Ze hebben ook geen relevante werkervaring. Niet om over naar huis te schrijven.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 15:16 schreef Kreator het volgende:
Ik heb liever iemand met ervaring dan met een papiertje. Dat kan ook een reden zijn.
Ik had ook totaal geen relevante werkervaring mbt mijn huidige baan. Maar mijn werkgever had ingeschat dat ik wel de mogelijkheid had om de materie eigen te makenquote:Op dinsdag 23 januari 2024 15:16 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ze hebben ook geen relevante werkervaring. Niet om over naar huis te schrijven.
Onderdeel van de baan is het schrijven van juridisch kloppende teksten. Ik kwam er vrij snel in gesprek achter dat daar geen enkele kennis of skill zat. Ik ben echt verbaasd.
Ben heel benieuwd hoe zoiets in de praktijk zal verlopen eerlijk gezegd![]()
Wat kunnen wij hier nou verder van zeggen?quote:Op dinsdag 23 januari 2024 15:16 schreef Mishu het volgende:
[..]
Onderdeel van de baan is het schrijven van juridisch kloppende teksten. Ik kwam er vrij snel in gesprek achter dat daar geen enkele kennis of skill zat. Ik ben echt verbaasd.
het nadeel is dat de ervaren mensen zo vreselijk vreselijk druk zijn dat die helemaal geen tijd hebben om ze op te leiden.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 16:05 schreef Hanca het volgende:
Steeds meer bedrijven zijn allang blij als ze iemand vinden om zelf op te leiden.
En als je het niet doet, blijven ze het druk hebben omdat de vacatures niet gevuld wordenquote:Op dinsdag 23 januari 2024 18:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
het nadeel is dat de ervaren mensen zo vreselijk vreselijk druk zijn dat die helemaal geen tijd hebben om ze op te leiden.
nee hoor, je kan ook minder werk aannemen, werk afmaken, dan mensen aannemen, opleiden en dan weer meer werk aannemen.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 18:21 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
En als je het niet doet, blijven ze het druk hebben omdat de vacatures niet gevuld worden
Viesmad zijn dat een collega met een lager diploma hetzelfde zielige salaris krijgt als jijquote:Op dinsdag 23 januari 2024 15:11 schreef Mishu het volgende:
Ik werk momenteel ergens in een baan waar in vacatureteksten als functie-eis minimaal HBO, en ten tijde van de kredietcrisis minimaal Msc in een zeer specifieke richting werden gevraagd.
Recent zijn er 5 mensen aangenomen om een nieuw team te vormen.
Tot mijn verbazing missen ze allemaal kwalificaties. Meerdere nieuwe collega's hadden een compleet niet gerelateerde MBO gedaan.
Is dit specifiek een teken aan de wand dat het met deze werkgever niet goed gaat of is dit een nieuwe ontwikkeling?
Ook in skills of inhoudelijke kennis ontbreekt van alles. Wat ik me dan afvraag is of ze een jaar lang niks gaan doen en of HR er dan überhaupt achter komt dat er niks gedaan is.
Ben ik nou gewoon jaloers dat zij de ideale baan hebben gevonden?
Ik weet het wel, jij bent degene die het mag nakijken en corrigerenquote:Op dinsdag 23 januari 2024 15:16 schreef Mishu het volgende:
[..]
Dat hebben ze haar wijsgemaakt.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 18:23 schreef Bezsen het volgende:
Hoe kom je er eigenlijk bij dat het een msc functie is?
Allebei is helemaal grandioos,maar die zijn er niet heel veel.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 15:16 schreef Kreator het volgende:
Ik heb liever iemand met ervaring dan met een papiertje. Dat kan ook een reden zijn.
ja als je enig aanleg voor moeilijke zaken hebt,zit je altijd gebeiteld.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 15:18 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Ik had ook totaal geen relevante werkervaring mbt mijn huidige baan. Maar mijn werkgever had ingeschat dat ik wel de mogelijkheid had om de materie eigen te maken
dat lijkt me heel lastig,als je niet uit die branche komt,straks krijgen jullie allemaal claims.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 15:16 schreef Mishu het volgende:
Onderdeel van de baan is het schrijven van juridisch kloppende teksten
Liever wat meer ervaring of handigheid dan de correcte opleiding.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 15:11 schreef Mishu het volgende:
Ik werk momenteel ergens in een baan waar in vacatureteksten als functie-eis minimaal HBO, en ten tijde van de kredietcrisis minimaal Msc in een zeer specifieke richting werden gevraagd.
