abonnement Unibet Coolblue
pi_212152436
Welkom in een nieuw deel van dit gezellige docententopic.

In dit topic kunnen docenten en aanstaande docenten met elkaar praten over de dagelijkse gang van zaken in school.

Leuke momenten met je klas meegemaakt? Vragen hoe je het beste met die moeilijke 3HAVO kunt werken? Stagiaires die tips nodig hebben? Het is allemaal mogelijk hier.

Neem een vers bakje apparaatkoffie in onze virtuele docentenkamer. Enne: deze pauze géén toezicht op het schoolplein! ;)


De laatste posts gingen over de sluiting van de pvo-scholen in Kapelle, Amsterdam, Hoorn en Hengelo.
pi_212304583
We zitten nu al vier delen in XLIV, dat moet inmiddels XLVII zijn
't Echte en 't ware!
  maandag 5 februari 2024 @ 16:12:03 #3
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212307828
Misschien handiger om er dan gewoon #47 van te maken, dan nummert ie automatisch door bij een nieuw deel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 5 februari 2024 @ 18:31:15 #4
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_212309417
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 11:39 schreef Japepk het volgende:
We zitten nu al vier delen in XLIV, dat moet inmiddels XLVII zijn
Ach. Als je echt niks kunt, wordt je docent.
Zo blijkt.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 7 februari 2024 @ 18:23:30 #5
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_212335291
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 18:31 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Ach. Als je echt niks kunt, wordt je docent.
Zo blijkt.
Ach, mét een docent had je die grammaticale fout niet gemaakt. ;)
.
  woensdag 7 februari 2024 @ 18:25:42 #6
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_212335322
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 18:23 schreef Baba-O-Riley het volgende:

[..]
Ach, mét een docent had je die grammaticale fout niet gemaakt. ;)
Moet op werk altijd erg opletten of ik geen fouten maak. Thuis glipt er dan weleens wat doorheen.

Nederlands was zeker niet mijn beste vak vroeger.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_212361256
Net als je denkt dat je alles wel zo'n beetje hebt meegemaakt; er kwam vanochtend een leerling op school met zijn regenjas onder zijn gewone jas _O-
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  zondag 11 februari 2024 @ 20:46:48 #8
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212392410
Ik krijg net per mail van een ouder het verzoek om zo snel mogelijk, maar uiterlijk donderdag iets te doen.

Wat zal ik doen, terugmailen dat ik het de maandag na de vakantie direct oppak, of helemaal niet reageren?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_212393947
Gewoon niet reageren. Je hebt vakantie en zij bepalen niet wanneer jij uiterlijk iets moet doen. De groeten met ze :W
  Moderator zondag 11 februari 2024 @ 22:29:01 #10
236264 crew  capricia
pi_212394045
quote:
15s.gif Op zondag 11 februari 2024 20:46 schreef Janneke141 het volgende:
Ik krijg net per mail van een ouder het verzoek om zo snel mogelijk, maar uiterlijk donderdag iets te doen.

Wat zal ik doen, terugmailen dat ik het de maandag na de vakantie direct oppak, of helemaal niet reageren?
Ik zou een berichtje terug sturen dat de mail in goede orde is ontvangen. En dat je er na de vakantie op terug komt.
Definitely not CIA
pi_212394119
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2024 22:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik zou een berichtje terug sturen dat de mail in goede orde is ontvangen. En dat je er na de vakantie op terug komt.
Ik zou niet terugmailen. Waarom zou je dat in jouw vakantie doen?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_212397531
Ik zou ook niet terugmailen als er geen bloedspoed is (en dat is er eigenlijk zelden). Ze kunnen wel meer willen.

Ik zet in de vakanties altijd mijn autoreply aan. Misschien een idee voor de volgende :)
pi_212397834
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 22:34 schreef Bartjebart het volgende:

[..]
Ik zou niet terugmailen. Waarom zou je dat in jouw vakantie doen?
Waarom zou je je werkmail überhaupt lezen in de vakantie?
pi_212397901
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 10:06 schreef Jentin het volgende:
Ik zou ook niet terugmailen als er geen bloedspoed is (en dat is er eigenlijk zelden). Ze kunnen wel meer willen.

