ik ben geen arts, maar als ik dit zo lees dan lijkt Antibiotica geen goed idee... https://www.tandarts.nl/n(...)tandvleesonstekingen
pi_212186147
quote:

[..]

Met alternatief afwijzen bedoel ik dan de pijnstilling die je niet wilt.

Maar je kan altijd naar een privekliniek ja! Is wel prijzig, je betaalt zo het drievoudige.
-nee-
  zaterdag 27 januari 2024 @ 11:22:12 #8
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_212186169
Ik had vorig jaar ook een zware ontsteking in mijn kaak, en mijn huisarts schreef voor :
• een antibiotica-kuur;
• het maximum van 2 x 500 mg paracetamol per dag;
• het maximum van 3 x 50 mg ibuprofen per dag;
• tramadol als het nodig was, tot het maximum van 4 x 50mg per dag.
Het schijnt dat deze pijnstillers elk een andere pijn receptor raken, dus dat de combo zinnig is.

Tramadol heeft op iedereen een andere invloed, de huisarts suggereerde iemand me in het begin in de gaten te laten houden voor het geval ik olifantjes begon te zien, maar ik had nergens last van (maar heb ook niet meer dan 1 of 2 capsules per dag genomen. Ik bleef ook helder genoeg om zinnig programmeer-werk te doen.

Ik zou dus zeker ook paracetamol gaan nemen, dat helpt goed.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_212186191
quote:
Ik heb de zorg van mijn kinderen al over moeten dragen wegens de pijn en bijwerking van de medicatie.
In dat geval lijkt dit alles mij zo gek nog niet
pi_212186208
Trouwens, paracetamol bijnemen klinkt inderdaad logisch, bij een kaakontsteking is dat normaal ook wel wat er gebeurd. Heb je alleen ibuprofen?
-nee-
pi_212186332
Gewoon een second opinion eisen. Als je arts niet wil meewerken dan moet een ander dat maar doen.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_212186502
Je zorgverzekeraar al gebeld en gevraagd naar zorgbemiddeling? Misschien is er in een ander ziekenhuis wel eerder plek. Zij kunnen dat inzien of inventariseren en regelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door baskick op 27-01-2024 12:15:45 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zaterdag 27 januari 2024 @ 12:19:40 #13
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_212186763
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 11:15 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ibuprofen is zeker niet goed voor je en langdurig tramadol slikken ook niet, ik zou als ik jou was eens googelen of het niet mogelijk is via een privé kliniek
Ik ga maandag even bellen.
  zaterdag 27 januari 2024 @ 12:20:10 #14
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_212186768
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 11:27 schreef Marsenal het volgende:
Trouwens, paracetamol bijnemen klinkt inderdaad logisch, bij een kaakontsteking is dat normaal ook wel wat er gebeurd. Heb je alleen ibuprofen?
Ja het één versterkt de ander.
  zaterdag 27 januari 2024 @ 12:20:38 #15
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_212186774
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 11:57 schreef baskick het volgende:
Je zorgverzekeraar al gebeld en gevraagd naar zorgbemiddeling? Misschien is er in een ander ziekenhuis wel eerder plek. Zij kunnen dat inzien of inventariseren en regelen.
Ik ga daar even naar kijken.
pi_212186901
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 11:14 schreef Farenji het volgende:

[..]
Als je naar een prive kliniek wil en alles zelf wil betalen is er veel mogelijk maar heb je een idee hoeveel dat kost?
Als je een doorverwijzing hebt van een tandarts wordt een behandeling door een ZBC kaakchirurg gewoon vergoed door de basisverzekering hoor. De hoogte van de vergoeding hangt af van meerdere factoren zoals wat voor soort zorgverzekering je hebt en of de ZBC gecontracteerd is. Dat je alles zelf zou moeten betalen is niet zo.
  zaterdag 27 januari 2024 @ 12:42:17 #17
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_212186941
quote:

[..]

Ik vind het eerder raar dat ik niet eerder terecht kan bij een kaakchirug.
Waarom? Jij denkt dat je de enige bent die het vervelend vindt om op een behandeling te moeten wachten? Nou, dan heb ik nog een nieuwtje voor je...
Huilen dan.
  zaterdag 27 januari 2024 @ 13:09:12 #18
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_212187214
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 12:42 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Waarom? Jij denkt dat je de enige bent die het vervelend vindt om op een behandeling te moeten wachten? Nou, dan heb ik nog een nieuwtje voor je...
Als er sprake is van acute pijn waar de levenskwaliteit wordt verminderd dan moet er sneller gehandeld worden.

Ik heb de tandarts weer gebeld en die heeft er nu voor gezorgd dat ik dinsdag terecht kan bij de chirurg.
pi_212187436
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 13:09 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Als er sprake is van acute pijn waar de levenskwaliteit wordt verminderd dan moet er sneller gehandeld worden.
Ik ben natuurlijk geen arts maar is er misschien een kleine mogelijkheid dat jouw beleving van de ernst iets anders is dan die van de deskundige?

Laten ik het maar zeggen dat op basis van je PoHi ik nogal geneigd ben om te denken dat dit ook weer zo’n drama is wat je tot de max uitmelkt voor aandacht en eigenlijk best wel meevalt..
pi_212187476
quote:

[..]

Alsof jij geld hebt voor een privékliniek met je uitkering :') :')
-XOXO-
pi_212187516
Ik kon vorig jaar binnen een paar dagen hier terecht.

https://www.mkakliniekeindhoven.nl/
pi_212187593
Bel je zorgverzekeraar, die kunnen je helpen ergens anders sneller een plek te vinden (als die er is).
stupidity has become as common as common sense was before
pi_212187659
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 13:45 schreef marcb1974 het volgende:
Bel je zorgverzekeraar, die kunnen je helpen ergens anders sneller een plek te vinden (als die er is).
Jôh !
  zaterdag 27 januari 2024 @ 14:25:35 #24
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_212188075
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 13:28 schreef Deshain het volgende:

[..]
Ik ben natuurlijk geen arts maar is er misschien een kleine mogelijkheid dat jouw beleving van de ernst iets anders is dan die van de deskundige?

Laten ik het maar zeggen dat op basis van je PoHi ik nogal geneigd ben om te denken dat dit ook weer zo’n drama is wat je tot de max uitmelkt voor aandacht en eigenlijk best wel meevalt..
Niemand kan weten hoe mijn pijn voelt.

Maarja wat heeft dat ermee te maken? Het zegt al genoeg dat ik niet meer kan functioneren.
  zaterdag 27 januari 2024 @ 14:26:15 #25
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_212188088
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 13:32 schreef datismijnmening het volgende:

[..]
Alsof jij geld hebt voor een privékliniek met je uitkering :') :')
Dat weet jij niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')