abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212170325
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 21:49 schreef sturmpie het volgende:

[..]
ik ook
zou wel raar zijn
zoveel bloed vergieten en zich terug trekken.
dan zijn ze echt zielig.
Juist ja,

Dan moet Oekraïne maar land opgeven
pi_212170326
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2024 21:48 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
De bevolking van dat Russisch sprekende deel van Oekraïne kan natuurlijk ook gewoon gedeporteerd worden naar hun geliefde moederland, die is alleen maar door de Russen naar Oekraïne geëxporteerd ter vervanging van de door de Russen uitgegroeide oorspronkelijke bevolking. "Omvolking", zoals dat dan tegenwoordig heet.
Punt is dat ze dat niet willen. Neem nou die ene, die bekende komiek, die Volodomyr Zelenskyy...Die sprak thuis ook Russisch. Maar volgens mij wil hij niet naar Rusland.
  Forum Admin donderdag 25 januari 2024 @ 21:55:28 #228
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212170328
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 21:53 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik heb niet de indruk dat Oekraïne nu bezig is met een offensief op het land. Die zijn nu gewoon aan het prijsschieten op Russen. Dat kan eindigen met kogels die op zijn en dan krijg je een Russische doorbraak, of de Russische soldaat trekt het niet meer en breekt. Dat kan ook. En om eerlijk te zijn lijkt de gemiddelde Oekraïense soldaat me gemotiveerder dan de gemiddelde Russische zandhaas. Ook het Russische thuisfront lijkt het een beetje zat te worden.
Dat is ook allemaal min of meer zo, maar als je pragmatisch naar de situatie kijkt zitten ze er nog steeds en gaat het op deze manier nog lang duren om een doorbraak te forceren.

Begrijp me niet verkeerd, als Oekraïne de tijd zou hebben is wat ze nu (kunnen) doen een prima tactiek, maar die tijd hebben ze niet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_212170336
quote:
84s.gif Op donderdag 25 januari 2024 21:51 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En dat koloniale kunstje hebben ze ook op De Krim en in het oosten van Oekraïne geflikt.
En in Finland en in Zweden en in alle Baltische staten en in Tsjechoslowakije en in Hongarije en in Polen en in Duitsland en en en... In principe is ieder Midden en Oost-Europees land op enig moment in zijn geschiedenis slachtoffer geweest van het onophoudelijke Russische imperialisme.
pi_212170377
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2024 21:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat is ook allemaal min of meer zo, maar als je pragmatisch naar de situatie kijkt zitten ze er nog steeds en gaat het op deze manier nog lang duren om een doorbraak te forceren.

Begrijp me niet verkeerd, als Oekraïne de tijd zou hebben is wat ze nu (kunnen) doen een prima tactiek, maar die tijd hebben ze niet. Dat vinden ze zelf ook.
Dan moet je een doorbraak op een andere manier forceren. Niet frontaal naar voren stormen. Maar zorgen dat je zoveel mogelijk aanvallende Russen doodschiet, daarmee (en daarnaast) het moreel ondermijnen en dan paniek zaaien, zowel bij de soldaten aan het front als bij de politieke leiding, en hopen op een kettingreactie. En ik denk dat dat er wel weer ergens iets aan gaat komen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2024 22:00:24 ]
  donderdag 25 januari 2024 @ 21:59:32 #231
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_212170383
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 21:54 schreef sturmpie het volgende:

[..]
omdat we steun geven gaat 't ons wel aan vind ik
zonder steun waren ze al onder de voet gelopen

wij houden deze oorlog met steun in stand
Zoek de oorlog in tjetjenie eens op. Hoe lang die duurde. En hoeveel steun ze kregen - zoek dat maar niet op, ik vertel het je 0,0, van werkelijk niemand.

quote:
ik vind dat we moeten stoppen met steun en oekraine 'n schikking laten treffen mbt de nieuwe grens.
Uh huh.
quote:
7s.gif Op donderdag 25 januari 2024 21:49 schreef ExTec het volgende:
Die landen ook maar weggeven voor de lieve vrede?

