abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 januari 2024 @ 15:11:08 #1
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_212141340
Ik werk momenteel ergens in een baan waar in vacatureteksten als functie-eis minimaal HBO, en ten tijde van de kredietcrisis minimaal Msc in een zeer specifieke richting werden gevraagd.

Recent zijn er 5 mensen aangenomen om een nieuw team te vormen.

Tot mijn verbazing missen ze allemaal kwalificaties. Meerdere nieuwe collega's hadden een compleet niet gerelateerde MBO gedaan.

Is dit specifiek een teken aan de wand dat het met deze werkgever niet goed gaat of is dit een nieuwe ontwikkeling?

Ook in skills of inhoudelijke kennis ontbreekt van alles. Wat ik me dan afvraag is of ze een jaar lang niks gaan doen en of HR er dan überhaupt achter komt dat er niks gedaan is.

Ben ik nou gewoon jaloers dat zij de ideale baan hebben gevonden?
  dinsdag 23 januari 2024 @ 15:12:45 #2
505599 Speklap3000
#AllSpekIsBeautiful
pi_212141359
In veel branches is er een enorm tekort aan geschoolde medewerkers. Dan moet je je als bedrijf gaan afvragen of je vast blijft houden aan je eisen, en daarmee ook de kans dat je vacatures nooit opgevuld gaat krijgen, of je moet je eisen wat soepeler maken, en hopen dat je dit soort mensen via praktijk ook op niveau krijgt.
met je houding en je gedrag laat je zien dat je elkaar mag
  Official ESF Kreviewer dinsdag 23 januari 2024 @ 15:16:29 #3
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212141405
Ik heb liever iemand met ervaring dan met een papiertje. Dat kan ook een reden zijn.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 15:16:43 #4
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_212141410
Doorgaans vragen bedrijven vaak toch meer dan daadwerkelijk nodig is voor een bepaalde functie.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  dinsdag 23 januari 2024 @ 15:16:59 #5
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_212141412
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 15:16 schreef Kreator het volgende:
Ik heb liever iemand met ervaring dan met een papiertje. Dat kan ook een reden zijn.
Ze hebben ook geen relevante werkervaring. Niet om over naar huis te schrijven.

Onderdeel van de baan is het schrijven van juridisch kloppende teksten. Ik kwam er vrij snel in gesprek achter dat daar geen enkele kennis of skill zat. Ik ben echt verbaasd.

Ben heel benieuwd hoe zoiets in de praktijk zal verlopen eerlijk gezegd :@
  dinsdag 23 januari 2024 @ 15:18:55 #6
505599 Speklap3000
#AllSpekIsBeautiful
pi_212141431
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 15:16 schreef Mishu het volgende:

[..]

Onderdeel van de baan is het schrijven van juridisch kloppende teksten. Ik kwam er vrij snel in gesprek achter dat daar geen enkele kennis of skill zat. Ik ben echt verbaasd.

Ik had ook totaal geen relevante werkervaring mbt mijn huidige baan. Maar mijn werkgever had ingeschat dat ik wel de mogelijkheid had om de materie eigen te maken :)
pi_212141628
Ik had 0 kennis en 0 ervaring in mijn veld ondat er geen opleiding voor bestaat en aangenomen ondat ze dachten dat ik het gauw genoeg zou kunnen leren.

Mijn vorige werkgever deed dit ook.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 15:55:55 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212141889
quote:

[..]

Wat kunnen wij hier nou verder van zeggen?

Gaan ze interne opleiding krijgen, worden ze begeleid door mensen met kennis van zaken, worden taken als die juridisch kloppende teksten schrijven niet bij hen neergelegd maar bij collega’s die het wél kunnen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_212142006
Steeds meer bedrijven zijn allang blij als ze iemand vinden om zelf op te leiden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_212143044
Dan komt het erop neer dat jij ze alles zal moeten leren
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_212143103
Tsja, we zitten in een periode dat je iedereen aanneemt die een hartslag heeft, zijn naam kan zeggen en eten kan binnenhouden.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_212143164
Juridische teksten schrijven is ook niet zo heel spannend. Je kunt prima aan de hand van een paar tests achterhalen of iemand dat snel onder de knie kan krijgen.

Maar dan moet het nog wel aangeleerd worden als het bedrijf daar een goed plan voor heeft is een tweede.
No bitch to me
  dinsdag 23 januari 2024 @ 18:12:19 #13
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212143182
Ten tijde van de kredietcrisis, konden werkgevers hoge eisen stellen. Nu in tijden van personeelstekorten kunnen werkgevers dat niet. En mensen met de juiste instelling zijn veel waardevoller dan een papiertje waarvoor je 4 jaar boeken hebt zitten lezen.
Resistance is futile.
pi_212143297
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 16:05 schreef Hanca het volgende:
Steeds meer bedrijven zijn allang blij als ze iemand vinden om zelf op te leiden.
het nadeel is dat de ervaren mensen zo vreselijk vreselijk druk zijn dat die helemaal geen tijd hebben om ze op te leiden.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 18:21:58 #15
505599 Speklap3000
#AllSpekIsBeautiful
pi_212143311
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 18:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
het nadeel is dat de ervaren mensen zo vreselijk vreselijk druk zijn dat die helemaal geen tijd hebben om ze op te leiden.
En als je het niet doet, blijven ze het druk hebben omdat de vacatures niet gevuld worden :')
pi_212143322
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 18:21 schreef Speklap3000 het volgende:

[..]
En als je het niet doet, blijven ze het druk hebben omdat de vacatures niet gevuld worden :')
nee hoor, je kan ook minder werk aannemen, werk afmaken, dan mensen aannemen, opleiden en dan weer meer werk aannemen.
Bij ons gaat dit nu langzaam aan beginnen maar veel managers willen hier nog mee, maar worden gedwongen door hoger management gelukkig. Vaak vermenigvuldigen ze de prijs met meerdere factoren van een offerte met de verwachting dat ze het het werk dan niet krijgen, maar tegenwoordig werkt dat niet meer. Het werk komt toch binnen ook met een factor 4 aan prijs.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 18:23:51 #17
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_212143328
Hoe kom je er eigenlijk bij dat het een msc functie is?
pi_212143438
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 15:11 schreef Mishu het volgende:
Ik werk momenteel ergens in een baan waar in vacatureteksten als functie-eis minimaal HBO, en ten tijde van de kredietcrisis minimaal Msc in een zeer specifieke richting werden gevraagd.

Recent zijn er 5 mensen aangenomen om een nieuw team te vormen.

Tot mijn verbazing missen ze allemaal kwalificaties. Meerdere nieuwe collega's hadden een compleet niet gerelateerde MBO gedaan.

Is dit specifiek een teken aan de wand dat het met deze werkgever niet goed gaat of is dit een nieuwe ontwikkeling?

Ook in skills of inhoudelijke kennis ontbreekt van alles. Wat ik me dan afvraag is of ze een jaar lang niks gaan doen en of HR er dan überhaupt achter komt dat er niks gedaan is.

Ben ik nou gewoon jaloers dat zij de ideale baan hebben gevonden?
Viesmad zijn dat een collega met een lager diploma hetzelfde zielige salaris krijgt als jij :')
  dinsdag 23 januari 2024 @ 18:44:16 #19
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_212143512
Tjah, veel functies op wo niveau blijken ook prima door scholieren van het mbo uitgevoerd te kunnen worden.
pi_212144240
quote:

[..]

Ik weet het wel, jij bent degene die het mag nakijken en corrigeren _O-
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_212145012
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 18:23 schreef Bezsen het volgende:
Hoe kom je er eigenlijk bij dat het een msc functie is?
Dat hebben ze haar wijsgemaakt.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_212146240
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 15:16 schreef Kreator het volgende:
Allebei is helemaal grandioos,maar die zijn er niet heel veel.
pi_212146259
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 15:18 schreef Speklap3000 het volgende:

[..]
Ik had ook totaal geen relevante werkervaring mbt mijn huidige baan. Maar mijn werkgever had ingeschat dat ik wel de mogelijkheid had om de materie eigen te maken :)
ja als je enig aanleg voor moeilijke zaken hebt,zit je altijd gebeiteld.
pi_212146294
quote:
Onderdeel van de baan is het schrijven van juridisch kloppende teksten
dat lijkt me heel lastig,als je niet uit die branche komt,straks krijgen jullie allemaal claims.
pi_212146714
Ik ben eerlijk gezegd juist niet onder de indruk van mensen die een m.sc hebben. Ze lopen harstikke vast in project management omdat ze de ervaring missen en het gebeurt nog best wel regelmatig dat ik ze als b.sc met ervaring en aanvullende opleiding ze dan uit de shit moet halen. Als ze verder zijn in hun carriere of omdat de baan een bepaalde wettelijke verantwoordelijkheid vereist (denk bijv aan een apotheker) kan ik het nog begrijpen maar dit is zeker niet voor alle functies zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')