Ik zet in de vakanties altijd mijn autoreply aan. Misschien een idee voor de volgende :)
Dit ja.
Dat er ieder geval iets terug komt bij de afzender. Dat emails niet in een zwart gat verdwijnen.
Definitely not CIA
pi_212397963
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 22:34 schreef Bartjebart het volgende:

[..]
Ik zou niet terugmailen. Waarom zou je dat in jouw vakantie doen?
Het lijkt me volstrekt normaal dat je laat weten dat een email ontvangen is.
Vakantie is geen excuus. Want dan zet je je out of office maar aan.

Heb er zelf een bloedhekel aan dat als ik iemand of een instantie mail en ik hoor weken niets. Vind dat zo onprofessioneel. Alsof je mail in een zwart gat terecht komt.
Even een autoreply is toch niet te veel gevraagd?
Maar laat in elk geval iets horen.
Definitely not CIA
  maandag 12 februari 2024 @ 10:44:16 #16
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212397969
quote:
11s.gif Op maandag 12 februari 2024 10:32 schreef thabit het volgende:

[..]
Waarom zou je je werkmail überhaupt lezen in de vakantie?
Omdat ik een mailtje verwachtte van een collega dat ik wel even nodig had :)

Ik ga geen reactie sturen trouwens. Volgende week maandag is ie de eerste.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 12 februari 2024 @ 10:46:38 #17
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212397995
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 10:43 schreef capricia het volgende:
Heb er zelf een bloedhekel aan dat als ik iemand of een instantie mail en ik hoor weken niets. Vind dat zo onprofessioneel.
Ja, alleen zijn andere instanties niet collectief gesloten op momenten dat iedereen dat weet, en een school wel. Ik ben het met je eens dat als Trudy van de gemeente twee weken naar Gran Canaria is, ze een out-of-officemail aan moet zetten en er gezorgd moet worden voor opvolging. Maar een school is in zijn geheel gesloten, en iedere ouder weet dat ook. Schoolbeleid is geen out-of-officeberichten voor schoolvakanties, en ik zie er zelf ook het nu niet van in. Zou niet weten wat het toevoegt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_212398030
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 10:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, alleen zijn andere instanties niet collectief gesloten op momenten dat iedereen dat weet, en een school wel. Ik ben het met je eens dat als Trudy van de gemeente twee weken naar Gran Canaria is, ze een out-of-officemail aan moet zetten en er gezorgd moet worden voor opvolging. Maar een school is in zijn geheel gesloten, en iedere ouder weet dat ook. Schoolbeleid is geen out-of-officeberichten voor schoolvakanties, en ik zie er zelf ook het nu niet van in. Zou niet weten wat het toevoegt.
Een stukje professionaliteit.
Dat voegt het toe.

En nee. Niet alle docenten zijn alle schoolvakanties vrij. Ik heb vaak genoeg contact met docenten gehad tijdens schoolvakanties. Of mails ontvangen van scholen tijdens vakanties. Dus zo duidelijk is dat niet.
Definitely not CIA
  maandag 12 februari 2024 @ 10:53:16 #19
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212398064
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 10:49 schreef capricia het volgende:
Niet alle docenten zijn alle schoolvakanties vrij.
Jawel. Dat er ook docenten zijn die alsnog werken doet daar niets aan af.

Ik werk ook in mijn vakantie. Alleen niet in opdracht van de buitenwereld, en dat wil ik ook zo houden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_212398081
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 10:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Jawel. Dat er ook docenten zijn die alsnog werken doet daar niets aan af.

Ik werk ook in mijn vakantie. Alleen niet in opdracht van de buitenwereld, en dat wil ik ook zo houden.
Je hebt je keuze al gemaakt lees ik.
Fijne vakantie ieg. :D
Definitely not CIA
  maandag 12 februari 2024 @ 10:56:32 #21
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212398107
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 10:54 schreef capricia het volgende:

[..]
Je hebt je keuze al gemaakt lees ik.
Fijne vakantie ieg. :D
Nu wel ja, dank voor het meedenken :P
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 12 februari 2024 @ 13:25:51 #22
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_212399689
Ik heb er ook steeds meer moeite mee dat ouders dat soort 'dwingende' mailtjes sturen. Ze weten dat de school in de vakantie gesloten is. Je gaat ook niet bij een restaurant dat dicht is, klagen dat je niet bediend wordt. Ouders zullen zich ook moeten realiseren dat leraren niet 24/7 naar hun pijpen dansen. Ik denk dat we onszelf daarin een beetje moeten beschermen.

Ik reageer na schooltijd best op mailtjes, geen probleem. Maar in het weekend en in de vakanties moeten ze me echt met rust laten. En.. waarom is donderdag dan zo'n speciale dag?

[ Bericht 2% gewijzigd door Baba-O-Riley op 12-02-2024 14:40:33 ]
.
  maandag 12 februari 2024 @ 14:22:03 #23
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212400254
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 13:25 schreef Baba-O-Riley het volgende:
En.. waarom is donderdag dan zo'n speciale dag?
Omdat ze dan kennelijk een document moeten aanleveren bij een andere instantie. En of ik daar voor die tijd even in wil voorzien.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_212417212
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 10:43 schreef capricia het volgende:

[..]
Het lijkt me volstrekt normaal dat je laat weten dat een email ontvangen is.
Vakantie is geen excuus. Want dan zet je je out of office maar aan.

Heb er zelf een bloedhekel aan dat als ik iemand of een instantie mail en ik hoor weken niets. Vind dat zo onprofessioneel. Alsof je mail in een zwart gat terecht komt.
Even een autoreply is toch niet te veel gevraagd?
Maar laat in elk geval iets horen.
Ik snap je punt. Maar... we werken in het onderwijs. Als anderen er een bloedhekel aan hebben dat wij in onze vakantie (die ook nog eens praktisch landelijk bekend is) niet reageren, hebben zij een probleem.

De verwachting überhaupt dat iemand in zijn vakantie reageert, vind ik namelijk meer bijzonder.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  donderdag 15 februari 2024 @ 13:12:00 #25
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212435888
Ik heb een reminder gekregen _O-
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_212436484
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 13:12 schreef Janneke141 het volgende:
Ik heb een reminder gekregen _O-
"Ik ben sinds de aankomst van uw mail op vakantie, en kom donderdag weer terug. Grtz grtz Janneke141" :P
-
  donderdag 15 februari 2024 @ 14:12:06 #27
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_212436558
Of dit in je autoreply zetten:

de vakantie zelfst.naamw. (v.)
Uitspraak: [vaˈkɑn(t)si]
Afbreekpatroon: va·kan·tie
Verbuigingen: vakanties (meerv.)

1) periode van een aantal dagen waarin je vrij bent en niet hoeft te werken
Voorbeelden: `gesloten wegens vakantie`,
`zomervakantie`
kerstvakantie (vakantie rond Kerstmis en Nieuwjaar)

2) vakantiereis
Voorbeeld: `op/met vakantie gaan naar Italië`
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_212494324
Sorry, maar alle moeite die je erin stopt om het hier in een topic op te gooien, had je inderdaad ook kunnen steken in een nette reactie waarin je aangeeft dit in de vakantie niet te doen. En zorg dan in het vervolg voor een out-of-office. Niet reageren is inderdaad niet netjes. Of die mensen het nu op het laatste moment vragen of niet, niets horen is frustrerender dan 'nee' horen.

En persoonlijk vind ik het ook een beetje ivoren toren om in alle 'tussenvakanties' de deur compleet dicht te gooien. Zomer en kerst zijn wat mij betreft de echte breaks. Je geeft zelf al aan ander werk ook gewoon in de vakantie te doen. Dan kan een mailtje beantwoorden ook prima, zelfs al is het een 'dit doe ik na de vakantie' reactie. Ik reageer in de vakantie ook niet dagelijks (buiten de vakanties ook niet), maar het is een kleine moeite. Heel principieel 'niets doen' in de vakantie levert wat mij betreft alleen maar meer rompslomp op ná de vakantie, als de hele molen van lessen en dagelijkse dingen ook weer op volle toeren draait.
't Echte en 't ware!
pi_212494768
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 10:56 schreef Japepk het volgende:
Sorry, maar alle moeite die je erin stopt om het hier in een topic op te gooien, had je inderdaad ook kunnen steken in een nette reactie waarin je aangeeft dit in de vakantie niet te doen. En zorg dan in het vervolg voor een out-of-office. Niet reageren is inderdaad niet netjes. Of die mensen het nu op het laatste moment vragen of niet, niets horen is frustrerender dan 'nee' horen.

En persoonlijk vind ik het ook een beetje ivoren toren om in alle 'tussenvakanties' de deur compleet dicht te gooien. Zomer en kerst zijn wat mij betreft de echte breaks. Je geeft zelf al aan ander werk ook gewoon in de vakantie te doen. Dan kan een mailtje beantwoorden ook prima, zelfs al is het een 'dit doe ik na de vakantie' reactie. Ik reageer in de vakantie ook niet dagelijks (buiten de vakanties ook niet), maar het is een kleine moeite. Heel principieel 'niets doen' in de vakantie levert wat mij betreft alleen maar meer rompslomp op ná de vakantie, als de hele molen van lessen en dagelijkse dingen ook weer op volle toeren draait.
Eens.
En het bijzondere is dat ik van de diverse scholen altijd wel mail kreeg tijdens schoolvakanties. Roosterwijzigingen, overzichten, groepsindelingen, etc.

Maar kennelijk is terug mailen not done, want dan moet je maar weten dat alles gesloten is.

Zet gewoon je out of office aan. Dan weet iedereen waar die aan toe is.

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 19-02-2024 11:26:00 ]
Definitely not CIA
pi_212500295
Out-of-Office doe ik nooit aan in de tussenvakanties, enkel in de zomervakantie. Ik heb geen contact met externen (en ouders ook nooit, gaat allemaal via de mentor en dat ben ik niet *O* ) en mijn studenten en collega's weten prima wanneer het vakantie is. Wanneer je wel contact met externen hebt en/of wisselende vakanties hebt / vrij bent op andere momenten dan de rest, dan zou zo'n melding wel nuttig zijn.

Niet mailen in de vakantie heeft niks met 'ivoren toren' te maken. Je hebt vakantie en je bent dan dus vrij. Daar werk je ook voor. (Wordt weleens vergeten door dezen en genen).

Ik mail nooit in de vakantie en ik verwacht ook van studenten geen antwoord op mijn mails in de vakantie (of dat ze die überhaupt lezen in de vakantie). Soms pak ik ff een dagje om bijvoorbeeld schrijfexamens na te kijken en te beoordelen, gewoon omdat ik het prettiger vind om een ochtend achter elkaar door te werken in plaats van tussen de lessen door telkens een uurtje of half uurtje nakijken. Maar dat moment kies ik zelf, niemand weet ervan en zo wek ik ook geen verwachtingen. De resultaten mail ik dan ook altijd ná de vakantie.

Één mailtje in de vakantie beantwoorden kost inderdaad niet veel moeite, maar je kan gezeur krijgen als je een mail van persoon A wel beantwoordt en van persoon B niet, of het ene mailtje van A wel en het andere mailtje van A weer niet. Je wekt verwachtingen dat je óók in de weekenden, avonden en vakanties werkt. En dan ben je niet ff vijf minuten met één mailtje bezig, maar een uur of nog langer met tig mailtjes. Dat wil ik niet. Als ik vrij ben, wil ik ook écht vrij zijn. Door regelmatig de mail in de vakanties te openen, ben ik toch met mijn werk bezig. Ik vind mijn werk fantastisch, maar de scheiding tussen privé(tijd) en werk(tijd) heb ik echt nodig om ín werktijd goed te functioneren.
  maandag 19 februari 2024 @ 18:35:14 #31
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212500516
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 18:20 schreef Ronaldussen het volgende:

Één mailtje in de vakantie beantwoorden kost inderdaad niet veel moeite, maar je kan gezeur krijgen als je een mail van persoon A wel beantwoordt en van persoon B niet, of het ene mailtje van A wel en het andere mailtje van A weer niet. Je wekt verwachtingen dat je óók in de weekenden, avonden en vakanties werkt.
^O^
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_212548290
*zucht* Denk je klaar te zijn met de school, gaan ze in de eindafrekening nog weer dingen doen die niet mogen CAO technisch... Ik ben benieuwd wat hun reden ervoor is, maar het is teveel geld om te laten lopen.
pi_213591268
Collega's die in het mbo werken?

Student Mark (fictieve naam) doet mbo-2. Heeft al eens eerder een mbo-opleiding gedaan en afgerond, entree-opleiding. Keuzedeel is vrijgesteld vanwege corona, er staat daarom geen resultaat op zijn diploma. Heeft hij dan recht op vrijstelling van een keuzedeel op niveau 2?

De examencommissie alhier schermt met termen als 'mijns inziens', maar is dat ook ergens wettelijk bepaald?
pi_213611960
"Voor alle studenten die op 1 augustus 2020 starten met een opleiding geldt dat de hoogte van de examenresultaten van keuzedelen meetelt voor het behalen van het diploma" https://onderwijsenexamin(...)wijzigd-2023_nov.pdf

Zoals ik de tekst lees, en het ook op "mijn" school wordt gehanteerd, moet een student dus een resultaat halen voor een keuzedeel, om een diploma te behalen. Aangezien de student van jou geen resultaat heeft, zal die daarom dus alsnog keuzedelen moeten volgen. De vrijstelling voor het diploma was een tijdelijke maatregel ivm covid 19, en die maatregel geldt dus nu niet meer.
pi_213647358
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 23:29 schreef Ronaldussen het volgende:
"Voor alle studenten die op 1 augustus 2020 starten met een opleiding geldt dat de hoogte van de examenresultaten van keuzedelen meetelt voor het behalen van het diploma" https://onderwijsenexamin(...)wijzigd-2023_nov.pdf

Zoals ik de tekst lees, en het ook op "mijn" school wordt gehanteerd, moet een student dus een resultaat halen voor een keuzedeel, om een diploma te behalen. Aangezien de student van jou geen resultaat heeft, zal die daarom dus alsnog keuzedelen moeten volgen. De vrijstelling voor het diploma was een tijdelijke maatregel ivm covid 19, en die maatregel geldt dus nu niet meer.
Mooi klote. Het is een NT2'-er die met hangen en wurgen één keuzedeel heeft afgerond met een "5,0". Toch bedankt voor het antwoord.
pi_213653066
Ja, dat kan heel zuur zijn. Zeker voor een NT2'er lijkt het mij dan ook goed om samen met hem heel goed te kijken welk keuzedeel hij gaat kiezen. Er is best wel verschil qua niveau tussen de keuzedelen en wat je moet opleveren/hoe het 'examen' eruitziet en ook hoe talig het keuzedeel is.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 14:07:24 #37
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213677570
Nou, ik zeg het niet graag, maar het eindexamen wiskunde vmbo-tl is wat mij betreft echt te makkelijk dit jaar. Ik hoop niet dat dit bewust gedaan is om in een risicojaar de slagingspercentages op peil te houden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 5 juni 2024 @ 08:58:11 #38
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213793685
Is er ergens vastgelegd met welk aantal lesweken er gerekend moet worden bij het samenstellen van je takenplaatje voor een schooljaar?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_213794206
De AOb zou graag zien dat elke school 37,8 lesweken aanhoudt, maar scholen kunnen een ander aantal hanteren. Zie pagina 8 en 9 van dit document.
  woensdag 5 juni 2024 @ 09:51:05 #40
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213794312
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 09:43 schreef Tochjo het volgende:
De AOb zou graag zien dat elke school 37,8 lesweken aanhoudt, maar scholen kunnen een ander aantal hanteren. Zie pagina 8 en 9 van dit document.
Thx, interessant. Dit is wat de bond graag wil, maar dit is dus geen regel. Moet ik daaruit concluderen dat het nergens is vastgelegd, en het dus aan de school in samenspraak met de MR is?

Mijn school zit namelijk wel een eindje onder dat advies :')
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_213796006
Ja, hier is geen landelijk beleid voor; dit zul je op je school aangepast moeten zien te krijgen.
  woensdag 12 juni 2024 @ 10:06:16 #42
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_213878289
Nou, normeringen bekend.
Wordt even hard gezweet en er wordt uitgezocht wie er geslaagd zijn en nog kan slagen.

Succes iedereen in dit schuitje.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 12 juni 2024 @ 18:48:20 #43
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213883375
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 10:06 schreef Kaneelstokje het volgende:
Nou, normeringen bekend.
Wordt even hard gezweet en er wordt uitgezocht wie er geslaagd zijn en nog kan slagen.

Succes iedereen in dit schuitje.
De tendens onder mij en mijn collega's was dat de normeringen wel erg hoog waren. Hoe zijn ze bij jullie ontvangen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 12 juni 2024 @ 18:52:30 #44
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_213883436
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 18:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De tendens onder mij en mijn collega's was dat de normeringen wel erg hoog waren. Hoe zijn ze bij jullie ontvangen?
Idem. Verbijstering bij een aantal.
Alleen de docenten wiskunde en economie hadden wat hoger verwacht.

Basis en kader wederom geweldig bij ons. Mavo helaas minder, met een aantal shockerende cijfers en dus zakkers.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 12 juni 2024 @ 18:53:40 #45
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213883459
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 18:52 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Idem. Verbijstering bij een aantal.
Alleen de docenten wiskunde en economie hadden wat hoger verwacht.

Basis en kader wederom geweldig bij ons. Mavo helaas minder, met een aantal shockerende cijfers en dus zakkers.
Wiskunde op het vmbo?

De N-term wiskunde vmbo-tl was 1,0. Ik had zelf op 0,6 gerekend.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 12 juni 2024 @ 19:11:49 #46
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_213883651
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 18:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Wiskunde op het vmbo?

De N-term wiskunde vmbo-tl was 1,0. Ik had zelf op 0,6 gerekend.
Ja. Had ook al gelezen op internet dat de algehele tendens voor wiskunde tl was, dar de docenten het niet moeilijk vonden.
Maar 1 van onze docenten zat te puffen en te kreunen, en vond het veel pittig.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 12 juni 2024 @ 20:26:57 #47
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_213884682
Hoi!

Zijn hier ook HBO docenten die wat licht kunnen werpen op de verlofregeling volgens het CAO.

In het cao staat dit:

[/quote] Op basis van het aantal uren dat je per week werkt, wordt ook het aantal verlofuren berekend. Werk je 36 uur per week, dan heb je recht op 219 verlofuren per jaar (27 vakantiedagen). Werk je 38 uur, dan krijg je 323 verlofuren (40 vakantiedagen). Bij een werkweekvariant van 40 uur heb je 428 verlofuren (53,5 vakantiedagen). [quote]

Dan heb je met 36uur 6 weken vakantie en met 40urige werkweek 11weken vakantie. Dit lijkt mij al wel scheef. Daarnaast blijft er dan met een 32urig contract er totaal geen vakantie over?

En dan nog te denken aan de vaste schoolvakanties. Werkt iedereen met een kleiner contact dan gewoon door?

Daarnaast, mag je dan je vakanties zelf indelen of zit je vast aan de schoolvakanties?

Wie kan mij vertellen hoeveel vakantie je hebt met een contract van 32uur. En hoe dit getegeld is?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_213889235
Het punt is dat voltijd (dus een volledige werkweek) 40 uur kan zijn, of 38 of 36 (waarbij je eigenlijk dus iedere week 2 of 4 uur "vakantie" hebt) voor hetzelfde salaris. Die extra uren vrij in de week komen uit je vakantietijd zeg maar.
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
  donderdag 13 juni 2024 @ 18:34:28 #49
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_213894662
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 09:53 schreef lemonlime het volgende:
Het punt is dat voltijd (dus een volledige werkweek) 40 uur kan zijn, of 38 of 36 (waarbij je eigenlijk dus iedere week 2 of 4 uur "vakantie" hebt) voor hetzelfde salaris. Die extra uren vrij in de week komen uit je vakantietijd zeg maar.
Ah! Dat verklaart een hoop, maar had ik er echt niet uitgehaald!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')