Waar houd dat op? Toch niet pas als het jou persoonlijk raakt?
Overigens is stellen dat oekraine zich maar over moet geven, omdat je "oorlog zo vreselijk vind :'( " een vorm van "concerntrolling".
pi_212170384
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 21:55 schreef Ulx het volgende:

[..]
Punt is dat ze dat niet willen. Neem nou die ene, die bekende komiek, die Volodomyr Zelenskyy...Die sprak thuis ook Russisch. Maar volgens mij wil hij niet naar Rusland.
Dat zullen gegarandeerd meer dan genoeg Russisch sprekende Oekraïners niet willen, maar die vormen dan ook geen Russische vijfde colonne.
  donderdag 25 januari 2024 @ 22:00:46 #233
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212170405
quote:
7s.gif Op donderdag 25 januari 2024 21:59 schreef ExTec het volgende:
Overigens is stellen dat oekraine zich maar over moet geven, omdat je "oorlog zo vreselijk vind :'( " een vorm van "concerntrolling".
als ze nou 'n nieuwe grens aannemen en snel lid worden van EU en NAVO.
ok, dan is oekraine 'n beetje land verloren, wat toch al door russen bezet werd.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  donderdag 25 januari 2024 @ 22:02:13 #234
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_212170417
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 21:43 schreef sturmpie het volgende:

[..]
ja juist ja
ik zou er wel mee kunnen leven als oekraine de handdoek in de ring gooit en 'n nieuwe grens gaat hanteren.
ze kunnen niet tegen rusland op

ik vind 't ook 'n vuile situatie, oekraine krijgt steun maar door die steun houd je de oorlog in stand.

ik zou zeggen tegen rusland, we maken 'n nieuwe grens, jij krijgt 't russisch sprekende deel. en oekraine snel lid worden van EU en NAVO zodat ze niet nog eens binnen gevallen worden.
Nee hoor, Rusland gaat kapot.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_212170429
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 22:00 schreef sturmpie het volgende:

[..]
ok, dan is oekraine 'n beetje land verloren, wat toch al door russen bezet werd.
En als Rusland zich nou te pletter loopt op Oekraïne en daardoor in elkaar stort? Dan heeft Oekraïne hun land weer terug, en zijn een heleboel onderdrukte volken van die Russen af.

Nog beter, toch?
  donderdag 25 januari 2024 @ 22:03:05 #236
pi_212170430
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 21:47 schreef sturmpie het volgende:

[..]
ja euh, we zien alleen Putin, schijnt dat Putin poppetje is van de oligarchen, moeilijk verhaal.
Je vind Putin en de oligarchen lullen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 25 januari 2024 @ 22:05:31 #237
pi_212170467
quote:

[..]
Als ze nu meteen lid worden van de EU en NATO dan knallen we de Russen Ukraine uit. Veel beter.
  donderdag 25 januari 2024 @ 22:07:42 #238
6484 ExTec
pi_212170506
quote:

[..]
Da's aan hun. En als hun daar voor kiezen, zou ik daar achter staan.

Als mensen die duidelijk kremlin propaganda niet kunnen onderscheiden, aan de lopende band onzinredenen opvoeren waarom het gerechtvaardigd is, maar niet eens het lef hebben om daar vooruit te komen, en in plaats daarvan met vage kreten a'la "er is een reden voor" - is er dan ooit geen reden? - en "het is hun aangelegenheid" - natuurlijk gebaseert op volstrekt arbitraire crtiteria, daar mee komen, laat dat zo'n vies smaakje achter.
  donderdag 25 januari 2024 @ 22:09:08 #239
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212170532
quote:
7s.gif Op donderdag 25 januari 2024 22:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Je vind Putin en de oligarchen lullen.
ik vind 't kleuterschoolniveau

ik kan me wel iets voorstellen bij de genoemde reden van de russen tot 't aanvallen oekraine, omdat: er sprake was van discriminatie van russen op oekrains grondgebied. en omdat ze heel nauw hebben samengewerkt in 't verleden onder de sovjet-unie, is er zeg maar 'n situatie ontstaan waarbij grote broer Rusland 't kleine broertje Oekraine op de vingers tikt

maar 't blijft kleuterschoolniveau, in deze tijd van internet ga je geen bloed vergieten, overal kan je over praten en we kunnen internationaal naar 'n oplossing zoeken, je kan ieder probleem aan de hele wereldbevolking voorleggen vandaag de dag. oorlog is dom in deze tijd.
  donderdag 25 januari 2024 @ 22:10:49 #240
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212170558
quote:
7s.gif Op donderdag 25 januari 2024 22:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Als ze nu meteen lid worden van de EU en NATO dan knallen we de Russen Ukraine uit. Veel beter.
dat is 'n optie, maar die wordt (nog) niet benut.
  donderdag 25 januari 2024 @ 22:12:05 #241
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212170567
quote:
7s.gif Op donderdag 25 januari 2024 22:07 schreef ExTec het volgende:
natuurlijk gebaseert op volstrekt arbitraire crtiteria
daar heb je gelijk in, ik wil geen partij kiezen dus blijf ik arbitrair.
  donderdag 25 januari 2024 @ 22:13:36 #242
6484 ExTec
pi_212170579
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 22:12 schreef sturmpie het volgende:

[..]
daar heb je gelijk in, ik wil geen partij kiezen dus blijf ik arbitrair.
Je wil geen partij kiezen, en daarom is het best wat rus doet, want sovjet unie.

Logisch.
pi_212170587
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 21:11 schreef sturmpie het volgende:

[..]
er moet 'n reden voor zijn
rusland zegt als reden dat er sprake was van discriminatie tov russisch sprekenden. en dat vind rusland 'n reden om aan te vallen. kort lontje
De redenen die Rusland gegeven hebben blijken allemaal onzin te zijn. Dus dat kan de EU ook prima doen om zich te verantwoorden.

- Het is ons geld wat ze stelen (wij zijn netto betalers aan de EU tenslotte)
- Nederland zit vol nazi's
- Nederland handelt tegen onze belangen in (Wij zijn een belangrijke logistieke hub voor de EU/de poort van Europa)
- Nederland discrimineert EU burgers en neemt hun hun rechten af (vrij verkeer van goederen en personen)
- Historisch gezien hoort Nederland bij Frankrijk/Spanje/Duitsland, en dus bij de EU, want al die landen zijn lid van de EU (in ons verleden zijn we bezet geweest door die landen tenslotte)

En zo kan ik wel door gaan met belachelijke redenen te bedenken. Net zoals Rusland doet om de oorlog in Oekraïne te rechtvaardigen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Delenlill op 25-01-2024 22:34:07 ]
pi_212170726
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 22:09 schreef sturmpie het volgende:
en omdat ze heel nauw hebben samengewerkt in 't verleden onder de sovjet-unie, is er zeg maar 'n situatie ontstaan waarbij grote broer Rusland 't kleine broertje Oekraine op de vingers tikt
Heb je wel enig idee hoe stalin de oukraine en andere landen tot ussr heeft gemaakt? Dat was geen vrijwillige keuze van die landen. Dat ging met veel geweld en doden.
pi_212170736
Ben wel benieuwd of we Zelensky nog een keer vermoord of vergiftigd zien worden. Hij zal nu wel veilig zijn, maar hoe ziet zijn wereld er over vijftien jaar uit? Die man moet sowieso altijd om z'n schouder kijken.

Poetin is het wel gewend al die jaren, die man is zo goed beveiligd.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 25 januari 2024 @ 22:25:26 #246
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212170754
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 22:14 schreef Delenlill het volgende:
Net zoals Rusland doet om de oorlog in Oekraïne te rechtvaardigen.
ik denk dat dit de rechtvaardiging is:

google:
Is Russian widely spoken in Ukraine?
Russian is the most common first language in the Donbas and Crimea regions of Ukraine and the city of Kharkiv, and the predominant language in large cities in the eastern and southern portions of the country.

toevallig is rusland die gebieden ingevallen, heeft voornamelijk met taal te maken imo.
rusland wil grondgebied toeëigenen waar voornamelijk russisch gesproken wordt.
pi_212170780
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 22:24 schreef Discombobulate het volgende:
Ben wel benieuwd of we Zelensky nog een keer vermoord of vergiftigd zien worden. Hij zal nu wel veilig zijn, maar hoe ziet zijn wereld er over vijftien jaar uit? Die man moet sowieso altijd om z'n schouder kijken.

Poetin is het wel gewend al die jaren, die man is zo goed beveiligd.
Zodra er een nieuwe "goede tsaar" is wordt Poetin gewoon door zijn eigen beveiliging het raam uitgekieperd, Russische leiders zijn net zo makkelijk vervangbaar als hun onderdanige slavenvolk.
  donderdag 25 januari 2024 @ 22:29:40 #248
pi_212170797
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 22:09 schreef sturmpie het volgende:

[..]
ik vind 't kleuterschoolniveau

ik kan me wel iets voorstellen bij de genoemde reden van de russen tot 't aanvallen oekraine, omdat: er sprake was van discriminatie van russen op oekrains grondgebied. en omdat ze heel nauw hebben samengewerkt in 't verleden onder de sovjet-unie, is er zeg maar 'n situatie ontstaan waarbij grote broer Rusland 't kleine broertje Oekraine op de vingers tikt

maar 't blijft kleuterschoolniveau, in deze tijd van internet ga je geen bloed vergieten, overal kan je over praten en we kunnen internationaal naar 'n oplossing zoeken, je kan ieder probleem aan de hele wereldbevolking voorleggen vandaag de dag. oorlog is dom in deze tijd.
Fijn, maar Putin is de oorlog begonnen en nu moeten wij hem afmaken.
pi_212170807
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 22:25 schreef sturmpie het volgende:
rusland wil grondgebied toeëigenen waar voornamelijk russisch gesproken wordt.
Ik snap niet dat je steeds met taal komt aanzetten. Geen enkele geldige reden om een land aan te vallen. Dan kan spanje mexico en argentinie aanvallen en zou ook een goede reden zijn?
pi_212170825
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 21:54 schreef sturmpie het volgende:

[..]
omdat we steun geven gaat 't ons wel aan vind ik
zonder steun waren ze al onder de voet gelopen

wij houden deze oorlog met steun in stand
ik vind dat we moeten stoppen met steun en Oekraïne 'n schikking laten treffen mbt de nieuwe grens.
Als wij Oekraïne niet gesteund hadden dan was Oekraïne nu volledig ingelijfd bij Rusland. Onze steun begon al in 2014 tenslotte. Nadat Rusland de Krim/Donbas/Luhansk ingenomen had. En technisch gezien is de oorlog al sinds dat moment gaande. Door onze steun over de jaren heen heeft Rusland niet in 3 dagen Kiev kunnen innemen en de regering/de president in te ruilen voor een Russische gezinde/marionetten

Wij moeten Oekraïne onvoorwaardelijk blijven steunen. Omdat onze rug naar Oekraïne keren het ergste is wat we kunnen doen. Rusland is bezig met een genocide tenslotte. Zij deporteren de Oekraïners naar Rusland en brengen Russen ervoor terug in de plaats. Ze zijn bezig met het uitwissen van de Oekraïense cultuur in de bezette gebieden. Ze deporteren Oekraïense kinderen naar Rusland/Wit Rusland om ze te hersenspoelen. Diegenen die overblijven zijn verplicht om een Russisch paspoort te nemen. Anders krijgen ze hun uitkeringen niet, krijgen ze geen steun, geen medicijnen, mogen ze niet autorijden. Ze worden verplicht om Russisch te spreken en op scholen wordt alleen nog maar Russisch onderwijs/propaganda onderwezen.

Denk je dat daar verandering in komt als de oorlog stopt en wij Rusland zijn zin geven? Denk je dat Rusland zal stoppen met oorlog voeren? Of zullen zij gewoon het volgend land gaan bezetten. Bij elke oorlog die ze winnen wordt hun leger groter, krijgen ze meer materieel en middelen. En gaan ze steeds groter denken. Want de EU/NAVO stellen toch niks voor. Wanneer een oorlog niet perfect gaat geven ze op tenslotte.

En op den duur zullen ze sterk en groot genoeg zijn om EU/NAVO landen aan te vallen. Wat sowieso al in de verwachting ligt van veel hoge militairen in de EU.

En sowieso heeft Rusland keer op keer bewezen dat er niet met hun te onderhandelen valt. Dat hun woord niks betekend. Want die breken ze zo gauw het hun uitkomt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')