Ja, zo opvallend dat half hollywood nu roept dat het discriminatie is. Op de vraag welke actrice en regisseur dan UIT de nominaties zou moeten om plaats te maken durft niemand een reactie te geven.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 19:27 schreef Mike het volgende:
Opvallend dat Margot Robbie niet genomineerd is voor Barbie, net als Gerwig voor dezelfde film als regisseuse. Daarnaast leuk dat Hoytema een nominatie heeft!
Je houdt het elke jaar, de lijstjes met 'snubs' en andere verrassingen. Annette Bening leek uit het niks te komen bij Beste Actrice bv. Ik denk dat over het algemeen de films en makers genomineerd zijn die verwacht werden. Zo'n Gerwig valt dan op en je moet toch wat hebben om over te discussiëren he?quote:Op zaterdag 27 januari 2024 15:37 schreef Danny het volgende:
[..]
Ja, zo opvallend dat half hollywood nu roept dat het discriminatie is. Op de vraag welke actrice en regisseur dan UIT de nominaties zou moeten om plaats te maken durft niemand een reactie te geven.
Heb ook het idee dat mensen geen idee hebben hoe die nominaties tot stand komen en dat ze denken dat daarover vergaderd wordt ofzo, terwijl enkele honderden mensen uit het werkveld zelf hun toplijstjes maken en daaruit een rij nominaties rolt. Daar wordt tegenwoordig al op aangestuurd dat er divers moet worden gestemd enzo, en als een film niet divers genoeg is mag hij niet eens genomineerd worden.
Ik moet er ook nog een aantal zien want niet alles is hier al 'uit' of zelfs maar verkrijgbaar op andere manieren. Tot nu toe vind ik het niveau hoog. Maar of het echt verrassend wordt weet ik niet, de kans is groot dat straks de meeste beeldjes gewoon naar Oppenheimer gaan.quote:Anyway, interessante lijst hoor. Heb er nog niet veel gezien, dus heb nog wat de doen komende maand
Dat is niet echt waar, want ze is ook genomineerd voor bijvoorbeeld Globes en SAG (alleen BAFTA niet, maar dat is 50% jury). Het was meer dat de zoomers een hekel hadden aan die film (of het onderwerp liever, de helft heeft de film niet eens gezien) waardoor ze allemaal overdreven deden bij alle nominatie filmpjes op social media.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 16:29 schreef Mike het volgende:
[..]
Je houdt het elke jaar, de lijstjes met 'snubs' en andere verrassingen. Annette Bening leek uit het niks te komen bij Beste Actrice bv. Ik denk dat over het algemeen de films en makers genomineerd zijn die verwacht werden. Zo'n Gerwig valt dan op en je moet toch wat hebben om over te discussiëren he?
Ik denk het meer simplistisch. Barbie, de film, is niet goed genoeg om dat soort prijzen te mogen ontvangen. Maybe Ken.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 15:37 schreef Danny het volgende:
[..]
Ja, zo opvallend dat half hollywood nu roept dat het discriminatie is. Op de vraag welke actrice en regisseur dan UIT de nominaties zou moeten om plaats te maken durft niemand een reactie te geven.
Heb ook het idee dat mensen geen idee hebben hoe die nominaties tot stand komen en dat ze denken dat daarover vergaderd wordt ofzo, terwijl enkele honderden mensen uit het werkveld zelf hun toplijstjes maken en daaruit een rij nominaties rolt. Daar wordt tegenwoordig al op aangestuurd dat er divers moet worden gestemd enzo, en als een film niet divers genoeg is mag hij niet eens genomineerd worden.
Anyway, interessante lijst hoor. Heb er nog niet veel gezien, dus heb nog wat de doen komende maand
Frankrijk heeft gekozen voor The Taste of Things als inzending en niet voor Anatomy of a Fall.quote:Op zondag 10 maart 2024 20:56 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
Anatomy of a Fall genomineerd voor Best Picture, maar niet voor Best international feature film? Of is die daar niet internationaal genoeg vanwege deels Engels gesproken?
Vannacht onze tijd zijn de uitreikingen. Denk dat Oppenheimer wint en hoewel ik dat een goede film vond, vond ik The Holdovers, Anatomy of a Fall en The Zone of Interest beter, maar die zie ik alle drie niet Best Picture winnen. Wel stoer dat Sandra Hüller in twee van de Best Picture-films speelt trouwens en voor een van beide kans op Best Actrice maakt.
Colman Domingo zit in zowel Rustin als the Color Purple. Oke, minder impressive, maar tochquote:Op zondag 10 maart 2024 20:56 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
Anatomy of a Fall genomineerd voor Best Picture, maar niet voor Best international feature film? Of is die daar niet internationaal genoeg vanwege deels Engels gesproken?
Vannacht onze tijd zijn de uitreikingen. Denk dat Oppenheimer wint en hoewel ik dat een goede film vond, vond ik The Holdovers, Anatomy of a Fall en The Zone of Interest beter, maar die zie ik alle drie niet Best Picture winnen. Wel stoer dat Sandra Hüller in twee van de Best Picture-films speelt trouwens en voor een van beide kans op Best Actrice maakt.
Plaatje klopt niet helemaal, wel als je Society of the Snow vervangt door Maestroquote:Op zondag 10 maart 2024 20:56 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, ik had even beter moeten kijken.quote:Op zondag 10 maart 2024 23:21 schreef RobertoCarlos het volgende:
Plaatje klopt niet helemaal, wel als je Society of the Snow vervangt door Maestro
Dat heb ik ook sowieso nog maar zelden, ligt ook wel aan de films van tegenwoordig, denk ik.quote:Ik heb bijna alle feature films gezien en ik moet helaas zeggen dat ik bij weinig films echt een WOWW! - gevoel had, om allerlei verschillende redenen.
Maar misschien word ik steeds kritischer, naarmate ik meer films kijk....
Ook kanaal 13? Ik kijk op kanaal 100quote:
Ja. Kanaal 100 kan ook. Loop je iets voor.quote:Op maandag 11 maart 2024 00:03 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
Ook kanaal 13? Ik kijk op kanaal 100
Nee.quote:
We zitten al op 1 met de Brit Glazer. Uiteraard inzake de holocaust film (en de vergelijking)quote:Op zondag 10 maart 2024 23:44 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Benieuwd hoeveel Free Palestina speeches we gaan krijgen
Dan ga ik daar ook eens naar kijkenquote:Op maandag 11 maart 2024 16:12 schreef jarajosefff het volgende:
Wat een domme saaie films.
ANIMAL, beste film op Netflix.
Sound ging natuurlijk wel terecht naar The Zone of Interest.quote:Op maandag 11 maart 2024 09:13 schreef Mike het volgende:
Weinig verrassingen uiteindelijk. Oppenheimer heeft 7 Oscars en het was eigenlijk alleen 'spannend' of ze ook nog de 8ste van Sound zouden krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |