abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212161771
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 08:55 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Er zijn wel verschillen in het soort uitvaller inderdaad. Ik kwam hierop (uiteraard) door Melanie. Ruby Tuesday tot ‘13 en Lay Down tot ‘14. Waarom moet dat er dan af als iedereen en de moeder erop komt?
Omdat er toen snel van profiel gewisseld moest worden. Om ervoor te zorgen dat dat zou gebeuren, ook met de Top 2000, werden nummers die een of twee jaar de Top 2000 niet hadden gehaald van de keuzelijst gesmeten voor het 31e nummer van Coldplay of een nummer van Nirvana.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_212161842
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 08:58 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Omdat er toen snel van profiel gewisseld moest worden. Om ervoor te zorgen dat dat zou gebeuren, ook met de Top 2000, werden nummers die een of twee jaar de Top 2000 niet hadden gehaald van de keuzelijst gesmeten voor het 31e nummer van Coldplay of een nummer van Nirvana.
Ja, maar nu zou een Lay Down best terug mogen op de keuzelijst. Ik heb vanochtend via de app het nummer al aangevraagd om gedraaid te worden op Radio 2 vandaag. Wie weet.
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
pi_212161859
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 09:06 schreef Cassa95 het volgende:

[..]
Ja, maar nu zou een Lay Down best terug mogen op de keuzelijst. Ik heb vanochtend via de app het nummer al aangevraagd om gedraaid te worden op Radio 2 vandaag. Wie weet.
Ruby Tuesday vind ik overbodig (ik betwijfel ook of die mijn beste 2000 top 2000-platen haalt), maar Lay Down is wel lekker ja.
pi_212161864
Edwin Hawkins overleed enkele jaren geleden overigens ook al in januari, meen ik
pi_212161918
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 09:06 schreef Cassa95 het volgende:

[..]
Ze hebben dan in ieder geval 2 aanvragen.
All Day I Dream About Stemlijsten
  donderdag 25 januari 2024 @ 09:26:13 #56
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_212162040
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 09:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Edwin Hawkins overleed enkele jaren geleden overigens ook al in januari, meen ik
Dan hebben beiden zich er waarschijnlijk al bij neergelegd dat een re-entry er niet in zit.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_212162042
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 08:14 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Beautiful People staat er gelukkig nog steeds in. Verder zal dit niet veel doen, niet het moment om het loodje te leggen lijstjestechnisch.

Anders had het ook nog wel een bonus voor de Stones kunnen opleveren :P
Ah ze stond er nog in? Ik was in de veronderstelling dat zij wel tot de groep mooie oude eenlingen zou horen die er de afgelopen jaren was uitgegooid door meer van t zelfde maar gelukkig dus niet _O_
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_212162079
Gisteren even n mindere dag gehad gezondheidstechnisch dus vandaag een dubbeltip:

24 januari: Wies - Soms is het te laat. Een van de fijnste bandjes van Nederland van de laatste jaren. Er zijn 2 vrouwen in de Nederpop waar ik een stiekeme crush op heb: Loes Wijnhoven van Clean Pete en Jeanne Rouwendaal van WIES. Totaal kansloos maar wel leuke dames O+

Soms is het te laat bevat een hele mooie zin over uitgaan:

Opgekropte meisjes
In een ruimte van krap twee vierkante meter
De vergaderzaal
De rechtbank van de nacht

_O_

Tip van vandaag, 25 januari uit een heel andere hoek: KLF - Last Train to Transcentral. Gewoon een van de beste dancetracks die er zijn en die niet mag ontbreken in de Top 2000

Op verzoek ( ;-) ) alle tips so far in spoilertag
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212162087
We gingen overigens allemaal op WINNING stemmen voor de Top 80s, toch?
pi_212162097
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 09:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vanaf morgen toch?
pi_212162099
quote:
Ik heb dinsdag een lijstje gemaakt, daar staat deze bij.
pi_212162118
quote:
Vrije keuze maakt het wel gelijk een beetje kansloos om in de lijst terecht te komen.
Remember the jester that showed you tears
The script for tears
pi_212162137
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 09:36 schreef Gale_Boetticher het volgende:

[..]
Vrije keuze maakt het wel gelijk een beetje kansloos om in de lijst terecht te komen.
De lijst is twee keer zo lang als vorig jaar je? Je hebt niet veel stemmen nodig voor plek 720
pi_212162153
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 09:38 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
De lijst is twee keer zo lang als vorig jaar je? Je hebt niet veel stemmen nodig voor plek 720
Ok heb je wel gelijk in. Ik noteer em!
The script for tears
pi_212162161
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 09:36 schreef Gale_Boetticher het volgende:

[..]
Maar 1 manier om daar achter te komen toch? ;-)
pi_212162207
Rip Melanie ;( en ze was zo'n 1,5 jaar geleden nog wel zo vitaal. Liep ze samen met haar zoon stennis te schoppen in een hotel hier in Arnhem waarna ze het hotel uitgezet werd. Haar zoon belandde daarna in een politiecel. Incident kwam zelfs nog aan bod in Bureau Arnhem :P
The script for tears
pi_212162229
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 09:45 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Rip Melanie ;( en ze was zo'n 1,5 jaar geleden nog wel zo vitaal. Liep ze samen met haar zoon stennis te schoppen in een hotel hier in Arnhem waarna ze het hotel uitgezet werd. Haar zoon belandde daarna in een politiecel. Incident kwam zelfs nog aan bod in Bureau Arnhem :P
Dat was geen simpele lay down op een hotelbed dus :P
pi_212162238
En naast Lay Down kun je ook al jaren niet stemmen op Oh, Happy Day. Ja, dan zat een RE er voor Edwin er ook nooit in nee. Als zélfs Vader Abraham met haast perfecte timing er zonder keuzelijst niet in kwam in 2022
pi_212162262
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 09:47 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]
Dat was geen simpele lay down op een hotelbed dus :P
:D en ook geen ik deel buttons uit aan alle mooie mensen kumbaya
The script for tears
pi_212162339
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 09:50 schreef Gale_Boetticher het volgende:

[..]
:D en ook geen ik deel buttons uit aan alle mooie mensen kumbaya
Onwaarschijnlijk dat je er op die leeftijd nog zo'n potje van kunt maken als bekende artiest
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 januari 2024 @ 10:12:36 #71
426493 crew  PippenScottie
pi_212162486
You either die a hippie or live long enough to become a villain
My friends all drive horses
pi_212162576
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2024 10:12 schreef PippenScottie het volgende:
You either die a hippie or live long enough to become a villain
In mijn hoofd hoorde ik nu: One hand in the air, if you don’t really care...
  donderdag 25 januari 2024 @ 11:32:46 #73
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_212163202
R.I.P. Melanie ;(

Verdient meer dan 1x Top 2000. Leftover Wine of Brand New Key mogen er van mij wel in
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_212165302
Hele dag in de auto gezeten. Hoorde Gijs nog zeggen dat hij Melanie draaien niet nodig vond want dat had Annemieke ‘net’ (was 2 uur eerder) gedaan. Die draaide Beautiful People. De kaarsjes lijken me wel uitgeblazen voor week 53.

Gijs is wel steeds bezig over Hall & Oates. Het blijft raar dat die het van actietjes moeten hebben.
pi_212165356
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 15:06 schreef Tussle266 het volgende:
Hele dag in de auto gezeten. Hoorde Gijs nog zeggen dat hij Melanie draaien niet nodig vond want dat had Annemieke ‘net’ (was 2 uur eerder) gedaan. Die draaide Beautiful People. De kaarsjes lijken me wel uitgeblazen voor week 53.

Gijs is wel steeds bezig over Hall & Oates. Het blijft raar dat die het van actietjes moeten hebben.
Beter volgen ze het voorbeeld van Stenders vanmiddag. Die draaide wel de lange versie van de kaarsen in de regen. Waarom is dat nummer ook alweer uit de Top 2000 gevallen ooit?
The script for tears
pi_212165974
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 15:11 schreef Gale_Boetticher het volgende:

[..]
Beter volgen ze het voorbeeld van Stenders vanmiddag. Die draaide wel de lange versie van de kaarsen in de regen. Waarom is dat nummer ook alweer uit de Top 2000 gevallen ooit?
2014 al
  donderdag 25 januari 2024 @ 16:53:20 #77
473584 Gretzl
pi_212166267
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 12:13 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]
Komt toch vooral door een naaktscene in een serie?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
25 januari: Sophie Ellis-Bextor - Murder on the Dancefloor (2001)

Dit nummer passeerde afgelopen weken al eens de revue in deze reeks toen het over oude TikTokhits ging. Beetje verbaasd wel dat Sophie Ellis-Bextor nooit in de buurt is gekomen van een Top 2000-plek. Anno 2024 is haar eerste grote hit aan een geweldige revival bezig dankzij Saltburn. Dit was een van de eerste radiohits die me als jonge tiener volledig wegblies :) In het voorjaar doet ze een mooie tour in Nederland.

[ Bericht 9% gewijzigd door Gretzl op 25-01-2024 17:01:28 ]
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
  donderdag 25 januari 2024 @ 16:57:34 #78
473584 Gretzl
pi_212166295
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 09:32 schreef Scorpion_17 het volgende:
Gisteren even n mindere dag gehad gezondheidstechnisch dus vandaag een dubbeltip:

24 januari: Wies - Soms is het te laat. Een van de fijnste bandjes van Nederland van de laatste jaren.
Heerlijke tip van een toch best wel onderschatte Nederlandstalige band (als je het afzet tegen de populariteit van verscheidende artiesten die ook in de lockdowns zijn 'doorgebroken').

Met een beetje betere support van Radio 2 (bijvoorbeeld een Top Song) hadden ze het misschien al wel gehaald. Zeker Barman is in de eerste coronawinter door verschillende dj's veelvuldig gedraaid. Helaas is de trend duidelijk dalende sinds 2021. Dit jaar nog niets eens 1x gedraaid terwijl we al bijna een maand onderweg zijn _O-

Aanvragen, aanvragen, aanvragen dus
  donderdag 25 januari 2024 @ 17:29:33 #79
473584 Gretzl
pi_212166464
Welke (legendarische 00s) artiesten op dit affiche zou je wel een nummer in de Top 2000 gunnen? (m.u.v. diegenen die er al in staan)

SPOILER
pi_212166478
quote:
7s.gif Op donderdag 25 januari 2024 17:29 schreef Gretzl het volgende:
Welke (legendarische 00s) artiesten op dit affiche zou je wel een nummer in de Top 2000 gunnen? (m.u.v. diegenen die er al in staan)

[ afbeelding ]
Oh man, wat wil ik hier veel over zeggen!
pi_212166518
Om te beginnen zijn Janet en Nelly uit Canadees Portugal de inkoppers. Dit kan echt niet langer zo.

Uit eigen liefhebberij zou ik Nas, Snoop en Timbaland zeggen.

Kijkend naar de lijstontwikkelingen dan is TLC nog maar een paar jaartjes verwijderd van een notering (helaas wel de verkeerde).

Tot slot wil ik zeggen dat er voor Usher een klein Super Bowl gevaar bestaat dit jaar (ik denk het niet, maar de artiesten van de afgelopen jaren hebben er allemaal van geprofiteerd, sinds de half time show op YouTube terugkijken een nationale hobby is geworden, dus tijdloze klassiekers als Yeah en Dj Got Us Falling in Love staan zeker op de nominatie om bij de 2500 van '24 te zitten).

Ik heb niets gezegd over T-Pain omdat jullie dan waarschijnlijk de politie bellen, dus dat accepteer ik dan maar.
pi_212167552
Nog even dit: het begon met SEB, maar zoals ik nu begrijp gaat heel die soundtrack van Saltburn inmiddels door het dak, dus hierbij het overzicht. Kies zelf je favoriet of bid de komende tijd heel hard tegen je haatplaten:

https://screenrant.com/saltburn-movie-soundtrack-songs/
pi_212167578
quote:

[ afbeelding ]

SPOILER
Zohey, dat is een partij jeugdsentiment op dit affiche. *) Zou het dan gunnen aan M.I.A. met haar Paper Planes of Bucky Done Gun.
The script for tears
pi_212167722
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 17:37 schreef Tussle266 het volgende:
Om te beginnen zijn Janet en Nelly uit Canadees Portugal de inkoppers. Dit kan echt niet langer zo.
Ga dit jaar trouwens met je meedoen met het aanklikken van Maneater voor de 3FM lijst van deze eeuw. En dan tegen beter weten in hopen de albumversie te krijgen met kewl Timbaland outro :P
The script for tears
  donderdag 25 januari 2024 @ 19:45:38 #85
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_212167877
quote:

[ afbeelding ]

SPOILER
Hmm. Waterfalls, Escapade, Milkshake, Family Affair en Pony mogen er wel in.
En A Milli voor de zure reacties.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  donderdag 25 januari 2024 @ 19:49:06 #86
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_212167938
Mary J met U2 reken ik gewoon niet als een Mary J'tje, dus die staat niet in de lijst
  donderdag 25 januari 2024 @ 19:49:16 #87
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_212167943
quote:

[ afbeelding ]

SPOILER
Los van degenen die al genoemd zijn (wel dikke +1 voor Timbaland): Kelis met Trick me!
pi_212168054
quote:

[ afbeelding ]

SPOILER
Mary J met Family Affair mag wel efkes wisselen met One.

Craig David vond ik destijds ook leuk, dus die mag ook iets kiezen.

En Mya hing vroeger bij mij aan de muur (een poster, niet zijzelf), dus die hoort zonder twijfel in de lijst.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_212173204
quote:

[ afbeelding ]

SPOILER
Gwen Stefani. Gewoon omdat ze lekker is
pi_212173482
Ik zie onderaan ook in de kleinst mogelijke lettertjes Amerie staan. Zou die dan dat ene ding dat ze ooit heeft uitgebracht komen spelen en de overige 57 minuten van haar slot een film opzetten en met de bitterballen rondgaan?
pi_212173532
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 10:00 schreef Tussle266 het volgende:
Ik zie onderaan ook in de kleinst mogelijke lettertjes Amerie staan. Zou die dan dat ene ding dat ze ooit heeft uitgebracht komen spelen en de overige 57 minuten van haar slot een film opzetten en met de bitterballen rondgaan?
Over lekker gesproken. En 1 Thing is ook een erg lekker nummer. Ken ook niet meer van haar though :P
The script for tears
  Redactie Sport vrijdag 26 januari 2024 @ 11:55:17 #92
274204 crew  Mexicanobakker
pi_212174691
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 19:22 schreef Tussle266 het volgende:
Nog even dit: het begon met SEB, maar zoals ik nu begrijp gaat heel die soundtrack van Saltburn inmiddels door het dak, dus hierbij het overzicht. Kies zelf je favoriet of bid de komende tijd heel hard tegen je haatplaten:

https://screenrant.com/saltburn-movie-soundtrack-songs/
Deze soundtrack had ik kunnen verzinnen.
pi_212174781
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 11:55 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Deze soundtrack had ik kunnen verzinnen.
Voor zover ik het kan inschatten is dit volgens mij ook echt ‘jouw tijd’, dus dat verbaast me niets.
  Redactie Sport vrijdag 26 januari 2024 @ 14:36:28 #94
274204 crew  Mexicanobakker
pi_212176333
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 12:03 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Voor zover ik het kan inschatten is dit volgens mij ook echt ‘jouw tijd’, dus dat verbaast me niets.
Klopt wel, alleen Low is te laat voor mij.
pi_212176618
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 14:36 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Klopt wel, alleen Low is te laat voor mij.
Nou ja, er is natuurlijk nooit een goed moment voor Low. Die zit gelukkig ook niet in de hoge rotatie vergeleken met de meeste andere.
pi_212177081
Ah, ik dacht eerst dat het om de band Low ging, van Flo Rida heb ik nog nooit gehoord. Geen aanrader dus?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_212177413
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 16:02 schreef Felagund het volgende:
Ah, ik dacht eerst dat het om de band Low ging, van Flo Rida heb ik nog nooit gehoord. Geen aanrader dus?
Als je eind zeroes / begin tens naar de discotheken van toen ging of 538 luisterde, ben je Flo Rida sowieso tegengekomen. Whistle, Hangover, Right Round, Club Can't Handle Me, Low, Sugar, Wild Ones. Hitsige hitjes van weleer, die gewoon nog steeds allen stiekem erg lekker zijn.
pi_212177603
Gestemd voor de 80s lijst incl The Church en The Sound

The Sound
Winning

Duran Duran
Save A Prayer (1982)

Frank Boeijen Groep
Kronenburg Park (1985)

Japan
Nightporter (1980)

Sniff 'n The Tears
Driver's Seat (1980)

Het Goede Doel
Alles Geprobeerd (Albumversie) (1986)

Kaoma
Lambada (1989)

Daryl Hall & John Oates
Maneater (1982)

De Dijk
Niemand In De Stad (1989)

BAP
Kristallnach (1983)

Queen
Who Wants To Live Forever (1986)

The Alan Parsons Project
Old And Wise (1982)

Bruce Springsteen
The River (1981)

Crowded House
Don't Dream It's Over (1987)

Talk Talk
Life's What You Make It (1985)

Tina Turner
Private Dancer (1984)

Joe Jackson & Elaine Caswell
Happy Ending (1984)

Ph.D.
I Won't Let You Down (1981)

Neil Young
Rockin' In The Free World (1989)

Cyndi Lauper
Time After Time (1984)

UB40
Food For Thought (1983)

Barbra Streisand
Woman In Love (1980)

Irene Cara
Fame (1983)

Snowy White
Bird Of Paradise (1984)

The Church
Under The Milky Way (1988)
  vrijdag 26 januari 2024 @ 18:01:58 #99
473584 Gretzl
pi_212178161
Gestemd voor de 80s, inclusief The Sound, The Church, Debaser en de Moordende Maan :)

ABBA - The Day Before You Came (1982)
a-ha - Take on Me (1985)
BAP - Kristallnach (1983)
Crowded House - Don't Dream It's Over (1987)
David Bowie - Ashes to Ashes (1980)
Echo & The Bunnymen - The Killing Moon (1984)
Het Goede Doel - Alles Geprobeerd (Albumversie) (1986)
Kate Bush - Cloudbusting (1985)
Klein Orkest - Over de Muur (1984)
Mike Oldfield & Maggie Reilly - Moonlight Shadow (1983)
Nena - Nur Geträumt (1982)
Orchestral Manoeuvres in the Dark - Joan of Arc (Maid of Orleans) (1981)
Pixies - Debaser (1989)
Sinéad O'Connor - Troy (1987)
Snowy White - Bird of Paradise (1984)
Spider Murphy Gang - Skandal im Sperrbezirk (1982)
Suzanne Vega - Luka (1987)
Talk Talk - Such a Shame (1984)
Talking Heads - Once in a Lifetime (1980)
Tears for Fears - Everybody Wants to Rule the World (1985)
The Church - Under the Milky Way (1988)
The Cure - Lovesong (1989)
The Nits - Nescio (1982)
The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out (1986)
The Sound - Winning (1981)

[ Bericht 11% gewijzigd door Gretzl op 26-01-2024 18:44:00 ]
  vrijdag 26 januari 2024 @ 19:39:06 #100
473584 Gretzl
pi_212179437
SPOILER
26 januari: Arcade Fire - No Cars Go (2007)

Nog een Saltburn-tip, te leuk om niet even mee te blijven liften op de hype. No Cars Go is al langere tijd een van m'n favoriete nummers van Arcade Fire. Sublieme opbouw naar een nietsontziende climax in de laatste paar minuten _O_
SPOILER
Brengt me altijd weer terug naar de legendarische passage op Pinkpop 2014 toen het noodweer net losbarstte en het voor mijn gevoel leek alsof de wereld precies op dat moment aan het vergaan was.

#14 in de lijst van @DecoAoreste

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')