Tot mijn verbazing missen ze allemaal kwalificaties. Meerdere nieuwe collega's hadden een compleet niet gerelateerde MBO gedaan.
Is dit specifiek een teken aan de wand dat het met deze werkgever niet goed gaat of is dit een nieuwe ontwikkeling?
Ook in skills of inhoudelijke kennis ontbreekt van alles. Wat ik me dan afvraag is of ze een jaar lang niks gaan doen en of HR er dan überhaupt achter komt dat er niks gedaan is.
Zou jij het prettig werken vinden met collega’s die noch de juiste opleiding noch de juiste ervaring hebben?quote:Op woensdag 24 januari 2024 08:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Je bent gewoon jaloers.
Waar maak je je in hemelsnaam druk om?
Op heel veel plekken is opleiding echt niet zo relevant.quote:Op woensdag 24 januari 2024 08:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zou jij het prettig werken vinden met collega’s die noch de juiste opleiding noch de juiste ervaring hebben?
Noch ervaring, hè.quote:Op woensdag 24 januari 2024 08:59 schreef avotar het volgende:
[..]
Op heel veel plekken is opleiding echt niet zo relevant.
En jij zal dan maar de ervaren collega zijn met opleiding die het op zijn bord krijgt geschoven. Als mogelijke reden om je hier druk over te maken.quote:Op woensdag 24 januari 2024 09:06 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
iedereen moet het ergens leren
Ik ben momenteel twee mensen zonder ervaring in aan het werken ja. Ik zie het probleem niet.quote:Op woensdag 24 januari 2024 09:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En jij zal dan maar de ervaren collega zijn met opleiding die het op zijn bord krijgt geschoven. Als mogelijke reden om je hier druk over te maken.
Ik zou niet weten waarom ik dat niet prettig zou moeten vinden. Als ze hun werk gewoon goed doen en prettige mensen zijn werk ik er graag mee samen.quote:Op woensdag 24 januari 2024 08:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zou jij het prettig werken vinden met collega’s die noch de juiste opleiding noch de juiste ervaring hebben?
Dit soort medewerkers lijken te klagen omdat "ze het al druk genoeg hebben", en dan misschien geen tijd krijgen om mensen in te werken. Dan is je klacht dat je een waardeloze werkgever hebt, en niet die collega's met MBOquote:Op woensdag 24 januari 2024 09:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom ik dat niet prettig zou moeten vinden. Als ze hun werk gewoon goed doen en prettige mensen zijn werk ik er graag mee samen.
Dat heb ik liever dan mensen die wel de juiste opleiding hebben en verder niet functioneren of niet in een team samen kunnen werken.
Ik heb mensen met mbo in mijn team en mensen met universiteit. Het is niet zo dat de mbo'ers automatisch onderpresteren. Integendeel.
Daarbij moeten hoger opgeleide collega's ook ingewerkt worden.quote:Op woensdag 24 januari 2024 09:26 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Dit soort medewerkers lijken te klagen omdat "ze het al druk genoeg hebben", en dan misschien geen tijd krijgen om mensen in te werken. Dan is je klacht dat je een waardeloze werkgever hebt, en niet die collega's met MBO
Dat is dus maar helemaal de vraag of die mensen hun werk gewoon goed doen.quote:Op woensdag 24 januari 2024 09:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom ik dat niet prettig zou moeten vinden. Als ze hun werk gewoon goed doen en prettige mensen zijn werk ik er graag mee samen.
Dat heb ik liever dan mensen die wel de juiste opleiding hebben en verder niet functioneren of niet in een team samen kunnen werken.
Ik heb mensen met mbo in mijn team en mensen met universiteit. Het is niet zo dat de mbo'ers automatisch onderpresteren. Integendeel.
Ja.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 15:11 schreef Mishu het volgende:
Blijkbaar hadden ze niet veel betere kandidaten voor die functies, anders hadden ze die lui niet aangenomen.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 15:11 schreef Mishu het volgende:
Het is dus helemaal maar de vraag of die mensen hun werk niet goed zullen doen.quote:Op woensdag 24 januari 2024 09:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is dus maar helemaal de vraag of die mensen hun werk gewoon goed doen.
Als er uit noodzaak mensen worden aangenomen die niet de gewenste opleiding en ook niet de gewenste ervaring hebben, dan snap ik wel waar TS zich druk om maakt.
Juist een goede mogelijkheid om jezelf ook te ontwikkelen, bij een bepaalde senioriteit hoort het kunnen begeleiden en opleiden van nieuwe mensen.quote:Op woensdag 24 januari 2024 09:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En jij zal dan maar de ervaren collega zijn met opleiding die het op zijn bord krijgt geschoven. Als mogelijke reden om je hier druk over te maken.
TS wordt wild als ze erachter komt dat ik alleen de middelbare school heb afgemaakt en wel op universitair niveau werk.quote:Op woensdag 24 januari 2024 10:00 schreef Flitsbezorger het volgende:
Ik ben een hbo-dropout en ik werk al zo'n 9 jaar in MSc-functies mede dankzij mijn werkervaring (die bestaat uit gerenommeerde werkgevers cq. multinationals, geen MKB).
Verder neem ik ook mensen aan en het is verbazingwekkend hoe blind er op een papiertje gestaard wordt anno 2024. Zonder relevante werkervaring en een gezond karakter stelt dat papiertje niks voor.
Ik heb die ene kans aan het begin van mijn carrière verzilverd, gestopt met mijn hbo en nu kom ik internationaal overal aan de bak ondanks dat ik, in de ogen van TS, maar een "mbo-er" ben. Dus is het genieten van de afgunst van mensen zoals TS.
[..]
Ja.
Laat TS maar lekker haten, ik heb tenminste geen studieschuld en heb zelf met mijn werkervaring en vakkennis meer deuren geopend dan welk hbo-/wo-papiertje dan ook. Mijn carrière van 9 jaar op MSc-functies zegt mij veel en veel meer dan welk afgunstig gezeur dan ook.quote:Op woensdag 24 januari 2024 10:43 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
TS wordt wild als ze erachter komt dat ik alleen de middelbare school heb afgemaakt en wel op universitair niveau werk.
dat geldt ook voor mensen die wel de juiste papieren hebben.quote:Op woensdag 24 januari 2024 09:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is dus maar helemaal de vraag of die mensen hun werk gewoon goed doen.
TS kan zich beter druk maken over mensen die hun werk niet goed doen ipv zich druk maken over mensen die in haar ogen niet de juiste papieren hebben maar kennelijk prima functioneren.quote:Als er uit noodzaak mensen worden aangenomen die niet de gewenste opleiding en ook niet de gewenste ervaring hebben, dan snap ik wel waar TS zich druk om maakt.
Vroeger moest je voor de opleiding verpleegkundige minimaal een havo-diploma hebben en stond het diploma gelijk aan HBO. Nu kun je met een mavo-diploma een MBO-4 diploma verpleegkundige halen. Ze moeten wel als ze anders de vacatures niet vol krijgen.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 15:11 schreef Mishu het volgende:
Sinds 1972 bestaat de opleiding tot verpleegkundige op mbo én hbo. Over hoe lang geleden heb jij het?quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Vroeger moest je voor de opleiding verpleegkundige minimaal een havo-diploma hebben en stond het diploma gelijk aan HBO. Nu kun je met een mavo-diploma een MBO-4 diploma verpleegkundige halen. Ze moeten wel als ze anders de vacatures niet vol krijgen.
Ik ben in 1981 van de havo afgekomen en in maart 1982 begonnen met de in service opleiding verpleegkundige, waarvoor je toen nog Havo nodig had.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:40 schreef Maverick_tfd het volgende:
Sinds 1972 bestaat de opleiding tot verpleegkundige op mbo én hbo. Over hoe lang geleden heb jij het?
De taken en de functieinhoud zijn toch ook anders.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Vroeger moest je voor de opleiding verpleegkundige minimaal een havo-diploma hebben en stond het diploma gelijk aan HBO. Nu kun je met een mavo-diploma een MBO-4 diploma verpleegkundige halen. Ze moeten wel als ze anders de vacatures niet vol krijgen.
En dit wordt alleen maar erger, aangezien Havo/vwo klantjes hedentendage liever doorstuderen naar de betere banen dan werk verrichten wat iemand met minder hersens ook kan doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |